Aantal berichten : 26 Leeftijd : 32 Woonplaats : Zomergem Hobby’s : Karpervissen Registration date : 08-12-11
Onderwerp: Vortex roll up boot vr dec 09, 2011 1:25 pm
Hallo,
Heeft er iemand ervaring met de vortex 180 roll up of de vortex 240 roll up? Is de kwaliteit goed van deze boten? Of zijn er andere merken die je aanraadt?
mvg gilles
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot vr dec 09, 2011 1:40 pm
ik heb ereentje de vortex 2.40 m en das topkwaliteit gewoon
daarvoor had ik een zodiac wat ook heel goed is , maar omdat ik hem ook moet gebruiken waar je enkel mag roeien (reservaat segre in spanje)heb ik zo een vortex gekocht en das veel beter dat roeisysteem .
zou niet twijfelen .
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot vr dec 09, 2011 1:50 pm
kijk eens op de site van de karperbootshop
vb de 2.40 m basic voor 630 euro normaal veel meer
er zijn nog andere aanbiedingen van bootjes te verkrijgen ook
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot vr dec 09, 2011 3:41 pm
Benneth boats is ook goed
Johan Frans
Aantal berichten : 84 Leeftijd : 64 Woonplaats : St-Katelijne -Waver Hobby’s : vissen ,pc Registration date : 09-04-09
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot za dec 10, 2011 2:05 pm
hier staat een artikel heb een zodiac met plankenbodem, ga me volgend jaar ook een aanschaffen
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot zo dec 11, 2011 11:14 am
Ik zou zeggen, denk goed na voor je in een boot investeert. Bootjes van 1m80 zou ik al niet nemen, is veel te klein. Tenzij je het uitsluitend nodig hebt om vissen af te drillen. Maar als je ooit eens voor een situatie staat dat je materiaal moet vervoeren, ben je met zo'n smurfke van 1m80 niks.
Zelf heb ik een 2m Zodiac, en een 2m85 Quicksilver. M'n Zodiac is ideaal om af te drillen, maar daar stopt het dan ook. Het is er eentje met een planken vloer. Kwa stabiliteit is dat wat minder, daarom heb ik er een waterproof multiplex plaat in gelegd, bovenop de latten. Dat scheelt een hoop, die plaat zelf neemt geen extra plaats in, en voor die kleine investering moet je het niet laten.
M'n Quicksilver is mijn paradepaardje, airdeck vloer die super stabiel is, en de boot is in zijn geheel snel op te pompen. Materiaal vervoeren is geen probleem, ook het afdrillen in zo'n boot is super! Maar hem enkel gebruiken om vissen te drillen, daar is hij in feite iets te groot voor.
Zelf ben ik nu ook op zoek naar een kleinere boot, eentje die niet te groot is, snel op te pompen, stabiel en indien nodig, materiaal mee vervoeren moet ook mogelijk zijn. Heb op de hengelexpo een Quicksilver van 2m40 zien staan, dat lijkt me ideaal. Maar het was er een met een planken vloer, die je dus in elkaar moet klikken. Niets is stabieler, maar het vergt veel te veel werk die in elkaar te steken. Voor langere sessies van bv één volle week, kan dit wel dienen. Maar om weekendjes mee te vissen, met mogelijkheid tot snel verkassen, is het te tijdrovend zo'n vloer in elkaar te steken.
Heb al wreed horen boffen met die Vortex boten, en denk van ook eens mij hen te kijken als ik nog een extra boot ga aanschaffen.
In feite speelt het merk weinig rol hé, als het maar veilig is, en hij voldoet aan uw eisen. Voor mij moet die vooral snel op te pompen zijn. Geen geklooi met vloerdelen in elkaar klikken. Ofwel een airdeck of een plankenvloer waar je eventueel een extra plaat oplegt.
Denk dus eens goed na voordat je er eentje aankoopt, want tenslotte kost zoiets al vlug enkele honderden euro's.
Grtzz
christoph segers
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot zo dec 11, 2011 7:50 pm
Zors de 2.40 vortex roll up is ideaal daarvoor
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot zo dec 11, 2011 8:21 pm
Die heb ik ook al in gedachte Foxken...
Grtzz
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot ma dec 12, 2011 10:40 pm
Seabo = helft van de prijs van een vortex
Die van mij draait al 10 jaar mee (wel net 1 roll up plank doorgetrapt
Grote voordeel is minder dikke banden dus veel plaats om gerief te vervoeren en minder moeten pompen om em op te blazen
(Kweetet kzen nen tammen)
Mijne is afs 250 slat wood
Te bekijken in de brochure op pagina 4/4 seabo a range
386€ inclusief verzending nieuw met 3 jaar garantie
Ik weet in alle geval wel het volgende merk als deze de geest laat , terug seabo
Het gebruikte materiaal is in mijn ogen niet beter of niet slechter dan van een quicksilver , zodiac vortex
Prijs kwaliteit de beste , voor mij dan toch
Laatst aangepast door pascal waltenier op wo jan 18, 2012 6:42 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot di dec 13, 2011 4:28 pm
Enigste nadeel in mijn ogen...is de kleur. Heb al een witte/grijze...die zie je van kilometers ver in het water liggen. Dat wil ik met m'n volgende aankoop vermijden.
Grtzz
Johan Frans
Aantal berichten : 84 Leeftijd : 64 Woonplaats : St-Katelijne -Waver Hobby’s : vissen ,pc Registration date : 09-04-09
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot di dec 13, 2011 4:35 pm
Zors schreef:
Enigste nadeel in mijn ogen...is de kleur. Heb al een witte/grijze...die zie je van kilometers ver in het water liggen. Dat wil ik met m'n volgende aankoop vermijden.
Grtzz
ja das waar zors, is vantijd beter dat ze je niet zien Groen , of zwart is dan beter
maar is wel een goed prijs, zeker voor een tweede boot
alvast bedankt voor jullie bevindingen
gtzzz
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot di dec 13, 2011 4:50 pm
Maar zwart trekt dan warmte aan hé. Das ook niet ideaal denk ik
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot di dec 13, 2011 5:42 pm
zors en pascal merci voor jullie uiteenzetting, was heel nuttige info, thx
christoph segers
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot di dec 13, 2011 5:44 pm
Over ne witte camou net trekken is wa omslachtig maar werkt wel Ik trok daar van die rekkers door waarmee ik da op zen plaats hield
Nu met die vortex hoeft da niet meer
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot di dec 13, 2011 6:06 pm
Heb dat ook liggen zo'n camou-net, maar blijft zoals je zegt, wat omslachtig. Als je het kan vermijden van vooraf, waarom niet hé?
Is wel een zeer zachte prijs, en als de kleur voor iemand geen rol speelt, zou ik ook zeggen; kopen die handel! Maar in mijn geval, ik vis veel op de Maas, wil ik op sommige plaatsen niet te veel opvallen.
Mss off-topic, maar neem nu eens een stomme witte emmer, die zie je ook ongelooflijk goed, van mijlen ver! Heb dat ook afgeleerd en gebruik nu uitsluitend groene of zwarte.
Grtzz
gilles.vanovenberghe
Aantal berichten : 26 Leeftijd : 32 Woonplaats : Zomergem Hobby’s : Karpervissen Registration date : 08-12-11
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot di dec 13, 2011 6:36 pm
Bedankt voor jullie info allemaal. Het zal hoog waarschijnlijk een vortex roll up 240 worden. Deze lijkt me het handigste om mee te beginnen... Ook vind ik groen beter dan een witte boot. Iemand suggesties van fluistermotoren?
mvg
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot di dec 13, 2011 10:28 pm
Igor V.W schreef:
zors en pascal merci voor jullie uiteenzetting, was heel nuttige info, thx
@ your service igor, uit beroepsoverweging ga ik veel na , dees is het beste dak kan aanbevelen en zal dat steeds als visser/winkelier steeds doen
Ik zeg het zoals het is , al zeg ik het zelfb
pascal waltenier
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot di dec 13, 2011 10:30 pm
gilles.vanovenberghe schreef:
Bedankt voor jullie info allemaal. Het zal hoog waarschijnlijk een vortex roll up 240 worden. Deze lijkt me het handigste om mee te beginnen... Ook vind ik groen beter dan een witte boot. Iemand suggesties van fluistermotoren?
mvg
Kzou zeggen open een nieuw topic maar heb daar alds electrieker/zlzctronicus al 1 en ander van geschreven
pascal waltenier
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot di dec 13, 2011 10:33 pm
gilles.vanovenberghe schreef:
mvg
Als seabo morgen groene versies mochten hebben waren het complete boten , ik kocht me direct een 2e
christoph segers
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot wo dec 21, 2011 7:54 am
gilles , de karperbootshop biedt ook volledige sets te koop aan bv 2.40 m roll up met minn kota motor voor de prijzen moet je contact opnemen met de eigenaar arjan verkoelen
Jo Wuyts
Aantal berichten : 77 Leeftijd : 52 Woonplaats : Menen Hobby’s : vissen Registration date : 02-12-11
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot wo dec 21, 2011 8:05 am
foxken schreef:
gilles , de karperbootshop biedt ook volledige sets te koop aan bv 2.40 m roll up met minn kota motor voor de prijzen moet je contact opnemen met de eigenaar arjan verkoelen
Setprijzen staan ook op de website.
christoph segers
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot wo dec 21, 2011 8:53 am
Beetlejuice schreef:
foxken schreef:
Setprijzen staan ook op de website.
Setprijzen
Complete Vortex Karperbootsets bestaande uit een Vortex Karperboot, Minnkota motor één of meerdere accu’s ( en bakken) en Ctek druppellader(s) kunnen tegen een zeer aantrekkelijke prijs aangeschaft worden.
Hebt u interesse in een dergelijke set of een andere combinatie neemt u dan geheel vrijblijvend contact met
Christian Jonckers
Aantal berichten : 19 Leeftijd : 41 Woonplaats : tienen Hobby’s : vooral vissen (niet alleen op karper- wel hoofdzakelijk) en elektrische gitaar... Registration date : 02-02-12
Onderwerp: Re: Vortex roll up boot vr feb 03, 2012 12:41 pm
Jeffrey Benoot schreef:
Mss off-topic, maar neem nu eens een stomme witte emmer, die zie je ook ongelooflijk goed, van mijlen ver! Heb dat ook afgeleerd en gebruik nu uitsluitend groene of zwarte.
Grtzz
dat heb ik ook al voor gehad goed verstopt tussen de bomen, alles camou kleur maar mijne frigobox zag je van kilometers verder al staan... vandaar dat mijn bd nu ook in camou kleur is. zelf gedaan, maar valt nu ook vele minder op!