Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

nieuwe molens nodig

Ga naar beneden 
+9
Beelens Pascal
Jerry Van Opstal
Jeffrey Benoot
Wesley Mast
Antonie De Naeghel
Tom Daelemans
de pauw david
Bart Debosschere
peter himschoot
13 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
peter himschoot

Man Aantal berichten : 327
Leeftijd : 59
Hobby’s : karperen, mijne moto
Registration date : 23-06-08

nieuwe molens nodig Empty
BerichtOnderwerp: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimeza jun 06, 2009 5:07 pm

ok, een heikel punt ik weet het, iedereen heeft wel zijn favoriet, maar toch probeer ik het Very Happy

Stilaan dringt de aankoop van nieuwe molens zich op, de Emblems mogen bijna op "rust".

Wat moét er "op staan", grote capaciteit van draad, baitrunner moet niet maar mag, perfecte slip uiteraard en moet tegen een stootje kunnen, ik gebruik mijn materiaal nl Embarassed én niet té duur. Wat is te duur, lees alles boven de 125€ en liefst een stuk eronder Wink

Nu vis ik al jaaaaaaren met de Daiwa's en vind er gewoon geen slecht punt aan (vorig jaar kocht ik echter een goedkoper model van Daiwa en het moet gezegd, ik word er niet wild van) Daarvoor heb ik een tijd met Shimano baitrunners gevist (de enige echte toenertijd Smile )

Met ouder te worden word ik alsmaar gieriger Embarassed echt dus he en ik slaag er niet meer in om keiveel geld uit te geven voor materiaal, ben er ondertussen achter dat duur materiaal niet noodzakelijk beter is én dat ge er niet meer vis mee vangt Wink , dus...

mijn oog viel op, hou u vast de SPRO incognito LCS 880 (ne mond vol) omdat die "op papier" alvast beantwoordt aan mijn eisen, alleen t is ne SPRO hé Embarassed ZIjn er echte (verantwoorde) redenen om deze NIET te kopen ?

Ik lees het graag lol!

alvast merciekes he
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimeza jun 06, 2009 5:22 pm

ik weet niet wat spro betreft, maar als ge gewoon bent van goed grief (Emblems) te gebruiken
ga je met die spro molens ook niet wild worden.

nieuwe molens nodig S_Big%20Baitrunner%20LC

best een goeie molen voor €150 bij WS in Genk

of de Shimano Ultegra XTB 14000 voor €139 bij WS in Genk (iets meer dan jou buget mss) maar stuken beter dan spro volgens mij ....
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimeza jun 06, 2009 5:26 pm

Denk dat je moet kopen , wat je graag koopt maar de Spro-s zou ik nu ook niet kopen.
Blijf bij de 2 beste en dat is Daiwa of Shimano...........
Greetz
de pauw david

de pauw david

Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimeza jun 06, 2009 5:35 pm

exos schreef:
Denk dat je moet kopen , wat je graag koopt maar de Spro-s zou ik nu ook niet kopen.
Blijf bij de 2 beste en dat is Daiwa of Shimano...........
Greetz
Dit is ook men mening als er twee merken zijn die op nummer één en twee staan dan zijn het beslist shimano en daiwa
Maar dit wel niet zeggen dat andere merken ook geen goede molens zouden hebben hé
Wat je ook moge kopen, veel geluk ermee cheers
grtzzzz
http://www.dreambaits.be
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimeza jun 06, 2009 5:37 pm

Ivm molens blijf je het beste bij Daiwa of Shimano... Indien je toch een ander merk zou willen kan je okuma overwegen daar hoor ik ook weinig negatiefs over...

Beste winkel om molens te kopen is de watersportcentrale (De Zutter) on in Engelse webshops (lage stand pond)...

Ik heb persoonlijk met shimano niet echt goede ervaringen en vind hun goedkopere modellen aan de zwaardere kant. Die LC bvb die Tommy zegt is echt een beest van ne molen mar superlomp... Als je dan een baitrunner zou nemen neem je beter de xtea van shimano welke dacht ik ca 120€ kost bij DZ en welke je ook hebt in 10000 versie... De daiwa tegenhanger daarvan zou ik dan weer echt aanraden de nieuwste lineair BR is echt een zalige molen... Als je echt Big pit wilt dan neem je best de ultegra's van shimano welke beginnen vanaf 99€ of de emblem pro van daiwa die 140€ kost en die kan ik je echt aanbevelen (als je er trouwens 3 van koopt bij de Zutter krijg je wel ne %)...

Iets boven je budget vind je ook de emblem exceler van daiwa en de tournament entoh van daiwa waar ik enkel maar lof over heb. Zeker de entoh is een zeer lichte big pit molen met zalige dril eigenschappen en hij is nog knap ook...

Voila juist mijn mening natuurlijk he... In den Bever hebben ze ze trouwens allemaal dus daar kan je ze is vastpakken maar daar kopen is ni zo goe voor uwe portemonnee. En btw als je ergens indianenverhalen leest over de zutter da diene slechte badges verkoopt das dikke zever, die verhalen komen grotendeels van mensen die ergens anders hun molens veel meer betaald hebben en het ni kunnen verkroppen Laughing

Hopelijk heb je er iets aan Wink

Grt
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimeza jun 06, 2009 5:42 pm

Ik heb mijn ultegra-s al jaren, fit is inderdaad geen slechte koop geweest voor mij.
Dit is dan ook persoonlijk voor hetzelfde was ik niet content van mijn 10000-en.
Ik heb geen klachten..........
greetz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimeza jun 06, 2009 5:47 pm

mss ook is kijken op ebay.uk of dergelijke sites
voor een goede koop, van super goede molens aan een goeie prijs

ik heb jaren met de emblem´s gevist (heb ze nog altijd trouwens, die gaan niet weg)
maar nu zijn het shimano´s die ik gebruik super goeie molens (maar het prijskaartje affraid affraid )
maar ieder zen ding he ....
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel

Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimeza jun 06, 2009 6:13 pm

Ikzelf heb de shimano ultegra xsa 12000.
Zeer goede betaalbare molen met uitstekende slip, einde serie vorig jaar vier stuks van gekocht voor een mooie prijs.

Dus ik zou persoonlijk zonder twijfelen voor de vernieuwde versie ultegra xsb gaan. Deze kost in belgie +/- 120Euro.
Of de variant met baitrunner Ultegra XTB 14000.
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimema jun 08, 2009 5:30 pm

Shimano of Daiwa maatje ... Wink
http://www.carpmovement.com
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimema jun 08, 2009 5:40 pm

Een zeer goeie betaalbare molen is bv een Daiwa Emblem Pro 5500, heb verleden jaar vier van die werkpaardjes gekocht en ben daar uiterst tevreden over...

nieuwe molens nodig Emblempro1

Ik betaalde bij Meulenaere in Roeselare 125€ per molen, maar of hij deze nog in stock heeft betwijfel ik...
Een echte aanrader!!

Grtzzzzzzzzzzz
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimema jun 08, 2009 6:47 pm

Ik heb bijna 10j met de shimano aerlex molens gevist . Moet zeggen , altijd content van geweest . Zelfs na 10j gevist te hebben in zout en zoet water ermee heb ik er nooit problemen mee gehad . Heb verleden jaar Daiwa Tournament Entoh gekocht , veel duurder maar echt klasse .
Heb pertang op het punt gestaan de nieuwe Shimano Aerlex te kopen . Kosten iets van een 60€ voor het grootste model .
Mss daar eens naar kijken . Bij Hareco-hengelsport staan ze voor 55€ geloof ik .
Grt
peter himschoot

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 9:55 am

For starters, alvast bedankt kerels voor de info cheers En hoewel ik besef dat de meest aangehaald molens effectief ook de beste zijn, wil ik toch nog ff wat tegendruk geven Twisted Evil De meeste (behalve Jerry) halen toch allemaal molens boven die meer dan 125€ per stuk (en dat moet dan x 3 he, slik) kosten en toch wil ik proberen om er goedkoper vanaf te geraken.

Heb ook enkel Daiwa en Shimano gehad hoor, je hoort me er niet onnozel over doen, alleen is dat ECHT nodig, dat vraag ik me af. En terwijl iedereen D of S roept, hoor ik wel geen redenen om GEEN spro te kopen (ik noem nu maar Spro, maar dat kon evengoed Okuma of zo zijn he).

We zijn met zijn allen heel standvast in het kopen van "merkgerief" en daar waar dit vroeger zeker zo was, vraag ik me nu af of deze redenering nog opgaat. Meer en meer merken laten hunnen bazar toch maken in CHina, dus so what zou je zeggen hé.

Als ik bv de Shimano Navi xta8000 zou aanschaffen (die financieel in t plaatje past) is die dan beter dan de Spro die ik aanhaalde in de begintopic ? De S heeft slechts 1 lager terwijl de Spro er 7 heeft + een naaldlager (wtf is een naaldlager btw ?) ?

Je ziet, ik ga niet over 1 nacht ijs hoor wat aankopen betreft (dat was vroeger wel anders)
Beelens Pascal

Beelens Pascal

Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 60
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 10:59 am

Awel peter,ik ga hier mijn gedacht isj over zeggen...
Shocked ...
kheb vroeger uk emblems gehad daiwa,wree goei molens,kwaliteit......maar kwou eens met baitrunner...en indeed zoals in your case....geen 150/200 per molen veu mij No No
nu heb ik 2 jaar gelejen okuma's 650 bijgekocht....normaal wasda een 90 eur tstuk....kheb ze dan aan 55 euro tstuk kunnen kopen Shocked (da is een ander verhaal-in england zelf gekocht in superpromotie...enz...)en awel,die bevallen mij enorm.....en nog steeds.....tuurlijk ne shimano of daiwa van 150/200 tsuk zal'zaliger' werken,das zeker....want,zeker,moest ik kunnen,kzou mij die daiwas kopen van 200 tstuk.....maar,back 2 topic...die okumas is a goei/goejekuuper alternatief...grtzzzzz
http://www.multicatch
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 11:12 am

Een naaldlager is een lager met staafjes ipv de bekendere bolletjes . Of dit beter werkt weet ik niet .
http://img188.imageshack.us/my.php?image=naaldlager.gif
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 11:19 am

Ik kan niet voor een ander spreken, maar zoals ik al zij
Daiwa of shimano (meer dan 10 jaar met de emblems gevist) en heb ze nog altijd, en ze doen het nog altijd perfect!!

nu tis voor iedereen anders, maar ik koop liever (iets goe waar ik vertrouwe in he) maar mss wat durder is, maar in the long run na 10 tot 15 jaar gebruik valt diene prijs enorm goed mee.

want stel dat die goedkope molen 2 tot (hoop ik) 5 jaar mee gaat, dan moet ge weer nieuwe kopen scratch scratch en dan .... Question Question
peter himschoot

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 1:10 pm

Dat van die euh verwachte leeftijd zal ik het maar noemen, daar wil ik je zeker in bijtreden, daar heb ik wel degelijk schrik van moest ik een goedkoper alternatief kopen.

Doeme, t is weer ni gemakkelijk ze.

Allee, niemand geen Big Baitrunners LC in de aanbieding Wink
Beelens Pascal

Beelens Pascal

Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 60
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 1:25 pm

peterhim schreef:
Dat van die euh verwachte leeftijd zal ik het maar noemen, daar wil ik je zeker in bijtreden, daar heb ik wel degelijk schrik van moest ik een goedkoper alternatief kopen.

tja,das inderdaad het 1 of het ander,hé...
http://www.multicatch
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 1:31 pm

Waarom baitrunner ? Heb er vroeger 1j met gevist en vindt het niet echt handig . Geef mij maar een gewone simpele molen .
Dit is natuurlijk een kwestie van smaak .
En qua den duur dat goedkopere modellen meegaan , mijn Aerlexen hebben 10j geleefd . Heb ze pas verkocht omdat er iemand intresse in had .
Gewoon kopen waar JIJ je goed bij voelt . De visser vangen ze eerst natuurlijk Very Happy
Grt
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 3:27 pm

AERLEX is toch ook shimano he Jerry

staan erop ebay.nl 3 te koop voor £180 ....
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 6:02 pm

Okuma valt nog mee, spro is bucht met de grote B, neem het van me aan da ze flippen als je ze deftig wilt gebruiken en laat ne molen nu net heel belangrijk zijn he...

Ne goei raad zie da je die baitrunners eerst eens kunt testen voor je ze effectief koopt want is ne zware molen hoor...

Grt
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 6:04 pm

Net als de Zors kan ik ook met grote teveredenheid de Daiwa Emblem Pro's aanbevelen. Héél content van! Wink

Worden door verschillende "casters" in Engeland tot één van de betere lange-afstand-werpmolens aanzien, en dat terwijl deze molen eigelijk vrij goedkoop is!
Als ge een beetje zoekt kunt ge ze wel vinden voor om en bij de 90eu nieuw.
Als ge ze nog vindt natuurlijk, want geloof dat ze nie meer geproduceerd worden. Bij Bever ligt er nog ene geloof ik.

Laatst aangepast door Robby Malfliet op di jun 09, 2009 6:26 pm; in totaal 2 keer bewerkt
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 6:11 pm

van mijn nieuwe big baitrunner LC benk best wel tevreden...
parelkes zijnt ...

Twisted Evil
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedi jun 09, 2009 6:59 pm

kleen schreef:
van mijn nieuwe big baitrunner LC benk best wel tevreden...
parelkes zijnt ...

Twisted Evil

Zo zie je maar da smaken verschillen en gelukkig maar want anders zaten we met z'n allen op dezelfde vro... oeps sorry off topic lol!
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimewo jun 24, 2009 6:36 pm

Als ik hier lees is de emblem wel een heel goeie klasse molen.
Nu heb ik me toch iets goedkopere gekocht en ga ze binnenkort de eerste keer gaan testen!
Het zijn de bigpit molens geworden van okuma.
Ik heb weinig van dit merk gehoord,dus voor mij een nieuwe ervaring!
Hiervoor heb ik met de shimano xsa 8000 gevist,voor mij waren deze zeker ok.
greetz
peter himschoot

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitimedo jun 25, 2009 6:34 am

voor mij ist opgelost, heb dan maar geluisterd (en gelukkig ne vriend hebbende die al eens nieuw visgerief koopt) en ben nu int bezit van 2 quasi nieuwe Shim BB LC's cheers
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: nieuwe molens nodig   nieuwe molens nodig Icon_minitime

nieuwe molens nodig
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Nieuwe molens
» Zoektocht naar molens ????