Wat is de ideale dieptemeter voor de karpervisser?
Auteur
Bericht
Ed van Os
Aantal berichten : 89 Leeftijd : 62 Woonplaats : Nijmegen Hobby’s : Vissen,fotografie Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Wat is de ideale dieptemeter voor de karpervisser? zo apr 04, 2010 2:47 pm
Hoi,
De kop van dit topic zegt denk ik genoeg. Maar ik wil de vraag toch toelichten. Ik ben op zoek naar een nieuwe dieptemeter. Nu valt mij op dat de meeste dieptemeters tegenwoordig een transeducerhoek hebben van 60 of 120 graden. Maar dat wil je als karpervisser toch helemaal niet? Mij lijkt een zo klein mogelijke transducerhoek het best om te zoeken naar een plek om je aas aan te bieden. Je wilt toch zoveel mogelijk bodemdetails zien, en niet een gemiddelde waarde van een groot oppervlak? Daarnaast wil ik graag goed kunnen zien of de bodem hard of zacht, en of er begroeing is. Wat is volgens jouw de beste dieptemeter en waarom. Met belangstelling zie ik reakties tegemoet.
Have a nice day,Ed
Gast Gast
Onderwerp: Re: Wat is de ideale dieptemeter voor de karpervisser? zo apr 04, 2010 3:55 pm
Lowrance X125 is een goed toestel, relatief goedkoop (+-250 euro) en nog steeds vlot verkrijgbaar.
Ikzelf heb de 105c, zelfde toestel maar dan met kleuren... tweedehands gevonden voor 200 euro Alles wat boven deze prijscategorie ligt, is in mijn ogen overkill.
Het is misschien wel slim om meteen een toetsel te nemen met gps geïntegreerd, als dit een zinvolle functie is voor jou visserij.
Wat is de ideale dieptemeter voor de karpervisser?