Aantal berichten : 195 Leeftijd : 36 Woonplaats : Arnhem Hobby’s : Karpervissen, drummen. Registration date : 01-04-08
Onderwerp: De truc van het fotograferen.....!? do apr 10, 2008 5:27 pm
Hoi,
Hieronder 2 fotos van de zelfde vissen. Maar toch lijkt de vis op foto een stuk groter. ALs ik naar de vingers kijk lijken ze wel groter, maar niet abnormaal groot. De vis is wel 1,5 kilo zwaarder, maar wat is de truc? Puur naar voren houden? Of ook het inkrimpen van de persoon zelf?
Graag jullie commentaar.
En wat vinden jullie t mooist? Gr Tim
(ps niets ten nadele vande foto van Waldo he!,)
Kroky op 17.2 kg
Kroky op 15.9 kg
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? do apr 10, 2008 5:34 pm
Over de schoonheid van de foto's ga ik me niet uitspreken, het zien er beide uitstekende foto's uit!! Maar de foto van Waldo geeft wel een duidelijker beeld van de vis, hij ziet er niet groter uit dan hij(zij) is... Als je van de eerste foto zou zeggen dat het een veertiger is, kan je dat gerust geloven.
Ik heb dus een voorkeur voor foto's die de vis tonen zoals ie is.... Grtzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? do apr 10, 2008 5:36 pm
De truk is iemand hebben die goed foto´s kan nemen (ten eerste) je houding is ook heel belangrijk, ik ben niet groot (en probeer mij voor een foto nog kleiner te maken) een goed toestel is ook een plus punt, en je vis perfect kunnen vasthouden, om goede posses aan te nemen!!
als is waldo nee vriend, ga ik voor foto 1, waarom omdat de grote van deze pracht vis beter tot zijn recht komt! en probeer zo natuurlijk mogelijk over te laten komen, dus niet te veel vooruit steken die vis! je hebt dan ook geen controle meer over een vis als hij gaat vreemd doen!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? do apr 10, 2008 7:03 pm
nog iets om rekening mee te houden vind ik wanneer je een vis vanuit verschillende invalshoeken wilt fotograveren bv. van kop naar staart of omgekeerd laat de man met de camera zich dan verplaatsen dit geeft veel mooiere resultaten dan wanneer de persoon met de camera blijft zitten en dat je met de vis begint te draaien
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? do apr 10, 2008 7:42 pm
Eerst en vooral bedankt voor de reacties Zors en Tommy ! Ik denk persoonlijk dat de ene de bovenste foto gaat mooier vinden en dan iemand anders de onderste . Het is een beetje je eigen smaak he .Ik vind mijn foto goed zoals hij is , met als achtergrond een deel dat je ziet van Oasis . Zo zie je ook iets van het water he . Het geeft iets meer aan de foto ! Op de bovenste foto zie je enkel de karper en zo zijn er al duizenden gemaakt ! Ik vind mijn foto completer . Trouwens de persoon(Kevin) van de bovenste foto heeft mijn foto's genomen !!!
Mvg waldo
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? do apr 10, 2008 7:48 pm
Maar beide zijn ze scherp van beeld, mss de eerste foto wat meer, maar toch, het zijn verschillende uitvalshoeken en komen beide goed tot hun recht...knap! Ik ben daar wel graag mee bezig met het nemen van degelijke foto's, en fotografeer zeer graag het gebeuren rond het vissen ook... Grtzzzzzzzz
Dario Beerten
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 38 Woonplaats : Wilrijk Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen... Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? do apr 10, 2008 8:36 pm
Persoonlijk vind ik de eerste foto iets beter... pas op de 2de is ook zeer goed. Maar zelf trek ik de foto's ook liever zoals de eerste. De vis lijkt iets groter en komt beter tot zijn recht. Het is een kwestie van wat oefenen.
Zelf vind ik ook dat je zeer mooie foto's kan trekken als je de vis schuin houd, het beste is wel zoals 'Peter-Bastanie' zegt dat de fotograaf zichzelf verplaatst dan.
grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? do apr 10, 2008 8:39 pm
zo ben ik ook ze, als ik vissen ben altijd maar foto´s maken van vanales en nog wat. zelfs hier thuis als aant prutsen ben met rigs zal ik ook atijd foto´s maken. tis zowat een hobby in een hobby ...... is gewoon zalig nadien er nog ees naar te kijken, vissen is zoveel meer dan da vangen alleen
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? do apr 10, 2008 9:00 pm
Allereerst een prachtvis, prof aan de vangers. Ik zou voor foto 1 kiezen, de vis komt mooier uit, hij kan daar zelfs 27 kg wegen, maar wie fop je dan door dit te vertellen, idd jezelf. Foto nr2 is hiervoor veel eerlijker. Een zeer duidelijk bewijs van hoe je kan "toveren" met fotografie.
grts gingino
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? vr apr 11, 2008 2:52 pm
Ik lees hier net, dat de man met de camera hem moet verplaatsen bij het nemen van foto´s Terecht vind ik!! Je houding is ook heel belangrijk, maar kheb hier 3 voorbelden vanuit verschilende hoeken genomen foto´s.
Dario Beerten
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 38 Woonplaats : Wilrijk Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen... Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? vr apr 11, 2008 5:56 pm
Je houding is inderdaad zeer belangerijk! Gewoon veel oefenen, als je veel met 2 gaat vissen is dit gemakkelijker natuurlijk, je weet van elkaar perfect hoe men de foto's graag heeft. Gewoon van links naar rechts rondgaan, soms trek ik nog een bijkomende foto van de staart van de vis, om zo de vis te vergelijken met en eventuele vorige vangst. De staart is altijd anders...
Foto's zoals de onderste van de drie van blackwater, vind ik ook zeer mooi, Zo eentje moet er ook altijd bij het verlengd de vis en beetje.
grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? za apr 12, 2008 5:19 am
die zwart wit foto's vind ik ook altijd fantastisch om te zien creeren een heel prachtige sfeer vind ik
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? zo apr 13, 2008 11:03 am
Idd Peter, dat zwart wit wel iets heeft Adobe Photo shop CS2 (prog) kunt ge je foto´s in zwart-wit zetten zoals ik heb gedaan.
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? do apr 17, 2008 6:22 pm
wanneer je een foto neemt in het donker zorg er ook voor dat je geen zwarte kleding draagt tegen een al zwarte achtergrond geeft dat geen mooie foto of je moet een heel sterke flits hebben dan speelt het minder rol natuurlijk
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? ma jun 23, 2008 9:36 pm
Mooie vissen allemaal , en ook mooie foto's.
Zoals al werd verteld , met een vismaat is het eenvoudiger.
Nu , ik ben altijd alleen op pad , en moet soms iets meer geduld aan de dag brengen om mijn foto's te laten lukken , en gaat het niet echt zoals je wil , maar die foto's hebben toch iets speciaals vind ik , ze geven dan voor jezelf nog meer info van de karper prijs ( dikke buik ) en je hebt een beter geheugensteuntje van die sessie .
En bij al dat zwoegen en zweten heb je in zo een koude nacht als brildrager meer nadelen als voordelen , achteraf is de voldoening dan eens zo groot .
Ik kan met mijn zelfontspanner 3 foto's na mekaar nemen , en zo lukt het me beter dan telkens met een single-shot.
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? di jun 24, 2008 2:36 pm
Beide zijn inderdaad zeer geslaagde foto's.. maar het verschil zit hem hier volgens mij in het toestel: lees maar (wellicht breedhoek) lens..? Dan lijken de vissen al vlug een heel pak zwaarder. Persoonlijk zie ik veel liever de 'eerlijke' man-vis verhouding, en niet een overwegende visfoto waarachter de visser in het niets lijkt te vallen. Ieder zijn ding he
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? di jun 24, 2008 2:56 pm
groothoek lens is voor mensen met grootheids waanzin!! Het best voor normaal foto´s te maken is een 18-55 mm zoom objectief, voor een digitale spiegel reflex camera.
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? zo aug 31, 2008 1:15 pm
Beide foto's zit de visser gehurkt, zoals ik zelf ook altijd doe. Enkel op foto 1 liggen de ellebogen van de visser op de knieën en bij Waldo bevinden de ellebogen zich tegen zijn lichaam. Dit maakt een halve meter verschil in het naar voor houden. Dit heb ik ook al meegemaakt toen ik foto's nam bij een vismaat en achteraf de grootte van de vis niet uitkwam in vergelijking met mijn foto's, toch waren beiden op gelijke afstand en instelling genomen. Grtz
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? zo aug 31, 2008 1:25 pm
Veel hangt van de fotograaf af. Hij moet bepalen hoe de vis mooi word gepresenteerd, staart iets omhoog, vis omhoog ten opzichte van de vanger,... De fotograaf moet zijn lijnen en hoeken waaruit hij de vis(ser) zal fotograferen zelf kennen of uitzoeken. De houding van de vis speelt natuurlijk ook een grote rol, maar enkele goede vaste vismaten(fotografen) weten wel na een tijdje welke houding en lijn en hoek er een mooi plaatje word.
Grtz Kurt
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? za jan 17, 2009 12:34 pm
hoe kleiner de lens mm hoe dichter men kan gaan en hoe groter de vis lijkt. Ik vind 30-35 mm perfect
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? za jan 17, 2009 5:47 pm
Ik ben ook meestal alleen op pad. Ik werk dus met een spiegelreflex, 18-55 lens,afstansbediening. Ik druk pas af als de vis in de juiste positie gehouden wordt. Geeft mooie resultaten !! Zie avatar !!
Even oefenen is een must ! Vooral het bepalen van de juiste afstand tot de lens !
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? za jan 17, 2009 7:05 pm
Blackwater schreef:
groothoek lens is voor mensen met grootheids waanzin!! Het best voor normaal foto´s te maken is een 18-55 mm zoom objectief, voor een digitale spiegel reflex camera.
zie....da vinnek na uk sie,met die groothoeklens ofzo...kheb al foto's gezien van sommigen,ze hebben dan een belachelijk klein koppeken en reuzehanden ... da is(,in mijn ogen,bien sur),wree amateuristisch .... trek de vis zoals ze/hij is...
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? zo jan 18, 2009 8:58 am
De dingen moeten in verhouding blijven ! Of de fot getrukeerd is valt toch snel op vind ik !!
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? wo jan 21, 2009 8:34 pm
Kop, kop, staart, en de rest is bijzaak. Als je een goeie foto van vis/man wilt moet je dit doen.
Gast Gast
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!? wo jan 21, 2009 8:42 pm
zo simpel ist nie zenne Fille, ge moet te eerste al weten hoe ge je vis best vasthoud (om een perfecte foto te kunnen hebben) ik zie soms foto´s van waar ik denk man man man ntd
ik denk dat vele onder ons er gewoon niet echt over nadenken!!
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: De truc van het fotograferen.....!?