Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair zo apr 11, 2010 5:27 pm
Van het Sleeping System (SS) dat ook met de airlite is geïntroduceerd, heb ik hetzelfde gelezen. Maar dat is volgens mij normaal, aangezien het eerder een deken is die op de bedchair wordt geritst. Met een gewone slaapzak heb je dat probleem niet en aangezien ik een Frost en een Grizzly heb, was er voor mij geen interesse in het SS.
In de zomer is die mesh-onderkant (zonder matras) wel erg handig voor koelte, maar dat weet ik pas zeker als ik het kan uitproberen....
Maar de MK4 is een goeie keuze, een beetje zwaarder maar wel het voordeel van een 4e set poten.
Nog 1 tip, contacteer meerdere winkels want er kan een behoorlijk verschil zijn onderling....
Tom Franck
Aantal berichten : 13 Leeftijd : 48 Woonplaats : wommelgem Hobby’s : vissen Registration date : 15-10-08
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair ma apr 12, 2010 12:50 pm
de bedchairs van JRC zijn ook top en moeten niet onderdoen voor nash. de jrc is superlicht in gewicht en is goedkoper dan nash. Heb zelf ne slechte rug (3 gebroken wervels) en heb totaal gene last op mijne jrc
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair ma apr 12, 2010 1:08 pm
tomme schreef:
de bedchairs van JRC zijn ook top en moeten niet onderdoen voor nash. de jrc is superlicht in gewicht en is goedkoper dan nash. Heb zelf ne slechte rug (3 gebroken wervels) en heb totaal gene last op mijne jrc
het enige wat ik jammer vind aan de JRC is dat het hoofdeinde niet volledig plat kan! en da kon mijn oude fox wel das het enige minpuntje vind ik... prijs kwaliteit goed!
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair ma apr 12, 2010 4:43 pm
tomme schreef:
Ik heb zelf een jrc cocoon en ben daar al jaren tevreden van, enkel bij weeksessies kan ik last krijgen in de rug. Kan zijn dat het meer aan de kille uren ligt dan aan de bedchair... . Heb hier nog een trakker en fox, niet van mij, die geven hetzelfde resultaat, kan er gewoon moeilijk in slapen op een relaxte manier. Van de nash met matras hoop ik dat het beter is voor de rug en men nachtrust.
@ spiegel, is idd het geval. De draaiknoppen open laten en de overige poten paar cm uitschuiven he.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair ma apr 12, 2010 10:11 pm
Beste Antonie,
Ik heb om net dezelfde reden een nieuwe bedchair gekocht... Mijn vorige was een TH Supercocoon, ne goeie bedchair...maar toch niet vergelijkbaar met de indulgence-reeks.
Het grote verschil is dat wanneer je de hoofdzijde een beetje hoger zet, bij de JRC het doek strak aanspande (tussen de twee verstelknoppen) waardoor mijn schouders helemaal scheef lagen...met na enkele nachten een verschikkelijke rugpijn.
Ben pas een weeksessie gaan doen met de airlite en geen problemen meer...
Een goeie rug is onbetaalbaar, dus bespaar zeker niet op bedchairs, barrows, warmtekleding en andere (ontlastende) hulpmiddelen....
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair ma apr 12, 2010 11:16 pm
Thomas79 schreef:
Beste Antonie,
Ik heb om net dezelfde reden een nieuwe bedchair gekocht... Mijn vorige was een TH Supercocoon, ne goeie bedchair...maar toch niet vergelijkbaar met de indulgence-reeks.
Het grote verschil is dat wanneer je de hoofdzijde een beetje hoger zet, bij de JRC het doek strak aanspande (tussen de twee verstelknoppen) waardoor mijn schouders helemaal scheef lagen...met na enkele nachten een verschikkelijke rugpijn.
Ben pas een weeksessie gaan doen met de airlite en geen problemen meer...
Een goeie rug is onbetaalbaar, dus bespaar zeker niet op bedchairs, barrows, warmtekleding en andere (ontlastende) hulpmiddelen....
En geloof me den Thomas is een echte bedchair kenner
Gast Gast
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair do aug 26, 2010 7:27 pm
ik heb mij onlangs een JRC Defender aangeschaft en moet zeggen dat ik prijs-kwaliteit heel tevreden ben.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair do aug 26, 2010 7:29 pm
Ik heb mij vorige week een Nash Indulgence mk4 aangeschaft. Supercomfortabele bedchair!
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair do aug 26, 2010 8:12 pm
ik heb de MK3 en is idd een pareltje van een bedchair hé
Rob willemse
Aantal berichten : 117 Leeftijd : 58 Woonplaats : barendrecht Hobby’s : darten Registration date : 15-01-09
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair do aug 26, 2010 8:21 pm
Ik slaap zelf op een indulgence wide-boy maar kijk toch met een schuin oog naar de nieuwe Avid bedchair. Lijkt me niet verkeerd als je rugklachten hebt... http://www.avidcarp.com/bedchairs.php
Jeff Van Dyck
Aantal berichten : 57 Leeftijd : 40 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : VIssen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair vr aug 27, 2010 8:32 am
zowiso mark 4, heeft maar 1probleem ge ligt soms zo goe da ge der ni wilt uitkome
Steven Deschrijver
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 37 Woonplaats : kluisbergen Hobby’s : weekends aan een stuk karperen Registration date : 20-04-08
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair vr aug 27, 2010 8:50 am
Robby Malfliet schreef:
Ik heb mij vorige week een Nash Indulgence mk4 aangeschaft. Supercomfortabele bedchair!
kheb je gezegd aan de oase he echt super goeien bedchair!!
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Nieuwe bedchair vr aug 27, 2010 3:31 pm
robby schreef:
Ik slaap zelf op een indulgence wide-boy maar kijk toch met een schuin oog naar de nieuwe Avid bedchair. Lijkt me niet verkeerd als je rugklachten hebt... http://www.avidcarp.com/bedchairs.php
En nie enkel die bedchair is intressant, ze hebben daar nog enkele mooie dingen in hun gamma.