Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

homemade of readymades/freezers

Ga naar beneden 
+16
Marc Dhaene
Tino Musschoot
Tom Franck
Raf van Opstal
david deman
Tony Lemmens
Dennis de Wilde
Ivan De Ridder
Beelens Pascal
Robby Malfliet
Jean-Pierre Ketelslegers
de pauw david
Tommy De Cleen
Jeffrey Benoot
bart polyn
filip de meulder
20 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
david deman

david deman

Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 19, 2010 9:34 am

Maar dan kan je omgekeerd ook de vraag stellen Peter. Wat moet je al niet rollen om die installatie terug te verdienen. En de plaats dat het inneemt...
Dus uiteindelijk rol je dan aan 3€ de kg, maar ge zit met een investering van 2500€ of hoeveel het kost. Ge moet al een enorme grootverbruiker zijn om dat in 5 jaar terug te winnen zeker?
Of valt de prijs daarvan allemaal goed mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.theboiliefactory.be
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 19, 2010 9:49 am

Das goe gewerkt Peter!

Ik zou ook zelf nog wel willen rollen zene, maar ben er gewoon te lui voor, ik zeg da eerlijk.
Mijne mix wordt gerold door een bekend forum lid hier, en da werk is super!
En hij is ook heel soepel. Nog wa extra zaken toevoegen in de mix, no problem!

Ik weet het, het is maar een paar uurkes doorwerken. Maar ik spendeer die tijd liever aan iets anders.
Dat zijn keuzes/beslissingen die ge maakt hé.

Sinds vorige week heb ik het geluk dat mijn freezers vanaf nu rechtstreeks uit Engeland komen per courier.
Luchtgedroogd in dry bags of ingevroren in piepschuim boxen, binnen de 48u staan ze voor mijn deur.
Maar ik blijf ook wel mix bestellen, omdat ik soms wel eens een specialleke wil of andere formaten en zo.
peter himschoot

Man Aantal berichten : 327
Leeftijd : 59
Hobby’s : karperen, mijne moto
Registration date : 23-06-08

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 19, 2010 1:59 pm

david_deman schreef:
Maar dan kan je omgekeerd ook de vraag stellen Peter. Wat moet je al niet rollen om die installatie terug te verdienen. En de plaats dat het inneemt...
Dus uiteindelijk rol je dan aan 3€ de kg, maar ge zit met een investering van 2500€ of hoeveel het kost. Ge moet al een enorme grootverbruiker zijn om dat in 5 jaar terug te winnen zeker?
Of valt de prijs daarvan allemaal goed mee?

Ik heb het geluk dat ik kan gaan rollen bij mijne maat die zelf niet meer op karper vist, maar nog steeds gedreven is bij het uitvinden van allerlei zaken Laughing Zijn aankoop van de onderdelen kostte hem een 200€ (zonder de rollen die hadden we al vele jaren en daarvan is de prijs niet meer geweten) Het ineenknutselen en lassen ed kon hij allemaal zelf. Een vb; hij koopt een oude vleesmolen en in de Makro een winch, prijs van de winch 85€ waarvan hij alleen de motor gebruikt, ne potsleutel van 18 eroplast, verbindt met de vleesmolen en hopla. echt,ik sta daar zo Shocked Shocked naar te kijken. En da werkt perfect he, ik moet gewoon de worsten tss die roillen laten vallen en op tijd nieuwe bakjes eronder zetten.
De ketel (allemaal recup materiaal) op het vuur, de mandjes boven een scheutje water en stomen maar.
Het karpervissen is echt een geldmelkerij geworden de laatste jaren, ze verkopen die machinerie vaoor 2000/2500€ en dat kan echt pakken goedkoper hoor. Je moet alleen handig zijn, of een hele handige vriend hebben zoals ik Twisted Evil

Het argument tijd heb ik ook veel gebruikt Robbie, maar nu zie ik dat anders. Ik moest mijn boilies gaan halen he, bv in Westerlo of aalst, dan ben ik ook 3 /4 uren van huis hoor. En lui, tja ik ga niet beweren dat ik niet liever achter de hengels zou zitten hoor, maar op de manier dat we nu boilies maken, dus zonder enige fysieke inspanning maakt het me niet uit. We praten/lullen/zeveren een avond weg en je hebt een vriezer vol bollen. Enkel de eieren moet ik zelf kapot kloppen, maar al de rest is machinaal he, geen geknee ed, geen geknijp of wat dan ook.
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 19, 2010 2:11 pm

Ik geef u volledig gelijk Peter.
Daarom dat ik ook eerlijk zeg dat ik persoonlijk er te lui voor ben om zelf te rollen. Embarassed

Voor iets in elkaar te knutselen ben ik zelf ook handig genoeg hoor, want ik ben van beroep onderhoudstechnieker.
Ik kan lassen, draaien, frezen, kotteren, slijpen en boren. Zowel handmatig als CNC (computergestuurd).
Maar da rollen zelf hé... En al die ingredienten in huis halen en stockeren. Neutral
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 19, 2010 3:18 pm

Laten rollen he Robby ! Ik doe dat ook zulle . Maar jij word gesponserd ... gij moet toch niet rollen makker ? Jaren gevist met fabrieks bollen ... allerlei merken geprobeerd ... Maar nu vis ik weer met een eigen recept dat ik laat rollen bij Jan Vandersteen (Exclusive baits) en dat is ferm gemakkelijk . En Jan heeft alle ingredienten staan . En het vertrouwen is groter in je eigen bollen .
Ik wil niet meer veranderen ...

grtz
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 19, 2010 3:30 pm

De vorige firma waarvoor ik viste kon of wou geen freezers opsturen vanuit Engeland, omdat het risico te groot was dat ze nie meer vers zouden zijn na enkele dagen onderweg (soms 3-5 dagen).
Dus daar moest ik wel mix bestellen en dan laten rollen.
Maar de huidige sponsor (Infinity Baits) verzekert mij dat de bollen niet meer dan 48 uur onderweg zijn!
Ze worden in Engeland gerold, dan 1 à 2 dagen ten droge gelegd in rekken, en dan worden ze in airdry bags naar mij opgestuurd.
Of ingevroren in piepschuim boxen, maar ik prefereer de optie hierboven.
Vandaag de eerste lading ontvangen.
Zondag besteld. Dinsdag in Engeland vertrokken, en daarnet rond het middaguur afgeleverd bij mij.
Ze steken nu al in de vriezer se. Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 19, 2010 3:48 pm

Jean-Pierre Ketelslegers schreef:
fille schreef:
Rico

...

Nog een vraagje : als je met freezers vist, hoe bewaar je die best voor een 10 daagse sessie ?
Kan je die ook best ontdooien eerst en laten uitdrogen of gaat dat niet met freezers.

Fil

Is het niet mogelijk ze te laten ontdooien, te laten uitdrogen en ze daarna te laten trekken op zout ???

gaat perfekt ;-) goed laten drogen en dan in een gesloten emmer met genoeg zout dat alle of bij alle bollies bedekt zijn
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 19, 2010 8:00 pm

Het nadeel van zout is dat uw boilies, bij vochtiger weer, behoorlijk week kunnen worden. Doch blijf ik zout een degelijk bewaarmiddel vinden.

Suiker is ook prima, die maken uw ballen beenhard...allez ja, toch deze waarmee je wil vissen! Razz
En als de suiker gaat beginnen smelten, door de warmte/zon bv, dan gaan ze nog beter bewaren!

Grtzzzzzzzzz
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 54
Hobby’s : karpervissen

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 19, 2010 9:42 pm

Robby Malfliet schreef:
De vorige firma waarvoor ik viste kon of wou geen freezers opsturen vanuit Engeland, omdat het risico te groot was dat ze nie meer vers zouden zijn na enkele dagen onderweg (soms 3-5 dagen).
daarom gaan wij er zelf om (en zo kom je nog is in de Uk, om de zoveel tijd, is altijd leuk)
en nee het kost niet veel met de ferry €42 heen en terug (met 3 man is dat dus peanuts) ..
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Dennis de Wilde

Dennis de Wilde

Man Aantal berichten : 121
Leeftijd : 49
Hobby’s : wat denk je?!?!?
Registration date : 17-06-08

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimevr aug 20, 2010 4:47 am

Tommy schreef:
Robby Malfliet schreef:
daarom gaan wij er zelf om (en zo kom je nog is in de Uk, om de zoveel tijd, is altijd leuk)
en nee het kost niet veel met de ferry €42 heen en terug (met 3 man is dat dus peanuts) ..

Lang leve de shelflifes hahah, kunen zonder problemen worden gestuurd Laughing
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimevr aug 20, 2010 7:59 am

lol! Dennis
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimevr aug 20, 2010 8:03 am

dutchdennis schreef:
Tommy schreef:
Robby Malfliet schreef:

fair enough, maar ik kom op die manier nog wel is in the uk.
en zal in de toekomst wel meer gaan gebeuren (ook nog is vissen, want dat is toch mijn natte droom, niet om biggen te vangen, maar om er gewoon te vissen waar het allemaal begon) ...
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimevr aug 20, 2010 9:18 am

Ik ga er al 10 jaar elk jaar misntens 1x naartoe om te vissen.
Is inderdaad super daar, en een heel andere beleving aan 't water dan hier.
'k Heb wel het geluk gehad dat ik daar een vrij grote vis (naar engelse normen) heb kunnen vangen.

Maar gij hebt toch ook veel met ready mades gevist Tommy?
Ik meen me te herinneren dat ge dat hier ooit eens gepost hebt in een topic nog niet zo lang geleden.
Ik dacht dat het Solar Dairy Cream boilies waren toen. Wink
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimevr aug 20, 2010 10:56 am

veel zou ik nie zeggen Robby, heb er even mee aan de slag geweest, maar (eerst bijna 10 jaar nutrabaits zelf gerold en dan mainline ook een dikke 8 jaar zelf gerold van mix)
dan zijn de paar maanden dat ik readys heb gebruik verwaarloosbaar, en nu zijn het freezers en ze bevalen me enorm goed ....
2 diepvrizers tot ons beschiking (600kg in totaal)
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimevr aug 20, 2010 7:10 pm

600kg! Shocked
Gedeeld door hoeveel man?
Dennis de Wilde

Dennis de Wilde

Man Aantal berichten : 121
Leeftijd : 49
Hobby’s : wat denk je?!?!?
Registration date : 17-06-08

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimevr aug 20, 2010 8:15 pm

Tommy schreef:
dutchdennis schreef:
Tommy schreef:
Robby Malfliet schreef:

fair enough, maar ik kom op die manier nog wel is in the uk.
en zal in de toekomst wel meer gaan gebeuren (ook nog is vissen, want dat is toch mijn natte droom, niet om biggen te vangen, maar om er gewoon te vissen waar het allemaal begon) ...

Dat is ook zo Tommy,
Het is een zeer aangenaam dagje uit. En ja vissen in the UK kan erg leuk zijn Cool Je moet het maar snel eens proberen, en nee het hoeven geen monsters te zijn.
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimezo aug 22, 2010 11:19 am

engeland is een apart verhaal (als zij 50 jaar geleden niet hadden gevist op karper) waren wij er hier ook nooit achter gekomen dat het leuk en fantashtish was om op karper te vissen.

ik heb gisteren nog een stukje history gezien (the colne valley) pit 4, pit 3, savay, the cons deze waters ademen gewoon karper vissen uit ....
ben dan ook van plan om volgend jaar zeker enkele keren te gaan vissen.
men cons ticket (kun je op 3 waters vissen) heb ik voor iets minder dan €200.

als ge naar een btw gaat in france ben je ook zoveel kwijt voor een week, dus waarom een niet vissen in de uk op enorm bangelijke water, waar geschiedenis is geschreven.
daar al gewoon zitten is al meer dan genoeg (vangen hoefd zelfs niet, tzou leuk zijn natuurlijk)
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimeza aug 24, 2013 7:20 pm

Nog een vraagje over ready mades of freezers :

Ik stel vast dat er geen houdbaarheidsdatum opstaat op de meeste verpakkingen.
Ik heb zo al zakken zien liggen die aan het verduren waren en nog steeds in de winkel liggen.
Mijn vraag is of ze er een houdbaarheidsdatum op kunnen zetten want het is toch voedsel, voor karpers welliswaar.
Ik vermoed dat een zak boilies ook niet oneindig goed blijft ?
Wat kan de houdbaarheidsdatum zijn van een zak readymades of freezers ? Kheb er zelf geen idee van...

Grt Filip
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo aug 29, 2013 2:41 pm

Ik gebruik meestal freezers van Baitworks.
Maar heb ook altijd wel enkele zakken van de shelflife versie liggen, en eigenaar Mark raadt aan ze na 3 maanden gewoon ook in de diepvries te steken omdat na die periode de (kleine hoeveelheid) schimmelweerder uitgewerkt kan geraken.
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimezo nov 24, 2013 12:08 pm

heb een tijd zelf gerold dus vers den diepvries in, en deze blijven redelijk goed (in air dry bags)
er komt wat schimmel op maar zolang deze niet groen is, kun je bollen voeren .... groen is rot maar wat wit om je bollen is zelfs goed (de suikers die eruit komen!!)
heb geen echte ervaring met ready mades, maar een houdbaarheid´s datum zou geen overbodige luxe zijn denk ik dan!!
ook op freezers kunnen ze dat wel vermelden eigenlijk ..... (dit is persoonlijk)
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer

Man Aantal berichten : 384
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimedo nov 28, 2013 10:20 am

De smaak verandert wel als ze wit uitslaan, de vangsten zullen dan ook minderen
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitimevr jan 31, 2014 10:33 pm

In decathlon zak bewaarbollen gaan halen en daar stond wel degelijk een vervaldatum op.
Moeten ze verplichten mijn gedacht..

Filip
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: homemade of readymades/freezers   homemade of readymades/freezers - Pagina 3 Icon_minitime

homemade of readymades/freezers
Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuwe freezers speedcarp
» Freezers of Shelf Life Boillies
» Triggerbaits freezers af te halen in Belgie!
» Nieuwe freezers en fluo pop ups speedcarp

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: The Candy Store-
Ga naar: