Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 9:23 am
ik heb vandaag gehoord dat het vbk een nieuw water gaat hebben volgend jaar. mijn thuiswater.het eendenmeer in heusden. het stond over te nemen. we waren met 10 karpervissers daar en het was er rustig en je kon je ding daar doen. maar ik denk dat de rust nu zal gedaan zijn want iedereen dat lid is van het vbk mag er nu vissen. pfff kben er effe niet goed van
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 9:47 am
ja is inderdaad zo dat het vbk water zal worden!Kan me wel voorstellen dat het voor de locals balen is maar nu gaat iedereen de kans krijgen om er te vissen en zal er een goed uitzettingdbeleid volgen wat alleen maar positief kan zijn!
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 10:14 am
we zullen wel zien wat er gaat gebeuren. een makkelijk water is het niet,wat ik graag heb. er zullen er veel komen en gaan
Gast Gast
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 1:29 pm
Zo is dat Tino, je hebt 100% gelijk
Ik zie dit graag (jammer voor de locals idd) maar koop een kaartje en word lid van het vbk en je kunt er blijven vissen!! het vissen/de waters en de vissen moeten worden beschermd tegen de groene en die buitenlandse viskillers!! dus kvind het een goede zaak, alleen zouden ze er meer moeten beheren!!
Kijk in engeland ist bijna allemaal water van clubs of organisaties (en daar betaal je soms tot €500 voor een jaar te vissen) dus wij hebben het hier zo slecht nog niet.
jean-claude francois
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 1:31 pm
ik ben al lang lid vant vbk dus dat geen probleem. maar tzal gewoon niet meer zelfde zijn.
Gast Gast
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 1:37 pm
Dat begrijp ik dat het niet meer hetzelfde zal zijn, maar de tijden veranderen nu eenmaal he!!
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 2:41 pm
Blackwater schreef:
Kijk in engeland ist bijna allemaal water van clubs of organisaties (en daar betaal je soms tot €500 voor een jaar te vissen) dus wij hebben het hier zo slecht nog niet.
500€ voor een jaar te vissen vind ik nog niet overdreven als het een goed beheert water is. Als je dan de prijzen vergelijkt met de Franse betaalwateren 300 à 400€ voor een week. Dan valt 500€ voor een jaar toch nog goed mee.
Gast Gast
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 3:03 pm
idd Wim, ik zou ook gelijk €500 betalen om op een goed beheerd water te vissen. maar denk dat er veel zijn die €50 voor een staadskaark al te veel vinden
Gast Gast
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 4:09 pm
Blackwater schreef:
Idd NOG NIET.
Gast Gast
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 4:45 pm
kijk €120 betalen om op Bellebouche te vissen of €250 of €300 om ergens in frankrijk te gaan vissen voor een week, zit niemand mee in, maar voor bvb 4 a €500 te betalen om op een goed beheerd water een kaart te kopen voor er bij weze van spreke elke dag te kunnen vissen, zou te veel zijn (ik snap het niet eigenlijk )
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo dec 07, 2008 9:34 pm
Blackwater schreef:
kijk €120 betalen om op Bellebouche te vissen of €250 of €300 om ergens in frankrijk te gaan vissen voor een week, zit niemand mee in, maar voor bvb 4 a €500 te betalen om op een goed beheerd water een kaart te kopen voor er bij weze van spreke elke dag te kunnen vissen, zou te veel zijn (ik snap het niet eigenlijk )
als het een degelijk water is en goed beheerd ist inderdaad altijd waard
Gast Gast
Onderwerp: Re: mijn thuiswater ma dec 08, 2008 10:00 am
Ik kan dit ook enkel maar toejuichen wat het vbk nu voor elkaar gekregen heeft. Het is inderdaad zo dat elk vbk-lid er nu toegang heeft om er te gaan vissen mits aankoop van een extra vergunning van het water, maar als het water vroeger ook gewoon opengesteld was voor alle vissers, verwacht ik nu niet meteen een grote toeloop hoor. Tzal ook zeker en vast het visbeheer ten goede komen. Zo'n projecten zullen in de toekomst nog wel meer komen en je zal er altijd voor- en tegenstanders voor hebben. Vooral de locals, maar als ze dan eerlijk zijn, kunnen ze dit ook enkel en alleen maar toejuichen.
grtz
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: mijn thuiswater ma dec 08, 2008 10:27 am
Kristof Van Aert schreef:
Ik kan dit ook enkel maar toejuichen wat het vbk nu voor elkaar gekregen heeft. Het is inderdaad zo dat elk vbk-lid er nu toegang heeft om er te gaan vissen mits aankoop van een extra vergunning van het water, maar als het water vroeger ook gewoon opengesteld was voor alle vissers, verwacht ik nu niet meteen een grote toeloop hoor. Tzal ook zeker en vast het visbeheer ten goede komen. Zo'n projecten zullen in de toekomst nog wel meer komen en je zal er altijd voor- en tegenstanders voor hebben. Vooral de locals, maar als ze dan eerlijk zijn, kunnen ze dit ook enkel en alleen maar toejuichen.
grtz
Denk niet dat het water voor iedereen toegankelijk was vroeger en de kaarten die je kon verkrijgrn waren gelimiteerd dacht ik dus zal het voor de locals ind. balen zijn maar ze zullen er nog kunnen vissen op termijn wat anders misschien niet het geval was!Zoals tommy hier al aanhaald zitten we hier nog op rosen qua geld aan vergunningen ,vergeleken met Engeland waar je je blauw betaald en dan is het nog harstikke druk ook en dat zelfs tijdens de week en in de winter! Voor een goed beheerd water met VRIJE stekken wil ik gerust wat meer cash betalen want dan haal ik er meer visplezier uit ook!
jean-claude francois
Onderwerp: Re: mijn thuiswater ma dec 08, 2008 11:06 am
idd tino het was niet toegankelijk voor iedereen. tzal wel goedkoper zijn hoop ik.want ik betaalde daar 250 euro voor een vergunning. de forrelvissers zullen ook niet blij zijn.ze hebben er nog 3000 forellen op gestoken.
Gast Gast
Onderwerp: Re: mijn thuiswater ma dec 08, 2008 11:11 am
@ Denswa: mssdeze link van het vbkforum even in het oog houden. Daar staat een beetje meer uitleg op over het eendenmeer.
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo nov 07, 2010 7:37 pm
Mensen die al wat meer weten over het bestand of de drukte die er nu heerst?
Mark Hoedemakers
Aantal berichten : 337 Leeftijd : 44 Woonplaats : Kinrooi Hobby’s : Karpervissen Registration date : 25-05-08
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo nov 07, 2010 7:47 pm
De drukte valt reuze mee. Ik dacht dit jaar 57 leden. Er is vorig jaar een visuitzetting gedaan, en ook deze winter zullen er een 25-tal vissen worden uitgezet. De grote vissen zijn allen schubs, maar er zitten ook spiegels die in topconditie zijn en die goed groeien.
Grts
Robin Vercruyssen
Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Re: mijn thuiswater zo nov 07, 2010 7:54 pm
Hey bart wat wil je juist weten? Is al 2 jaar men thuiswater.. Oops,wat het bestand betreft De vissen groeien er allesinds als kool! Van de drukte valt het er reuze mee. Al kan er tijdens de gesloten tijd in het voorjaar wel wat volk zitten. Nog specifieke vragen? Shoot!
Laatst aangepast door Robin op zo nov 07, 2010 7:57 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Wat vergeten)