Aantal berichten : 13 Leeftijd : 48 Woonplaats : wommelgem Hobby’s : vissen Registration date : 15-10-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers zo aug 15, 2010 7:08 pm
binnenkort komt er een nieuwe speler op de markt van de readymades . JRC/Berkley komt met een complete aaslijn op de markt onder de naam Gulp Baits. zouden in september verkrijgbaar zijn. we zijn nu ong 1.5jaar aan't testvissen in gans europa (90man) ,en de vangsten mogen gerust goed te noemen
Raf van Opstal
Aantal berichten : 36 Leeftijd : 48 Woonplaats : Geel Hobby’s : Karpervissen Registration date : 16-01-10
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers zo aug 15, 2010 7:37 pm
Ge hebt gelijk Robby,ik was alleen wa lui om de juiste naam nog eens voor de zekerheid op te zoeken Ge hebt zeker ook gelijk wat betreft dat toen indertijd alleman ermee viste ,je een doorbraak kon creeen om met crap boilies te gaan vissen.Want de vangkracht was er toen snel op achteruit aant gaan.Mss zien we dit fenomeen nu ook bij de crap boilies en kan in sommige gevallen een hnv boilie weer even soelaas bieden
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers zo aug 15, 2010 7:53 pm
Zo is 't met alles hé Raf. Zolang ge iets gebruikt wat niemand anders heeft dan kunt ge chance hebben voor een periode! Tot "every man and his dog" hetzelfde gaat gebruiken, en weg is 't effect.
Terug over de originele vraag ivm ready mades of freezers. En Raf zal hier zeker wel het antwoord op weten gezien zijn verleden bij Nutrabaits.
Was het nie zo dat een kleine 10 jaar geleden de Nutrabaits mannen (Derek en Bjorn o.a.) op KK meer succes hadden op hun ready made Trigga's dan op de freezer versie? Een paar maanden geleden hen ik het daar met Ken Townley ook over gehad. En ook hij zei dat op vele waters de Trigga en Trigga Ice ready mades beter werken dan de freezers! Straf hé...
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers zo aug 15, 2010 8:01 pm
Kijk je hebt ready en ready vind ik, Sommige merken weet je het al direct als je er van proeft hoeveel bewaarmiddel erin zit want je krijgt rap die bittere smaak! Heb je een goed bewaarmiddel zou je niks mogen proeven en geloof me die bestaan wel maar die bewaren niet zo lang dan meestal. Ik kan je één ding meegeven en dat is zonder bijbedoelingen maar de ready's van Nutrabaits nl. de trigga ready's zijn de beste op de markt en ik weet van Bill dat de meeste fieldtesters de ready's boven de freezers verkozen dus die liepen erg goed.. Ik heb trouwens 3honden en dat zijn perfecte fijnproevers en ik kan je verzekeren dat ze de meeste ready's gewoon links laten liggen door het feit dat er teveel bewaarmiddel in zit.K' Snap eigenlijk niet waarom de mensen ready's kopen aangezien je de helft van de prijs betaald voor een kwalitatieve freezer.. grtz
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers zo aug 15, 2010 8:03 pm
Robby Malfliet schreef:
Zo is 't met alles hé Raf. Zolang ge iets gebruikt wat niemand anders heeft dan kunt ge chance hebben voor een periode! Tot "every man and his dog" hetzelfde gaat gebruiken, en weg is 't effect.
Terug over de originele vraag ivm ready mades of freezers. En Raf zal hier zeker wel het antwoord op weten gezien zijn verleden bij Nutrabaits.
Was het nie zo dat een kleine 10 jaar geleden de Nutrabaits mannen (Derek en Bjorn o.a.) op KK meer succes hadden op hun ready made Trigga's dan op de freezer versie? Een paar maanden geleden hen ik het daar met Ken Townley ook over gehad. En ook hij zei dat op vele waters de Trigga en Trigga Ice ready mades beter werken dan de freezers! Straf hé...
Telepatie zeker Robby! Geef al een deel antwoord zo op je vraag grtz
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers zo aug 15, 2010 8:06 pm
ik weet nog goe in den tijd, frank en raf bestelde altijd ready´s (van nutrabaits) en ik maar kloten met mix en zelf rollen (maar ving ook mijn vissen) ...
Dennis de Wilde
Aantal berichten : 121 Leeftijd : 49 Woonplaats : Schiedam Hobby’s : wat denk je?!?!? Registration date : 17-06-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers zo aug 15, 2010 8:09 pm
Is niet alleen met Nutrabaits.. Begin jaren Dynamite met de Source, readies veel beter dan de freezers. Wij noemden de gebruikte preservative de X-Factor..
En Tony, ik noem idd Mainline niet. Niet omdat ze geen goed aas hebben(verre van dat zelfs) maar oa Active-8 , Cell, Fusion is niet in readymade verkrijgbaar... (Wel een aparte range met Fruitella, Opal ed maar die halen het niet bij Active-8 ed in mijn ogen) Al met al heb ik al meer dan 8 jaar geen freezer aangeraakt en heb zowle instant als op termijn mijn visjes weten te vangen!
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers zo aug 15, 2010 8:10 pm
Tino schreef:
Telepatie zeker Robby! Geef al een deel antwoord zo op je vraag grtz
Great minds think likewise Tino...
Raf van Opstal
Aantal berichten : 36 Leeftijd : 48 Woonplaats : Geel Hobby’s : Karpervissen Registration date : 16-01-10
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers zo aug 15, 2010 9:06 pm
Robby Malfliet schreef:
Da klopt Robby,maar ik moet ook wel zeggen dat wij voor 90% alleen maar ready's bestelden omdat voor de reden die jij al aanhaalde we het verschil in vangsten bijna niet merkten tss de mixen.En zodoende maakte dit dat we meer met ready's vingen omdat we er bijna altijd met viste ook.Het was zo dat de ready een verdunde versie was van de originele mix.En dit deed men om technische redenen omdat dit machinaal beter te verwerken was.En voor de instant visserij die wij toen deden was deze ready wel degelijk beter dan de freezer.Dus zou ik het eerlijkheidshalve ni direct durven zeggen dat ze degelijk beter scoorden.
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers zo aug 15, 2010 10:04 pm
Tino schreef:
Kijk je hebt ready en ready vind ik, Sommige merken weet je het al direct als je er van proeft hoeveel bewaarmiddel erin zit K' Snap eigenlijk niet waarom de mensen ready's kopen aangezien je de helft van de prijs betaald voor een kwalitatieve freezer.. grtz
Tino, Ik begrijp heel goed wat je bedoeld met de hoeveelheid bewaarmiddel in ready's cfr shelflife's. Ik hou er persoonlijk ook niet van dat bepaalde firma's (nog steeds!) ready's aanbieden die een jaar en langer houdbaar blijven. Die staan dus nog steeds stijf van het bewaarmiddel... En wat voor dan nog een in bepaalde gevallen....
Maar bedoel je nu dat freezers / ready's van hetzelfde type/ merk de helft in prijsverschil maken? Of heb je het hier over verschillende merken? Ik zou namelijk niet weten waar die helft prijsverschil vandaan komt wanneer we enkel het verschil freezer / shelflife van hetzelfde type in ogenschouw nemen.
Grtz Ivan
Tino Musschoot
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers ma aug 16, 2010 6:41 am
Hey Ivan,
Nee ik bedoelde gewoon in het algemeen zowat,als je wat rondkijkt in de winkels zal jevoor een kilo ready's al gauw tussen de 8 a 12 euro betalen de kilo wat absurd is! Terwijl je van verschillende merken deftige freezers kan kopen rond de 5 euro. Normaal zouden de ready's t.o.v. de freezers alleen zo'n één euro duurder hoeven te zijn als het dezelde bollen zijn natuurlijk! Veel firma's laten hun ready's ergens anders draaien en daar wringt het schoentje want die willen ook hun deel van de koek en hierdoor worden ze flink duurder!
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers ma aug 16, 2010 7:15 am
8 a 12/kg...en dan moet je nog eens kijken met wat ze zijn aaneen geplakt...
Ik durf te beweren dat ze in de helft van de gevallen bestaan uit niet meer dan een 50/50 mix, wat smaak en geurstoffen, een kleurtje om ze te doen verschillen van hun broertjes en de kous is af. Iedereen van de zelfrollers weet dat een 50/50 bal in vele gevallen nog wel eens een vis op het droge brengt, maar op lange termijn laten ze wel steken vallen. Alsook die Freddy-mades, maar ik stamp open deuren in...
Grtzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers ma aug 16, 2010 9:39 am
intressante topic. Ik moet zeggen dat ik freezers prefereer ! Sommige readies zijn gewoon niet te vreten als je ervan proeft!! De conserveer brengt vaak een bittere nasmaak. In het verleden al van verschillende merken readies getest en grote verschillen. Ligt het altyd aan de conserveer is de vraag? Zo ving ik vorig seizoen met nash peachreadies enorm veel vis op een klein oude schelde armpje. De hengels met banana of pineapple werden grotendeels genegeerd. rare boel toch aangezien gary bayes duidelijk stelde dat het om dezelfde samenstelling ging enkel de flavour was anders.
Dit jaar al een paar keer gebruikt gemaakt van de stickybaits readiemades ook , tussen de freezers door. Ik smaak geen verschil met de freezers en vang ook niet minder vissen! het enige verschil voor de klant is de prijs! Nochtans worden de readies bij ons 'in eigen huis' gedraaid en niet door een andere firma.
dat de prijzen soms de pan uitswingen kan ook te maken hebben met de manier van verdelen. Hoe meer tussenpersonen hoe hoger de eindprijs.
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers ma aug 16, 2010 10:17 am
ik deel hier zeker de mening van zors en prefereer nog altijd freezers ipv ready mades,ik heb trouwens nog nooit een ready made in men huis gehad en dit omdat ik nog altijd wat twijfelend tegenover concerveringsmiddelen sta in ons aas.ik moet er wel bij vermelden dat de grote en gevestigde merken zich niet kunnen permiteren om andere samenstellingen te gebruiken dan hun freezers,bij ons(ccmoore) is dit gewoon "not done" maar het is zoals hier al is aangehaald....bij sommige merken heb ik mijn ernstige twijfels de marco
Raf van Opstal
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers ma aug 16, 2010 10:54 am
We zitten hier allemaal wel ongeveer op de zelfde golflengte wat betreft dat de freezers van de meeste merken beter zijn dan hun readys,omdat we het vanzelfsprekend vinden om een extra grote vrieskist aan te schaffen en er een vooraad van aan te leggen.Maar toch is er ook een grote groep van mensen waarvan de karpervisserij niet zo'n belangrijke en grote rol speelt in hun leven en die bij voorbaat het er liefst eens een paar nachtjes in de zomers op na houden om dan weer de hengels in de rekken te hangen.Deze mensen zitten thuis met een koelkastje waarin er een klein vriesvakje voorzien is,net genoeg voor madam der groentes en vlees.Hierin vind ik persoonlijk dat de readys de ideale oplossing bieden en ondanks het iets grotere prijsverschil,zal het deze mensen nog niet al te hard storen vermits hun aankoop hoeveelheid meestal beperkt blijft tot enkele zakjes per jaar.
peter himschoot
Aantal berichten : 327 Leeftijd : 59 Woonplaats : schelle Hobby’s : karperen, mijne moto Registration date : 23-06-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers ma aug 16, 2010 3:44 pm
Awel, ik vind dit een zeer leuke topic se. Heb in de loop der jaren zowat alles geprobeerd dat er te koop was. Het hangt er in mijn ogen van af of je een instantsessie zoekt te draaien of een langere tijd ergens wilt vertoeven (en wsl dan een voercampagne opstart/onderhoudt). Voor een instansessie of zoals Raf aanhaalt de "goedweer visser" zie ik er geen graten in waarom je geen gebruik zou maken van readies. Buiten de dooddoener "je kan op alles een karper vangen" zou ik voor de lange duur toch overschakelen op een freezer of homemade. De homemade wordt hier echter amper vermeld, hoewel er niks boven gaat zodra je ook het prijskaartje in acht neemt. Buiten de "inside mannen" hebben wij absoluut geen weet wat er in die freezeers zit he,iets waar je bij je eigen mix geen zorgen hoeft over te maken. daarmee wil ik helemaal niet beweren dat ze er minderwaardige producten of zo in draaien, nee dat niet want dan zou de verkoop snel achter uit gaan denk ik. Maar, een homemade boilie draai je voor pakweg de helft van de kostprijs van freezers en dan loopt het al gauw op he. Moest ik voor Nutraexcluspeedbaitcarptacklefactroy vissen zou het mij ook niet veel uit maken wat mijn bollekes kosten, maar vermits ik die nog altijd zelf moet betalen, begin ik toch meer en meer terug zelf te draaien. Zie ik verschil in vangsten, nee eerlijk niet, maar ik voel het wel sterk in mijne portemonnee. Prijzen van meer dan 8€ de kg vind ik ronduit schandalig en zelf zal ik nooit nog meer dan 5€ de kg betalen moest ik freezers kopen. Er is niks dat je daar kan indraaien dat dergelijke prijzen verantwoordt, behalve dan dat de karpervisser toch betaalt, ongeacht wat de prijs is als er maar serieuze foto's naast hangen. Sinds dit jaar ben ik terug een fervent voorstander van zelfdraaien en ik moet zeggen het bevalt me prima. Doordat je de prijs laag (lager) kan houden, kan je al eens een kilooke meer voeren he
Voor een Frankrijksessie, zal ik wel steeds een zak readies meekomen, eerlijk is eerlijk die hebben al menig sessie gered over there Wij pakken ook al eens een Mars he, alhoewel we weten dat een appel gezonder is Daarom ook dat vriend karper al eens een voorkeur heeft voor zo'n "ongezonde" bal en die af en toe de "goeie" ballen eens naar huis vist.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers ma aug 16, 2010 3:56 pm
Awel ik vind dit ook een leuke topic!
Daarom heb ik even een lijstje samengesteld van readymades waarmee ik gerust de concurrentie met freezers zou durven aan gaan. Met al deze ready's heb ik door de jaren heen zelf gevist, dus ik denk dat ik dan wel een objectief oordeel mag/kan vellen.
De volgorde is willekeurig, dus ze staan NIET in volgorde van persoonlijke voorkeur. Hier gaan we:
-Nutrabaits Trigga -Nutrabaits BFM -Nash Sting Fishmeal -Dynamite Source -Vision Baits Ocean Protein -CC Moore Meteor -CC Moore Live System
Eender welke readymade uit deze lijst zou ik gerust met vol vertrouwen gebruiken tegen eender welke freezer.
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers ma aug 16, 2010 4:18 pm
Ik heb vroeger ook veel met readymades gevist. Als ik moet kiezen welke de beste waren zijn dit Nash B2 Nash scopex squid liver Solar BYT laatste keer heb ik met de CC Moore Live System gevist en moet zeggen dat die ook wel super zijn. groeten
peter himschoot
Aantal berichten : 327 Leeftijd : 59 Woonplaats : schelle Hobby’s : karperen, mijne moto Registration date : 23-06-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers ma aug 16, 2010 5:26 pm
Moest the source de helft van de prijs kosten dan zocht ik nooit nog verder. Daarmee heb ik werkelijk ongehoord gevangen Maar ik krijg het (niet meer) over mijn hart om het geld er aan te geven - om een gedegen campagne mee op te bouwen he, instant is wat anders maar het water waar ik momenteel vis reageert beter op voer.
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers ma aug 16, 2010 9:54 pm
bij mij just nog home mades!!! daar vertrouw ik op en weet wat erin is grtzzzzzzzz
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers di aug 17, 2010 3:07 pm
het enige verschil dat er tussen een ready en een freezer zou mogen zijn is een klein percentage bewaarmiddel, that's it !! Bij veel firma's is dit niet geval wat ik spijtig vind, als je dan nog eens die prijzen bekijkt is dit ronduit schandalig. Er mag normaal geen verschil in vangkracht zijn tussen een goede ready en een goede freezer grtzzzzzz
Raf van Opstal
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers di aug 17, 2010 4:20 pm
ben schreef:
bij mij just nog home mades!!! daar vertrouw ik op en weet wat erin is grtzzzzzzzz
Er zijn nog thans enkele merken waarvan de samenstelling van de boilie tot op elk gebruikt ingredient op de verpakking staat.Ik heb zelf alleen maar ervaring met Nutrabaits en Xtra Baits en hiervan weet ik met zekerheid dat dit waarheidsgetrouw is
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers di aug 17, 2010 5:31 pm
Raf schreef:
ben schreef:
Er zijn nog thans enkele merken waarvan de samenstelling van de boilie tot op elk gebruikt ingredient op de verpakking staat.Ik heb zelf alleen maar ervaring met Nutrabaits en Xtra Baits en hiervan weet ik met zekerheid dat dit waarheidsgetrouw is
mooi zo ,houden dan grtzzz
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers wo aug 18, 2010 4:06 pm
peterhim schreef:
Moest the source de helft van de prijs kosten dan zocht ik nooit nog verder. Daarmee heb ik werkelijk ongehoord gevangen Maar ik krijg het (niet meer) over mijn hart om het geld er aan te geven - om een gedegen campagne mee op te bouwen he, instant is wat anders maar het water waar ik momenteel vis reageert beter op voer.
peter da zijn indeed,klasse bollekes....heb er ook vantjaar voor de 1ste x gekocht,wried goed,heb ze online gekocht(bij baits direct:zie link) http://www.baitsdirect.com/acatalog/baits_dynamite_boilies.html heb ik indertijd omgerekend 70 euro veu ne bucket van 10 kg(source 15mm)geen verzendingskosten omdat ik tesamen om meer dan 1oo pond had(pond stond wel goejekuuper asnu )..dus ook goe meegenomen.. dus 7 euro/kg is veel,ma,zoals ge zegt,ideaal om asge een francesessie doet.(gebruik ik enkel dan)..en daar doet ge lang mee...klassebol... grtzzz
peter himschoot
Onderwerp: Re: homemade of readymades/freezers do aug 19, 2010 6:26 am
Eergisteren bollekes gedraaid met de infrastructuur van mijne maat enne, 20 kg mix/200eikes zijn 30+kg ballen geworden. Hoogwaardige mix, vers en zonder enige fysieke inspanning ! Omgerekend met eieren, flavour en de ganse santeboetiek zit ik aan minder dan 3€ voor deze zeer goede,uitgebalanceerde mix. Ik weet dat ge nog gerust een pak goedkoper kunt, maar gezien de ingredienten die nu gebruikt zijn ben ik supercontent.
Dit alles stomen inbegrepen (en daar kruipt de meeste tijd in) en den opkuis werd geklaard op net 3uurkes. Qua huisvlijt kan da tellen. dringend verhuizen zodat ik me ook zo'n installatie kan aanschaffen se