Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie wo dec 10, 2008 7:02 pm
gio schreef:
Jean-Pierre Ketelslegers schreef:
Iemand al de vortex 240 roll up geprobeerd ?
Ik heb dat model liggen. In alle opzichten content van. Superdik materiaal, dikker dan Zodiac en Quicksilver. Kan dus tegen een stootje. Maar de reden waarom ik deze boot kocht, is omdat je hem zelf ook overal vrij makkelijk mee kan nemen, ook al ben je alleen. Verder zeer makkelijk en vlug op te blazen, en terug weg te steken; kan soms handig zijn :-)
Al vrij veel vis mee gedrild ook en ook al een enkele keer mijn materiaal mee overgevaren. Een aanrader dus.
Kan je erin rechtstaan want ik heb de indruk dat de bodem gaat doorplooien als je dat doet bij het drillen !!
Giovanni Vanhooren
Aantal berichten : 248 Leeftijd : 43 Woonplaats : Oudenburg Hobby’s : Ja Registration date : 08-05-08
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie wo dec 10, 2008 10:01 pm
Ik ga eerlijk zijn Jean-Pierre, heb dat nog niet veel gedaan. Als het niet nodig is, dril ik half gehurkt uit mijn boot. Al paar keer rechtgestaan - wel bij gewone weersomstandigheden - en geen miserie mee gehad. Weeg zelf een goei 90kg en plooide niet dicht :-)
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie do dec 11, 2008 7:55 am
het lijkt mij onverstandig om recht te gaan staan in een boot/zodiac om een vis te drillen, denk dat je beter op je knieen kunt zitten ....
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie do dec 11, 2008 1:52 pm
Filip in Action On a Big River ! Echt super u boot ! Had ik veel geld ...
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie do dec 11, 2008 3:58 pm
Massa's wier in de lijnen door de stroming.. op de eerste foto kan je een oplossing in de maak zien, als je goed kijkt..
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie do dec 11, 2008 5:02 pm
Ik gebruik meestal een Quicksilver van 250 met een lattenbodem voor korte sessies. Deze is gemakelijk te vervoeren en goed te handelen. Maar voor langere sessies waar er soms regelmatig verkast moet worden gebruik ik mijn Honwave van 310 met alu vloer elementen. Net iets handiger als je veel moet meesleuren.
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie wo dec 24, 2008 11:41 am
Mijn vismaat heeft een Alumacraft (aluminium boot dus) van 4.2m. Prachtboot voor het leven, maar afgelopen najaar tijdens een sessie op een groot stuwmeer,halverwege moeten opgeven, door het aanhoudende stormweer. Het was niet meer veilig, om met deze boot nog uit te varen. Ondertussen heb ik een Vortex 3.0m rubberboot gekocht, speciaal voor deze visserij, want daarmee kan je zelfs bij harde wind, nog steeds op een veilige manier op het water komen.
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie wo dec 24, 2008 12:11 pm
Die vortex 3.00m is die gebouwd met een lattenbodem, een opblaasbodem of een platenbodem ?
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie wo dec 24, 2008 12:25 pm
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie wo dec 24, 2008 2:02 pm
Jean-Pierre Ketelslegers schreef:
Die vortex 3.00m is die gebouwd met een lattenbodem, een opblaasbodem of een platenbodem ?
Is met opblaaskiel en platenbodem.
Jean-Pierre Ketelslegers
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie wo dec 24, 2008 3:13 pm
Wat weegt de boot met opblaaskiel, want ik moet hem steeds alleen hanteren. De votex 2.40 rollup weegt een 25 kg geloof ik !! Maar deze lijkt me een beetje te klein !!
Ivan De Ridder
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie do dec 25, 2008 1:08 am
De boot weegt 43kg en heeft een max laadvermogen van 490kg.
Jean-Pierre Ketelslegers
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie do dec 25, 2008 8:27 am
Niet makkelijk om alleen te hanteren ! Het zal dan wel de 2.40 worden !!
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke boot gebruiken julie vr jan 02, 2009 3:32 am
Hi,
Ik heb het niet zo met opblaasboten in kombinatie met vishaken; Als jullie al twijfelen aan opblaasbare onthaakmatten qua (vis)veiligheid ("een lek is rap gebeurd" weet je nog ?) dan vraag ik me af of dit dan niet nog veel linker is . . . en daarom zocht ik es rond op het internet naar iets beters;
Als je dan het beste wil, en het mag wat meer kosten, moet je echt ook hier toch es kijken . . .
Die 10- en 12-footers lijken mij persoonlijk echt wel het absolute ideaal.
Trouwens, ook die tenten lijken voor mij (met m'n 1.92 m en kapotte quasi-stijve linkerknie) best wel een overweging waard.
Ben aan het twijfelen. Aangezien ik hier geen robuuste boot kan plaatsen, ga ik dit jaar gaan voor een rubberboot. Het zal sowieso een Vortex gaan worden. Twijfel namelijk tussen een 240 Roll-up lekker makkelijk en snel vaarklaar of een 285 Deluxe, iets minder rapper klaar, maar iets meer laadvermogen.
Het moet maar 2 extra vereisten hebben: - Materiaal voor 1 persoon, maar wel plaats om een 2de persoon mee te nemen. - Moet in een peugeot 207 passen (achterruit = koffer, kan dus stapelen)
Ik ga dit niet kopen omdat een enorme aanwinst zal zijn in mijn visserij, maar vooral om tussen het dikke biggenjagen door eens een chillsessie te houden op groot water voorzien van een 2de niet vissende persoon, voor de lol.