Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

'S nachts fotograferen of zakken?

Ga naar beneden 
+8
bart polyn
Wesley Mast
Tom Daelemans
Beelens Pascal
Dario Beerten
De Poorter David
Jerry Van Opstal
Peter Bleyaert
12 plaatsers
AuteurBericht
Peter Bleyaert

Peter Bleyaert

Man Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Hobby’s : Darts, Koi en .......tja
Registration date : 24-03-08

'S nachts fotograferen of zakken? Empty
BerichtOnderwerp: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimezo apr 20, 2008 9:38 am

Jow de mannen,

gewoon een vraagje, wat doen jullie als jullie een mooi exemplaar vangen in de donkere uurtjes, zakken of meteen foto's nemen?
Persoonlijk heb ik al beide gedaan, maar ben verdorie geen voorstander van zakken, meestal neem ik meteen foto's en vind deze foto's ook wel hun charme hebben (met die donkere achtergrond).
Veel mensen zeggen dat je geen mooie foto's kunt nemen in de nacht maar dat vind ik dus niet hé, de kwaliteit van de nachtelijke kiekjes overweegt bij mij meestal op het zakken.
Grtz.

Peter.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimezo apr 20, 2008 9:44 am

Hi makker
Ik heb ook altijd het probleem met het zakken van vissen snachts (ben er ook geen voorstander van) en heb al vissen terug gezet zonder foto (als ik alleen ben).
Maar idd als er iemand bij is (vismaat) zal ik altijd de gevangen vis direct op de gevoelige plaat vast leggen, en hem dan ook zo snel moegelijk terug de vrijheid geven.

hier enkele pracht exemplaren, snachts getroken!!
'S nachts fotograferen of zakken? Picture106-1 'S nachts fotograferen of zakken? 39fromtheriverMaasinBelgiumcaughton

'S nachts fotograferen of zakken? 30lb6oz 'S nachts fotograferen of zakken? 22lb2

'S nachts fotograferen of zakken? 0101 'S nachts fotograferen of zakken? 001_018

'S nachts fotograferen of zakken? 121
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimezo apr 20, 2008 10:41 am

Verdoeme met welke bollen hebt ge die laatste gevangen ? Al mor goe voor u dat het s'nachts was want anders zou ze verder gezwommen zijn Laughing
Grt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimezo apr 20, 2008 10:59 am

Ge moet nie schoon zijn, om sjieke dinges te vangen ze!!
twas met heel speciaale bollen dak haar heb gevangen hahahahaha Twisted Evil
De Poorter David

De Poorter David

Man Aantal berichten : 69
Leeftijd : 46
Hobby’s : pc,vissen en kindjes
Registration date : 28-03-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimezo apr 20, 2008 11:42 am

op welk water was da??
die laatste

Laughing Cool bounce tongue Wink Wink
http://www.karpersessie.be
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimezo apr 20, 2008 11:47 am

Dat zou je graag weten he, maar kga hier niet alles vertellen ze Wink
Dario Beerten

Dario Beerten

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 38
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimezo apr 20, 2008 11:59 am

Ja sni slecht die laatste idd Very Happy
Volgens mij is die me speciaal ballen gevangen ipv van bollen Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimezo apr 20, 2008 12:16 pm

hahahaha ge wil nie weten hoe speciaal Wink Wink
maar we gaan proberen terug on topic te gaan (wa blote tetten allemaal los brengt bij mannen he) lol!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimewo apr 23, 2008 5:31 am

weet dat vissen zakken niet goed (brengt ook stress mee) is want ze zijn dat uitgerust voor de foto sessie maar doe het ook.
als je een beetje uitkijkt hoe en waar en met welk weer enz... kun je volgens mij verantwoordelijk karpers zakken, alleen het blijft een nadeel dat ze uitgerust zijn dus laat ik ze rustig uitrazen in de zak die ik in het water hou dat ze toch al wat kalmer zijn wanneer je ze uit de zak haald voor de fotoshoot maar als het kan gaan ze direct op de foto.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimema okt 06, 2008 6:04 pm

Daar ik meestal alleen aan het water zit gebeurt het wel dat ik een vis zak. Wel zal ik onmiddelijk een 'sm meske' sturen naar enkele maten zodat er zo snel als mogelijk foto's gemaakt kunnen worden.
Hebben jullie het ook dat je geen minuut echt gerust bent als je een big in de zak hebt? Voor mij geldt dit zeker wel.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimema okt 06, 2008 6:08 pm

Ik zak al jaren geen enkele vis meer!!
na enkele keren dik problemen gehad te hebben met vissen (ééntje dood in de zak na 5min)
ik wil het niet meer op men geweten hebben dat er door mij nog een vis sterft.
als ik ga vissen, is er altijd iemand bij die wel direct foto´s kan maken ook snachts ......
Beelens Pascal

Beelens Pascal

Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 60
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimema okt 06, 2008 6:20 pm

kvind da snachts ne foto trekken,iet wree speciaal heeft...(asge of course nie alien vist)
en,ne vis zakken,is uk tlaatste da ik zou doen,eerlijk...kem dan teveel stress,ligt em goe?ademt em nog?ist em daar nog?enz...maarja,zoals uk al gezegd,asge aleen bent,en ge vangt ne sjieken vis,ejje gien keus,maardan tliefst overdag....
grtzzz
http://www.multicatch
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimedi okt 07, 2008 7:17 am

Bij mij varieert het nog... Als ik het op een verantwoorde manier kan doen dan zak ik de vis anders neem ik gewoon 's nachts de foto of zet ik hem gewoon terug. Op mijn thuiswater eens gehad da de vis zich in de zak op zijn zijkant legde... Onmiddellijk terug vrijgelaten zonder foto. Als ik eentje gezakt heb blijf ik zeker nog een lange tijd kijken of alles snor zit... Ik beperk het natuurlijk tot zo min mogelijk!!

Grt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimedi okt 07, 2008 9:18 am

Bij mij ligt het eraan. Normaal gesproken zak ik nooit vissen, behalve moest het zo'n half tot 1 uurtje voor zonsopgang zijn ofzo. Dan stop ik hem ff in de bewaarzak en zet ik de zelfontspanner enzo allemaal al netjes klaar. Maar normaal gesproken is dit uit de boze voor mij.

grtz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimedi okt 07, 2008 10:14 am

Hier njet, ik zak nooit vissen. Fotootje s'nachts en de karper krijgt meteen z'n vrijheid.
Ik heb het niet op dat zakken. Meestal is de vis totaal uitgerust en door het wilde heen op de kant, met alle mogelijke beschadigingen als gevolg.
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimedi okt 07, 2008 2:12 pm

Peter-Bastanie schreef:
weet dat vissen zakken niet goed (brengt ook stress mee) is want ze zijn dat uitgerust voor de foto sessie maar doe het ook.
als je een beetje uitkijkt hoe en waar en met welk weer enz... kun je volgens mij verantwoordelijk karpers zakken, alleen het blijft een nadeel dat ze uitgerust zijn dus laat ik ze rustig uitrazen in de zak die ik in het water hou dat ze toch al wat kalmer zijn wanneer je ze uit de zak haald voor de fotoshoot maar als het kan gaan ze direct op de foto.

Kan me volledig vinden in Peter z'n uitspraak,..al komt het meer voor da'k em zak (op een verantwoorde manier natuurlijk) en s' morgens direct foto's neem,daar ik altijd solo vis.

greetz
Wes (de lange)
http://www.carpmovement.com
bart polyn

bart polyn

Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 43
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimedi okt 07, 2008 4:37 pm

Ik zak nooit vissen,alhoewel ik er soms over twijfel en steeds een bewaarzak meeheb.Wanneer zakken mensen vissen.............juist als ze lekker groot en dik zijn en da zijn meestal de meest kwetsbare en oudere vissen.......vandaar ik het moeilijk heb met zakken van deze beauties.
Ik zou ook geen oog dicht doen als ik een vis zou zakken!!
grtzzzzzzzzzzzz Bart
jean-claude francois

jean-claude francois

Man Aantal berichten : 293
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 01-06-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimedi okt 07, 2008 7:17 pm

bij mij is dat ook zo bart. ik zak ook nooit vissen.
kzou s'nacht niet meer kunnen slapen. Sleep
vanderzanden wim

vanderzanden wim

Man Aantal berichten : 384
Hobby’s : Vissen
Registration date : 15-06-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimewo okt 08, 2008 11:12 am

Probeer ook zo weinig mogelijk mijn vissen te zakken. Meestal als ik alleen ben maak ik gebruik van mijn afstandsbediening van mijn fototoestel en ik heb ook een schermpje dat ik volledig naar mij kan toe draaien dus is dit geen enkel probleem.

'S nachts fotograferen of zakken? IMG_4503copy
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren

Man Aantal berichten : 248
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimewo okt 08, 2008 11:28 am

Ik zak eerlijk gezegd wel vaker (enkel 's nachts tot 's morgenvroeg en niet van de vooravond tot de middag 's anderdaags).
Heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik doe het ook enkel op een verantwoorde manier, nooit op kanaal waar 's nachts ook schepen kunnen passeren.

Zakken is mijns inziens veel minder erg dan vissers die bv. een vis niet nat houden of tegen hun droge kledij (ook mouwen!) houden tijdens het fotograferen!!!
Weet dat de slijmhuid van een vis iets als onze huid is. Bij het minste dat daar van af is, is een vis veeeel kwetsbaarder tegen ziekten. Een visserijbioloog wist me te vertellen dat dit zelfs dodelijk is voor vissen en maar zeer moeilijk terug te herstellen valt. Het zou zelfs vrij pijnlijk zijn ook, maar daar is de wetenschap nog niet helemaal aan uit.
Marc Dhaene

Marc Dhaene

Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitimedi nov 04, 2008 3:14 pm

ik zak ook niet meer sinds ik vorig jaar is een ongeval heb gehad met een karper.het beest had zich vast gezwommen onder onze chalet(op d'oude schelde) hetgeen ze nomaal nooit of te nimmer deden.de tweede vis was de andere gewoon gevolgd(had er 2 gezakt) maar deze heb ik nog kunnen redden maar voor de andere was het telaat(zonde natuurlijk)
vanaf toen heb ik al mn bewaarzakken thuis gelaten en er bolliezakken van gemaakt,daarbij zijn nachtfoto's ook zeeeeer mooi.zeker de wat grotere exemplaren zijn volgens mij kwetsbaarder(ook al doe je het verantwoord) en onderheviger aan strestoestanden.
groetjes marco
http://www.ccmoore.be
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: 'S nachts fotograferen of zakken?   'S nachts fotograferen of zakken? Icon_minitime

'S nachts fotograferen of zakken?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» fotograferen een hobby ?
» De truc van het fotograferen.....!?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: DeCarpSaloon Screamer-
Ga naar: