Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 1:05 pm
nog niets mee voorgehad!! dus wat de LLG betreft weet ik het niet, kweet een ding wel dat men hengels al serieus krom hebben gestaan (echt krom he, bij drils van 15+kg steuren) dat mijne maat zij, sebiet breekt je stok, maar niets. ik ben heel tevreden van deze hengels, en wat een ander erover denkt zal mij een worst wezen ...
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 1:16 pm
Ik ben er ook content over Tommy. Anders had ik ze al lang nie meer zene. Maar ik ben 13 jaar Perimeters gewoon geweest. Toch wel één van de meest bewezen hengels ooit gebouwd! Dus ik ben heel veel gewoon op da gebied. En ik maak misschien de fout om de Outkasts met de Perimeters te vergelijken. Want die vergelijking gaat nie op hé. Das net als een Golfke vergelijken met een BMW M5. Beiden goeie wagens, maar elk in zijn eigen klasse.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 1:19 pm
je mag geen enkele hengel met elkaar vergelijken!! elke hengel (model hengel) is anders afgebouwd, ge moet de hengel opzich zien. en voor wat ze maar kosten zijn het super goeie hengels, ik denk nog niet aan nieuwe, dees kunnen nog enkele jaren mee ...
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 1:29 pm
Robby Malfliet schreef:
Blackwater schreef:
Citaat :
Maar ik heb intussen wel al 't verschil gevoeld tussen een hengel van 100eu en een paar van 300eu
ik ook!! in mijne portemonee (heb zelf ook free spirit E.S. en century AK47 gehad) ... maar ik durf met mijn outkast´s even veel, en heb se nog nooit horen kraken!!
en trouwens life long garantie dus!!
Long life Guarantee Tommy?
Mijn kloten! Heb ik 2 weken geleden ondervonden. In augustus tijdens het drillen mijn 50mm butt ring kapot gesprongen. Kheb er toch voor moeten betalen 2 weken geleden zene. 't Was maar 15eu, maar garantie is garantie hé!
In Kessel ? Ring maken duurt bij hen 1 week, ze kunnen ze ook onder garantie terug naar Grey's laten gaan maar dan ben je uw hengel vele langer kwijt...
Grtzz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 1:39 pm
Het was in Kessel ja. En ze hebben hem naar Greys terug gestuurd. Ben mijn hengel een maand kwijt geweest, maar op zich was da nie zo erg, ik kon toch nie vissen door mijn werkongeval.
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 1:48 pm
Heb ooit ook eens een stok binnengedaan in Kessel . Kreeg hem terug met een topoog dat er niet recht opstond Heb toen na lang zagen een nieuw topdeel gekregen . Was toen ne Sportx fbc . Grt
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 1:50 pm
Ik heb een nieuwe butt section "gekregen". Maar moest toch 15eu betalen. Nie duur, da weet ik... Maar Chub werkt met een Life Time Guarantee, dan moeten ze die geven ook.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 2:43 pm
Robby Malfliet schreef:
Ik heb een nieuwe butt section "gekregen". Maar moest toch 15eu betalen. Nie duur, da weet ik... Maar Chub werkt met een Life Time Guarantee, dan moeten ze die geven ook.
Niet duur nee, maar wel duur als je beschouwd dat ze een volledige blank voor 5 euro hebben... Bovendien wel knap dat ze gewoon top en butt sections verwisselen, aangezien een hengel toch steeds uit 1 deel (mat) gemaakt wordt.
Bij de watersportcentrale vervangen ze de volledige hengel (onder garantie), maar ja die kosten dan ook +/-350 euro voor één stok van phantom-reeks.
geen lid meer
Aantal berichten : 159 Leeftijd : 44 Woonplaats : f Hobby’s : f Registration date : 27-08-09
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 4:44 pm
de milspec's van starbaits (LCR's) worden verkocht als werpkanonnen kosten rond de 180 euro
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 7:48 pm
Ik heb even dit filmpje bekeken en heb grote twijfels over de betrouwbaarheid van de afstanden. Ik heb vroeger nog meegedaan aan castingwedstrijden waarbij vooral de pendelworp werd toegepast.Het was een hels karwei om afstanden tot 200 m te halen. Je moest daarvoor een stevige voorslag gebruiken of het boeltje knapte af. Je hand aan de molen en vooral de duim en wijsvinger moesten extra beschermd worden om kwetsuren te voorkomen. Mij maak je dus niet wijs dat de heren in het filmpje doodleuk afstanden halen van 150 m en meer.
Trouwens hoe ga je voeren als er geen boten gebruikt mogen worden. Met de buis ? hoog uit 90 m !! Welk nut heeft het dan zover uit de kant te vissen ?
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 8:01 pm
Citaat :
Bij de watersportcentrale vervangen ze de volledige hengel (onder garantie), maar ja die kosten dan ook +/-350 euro voor één stok van phantom-reeks.
Deze stokjes doen behoorlijk hun werk. Halen een behoorlijke afstand die bevoerbaar blijft. Drillen heerlijk. Ze hebben wel hun prijskaartje mee maar via internet kan je koopjes doen. Ik kocht er 4 phantom tribune voor 500 euro, in perfecte staat. Mijn eerste vier phantom equipes zin ondertussen mee dan 12 jaar en doen het nog perfect. Zelfs de lac is nog niet aangetast. Kwaliteit dus ! Ze zijn nog steeds in de handel en als nieuw hengel aan te kopen !
Gast Gast
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 8:08 pm
Ik heb even dit filmpje bekeken en heb grote twijfels over de betrouwbaarheid van de afstanden. Ik heb vroeger nog meegedaan aan castingwedstrijden waarbij vooral de pendelworp werd toegepast.Het was een hels karwei om afstanden tot 200 m te halen. Je moest daarvoor een stevige voorslag gebruiken of het boeltje knapte af. Je hand aan de molen en vooral de duim en wijsvinger moesten extra beschermd worden om kwetsuren te voorkomen. Mij maak je dus niet wijs dat de heren in het filmpje doodleuk afstanden halen van 150 m en meer.
Trouwens hoe ga je voeren als er geen boten gebruikt mogen worden. Met de buis ? hoog uit 90 m !! Welk nut heeft het dan zover uit de kant te vissen ?
Inderdaad was hierop bedoeld
Gast Gast
Onderwerp: Phantom di okt 13, 2009 9:08 pm
Ik ben ook zeer tevreden over mijn WS hengels, smijten goed, drillen zeer mooi, toppers. De mijne zijn de phantom 2000 stokken.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 9:14 pm
Met Low Rider ogen Bart? En zijn die afgebouwd met een carbon handvatje beneden nu?
Gast Gast
Onderwerp: Phantom di okt 13, 2009 9:18 pm
Nee ik heb de klassieke versie, niet de low-riders, de mijne zijn nog met een foam handvatje beneden, met carbon handvatje heb ik ze nog niet gezien.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels di okt 13, 2009 9:27 pm
Kheb da toch al ies ergens op ne foto gezien.
Maar nu weet ik nie meer of het de 2000 waren of de Tribunes of Equipes. Zag er wel heel goe uit zo! Lijken dan heel sterk op de Century FMJ's!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels wo okt 14, 2009 4:46 pm
Robby Malfliet schreef:
Kheb da toch al ies ergens op ne foto gezien.
Maar nu weet ik nie meer of het de 2000 waren of de Tribunes of Equipes. Zag er wel heel goe uit zo! Lijken dan heel sterk op de Century FMJ's!
Ik heb de equipes (zonder lowriders) en deze zijn ook gewoon met foam afgewerkt.
wesley Staelens
Aantal berichten : 65 Leeftijd : 43 Woonplaats : waregem Hobby’s : vissen Registration date : 28-08-08
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels do okt 15, 2009 3:45 pm
Ik zelf heb als lange afstandshengels Bruce Ashby Perimeters 13ft/3lbs ik kan je deze zeker aanraden. Naar mijn mening kunt ge er een serieus stukske met werpen en deze heeft nog een goeie actie ook voor ne afstandshengel dat is bij vele hengels wel anders. Het probleem is wel als je heel ver werpt dan moet ge nog toegeraken om te voeren ook hé. Ne maat van mij vist met phantoms (het type weet ik niet) en dat zijn toch ook deftige speren om mee te werpen.
Greetz Wesley
van goethem wim
Aantal berichten : 102 Leeftijd : 45 Woonplaats : aalst Hobby’s : bollen draaien Registration date : 10-09-09
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels za okt 17, 2009 6:35 am
ben ook in het bezit van 3 bruce ashby skorpio 13ft 3lb
maar er komen 3 chub outcast bij 13 ft 3.5 lb
heb daar mee iemand zien werpen met 100 gram lood en stond zo te kijken
die gast was enorm tevreden en vist ieder weekend alsook vele sessie in france heeft er nog niks mee voor gehad
Bernard Veys
Aantal berichten : 29 Leeftijd : 44 Woonplaats : evergem Hobby’s : ?? vissen natuurlijk !! De Boilie-garage Registration date : 26-10-08
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels do dec 24, 2009 3:38 pm
Het zijn drie Bruce ashby Scorpio's geworden, 13ft, 3.5lbs.
Gevonden voor n mooi prijsje op kapaza. Deze stok bezit inderdaad genoeg power, en drilt nog heerlijk.
Stefan Dhondt
Aantal berichten : 49 Leeftijd : 53 Woonplaats : Antwerpen L.O. Hobby’s : vissen en vissen Registration date : 30-11-09
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels vr dec 25, 2009 10:13 am
Ik heb ook bruce Ashby scorpio's en ben daar echt te vrede over. Gooien echt lekker en voor te drillen een plezier. maar voor iedereen is dat anders he.zoals vele al gezegd hebben hier ,ver gooien is een ding , voeren een ander.Ik hoor het ook graag zeggen dat ze over de 140m gooien. Ge moet dat eens afmeten op land en gooien. tussen zeggen en gooien is soms een groot verschil.Als ge moet beginnen met zware voorslagen , waar zit de veiligheid van de vis dan nog he, als je bij lijnbreuk je vis kwijt speelt?
MVG Stefan
Jean-Pierre Ketelslegers
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels vr dec 25, 2009 11:13 am
140 m, mja lijkt me erg ver !! En wie kan er met de buis 140 m werpen !! Je krijgt er gewoon een tenniselleboog van. En als je over land zou nameten ????? Zoals je zegt..... tussen doen en zeggen !!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels vr dec 25, 2009 11:33 am
Inderdaad was hierop bedoeld
Inderdaad, die generatie equipes zijn gewoonweg heerlijk, de mijne worden nu ook al een jaartje of 15 en zien er nog super uit en blijven geweldige afstanden gooien. Enkel durven ze wit uitslaan in de dauw en regen... maja dat nemen we erbij.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Lange afstands hengels vr dec 25, 2009 5:43 pm
stefan cc schreef:
Ik heb ook bruce Ashby scorpio's en ben daar echt te vrede over. Gooien echt lekker en voor te drillen een plezier. maar voor iedereen is dat anders he.zoals vele al gezegd hebben hier ,ver gooien is een ding , voeren een ander.Ik hoor het ook graag zeggen dat ze over de 140m gooien. Ge moet dat eens afmeten op land en gooien. tussen zeggen en gooien is soms een groot verschil.Als ge moet beginnen met zware voorslagen , waar zit de veiligheid van de vis dan nog he, als je bij lijnbreuk je vis kwijt speelt?
MVG Stefan
Met de Skorpios gaat ge sowieso geen 140m gooien hé Stefan, da weet gij ook. Zelf met mijn vroegere 3lbs Perimeters was das nie het geval. Voor die afstand waren ze wa zacht.
Maar nu met mijn 3lbs Outkast hengels durf ik gerust zeggen dat ge mits wa oefening 120m haalt. Ik heb daar het 105m voetbalveld hier achter mijnen thuis ruimschoots overgegooid ergens in november. En met de 3.5lbs versie van mijne maat geraakt ge gerust een serieus stuk verder!