Onderwerp: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 2:10 pm
Volgend jaar zou ik me een big dropper aanschaffen met dieptemeter. Ik twijfel wel over welke dieptemeter ik erin zou laten bouwen. Ga ik best voor de dieptemeter die Ivo Druyts gebruikt (RF15 Humminbird van Smartcast) of beter voor het model van Eagle laten inbouwen door Koen de Ruyscher van sonarcom? Wie kan me raad geven? Ook alle negatieve kritiek over de dieptemeter is welkom. Groeten
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 3:14 pm
Doordat Ivo de sensor van de Humminbird sinds kort aan de buitenzijde van de onderkant van de boot inbouwt, is de bodemregistratie véél verbeterd. Groot probleem blijft natuurlijk nog altijd de storingen dmv andere voerboten op het water. Het b-kanaal moet dit oplossen, maar ben daar niet zo zeker van...
Indien je een andere dieptemeter wilt laten inbouwen, zou ik eerst Ivo eens bellen met de vraag of je garantie nog steeds geldig blijft .
stefaan despiegelaere
Aantal berichten : 23 Leeftijd : 46 Woonplaats : kortrijk Hobby’s : karpervissen Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 3:38 pm
al eens gekeken naar de gladiator rs eagle op youtube ? ik heb me onlangs zo een boot aangeschaft en vind deze dieptemeter alsook de boot nog een categorie beter .je kan er trouwens zelf zeggen wat je wilt en niet wilt op de boot zoals voerkleppen , lijndropper , camera enz. had vroeger een big dropper en ook al een schrijver gehad . ik spreek dus uit ondervinding .
Gast Gast
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 4:06 pm
spiegelkarper schreef:
al eens gekeken naar de gladiator rs eagle op youtube ? ik heb me onlangs zo een boot aangeschaft en vind deze dieptemeter alsook de boot nog een categorie beter .je kan er trouwens zelf zeggen wat je wilt en niet wilt op de boot zoals voerkleppen , lijndropper , camera enz. had vroeger een big dropper en ook al een schrijver gehad . ik spreek dus uit ondervinding .
Is de big dropper een goede keuze of heb je er slechte ervaringen mee? Greets
Gast Gast
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 4:07 pm
Santa Cruz schreef:
Doordat Ivo de sensor van de Humminbird sinds kort aan de buitenzijde van de onderkant van de boot inbouwt, is de bodemregistratie véél verbeterd. Groot probleem blijft natuurlijk nog altijd de storingen dmv andere voerboten op het water. Het b-kanaal moet dit oplossen, maar ben daar niet zo zeker van...
Indien je een andere dieptemeter wilt laten inbouwen, zou ik eerst Ivo eens bellen met de vraag of je garantie nog steeds geldig blijft .
Ik had geen weet van storingen indien er nog mensen op het water zitten met dieptemeter, heb je daar steeds last van of maar af en toe? Greets
Lukas Besseghir
Aantal berichten : 16 Leeftijd : 31 Woonplaats : Evergem Hobby’s : Karpervissen Registration date : 28-01-11
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 4:48 pm
Die storingen kunnen wel erg vervelend zijn! Als je de medevissers kent kun je afspraken maken en elk om beurt uitvaren maar wanneer er op een betaalwater iemand zit die zo dom is zijn boot niet uit te leggen wanneer gij hem niet gebruikt...
Ik heb het ook al een paar keer gehad dat mijn dieptemeter de eerste halve minuut compleet doorslaat ( 15 meter diepte aangeeft op plaasten waar er amper 2 meter water staat) om vervolgens terug gewoon zijn werk te doen. echt raar!
grtz Lukas
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 4:59 pm
carpcarp schreef:
Santa Cruz schreef:
Ik had geen weet van storingen indien er nog mensen op het water zitten met dieptemeter, heb je daar steeds last van of maar af en toe? Greets
Als voerboten op hetzelfde kanaal varen, zal jouw boot het diepteverloop van die andere boot overnemen. De Humminbird is natuurlijk een veel gebruikte dieptemeter op vele merken van voerboten, met dit gevolg... Dus zijn er 2 oplossingen, ofwel bouw je een andere dieptemeter in ofwel gebruik je het b-kanaal van de big dropper.
Tony van de merlen
Aantal berichten : 172 Leeftijd : 53 Woonplaats : zwijndrecht Hobby’s : karpervissen Registration date : 27-04-10
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 5:13 pm
heb zelf dieptemeter van sonarcom, wel op een broekcx boot, nog nooit geen last gehad van andere voerboten met dieptemeter opt water. Totaal geen storingen . Sonarcom is top!
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 6:51 pm
Over de Big Dropper zelf kan ik kort zijn, TOP!! Wie er iets anders over zegt heeft iets te kort in zijn bovenkamer denk ik...
Met de dieptemeter heb ik ook al bovengenoemde storingen gehad, beetje ambetant, maar tis nu ook niet dat ik dat elke week voorheb, dus ik ga me zeker nog geen andere laten inbouwen.
Grtzz
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 7:26 pm
Niet twijfelen de big dropper is echt de beste boot !!!! ik zou geen andere moeten hebben grt jc
Robin Vercruyssen
Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 8:00 pm
Ik zou toch opteren voor eentje van sonarcom(een eagle). Heb er al veel met storingen gezien met hun humminbirds.. Er zitten ook goeie bij die dan niets van storing geven en 300m+ gaan.. Ik zou allesinds ni twijfelen. Die broeckx boten zien er trouwens ook TOP uit!
grtz
wesley Staelens
Aantal berichten : 65 Leeftijd : 43 Woonplaats : waregem Hobby’s : vissen Registration date : 28-08-08
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 8:16 pm
Ik heb al 2 jaar een big dropper en ben er heel tevreden over. Ik twijfelde in het begin ook wel wat maar hij is zijn geld meer dan waard. Het is het nieuwe model dat ik heb maar de dieptemeter zit nog aan de binnenzijde van de boot. Ik heb nog nooit echt problemen gehad met de dieptemeter. De enige storingen waar ik last van had waren dan nog te wijten aan het kruid dat wat hoger stond dan verwacht. Maar over de ganse lijn een SUPER-boot!
Greetz Wesley
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 8:26 pm
Robin schreef:
Die broeckx boten zien er trouwens ook TOP uit!
Er is nog steeds een groot verschil tussen; er goed uit zien, dan ook werkelijk degelijk zijn hé...
Maar ik twijfel er niet aan dat die Broeckx ook heel degelijk zijn!
Grtzzz
Robin Vercruyssen
Aantal berichten : 148 Leeftijd : 32 Woonplaats : Oordegem Hobby’s : Vissen wat anders? Registration date : 06-11-10
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo dec 14, 2011 9:06 pm
[quote="Zors"]
Robin schreef:
Die broeckx boten zien er trouwens ook TOP uit!
Er is nog steeds een groot verschil tussen; er goed uit zien, dan ook werkelijk degelijk zijn hé...
Maar ik twijfel er niet aan dat die Broeckx ook heel degelijk zijn!
Grtzzz[/quote Zo goed zien ze er nu trouwens ook niet uit he . Bedoelde meer schroeven,roeren,voerbak etc.. Ook nog nooit slechte commentaren over gelezen trouwens. Ook een voordel is dat die accu dat er inzit 21A is ofzo(dacht ik hé).
grtz]
Steven Dekeyzer
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? vr dec 16, 2011 4:34 pm
Kom Chiepe, vertel me da truukje eens
Lorenz Cleymaet
Aantal berichten : 130 Leeftijd : 32 Woonplaats : Merendree (Oost-Vl) Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft. Registration date : 25-01-11
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? vr dec 16, 2011 5:14 pm
Wil ik ook wel weten niets irritanters dan urenlang niet kunnen uitvaren door een storing...
Gast Gast
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? vr dec 16, 2011 5:24 pm
Ben eigenlijk ook wel benieuwd.... Alvast bedankt voor al jullie advies gasten,dit maakt dit forum zo goed!
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? vr dec 16, 2011 6:52 pm
Cool dat te horen carpcarp...
We dan allen ons best.
Grtzz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo jan 04, 2012 4:30 pm
Wist nie dat er in deze tijden van "Korda-brainwashing-dvd's" nog mensen waren die nie wisten hoe de lijn te markeren om eender wanneer exact de spot terug te vinden...
Sorry als ik mensen tegen de borst stoot, tzal aan mij liggen. Slechte dag.
Steven Dekeyzer
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo jan 04, 2012 4:42 pm
Robby Malfliet schreef:
Wist nie dat er in deze tijden van "Korda-brainwashing-dvd's" nog mensen waren die nie wisten hoe de lijn te markeren om eender wanneer exact de spot terug te vinden...
T ging hier oorspronkelijk niet niet over lijnen markeren, maar over storingen op dieptemeter... iedereen zal dit 'truukje' wel kennen, maar met alle nieuwe technologieën is dit wat op de achtergrond geraakt. M'n eerste idee was dat Chiepe een wondermiddel gevonden had tegen die vervelende storingen
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo jan 04, 2012 5:31 pm
Robby Malfliet schreef:
WTF
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo jan 04, 2012 7:14 pm
Chiepe schreef:
illigale stoorzender meehad om alle vissers in een straal van 1000m te "storen" zodat er niemand nog zn fishfinder kon gebruiken... Zijn motto was duidelijk..."Als ik hem niet kan gebruiken,dan niemand..." Leuke vismakker niet...? Grtz Chiepe
waarom verschiet ik daar niet van .... !!! die lopen hier ook rond ze van die gefrustreerde lullen
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo jan 04, 2012 7:44 pm
Wat ik vaak doe, is als ik m'n aas bv wil verversen, mijn lijnclip gebruiken. Een silhouet ergens in the sky, hou ik ook altijd in het oog. Als ik dan met m'n Big Dropper die richting volg, en ik kom aan mijn geclipte lijn, lig ik ook weer op dezelfde spot/diepte. Maar dit is natuurlijk enkel een oplossing bij het verversen.
Grtzz
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo jan 04, 2012 8:13 pm
Zors schreef:
Wat ik vaak doe, is als ik m'n aas bv wil verversen, mijn lijnclip gebruiken. Een silhouet ergens in the sky, hou ik ook altijd in het oog. Als ik dan met m'n Big Dropper die richting volg, en ik kom aan mijn geclipte lijn, lig ik ook weer op dezelfde spot/diepte. Maar dit is natuurlijk enkel een oplossing bij het verversen.
Grtzz
die lijnclip (op de molen doet wonderen!! die korda brainwashing weer maar het zijn wel enorm goeie tips) ik gebruik de clip (al jaren) altijd samen met tape om altijd terug de juste afstand te hebben. dat is voor het uitwerpen zo, maar kan ook met een tele gebruikt worden!! (al heb ik het persoonlijk niet voor bootjes!!) het gebruik van een horizon mark punt is belangrijk (als ik op een bepaalde stek zit, maak ik altijd een plan van de te bevissen spots en hun richting + afstand) ...
P.s. maar dit gaat niet meer over bigdropper en dieptemeter??
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: big dropper + dieptemeter? wo jan 04, 2012 8:23 pm
Eens uitwijken op niveau moet eens kunnen hé makker...