Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: fotograferen een hobby ? ma nov 24, 2008 11:11 pm
Wat wanneer je als karpervisser je hengels één keer thuislaat en je toespitst op het fotograferen van de hengelvaardigheden van je collegakarpervisser(s). Bv, op een fish-inn of een meeting, of gewoon je vismaat zijn sessiegebeuren fotografeerd ? Iemand al bij stilgestaan wat voor unieke foto's je dan kan maken omdat je door hetzelfde oog als je mede(karper)visser kijkt ? Heb jij ook soms het gedacht wanneer je alleen vist van : als ik dit moment maar op foto had ! Gewoon een ingeving... Lijkt me wel iets.
Gast Gast
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? di nov 25, 2008 2:34 pm
Heb ik al meermaals bij stil gestaan, maar we gaat er zijn spullen thuis laten om van zen maat foto´s te gaan maken op een sessie.
Ik nodig je bij deze uit om is mee te gaan Fille
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? di nov 25, 2008 3:15 pm
Zegt me niet veel,ik ga liever zelf gaan vissen....... grtjs Bart
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? di nov 25, 2008 6:52 pm
Ja ik begrijp het hoor. Kbedoel bv. als je gaat penvissen en er altijd wat actie is. Meer passief vissen is idd minder boeiend dan als fotograaf. Kzat zo eens op de vaart op een steiger met de penhengel en ving grote witvis. Geen karper toen maar als je dan de gelegenheid hebt om enkele actiefoto's te laten maken door een collegavisser, daar heb je toch wat aan. Of de moment dat de vis de korst neemt en dan meteen daarna de aanslag en dril... Dat kan idd ook als je zelf vist. Dan leg je uw hengel even opzij, maar ik weet uit ervaring dat dit zeer moeilijk is voor me, niet vissen met een hengel bij de hand.
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? di nov 25, 2008 6:59 pm
Tuurlijk kgeef u daar 100 procent gelijk in,ge gaat veel mooiere foto's hebben als iemand anders het voor je doet!!Maar het hangt gewoon af van je interesse denk ik!!Kben eigenlijk nooit een "fotoman"geweest terwijl iemand anders er zich echt mee gaat bezig houden!!!grtjs bart
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? wo nov 26, 2008 7:36 am
Als je niet alleen gaat vissen dan is dat natuurlijk een voordeel he...
Grt
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? do nov 27, 2008 5:16 pm
Ik vis altijd alleen en maak ook zelf mijn foto's. Dat lukt perfect !!
Gast Gast
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? do nov 27, 2008 5:46 pm
Denk niet dat Fille het het gewoon maken van thropy shots (man en vis) maar over foto´s maken int algemeen bij het vissen. als ik zo een weekje zit te vissen, neem ik tussen de 500 en 1000 foto´s van vanalles en nog wat het water, setup, insecten, vogels, de andere vissers, de gevangen vissen, vogels, vissen, rigs, men aas etz etz ik ben dan ook in het bezit van duizende sfeer foto´s (10GB aan foto´s in totaal) ik neem gewoon graag foto´s en binnen kort een nieuwe camera (dus tzal er niet op verbeteren).
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? vr nov 28, 2008 7:09 pm
Amai Tommy, dat kan ik moeilijk vatten, zoveel foto's op één enkele sessie ! Maar goed, ik kan me voorstellen dat je een foto wilt van bv. een spin (met web), dat je dan 10 of meer foto's maakt voor je de goeie hebt. Dat begrijp ik wel. Ik bedoel met dit topic idd dat wanneer je vist je uw eigen activiteiten ook eens op foto wilt hebben. Als je bv. drilt of op het water met de boot of iets dergelijks hé. Die foto's zie je weinig op fora's. Grts, fille
Gast Gast
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? vr nov 28, 2008 7:26 pm
tja zou ne mens daar nu over gaan zeveren!! over hoeveel foto´s hij trekt
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? vr nov 28, 2008 7:32 pm
Tegenwoordig niet meer maar in den tijd nog met die fotorolletjes !
Gast Gast
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? vr nov 28, 2008 7:38 pm
Das het voordeel van digitaal he
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? vr nov 28, 2008 7:44 pm
Dat is het ! dat wil ik meer zien op het forum hier ! Hmmm.... Wat ben je daar aan het doen op die voorlaatste foto ? Toch geen vis aan het spiessen ?
Gast Gast
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? vr nov 28, 2008 8:55 pm
als ge goe kijk ziede dat ik daar probeer te roeien, met één roeispaan niet erg gemakelijk met zo een bootje.
Ik weet best wat je bedoeld qua foto´s, en op volgende sessie (de fish-inn) ga ik de boys wat fotograferen, tijdens het vissen .....
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? ma jan 05, 2009 12:33 pm
soms kruipt er echt veel tijd in om het goed te doen maar het loont dan ook de moeite voor iedreen vind ik Ik weet nog dat ik voor men artikel in dé karperwereld nr 47 "the boiliebom" een aquarium bij iemand gaan lenen ben en speciaal rivierzand ben gaan kopen voor enkele schots Ik ben zeker geen prof op het gebied van fotografie verre van maar ik probeer het goed te doen en altijd maar bij te leren om zo men schots te verbeteren zodat iedereen er kan van genieten De laatste tijd zie ik liever een mooie actie foto zoals tommy als voorbeeld geeft of een mooie sfeerfoto waarbij men kan wegdromen of een technische foto dan een man-vis foto
see ya
Gast Gast
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? ma jan 05, 2009 1:26 pm
Tja David ik denk ook zo, maar de meeste willen alleen maar vissen vlees te zien!! en hoe groter hoe beter!!
de nieuwe camera komt dichter bij (kheb bijna men geld bijeen gespaard). nog beter pics ....
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? ma jan 05, 2009 4:32 pm
Blackwater schreef:
Tja David ik denk ook zo, maar de meeste willen alleen maar vissen vlees te zien!! en hoe groter hoe beter!!
de nieuwe camera komt dichter bij (kheb bijna men geld bijeen gespaard). nog beter pics ....
Zo is het Tommy, bij velen telt alleen het aantal en het gewicht en voor de rest niks. Ik vang ook heel graag dikke vissen zoals iedereen denk ik maar ik kan ook gewoon genieten aan het water zonder vis te vangen tot integenstelling van velen
Welke camera ga je je kopen Tommy ? Ik heb de eos 350D van canon, een goed toestel alleen vind ik het scherm iets te klein voor onmiddelijk de kwaliteit van men foto's te controleren
see ya
david,
Gast Gast
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? ma jan 05, 2009 4:39 pm
Ja vissen is meer dan vangen alleen he, kunnen genieten (we uit de daagelijkse sleur vant werk etz) maar velen zijn maar met één ding bezig, zichzelf bewijzen!! maar voor wie of wat he, geniet er van vissen is een voorrecht om in de prachtige natuur te zijn
Ik ga een een Nikon D60 kopen ...
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? ma jan 05, 2009 5:43 pm
nu we het toch hebben over het toestel zelf wil ik ook iets zeggen. Ben voornamelijk voorstander van een analoog toestel(ene met rollekes dus!! ) heb een NIKKON F80 met verschillende lenzen.Natuurfotografie is een hobby van me!
Ma idd voor tijdens het vissen is een digitaal toestel stukken intressanter !
ga me een pentaw W60 kopen! Die kan perfecte beelden onder water maken ook! Mijne maat heeft zo ene en kmoe zeggen,zulke pics kraken ook zulle!!
grtn
Gast Gast
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? ma jan 05, 2009 5:50 pm
tis al zo moeilijk om goeie foto´s te nemen boven water, laat staan onder water ik ben van het analoog tijdperk, maar zou nooit nog zo een camera gebruiken de ontwikeling is veeeeel te duur tegenwoordig, digitaal is free als ge 200 tot 500 foto´s neemt per trip (weekske vissen) dan kost dat analoog heel veel geld.
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? ma jan 05, 2009 6:51 pm
Citaat :
ik ben van het analoog tijdperk, maar zou nooit nog zo een camera gebruiken de ontwikeling is veeeeel te duur tegenwoordig, digitaal is free als ge 200 tot 500 foto´s neemt per trip (weekske vissen) dan kost dat analoog heel veel geld.
daarom dak bedoelde dat digitaal beter geschikt is...
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? ma jul 20, 2009 8:57 pm
Deze week heb ik mijn handycam (high definition of zoiets) met statief en dan ga ik een van de groten filmen in onze visserij maar dan wel discreet. Ik kan daar niets over kwijt maar dit moeten we meer doen, onze visserij filmen in zen beste vorm. Grts, fil.
Ed van Os
Aantal berichten : 89 Leeftijd : 62 Woonplaats : Nijmegen Hobby’s : Vissen,fotografie Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: fotograferen een hobby ? di jul 21, 2009 6:27 pm
Hallo,
Heb al heel wat saaie albums gezien met alleen man-vis foto''s. Denk dan ook dat menig album veel leuker zou zijn door wat meer foto's te maken mbt activiteiten tijdens ,en rondom het vissen. Behalve actie( =dril) foto's en de gekende zonsop- en ondergang denk ik dan vooral aan alles wat je in de natuur tegen komt. Vissen is voor mij met name een stukje natuur beleving. Kom dan ook, net als Tommy, makkelijk in een week aan duizend opnames. Daarnaast kun je allerlei foto's maken van je materiaal. Op deze manier krijg je na verloop van tijd een leuk overzicht van veranderingen in de manier van vissen. Niet alleen leuk voor jezelf, maar ook leuk voor andere, met name niet visssers die helemaal niet begrijpen waarom je dagenlang in dat tentje zit. Daarnaast zegt een foto meer dan duizend woorden. Maar om de hengels thuis te laten om de activiteiten van een ander vast te leggen tijdens het vissen gaat me te ver. Dit kan ook makkelijk tijdens het vissen. Maar ja, ieder zijn ding.