Onderwerp: teleboot vs zodiac wo jun 24, 2009 8:40 pm
om de discusie verder te zette :-) ik heb een roeibootje met een cuda er op heerl handig ma veel werk he...oppompen,batterijen sleuren,dieptemeter en sonar instaleren,motertje plaatsen,...... dus eigenlijk meer voor de langere sesies vind ik dan kheb me ook pas een voerbootjhe gekocht van schrijver ma nog zonder diepetemeter ook handig ma zonder dieptemeter ook nie altijd even handig :-) ma kheb ook kapaza zo ne smartcast gevonden voor 150 euro morge hale ;-) valt mee denk ik de prijs nie ?:-) http://draadlozefishfinder.free.fr/guppy_4511/articles.php?lng=nl&pg=55 hier staan der ook op voor 400 euro geloof ik ma zonder ff zegge ze :-) kweet wel nie wa ze daar mee bedoele zozo mss ben je hier iets mee ? of heb je al iets gevonden ? grtz
doeme :-p da was toch nie echt wat ik zocht die dieptemeter smartcast iets met 10 da had geen antennekes en was beperkt tot 30meter da was meer iets voor aan u lijn te make :-) dus mij zoektocht is ook weer geopent ;-) grtz
das dezelfde als solar.com prcies :-) weet er niemand iemand van limburg met van die draadloze dieptemeters :-) grtz
Laatst aangepast door Zors op do jun 25, 2009 8:15 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Samengevoegd...)
Gast Gast
Onderwerp: http://fishfinder.yolasite.com/producten.php di jul 21, 2009 2:32 pm
haaai kheb een iets goedkopere oplossing gevonden http://fishfinder.yolasite.com/producten.php 200euro... kheb hem besteld en is onderweg kzal er nog evrslag van brenge hoe ver dat hem gaat enz :-) grtz
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot di jul 21, 2009 4:54 pm
lonsdave schreef:
haaai kheb een iets goedkopere oplossing gevonden http://fishfinder.yolasite.com/producten.php 200euro... kheb hem besteld en is onderweg kzal er nog evrslag van brenge hoe ver dat hem gaat enz :-) grtz
Zeker doen,heb me nog steeds geen aangeschaft.....!!
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot di jul 21, 2009 5:09 pm
Blackwater schreef:
Zeker niet maker, maar ik blijf het duur speelgoed vinden voor grote mensen
En wat als er iets aan kapot gaat tijdens een sessie/tripke?? dan sta je daar he .....
Met nen elektrischen buitenboordmotor kan ook iets misgaan hé Tommy, en dan staat ge daar evengoe.
Gast Gast
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot di jul 21, 2009 5:38 pm
das waar Robby
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot di jul 21, 2009 6:07 pm
Ik begrijp u helemaal zene Tommy als ge het over dure voerboten hebt.
De mijnen is van den Eddy Broeckx en heb die al bijna 10 jaar. Nog nooit iets aan gemankeerd dat ik zelf nie kon oplossen. Ik heb die toen via Paul Lenglez vrij goedkoop kunnen overnemen van iemand. Dus de prijs viel heel goed mee, vergeleken met de commerciele (speelgoed)bootjes.
Ben zelf ook aan t uitzien om nen dieptemeter te laten monteren. Heb onlangs eens ene gebruikt van ne kameraad, en da staat mij dus wel aan. Al heb ik de laatste paar jaar al heel goe vis gevangen (zeker nie minder dan de rest) op het syndicaatwater waar ik vis, en waar een deel van de andere leden zweren bij een dieptemeter.
Gast Gast
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot di jul 21, 2009 7:00 pm
tja ieder zen ding he (als ik zo een bootje zou aanschafen) zou het louter zijn om een stek zo min mogelijk te verstoren (ingooien etz) maar geef mij (als de afstand niet te ver is) maar een marker float waar ik de diepte en het bodem profiel mee kan voelen.
vorige week nog iemand laten kennis maken (had nog nooit gebruik gemaakt van een marker float en marker rod) en nadien zij die gast, weer iets geleerd waar ik men voordeel mee zal doen!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot za nov 14, 2009 3:55 pm
bart polyn schreef:
lonsdave schreef:
Zeker doen,heb me nog steeds geen aangeschaft.....!!
haaai ;-) kheb heb nu al een tijdje en deze werkt goed ;-) haal zeker 150m in goede omstandigheden alleen heeft deze wa probleme als er hoogspanning in de buurt loopt of als er iemand anders met ne draadloze dieptemeter bezig is enja nog 1 nadeel : da eendje is maar simpel aan het bootje bevestigd met klittenband; kheb een koordje rond het eendje en rond het houdertje gemaakt dat ik het zeker nie verlies want komt wel los als je langs planten ofzo vaart eens nadenken voor het eendje anders te bevestigen ...ma ik zie nie dadelijk een opllosing dus besluit : goede dieptemeter voor 200 euro prijs kwaliteit he.. heb je ondertusse al ene aangeschaft ? grtz
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot vr jun 25, 2010 12:11 pm
Ik ga hem deze week nog bestellen!!Nog steeds tevreden van?
Gast Gast
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot wo nov 17, 2010 8:28 pm
ze zijn nu veranderd van systeem geen eendjes meer beter dus en ze gaan ook verder ;-) kga me binnen kort zo ene bestelle want ben men scherm kwijtgespeeld :-p jij al ondertusse ne dieptemeter ?
bart polyn
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot wo nov 17, 2010 8:59 pm
Jeps ma kvind teveel klodden.heb hem twee weken erna opnieuw verkocht..... !!!grtzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot za nov 20, 2010 8:48 pm
bart polyn schreef:
Jeps ma kvind teveel klodden.heb hem twee weken erna opnieuw verkocht..... !!!grtzzzzz
klodden ? hoe bedoel je ?
Gast Gast
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot di nov 30, 2010 9:30 pm
wat was er niet goed aan ? want wil mij zo ene bestelle maar als hem nie goed is ja kan ik beter voor een andere kijke he :-) grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot zo dec 12, 2010 7:20 pm
Ik heb een dieptemeter op mijn broeckx boot laten plaatsen door Koen De Ruysscher. Meer dan tevreden van top kwaliteit. Kheb mijn boot bij koen binnengebracht en 3 dagen later mocht ik deze alweer gaan ophalen. Op mijn bootje is een Eagle Cuda 168 geplaatst. Zeker een aanrader.
Kheb een big dropper gehad met een hummingbird dieptemeter erop ingebouwd maar hier was ik niet tevreden van. De dieptemeter had heel snel last van storingen en gaf ook niet altijd een correcte weergave van de diepte.
De hieronder geplaatste link brengt je naar koen zijn website waar je al de nodige info kan terugvinden.
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot zo dec 12, 2010 7:28 pm
lonsdave schreef:
wat was er niet goed aan ? want wil mij zo ene bestelle maar als hem nie goed is ja kan ik beter voor een andere kijke he :-) grtz
Veel teveel bedrading dat ge moet wegfoefelen,blok waar de antenne op zit veel te lomp,antenne bleef niet mooi staan,enz enz Als ge hem nog moet kopen is mijn tip.....nee,nee en nog eens neeeeeee!!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot zo dec 12, 2010 9:52 pm
thx voor de reactie... azo jha das wel minder he...daardoor zal hem zo goedkoop zijn... da met da eendje was ook nie idiaal...maja kwam maar 200 euro ik ga toch nog eens opzoek gaan naar andere zelf inbouw dieptemeters wat niet te moeilijk is en nie te duur...beetje vergelijke.. iemand mss nog iets tegengekome ?
bart polyn
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot ma dec 13, 2010 7:07 am
Inderdaad just was ik nog vergeten te vermelden:de eendje is inderdaad ook klodden!!Had wel al de verbeterde versie,maar vond dit nog povertjes en omslachtig te installeren!!!grtzzzzz
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot ma dec 13, 2010 10:10 am
bart polyn schreef:
Inderdaad just was ik nog vergeten te vermelden:de eendje is inderdaad ook klodden!!Had wel al de verbeterde versie,maar vond dit nog povertjes en omslachtig te installeren!!!grtzzzzz
Wat dat 'eendje' transducer betreft, zag ik op voorhand de ongemakken. Ik heb dat 4 a 5 jaar geleden gewoon in de romp laten installeren (lees: passend gat in de bodem gezaagd, en met epoxylijm erin geplaatst) Ook het zendertje is binnenin m'n bootje geplaatst. Een vaste opstelling dus.
Grtz, I.
Robin Vercruyssen
Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot ma dec 13, 2010 6:18 pm
Volgens mij zijn er maar 2 degelijk oplossingen hoor. Ofwel koop je je een eagle dieptemeter en laat je hem inbouwen bij www.sonarcom.be,zijn goeie dieptemeters zonder al te veel storing. Ofwel een smarcast humminbird rf 15,deze kunje laten inbouwen bij fish-funn,moet er wel bijzeggen bij deze van fish-funn moet je wat geluk hebben,al merk ik wel dat de ingebouwde dieptemeters beduidend verder gaan en minder storingen hebben... Zelf heb ik ervaring met de humminbird op een big dropper ,en hebben er al tot op 300m+ mee gevaren en dieptemeter werkt nog altijd perfect. Een laatste optie is ook zelf eentje ombouwen(dus dan heb je een scherm + eitje nodig). Houd eigenlijk niks in,maar als je er iets van afweet is het eigenlijk niks.. Yvo van hier op het forum heeft hier wel een handleiding voor denk ik.
Greetz
Gast Gast
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot ma dec 13, 2010 8:22 pm
jazeker zie je dat op voorhand wel met da eendje... ik probeer het altijd met minder te doen...ben nie zo ene die altijd drek het beste en duurste pak met andere woorden... :-) azo jha dus der zijn waarschijnlijk nog geen andere systemen op de markt... ik heb een mail gestuurd naar die http://fishfinder.yolasite.com/producten.php inverband met de afmeting vant kasje en als de schroefdaad van de antenne lang genoeg is voor door het bootje te boren..dan kan ik ook eens mete alsk da onder men eerste deksel kan plaatsen..dan valt het goed te doen...(kheb een swa patat bootje met 2 grote deksels)... het bootje is al wat ouder en geef er ook liever nie te veel geld aan uit...als er stukken kome geef ik daar liever geld aan uit.. ik bekijk het meer als een oude auto daar steek ik ook nie meer veel aan uit :-) jha ge hebt der die ook da volledig tunen en dan heeft die op einde meer gekost dan een nieuwe ;-) hihi ;-) grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot ma dec 13, 2010 8:39 pm
.
http://www.sonarcom.be/[/quote] zeker degelijk ;-)kvind wel wa duur..voor op men oud bootje.. kheb ook een eagle gehad op roeibootje :-) zeer content van geweest ;-) alleen jha bij het draadloosmake verliest ge veel he ,ook kwalieit nie ? grtz
Robin Vercruyssen
Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot ma dec 13, 2010 8:52 pm
zeker degelijk ;-)kvind wel wa duur..voor op men oud bootje.. kheb ook een eagle gehad op roeibootje :-) zeer content van geweest ;-) alleen jha bij het draadloosmake verliest ge veel he ,ook kwalieit nie ? grtz [/quote] Kwaliteit verleit ge zeker. Maar de diepteverschillen kun je toch goed waarnemen. Voor de hardheid van de bodem gebruik ik toch nog liever men peilstok.
Tony van de merlen
Aantal berichten : 172 Leeftijd : 53 Woonplaats : zwijndrecht Hobby’s : karpervissen Registration date : 27-04-10
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot do dec 16, 2010 8:32 am
heb ook nen Broeckx boot met ingebouwde dieptemeter door sonarcom, is absoluut top, alles lekker ingebouwd en de sonar onder de boot is erin gefreesd.
Tony Bollen
Aantal berichten : 69 Leeftijd : 50 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : carpfishing Registration date : 23-04-11
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot wo mei 04, 2011 7:54 pm
heb mij ook 1van sonarcom ikke bij de volgende NOOIT meer!!! zo'ne rommel met reflectielijnen en zo sorry voor mij dikke BROL!!! grts bolle
Klaus Verbiest
Aantal berichten : 8 Leeftijd : 43 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : carpfishing Registration date : 26-04-11
Onderwerp: Re: dieptemeter op voerboot zo mei 08, 2011 3:15 pm
Heb ook éné van Sonarcom op mijn BD en tevreden van...
@ Bolle raar dat ge dat brol vindt ,ge leest toch bijna niks van problemen over Koen zijn service/dieptemeters.