Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 slappe lijn,vast lood,...

Ga naar beneden 
+10
Beelens Pascal
Filip Van Noten
filip de meulder
Guy Michiels
bart polyn
Igor Van Waesberghe
Jeffrey Benoot
Wesley Mast
Tom Daelemans
Gregory Depoutre
14 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 4:33 pm

Ik vind een zwaar lood bij een running rig noodzakelijk ja, omdat ik bang ben dat bij het gebruik van een licht(er) lood het lood toch nog verplaatst zal worden door de vis als hij wegzwemt met het aas, en dan is de werking van de running rig teniet gedaan.

En ja mijn lichte wakerkes liggen soms plat op de grond, en ook mijn beten zijn meestal rasechte fluiters.
't Is maar waar ge het meest vertrouwen in hebt hé Tommy. Niemand zal het ooit 100% eens zijn met de tacktieken of systemen van iemand anders.
Ik kan maar 1 ding zeggen. De manier waarop ik mijn running rig vis is naar mijn goesting héél efficient. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 4:57 pm

was geen aanval Robby, kheb gewoon mijn bedenkingen met je uitleg over dat zwaar lood bij een running rig ..... scratch scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 5:23 pm

Blackwater schreef:
was geen aanval Robby, kheb gewoon mijn bedenkingen met je uitleg over dat zwaar lood bij een running rig ..... scratch scratch

Ik zie dat nie als een aanval Tommy maat! Very Happy

Ik heb gewoon al met vanalles geexperimenteerd qua loodgewichten, en bij de running rig had ik vlottere beten met zwaar lood in vergelijking met lichter lood.
En ik denk dat da komt omdat het zwaar lood stevig blijft liggen, waardoor de hoofdlijn zonder probleem door de large eye run-ring kan lopen.

Kzeg het nog ies, ik denk da hé. Kan zijn dat ik mis ben ook. Maar in mijn ogen werkt die rig beter met een zwaar(der) lood. Op harde bodems wel te verstaan!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 5:36 pm

Deze rig bied het minste weerstand wanneer een vis het aas opneemt. Door dat het lood vast ligt op de bodem maar de hoofdlijn vrij kan bewegen door het lood, kan de vis vrij zwemmen met het opgenomen aas in de bek.
De rig wordt vaak gecombineerd met een slappe lijn (zonder al te zware wakers op de hoofdlijn).
Daarom dat ik denk dat het niet veel uitmaakt welk lood gewicht je gebruikt ....

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 IMG_1117

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 IMG_1123
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Van den Eynde

Tom Van den Eynde


Man Aantal berichten : 71
Leeftijd : 34
Woonplaats : Antwerp
Hobby’s : Karpervissen, fotografie, muziek
Registration date : 23-06-08

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 5:40 pm

Is het hierbij dan niet echt nodig een soort stopper op de lijn/leader/tube/... aan te brengen? Want kan de vis zich niet makkelijk van de haak ontdoen alvorens ge aanlslaat?

Mss een stomme vraag Embarassed

vang ze
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 5:42 pm

als ge een stopper zet spreek je niet meer over een running rig/set up maar over een shocker rig compleet iets anders deze rig/setup ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 5:45 pm

Blackwater schreef:

De rig wordt vaak gecombineerd met een slappe lijn (zonder al te zware wakers op de hoofdlijn).
Daarom dat ik denk dat het niet veel uitmaakt welk lood gewicht je gebruikt ....

Tja ik heb daar een andere mening over. Rommel op de bodem kan er al voor zorgen dat de slappe lijn wat gehinderd wordt, en dan zou een licht lood wel ies verplaats kunnen worden. Das ook een van de redenen waarom mijn voorkeur naar zwaarder lood gaat.
Better safe than sorry, of beter voorkomen dan genezen.

En inderdaad, zoals Tommy zegt wordt deze rig met een stopper achter het lood de "shocker-rig genoemd.
Een cominatie van een running rig en semi fixed lead.


Laatst aangepast door Robby Malfliet op di feb 17, 2009 5:48 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Van den Eynde

Tom Van den Eynde


Man Aantal berichten : 71
Leeftijd : 34
Woonplaats : Antwerp
Hobby’s : Karpervissen, fotografie, muziek
Registration date : 23-06-08

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 5:46 pm

ah ok, merci...

Maar is er dan wel een goede inhaking aangezien er toch ni veel weerstand is,(zelfs geen)?? Ik zou denken dat de haak dan toch niet echt prikt... En is de kans niet groot dat tussen de tijd van de aasopname en het aanslaan de haak als uit de mond van de vis is?

Of ben ik hierin verkeerd?
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 5:48 pm

Nature schreef:
ah ok, merci...

Maar is er dan wel een goede inhaking aangezien er toch ni veel weerstand is,(zelfs geen)?? Ik zou denken dat de haak dan toch niet echt prikt... En is de kans niet groot dat tussen de tijd van de aasopname en het aanslaan de haak als uit de mond van de vis is?

Of ben ik hierin verkeerd?

Bij mij is de vis toch altijd mooi geprikt hoor.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 6:18 pm

Robby Malfliet schreef:
Nature schreef:
ah ok, merci...

Maar is er dan wel een goede inhaking aangezien er toch ni veel weerstand is,(zelfs geen)?? Ik zou denken dat de haak dan toch niet echt prikt... En is de kans niet groot dat tussen de tijd van de aasopname en het aanslaan de haak als uit de mond van de vis is?

Of ben ik hierin verkeerd?

Bij mij is de vis toch altijd mooi geprikt hoor.
in principe wordt de vis maar geprikt als je aanslaat dan......kan moeilijk geloven dat je geen vis verspeeld doordat hij iets van weerstand voelt als wat lijn neemt,dus geen run maar minimale verplaatsingen maakt.Zeker als je snachts ligt te slapen,ben je toch steeds te laat of het zou moeten zijn dat de vis hem prikt als hij draad van de slip begint te trekken..............
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 6:29 pm

Den Belly schreef:
nu... Rolling Eyes
heb ik lichte hangers aangeschaft(de muddy's old skool;zo een twie gram)en hebbek gistren op een stuk wei een test gedaan...
kmoen wel zeggen,mijn hoofdlijn is van x-line,0.33 fluocarbon,da is heavy draad...
als ik zo een 10 meter de draad'geworpen' heb,en dan mijn waker aanhang....en slap hang,blijft de waker 'goe hangen'niet op de grond ofzo..en van het moment da ik het lood verschuif 'naar voren' toe,perfecte registratie....maar... Suspect ...als ik het lood naar achter verleg,zoals een terugzwemmer,noppes,nix,van biep.....isda normaal?of doe ik iets verkeerd,?slap visken is nieuw veu mij,daar my questions.............
grtzzzzz
hmmmmmm...hier weet niemand precies een antwoord op, scratch scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 6:31 pm

Tja, als ge 's nachts slaapt is de kans groter dat de vis al door de slip gaat op 't moment dat ge de hengel oppakt hé. Das logisch vind ik.

Daarom geef ik mezelf iets meer tijd door mijn wakers gewoon op de grond te leggen. Heel slappe lijnen dus. De vis kan dus langer wegzwemmen zonder weerstand, waardoor ik iets meer tijd heb om de haak te zetten. Wink

Belly: gebruikt gij vast lood of een running rig?

Vast lood in combinatie met slappe lijnen is nutteloos in mijn ogen. Dan kunt ge evengoe een toplood gebruiken. Want dan dient de slappe lijn alleen maar om de lijn op de bodem te houden.
Maar da's in feite nie de enige functie van slappe lijnen. Slappe lijnen hebben hun grootste nut bij running rigs zoals eerder al gezegd.
En of die rig met licht of zwaar lood gevist moet worden is een persoonlijke keuze / mening. Very Happy


Laatst aangepast door Robby Malfliet op di feb 17, 2009 6:36 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 6:34 pm

Robby Malfliet schreef:
Tja, als ge 's nachts slaapt is de kans groter dat de vis al door de slip gaat op 't moment dat ge de hengel oppakt hé. Das logisch vind ik.
Tuurlijk vind ik ook logisch,maar het lijkt me gewoon niet echt ideaal............. scratch
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 6:40 pm

bart polyn schreef:
Robby Malfliet schreef:
Tja, als ge 's nachts slaapt is de kans groter dat de vis al door de slip gaat op 't moment dat ge de hengel oppakt hé. Das logisch vind ik.
Tuurlijk vind ik ook logisch,maar het lijkt me gewoon niet echt ideaal............. scratch

's Nachts zit op uw handelingen toch een beetje vertraging hé. En ik ben er vrij gerust in dat ik met mijn systeem efficienter vis dan iemand die 's nachts met een vast lood vist.
Als mijn bieper begint te werken weet de vis nog nie dat er iets aan de hand is. Da geeft mij iets tijd om uit de slaapzak te kruipen en naar de hengels te lopen.

Als iemand met een vast lood zijn bieper af gaat is de vis al gehaakt en op op volle snelheid (schrikreactie door vast lood) terwijl gij nog in uw veldbed ligt, en is daardoor veel moeilijker af te stoppen tegen ge bij uw hengel zijt.
Begrijpt ge wat ik bedoel?
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 6:48 pm

ik begrijp wat je bedoeld Robby!!!ik heb het gewoon wat moeilijk met het feit dat de vis toch weerstand voelt voordat hij gehaakt wordt,veel meer dan met vastlood(hangt af van lengte onderlijn)!!zeker met slappe lijnen,ligt op de bodem,waar hetvol met vuil ligt(takjes,bladeren,wier,enz)neem dan nog de afstand van haakboilie tot optonic(draad geeft ook weerstand).da zijn allemaal dingen wat de karper kan gewaar worden zonder dat hij geprikt is!!
Zou kunnen dat ik verkeerd ben hé,maar ik zie het nu zo....
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 6:58 pm

Tuurlijk Bart jongen, das waar.
Ik besef ook wel dat bij een running rig de vis nie geheel weerstandloos wegzwemt. Toch nie als ge op een beetje afstand vist (in 't kantje is een ander verhaal). Daavoor zijn er teveel hinderende factoren, waarvan ge er al een paar hebt opgenoemd. Maar vergeet vooral de factor van de druk op de lijn niet! De vis moet da ook voelen denk ik. Maar blijkbaar wordt op een running rig soms toch met meer vertrouwen gereageerd dan met een vast lood systeem.

Heel interssante topic trouwens. Eén van de betere sinds ik hier op 't forum ben. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 8:21 pm

Robby Malfliet schreef:
Tja, als ge 's nachts slaapt is de kans groter dat de vis al door de slip gaat op 't moment dat ge de hengel oppakt hé. Das logisch vind ik.

Daarom geef ik mezelf iets meer tijd door mijn wakers gewoon op de grond te leggen. Heel slappe lijnen dus. De vis kan dus langer wegzwemmen zonder weerstand, waardoor ik iets meer tijd heb om de haak te zetten. Wink

Belly: gebruikt gij vast lood of een running rig?

Vast lood in combinatie met slappe lijnen is nutteloos in mijn ogen. Dan kunt ge evengoe een toplood gebruiken. Want dan dient de slappe lijn alleen maar om de lijn op de bodem te houden.
Maar da's in feite nie de enige functie van slappe lijnen. Slappe lijnen hebben hun grootste nut bij running rigs zoals eerder al gezegd.
En of die rig met licht of zwaar lood gevist moet worden is een persoonlijke keuze / mening. Very Happy
awel,robby..
ik dacht deze wijze van visken te gebruiken met de rig dat ik nu altijd zal gebruik namelijk de chod/heli rig zoals pb products op de markt heeft gebrongen,ik vind persoonlijk kwestie van safety enzo,1 van de veilgste methode dat er is(correct me if i'm wrong,stil learning Laughing )(da is personal,of course Neutral )..en ook,vooral om met een kort rigsken,pop-up te visken....kgebruik de yuma van indyline,kem efkes gekopieerden geplakt Rolling Eyes Rolling Eyes ,Coated anti-tangle braided leadcore

Gecoate gevlochten antiklit leadcore. Yuma is geïnspireerd op liefde voor de vis, en ontwikkeld om het beschadigen van de vissenhuid te voorkomen. De zachte en gladde deklaag vermindert wrijving en voorkomt zo de mogelijkheid om de vissen te verwonden. De polymeer coating is ook ontwikkeld om de maximumweerstand tegen beschadiging op obstakels te verkrijgen. Klit niet en is zeer gemakkelijk in het gebruik. De groene kleur van de gevlochten
lijn in combinatie met de coating veroorzaakt een camouflage effect als van een slangenhuid...
dit efkes ter info.....
zodus deze gebruik ik,en dan daarover het rod systeem,bij eventueel lijnbreuk,schuift de rig met big eye swivel altijd over de knoop,en zal de vis nooit ofte nooit met de yuma,of leadcore achterblijven...
enige is de korte rig,die denk ik,hoop ik,na enkele keren geschud,zal kwijtgeraken....
nu,na gans da verhaal Shocked back 2 subject...ik vaar/gooi uit,span aan,en laat dan de draad slap hangen.....nu,heeft deze methode met slappe lijn,invloed,goed/slecht scratch scratch
anyway all thanx 4 de zeer nuttige tips/info cheers
grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimedi feb 17, 2009 8:49 pm

Tja Belly, bij den enen zal da effectief lijken, en bij iemand anders nie.

Ik persoonlijk vind dat de slappe lijnen (en running rig) bijdragen tot een betere beetindicatie. Bij vast lood is er in feite geen beetindicatie. De bieper dient dan gewoon om u te zeggen dat een vis zich gehaakt heeft.
Bij slappe lijnen en running rig laat de bieper u weten dat er een vis uw aas heeft genomen en er mee wegzwemt. Maar veel belangrijker, zelf beseft de vis da waarschijnlijk nog niet! Dus als gij aanslaagt, wordt de vis volledig verrast en is de kans groter dat ge de vis van in 't begin onder controle kunt houden. Terwijl met een vast lood systeem de vis al op snelheid is wanneer de visser nog maar de eerste biep heeft gehoord, en dus veel moeilijker onder controle te krijgen is.
Maar ik geef ook toe dat ik nie altijd met running rigs vis hoor. Op grotere afstanden kunt ge met dit systeem nie meer gevoelig genoeg vissen naar mijn goesting, en schakel ik ook over naar een heli-rig of leadclip systeem.
Er bestaat geen systeem dat altijd en overal werkt. De vissituatie bepaald het systeem.
Ik heb voor verschillende situaties een ander (lood)systeem, gewoonweg omdat ik da nodig vindt.
Veel mensen gebruiken altijd en overal een leadclip, of een inline lood, omdat dat "hun systeem" is. Ik gebruik die ook, maar enkel als ik het nodig acht in een bepaalde situatie.
Het wordt vaak over het hoofd gezien, maar nie alleen het aas of de rig kan het verschil zijn tussen vangen en nie vangen... ook het loodsysteem vind ik.

En nu het besluit, en mijn antwoord op uw vraag Belly... In mijn ogen hebben slappe lijnen zeer zeker invloed in positieve zin, maar enkel in combinatie met een running rig. Wink


Laatst aangepast door Robby Malfliet op wo feb 18, 2009 6:03 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
wesley Staelens

wesley Staelens


Man Aantal berichten : 65
Leeftijd : 43
Woonplaats : waregem
Hobby’s : vissen
Registration date : 28-08-08

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 5:18 pm

Hello,

Ik heb ook goeie ervaringen bij het vissen met running rigs.
Zo viste ik vorig jaar op een redelijk dressuurwater, de beten dat je daar kreeg op een vast lood systeem waren één of enkele biep(en) en dan gedaan.
Dus heb ik eens geprobeerd met een running rig en ik moet zeggen al de beten dat ik toen kreeg waren volle fluiters.
Ik viste ook heel slap en met een hele lichte hanger eraan van solar die ook bijna plat lag.
Er was wel redelijk wat kantvisserij bij tussen de 10 en 35 meter. De vis is met het aas/haak weg zonder dat deze het beseft wat van een vast loodsysteem niet kan gezegd worden.
Ik heb dit systeem dan ook geprobeert om op afstand te vissen +/- 80/90meter en dan was de beetregistratie minder alsook ik heb enkele vissen gelost tegenover het kantvissen 25runs en geen enkele gelost. Bij het op afstand vissen gaf ik wel iets meer spanning mee op mijn lijn zodanig dat mijn hanger ongeveer halverwege hangde maar veel spanning zat er toch niet echt op.
Nadat ik enkele vissen had gelost ben ik dan overgeschakeld (als test) op een running rig maar dan met een stopper op ongeveer een kleine meter van het lood en ik moet zeggen dat ik sedertdien geen vis meer ben kwijt gespeeld (de enkele die ik dan nog gevangen heb ) het kan puur toeval zijn maar toch ...
Mijn verklaring was dat de vis tijdens het weg zwemmen toch een tik van het lood mee krijgt als deze tegen de stopper gaat en deze de inhaking bij op afstand vissen verbeterd.
Bij kantvisserij maak ik meestal gebruik van loden van 100gr en bij het vissen op afstand 120gr.

Greetz Wesley
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 6:02 pm

muchos gracias,Rob&Wes!
grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 6:05 pm

No problem at all Belly. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitimewo feb 18, 2009 6:18 pm

Heb hier ook heel wat opgestoken,eens running proberen op korte afstand dan Cool !!!grtzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: slappe lijn,vast lood,...   slappe lijn,vast lood,... - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
slappe lijn,vast lood,...
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» los komen van lood
» Lood.
» lijn markeren
» Glas lood
» Gevlochten lijn

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: