Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Lange afstands hengels

Ga naar beneden 
+10
Igor Van Waesberghe
Jerry Van Opstal
Marc Dhaene
Ed van Os
Bart Debosschere
Tom Daelemans
Jean-Pierre Ketelslegers
christoph segers
Robby Malfliet
Bernard Veys
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Bernard Veys

Bernard Veys

Man Aantal berichten : 29
Leeftijd : 44
Hobby’s : ?? vissen natuurlijk !! De Boilie-garage
Registration date : 26-10-08

Lange afstands hengels Empty
BerichtOnderwerp: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 5:46 pm

Ik ben op zoek naar een set hengels waarmee je echt ver kan werpen.
Met liefst nog een deftige actie als je een vis drilt.
Wie kan mij een merk, of type aan bevelen. en 12 of 13ft, heb t gevoel dat 13ft wel verder zal werpen zeker?

free-spirit is mij al aan bevolen, iemand ervaring mee?
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 5:53 pm

Ik heb al een paar keer met een 13ft Harisson Torrix gegooid.
Das een serieus afstand-tool, maar er zit nog degelijk wa buiging in.

Ook de Bruce Ashby Perimeters (al dan nie de XP versie) zijn goeie afdstand stokken met een leuke actie.

Maar de echte "raketten" zijn de Century FMJ en Bruce Ashby Trebuchet (Harisson) hengels. Maar heel veel plezier in 't drillen gaat ge dan nie meer hebben.

Met Free Spirit heb ik geen ervaring, buiten dak ze wel al ies vastgehad heb in Tackle Box.
Krijgt in Engeland wa gemengde commentaren omdat Free Spirit met aziatische blanks zou werken... Al zou da voor mij nie uitmaken.

Laatst aangepast door Robby Malfliet op ma okt 12, 2009 6:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt
christoph segers

christoph segers

Man Aantal berichten : 514
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 6:06 pm

idd zoals robby reeds vermeldde zijn de free spirits.....
als het iets mag kosten zou ik gaan voor de century , je zal je dit niet beklagen
heb zelf al de trabuchets getest , gooien super maar tijdens de dril kan je deze vergelijken met een beton ijzer niks van plezier aan
http://www.thecompleatebroangler.com
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 6:19 pm

Voor meer uitleg over de Harrison hengels kijk dan eens op www.harrisonrods.co.uk Wink
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers

Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 6:26 pm

Waarom de lijnen niet uitvaren als je extreme afstanden wil bereiken !
http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
christoph segers

christoph segers

Man Aantal berichten : 514
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 6:29 pm

soms jp mag je geen gebruik maken van een boot he
http://www.thecompleatebroangler.com
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 6:54 pm

Daiwa infinity X en Grey's X Flite...

Grtzz
Bernard Veys

Bernard Veys

Man Aantal berichten : 29
Hobby’s : ?? vissen natuurlijk !! De Boilie-garage
Registration date : 26-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 7:31 pm

alvast bedankt voor de info gasten,
uitvaren is idd niet toegelaten.
Iemand ervaring met de nieuwe torsion van greys?
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 7:34 pm

Jean-Pierre Ketelslegers schreef:
Waarom de lijnen niet uitvaren als je extreme afstanden wil bereiken !

Dan komt ne stijvere stok nog van pas hé JP.
Draait ies een 4 of 5oz lood binnen vanop 250m+ met een (te) zachte hengel... Uw armkes zullen het wel weten nadien!
Uw lood sleept dan gewoon over de bodem.
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 7:43 pm

Jip,....
OM een deftige en mooie afstand te werpen en ook nog een + te hebben bij boot vissen op grote afstand, zou ik voor de century focal systeems gaan.
Ik vis met deze stokken in 12feet met 3,50 lb, goeide powerstok met een subliem dril vermogen door hun apârte behandeling van de carbon.
Mooi afgewerkt en zeer mooie blank die tegen een stootje kan.
Indien je deze stokken wenst te testen voor de aankoop, ga een naar Deconink in waasten, neem de maand December en bij aankoop kan je nog van een fikse korting genieten. cheers
Het is het zeker waard om eens naar daar te rijden want u korting allen al heb je er aan over in de brandstof die je verrijd naar daar.
Greetz
Ed van Os

Ed van Os

Man Aantal berichten : 89
Leeftijd : 62
Hobby’s : Vissen,fotografie
Registration date : 22-03-09

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimema okt 12, 2009 7:52 pm

Goede avond,

Ik vis zelf met Harisson Torrix 13ft,3 1/2 lbs en moet zeggen dat ze uitstekend bevallen.
Kan haast ook niet anders want ze zijn, door Han van Boxel, geheel naar mijn wensen afgebouwd.
Gooi er zelf rond de 130 meter mee met 4 ounce Korda Distance Lead. De eigenaar van het
franse betaalwater Laroussi, Mehdi Daho, heeft me echter laten zien dat er veel verder mee
te gooien is. Mehdi is een geduchte concurrent van Mark Hutchinson en heeft behoorlijk wat
techniek in huis. De eerste worp van Mehdi met mijn Torrix, met rig, was ongeveer 185meter!
En dat terwijl hij nog niet eens voluit ging, wilde niks forceren met de hengel van een klant.
De Torrix is ook een fijne hengel om mee te drilllen en ik kan hem alleen maar aanbevelen.
Mehdi vist zelf met de Free Spirit Hi- S200. En ook dat zijn super stokken. Zie de eerste link
voor een test en de tweede link voor filmpje van Mehdi op you tube.

Have a nice day,Ed.

http://www.prowess-fishing.com/u/pdf/Test_Cannes_Prowess.pdf

https://www.youtube.com/watch?v=Ww3nMwvCtxo
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 8:04 am

ff iets anders waar ge toch ook rekening moet mee houden, allemaal goed en wel da je 130+ kunt gooien maar ge moet er nog kunnen voeren ook he...

qua hengels heb ik bruce ashby's de scorpions 13ft 3.5lbs en werpen en drillen echt super

grtz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 8:50 am

130 meter ok, maar als je op 130 meter op een hotspot van 2 op 2 moet gaan vissen (om je vis te vangen) ga je goe moeten kunnen gooien volgens mij ze ...
en dan idd da voer er nog krijgen??? scratch scratch
Marc Dhaene

Marc Dhaene

Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 10:00 am

met het stoomschip he blackwater,met het stoomschip.................... bounce bounce rabbit ...............looool
grtz marco
http://www.ccmoore.be
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 11:52 am

Ondanks het feit dat het geen dure hengels zijn vind ik de Chub Outkast 50 stokken die ik nu heb ook wel serieuze afstandstokskes zene.
Mooi afgebouwd, nie te veel franjes, maar toch goeie werpcapaciteiten en nog héél leuk om ne vis mee af te drillen ook. cheers

Voor die prijs echt de moeite!

Langs de andere kant weet ik via iemand in Engeland (waarvan een kennis van hem voor Chub gewerkt heeft) hoeveel Chub voor een Outkast blank betaald... En dan trok ik wel efkes lijkbleek af... No
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 11:58 am

Citaat :
Langs de andere kant weet ik via iemand in Engeland (waarvan een kennis van hem voor Chub gewerkt heeft) hoeveel Chub voor een Outkast blank betaald... En dan trok ik wel efkes lijkbleek af...

het komt altijd op het zelfde neer he makker!!
maar als ge nie meer dan €100 betaald voor een hengel, dan mag je niet klagen (ook al word hij gemaakt voor 10 of 20 euro)

tzijn qua prijs super hengels, no nonsens hengels (zo heb ik ze graag) en ze drillen heel fijn cheers cheers
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 12:16 pm

Ze kosten £4 (5euro) per blank.

En ik weet het, ze zijn zeker goed qua prijs vergeleken met wat ik vroeger gebruikte (Bruce Ashby Perimeters en Harisson Chimeras), en ze doen de job even goe als de duurdere hengels vind ik.
Maar het doet mij toch wel weer ies nadenken over het geldgewin in de karpervisserij zene.

Maar ik ga er verder nie op in gaan.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 12:19 pm

Lange afstands hengels Playingafish

alles kost geld he makker, en ge kunt volgens mij beter een goeie hengel kopen dan prullen, die veel meer kosten en mss kosten die andere blanks ook niet veel he ...
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 12:30 pm

Ik ga eerlijk zeggen dat ik met de Outkast stokken bijlange zo ver nie durf gaan qua belasting dan destijds met mijn Bruce Ashby Perimeters zene.
Als ik met die Outkasts wa ver ga dan hoor ik de hengel soms wel al rare geluiden maken wat ik nooit bij mijn Perimeters gehoord heb.
Het verschil van prijs moet hem egens in zitten hé.
De Chub (en sommige Greys blanks ook) zijn gemaakt in Azie (Korea geloof ik). En we weten allemaal dat al wat van ginder achter komt low budget is hé, met de bedoeling om in West Europa veel winst te kunnen maken.

De Century en Harisson blanks zijn duurder omdat ze in Engeland zelf worden gemaakt. Maakt ze da beter? Da weet ik nie. Maar ik heb intussen wel al 't verschil gevoeld tussen een hengel van 100eu en een paar van 300eu zene... Wink
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 12:33 pm

Robby Malfliet schreef:
Ik ga eerlijk zeggen dat ik met de Outkast stokken bijlange zo ver nie durf gaan qua belasting dan destijds met mijn Bruce Ashby Perimeters zene.
Als ik met die Outkasts wa ver ga dan hoor ik de hengel soms wel al rare geluiden maken wat ik nooit bij mijn Perimeters gehoord heb.
De Chub (en sommige Greys blanks ook) zijn gemaakt in Azie (Korea geloof ik). En we weten allemaal dat al wat van ginder achter komt low budget is hé, met de bedoeling om in West Europa veel winst te kunnen maken.

De Century en Harisson blanks zijn duurder omdat ze in Engeland zelf worden gemaakt. Maakt ze da beter? Da weet ik nie. Maar ik heb intussen wel al 't verschil gevoeld tussen een hengel van 100eu en een paar van 300eu zene... Wink

Ik voel da verschil ook ........ in mijne portefeuille lol! lol!
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 12:34 pm

Ja daar ook, maar ik vooral aan de waterkant!

Er is toch wel duidelijk een verschil tussen de duurdere en goedkope hengels zene.
Al blijf ik zeggen dat die Outkast 50s mij wel bevallen.
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe

Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 12:37 pm

Robby Malfliet schreef:

kan je daarin wel volgen robby. kmoet wel zeggen dat ik met mijn chub vantige 3lbs al seriues gemept heb , verre afstanden of zwaar geladen worp. maar nog geen rare geluiden gehoord bij mij. maar extreme aftsanden zoals 180 meter zal ik er niet mee gooien. ik niet en denk de hengel ook niet Very Happy

greets
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 12:37 pm

Citaat :
Maar ik heb intussen wel al 't verschil gevoeld tussen een hengel van 100eu en een paar van 300eu

ik ook!! in mijne portemonee (heb zelf ook free spirit E.S. en century AK47 gehad) ...
maar ik durf met mijn outkast´s even veel, en heb se nog nooit horen kraken!!

en trouwens long life Guarantee dus!!

Laatst aangepast door Blackwater op di okt 13, 2009 12:43 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 12:39 pm

Die raar geluiden Robby , hebt gij dat veel ?
Ik pak daar pillekes voor in lol!
Zie dan soms ook beestjes lopen ?????? scratch
Grt
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitimedi okt 13, 2009 12:40 pm

Blackwater schreef:
Citaat :
Maar ik heb intussen wel al 't verschil gevoeld tussen een hengel van 100eu en een paar van 300eu

ik ook!! in mijne portemonee (heb zelf ook free spirit E.S. en century AK47 gehad) ...
maar ik durf met mijn outkast´s even veel, en heb se nog nooit horen kraken!!

en trouwens life long garantie dus!!

Long life Guarantee Tommy?

Mijn kloten! Heb ik 2 weken geleden ondervonden.
In augustus tijdens het drillen mijn 50mm butt ring kapot gesprongen.
Kheb er toch voor moeten betalen 2 weken geleden zene.
't Was maar 15eu, maar garantie is garantie hé!
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Lange afstands hengels   Lange afstands hengels Icon_minitime

Lange afstands hengels
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» lange sessie.
» sportex hengels
» Hengels ombouwen
» hengels euh renoveren
» Sonik hengels...

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum