Aantal berichten : 135 Leeftijd : 35 Woonplaats : Genk Hobby’s : vissen Registration date : 24-07-08
Onderwerp: Re: Groats wo sep 09, 2009 12:33 pm
groats , khennep , sweetcorn , gebroken en ganse mais , zout en chilli poeder en hier vis ik dan op met cc moore meteor boillies door de chilli poeder geeft mijn particle mix geen witte maar een licht rode wolk heb totaal geen klagen over deze mix .
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Groats wo sep 09, 2009 1:50 pm
Geen enkele, maar dan ook geen enkele combo van particles komt nog maar in de buurt van de kemp/groats combo in 1/2 verhouding.
Ik heb de laatste 10 jaar alle cobo's met groats geprobeerd, dus ik weet waar ik over praat.
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Groats do sep 10, 2009 8:51 am
Robby Malfliet schreef:
Geen enkele, maar dan ook geen enkele combo van particles komt nog maar in de buurt van de kemp/groats combo in 1/2 verhouding.
Ik heb de laatste 10 jaar alle cobo's met groats geprobeerd, dus ik weet waar ik over praat.
kga deze isj gebruiken zie,binnen 2 weken, op een 4 daagse sessie...thnx 4 info Rob..
Gast Gast
Onderwerp: Re: Groats do sep 10, 2009 10:14 am
Robby Malfliet schreef:
Ik gebruik deze ook meestal zo en ik vind ook dat deze combi superdesup is, maar soms doe ik er ng een blik zoete mais bij om wat haakaas te verkrijgen
grtzzzzz
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Groats do sep 10, 2009 10:49 am
Kom net terug van den Aveve en hetgeen ik daar zag was zwarte haver en geplette haver??
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Groats do sep 10, 2009 11:59 am
bart polyn schreef:
Kom net terug van den Aveve en hetgeen ik daar zag was zwarte haver en geplette haver??
Indeed,ik uk ben bij aveve geweest,en geen gepelde haver,just zaksken geplette haver....nie meegepakt...kweet nie ofdat hetzelfde is
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: Groats do sep 10, 2009 3:17 pm
Belly ik denk ook nie dat geplette haver hetzelfde is als gepelde. Ik weet nie of ge geplette gemakkelijk kunt koken?
Ik haal het hier bij ne boer die zowa van alle granen en dierenvoer verkoopt.
Geukens Hobby Center Wilders 87 2440 Geel
014 58 15 22
Is nie bedoeld als reklame maar gewoon om de mensen voort te helpen.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Groats do sep 10, 2009 3:53 pm
Pm Belly.
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: Groats vr sep 11, 2009 6:57 am
Robby Malfliet schreef:
Pm Belly.
thanx Robby kheb gepelde haver gevonden via collega vantwerk...woont nie ver van ne groothandel...en daardoor nog goedkoop ook(alé,da peizik toch ) is 13.5 euro veu 25 kg,dus da valt wre goe mee. thanx veu de reacties mannen!! grtzzzz
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Groats vr sep 11, 2009 8:22 am
Gepelde en geplette haver zijn eigenlijk hetzelfde , ze zijn gewoon ontdaan van hun zemelen (schil zoals graan)
Gepeld is in zen gehele vorm
Geplet is eigenlijk in een soort gekraakte vorm , niet gemalen , een pletteraar noemt zo een machine , normaal doen ze dit voor bvb pluimvee die nog te klein is om gehele korrels op te pikken te voeren
Haver staat bekend bij paardenliefhebbers dat het een hoge energie leverancier zou zijn
Al eens uw licht opgestoken bij de molen van zandbergen belly , molen mignon
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: Groats vr sep 11, 2009 8:45 am
pascal waltenier schreef:
Gepelde en geplette haver zijn eigenlijk hetzelfde , ze zijn gewoon ontdaan van hun zemelen (schil zoals graan)
Gepeld is in zen gehele vorm
Geplet is eigenlijk in een soort gekraakte vorm , niet gemalen , een pletteraar noemt zo een machine , normaal doen ze dit voor bvb pluimvee die nog te klein is om gehele korrels op te pikken te voeren
Haver staat bekend bij paardenliefhebbers dat het een hoge energie leverancier zou zijn
Al eens uw licht opgestoken bij de molen van zandbergen belly , molen mignon
godver,na dajje da zegt..in zandbeirgen....ga ik isj nazien.. thnx
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Groats wo sep 23, 2009 12:33 pm
Ben net terug achter wat kemp van bij aveve,heb een zakje gepelde haver mee.Is wel enkel te verkrijgen in zakken van 2 kg en kost 2,99 €!!Veel te veel betaald zeker..... ?
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Groats wo sep 23, 2009 2:18 pm
Ik betaal in Engeland £17 (kleine 20eu) voor 20kg. Ge hebt ze dus wel vrij veel betaald Bart.
bart polyn
Onderwerp: Re: Groats wo sep 23, 2009 2:30 pm
Robby Malfliet schreef:
Ik betaal in Engeland £17 (kleine 20eu) voor 20kg. Ge hebt ze dus wel vrij veel betaald Bart.
Dacht ik al,tzat in een vree schoon zakske......
Gast Gast
Onderwerp: Re: Groats wo sep 23, 2009 3:28 pm
13euro voor 20kg polijneman greets fastietje
jos
Aantal berichten : 135 Leeftijd : 35 Woonplaats : Genk Hobby’s : vissen Registration date : 24-07-08
Onderwerp: Re: Groats wo sep 23, 2009 7:28 pm
zou het kunnen dat haver een beetje zuur ruikt ? want de laatste tijd heb ik dit nogal eens aan de hand . ik kook em pas de dag voor dat ik ga vissen . dus lang staat em al niet.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Groats wo sep 23, 2009 9:30 pm
Ik durf die nog een week laten staan! Dan wordt da echt een witte pap-achtige substantie, die inderdaad wa zurig ruikt. Ne killer, zeker wanneer er wier in de buurt is.
De voorbije 2 dagen heb ik de aantrekkingskracht van de groats nog ies met eigen ogen aanzien op De Ster in St.-Niklaas. Een van mijn engelse maats had er gisterenmorgen in een met wier begroeide hoek wa vissen zien liggen. Maar hij vond dat hij nie echt een goeie rigpresentatie kon aanbieden. Hij dropte dus voorzichtig een halve emmer groats (in pap-vorm) op die spot en liet ze dan enkele uren ongemoeid. In de late namiddag ging hij nog ies kijken daar, en er was blijkbaar een plek van een diameter van bijna een meter kaalgevreten! Wier weg en al! Direct een rig op de spot laten zakken dus... Gevolg: om half 6 een trage run, 18.2kg spiegel!
bart polyn
Onderwerp: Re: Groats do sep 24, 2009 10:54 am
Probleem opgelost,kan het zelf verkrijgen op het werk !!!12 euro voor ne grote zak op bestelling wel!!Na een tweetal maal te gebruiken samen met kemp ben ik er best heeeeeeeeeeeeel tevreden van...op gevist met maïs en gedaan was het blanken !!! grtzzzzzzzz
Filip Van Herreweghe
Aantal berichten : 138 Leeftijd : 48 Woonplaats : Oostende Hobby’s : Vissen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: Groats ma mei 24, 2010 12:53 pm
Binnenkort zou ik die groats ook 's willen gebruiken, dit topic is er zo eentje dat steeds is blijven sluimeren...
Heb al wat opzoekwerk verricht, en wie kwam ik tegen op een Engels forum: Mister Malfliet himself (8000 en wa posts, bezig bijtje die Robby ). Blijkbaar goed ingeburgerd daar, die gepelde haver! Ik heb nog slechts één vraagje (@Robby): worden kemp en groats samen overgoten met dat heet water? Of apart bereid? Of maakt dat allemaal niet veel uit? Alvast bedankt in ieder geval.
Nu nog dat spul hier ergens in de buurt zien te vinden. Al een mailtje gezonden naar Roosens ivm verdelers...
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Groats ma mei 24, 2010 1:16 pm
Ja op da forum zit ik al wa jaartjes op zene. Ik ben er zowat een verdoken mod, en heb er ook wa jobkes te doen.
Ivm de groats en kemp. Ik zet ze apart in de kook, op aanraden van mijn Engelse maat. De groats in nen Birco koker gooien is het meest ideale, maar ik heb da nie dus ik doe het zo:
Gewoon de emmer half vullen met groats. Dan kokend water tot bijna bovenaan de emmer over gieten, en gewoon laten staan voor een nachtje. En vergeet niet om de emmer op wat vellen karton te zetten, zo koelt het water nie af omwille van de koude vloer. Als de groats dan afgekoeld zijn dan doe ik er de kemp bij.
Blijft ook heel lang goed als de emmer gesloten blijft. Ik prepareer altijd 4-5 emmers tegelijk. En die blijven wel 2-3 weken goed als ge ze dicht laat.
Op de foto ziet ge in de onderste emmer mijn kemp en goats mengeling. De bovenste emmer is ook kemp en groats maar dan nog met pellets en spodmix groundbait toegevoegd.
Filip Van Herreweghe
Aantal berichten : 138 Leeftijd : 48 Woonplaats : Oostende Hobby’s : Vissen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: Groats ma mei 24, 2010 2:09 pm
Sure looks very carpy.
Bedankt, kerel!
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: Groats wo jun 09, 2010 1:22 pm
juist 25 kg gaan halen, bij van Camp in Boechout.
12 euro
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Groats wo jun 09, 2010 6:34 pm
oesje dan ben k er ook serieus opgelegd, 20 a 24Euro betaald denk ik voor 20kg.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Groats wo jun 09, 2010 6:42 pm
Toch wa in 't zak gezet me dunkt...
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: Groats do jun 10, 2010 7:55 am
Robby Malfliet schreef:
Toch wa in 't zak gezet me dunkt...
kpeis dadduk kbetaal 14 euro veu ne zak van 25 kg.. grtzzzzz
efkes off topic wa da bij mij de laatsten tijd goe 'werkt'... kemp/groats half om half...en daarbij hondenbrokken(van in den aldi,10 kg veu 5 eurokes)eerst in nen emmer doen ,warm water over kappen,awa maggi of vliessaas(vleessaus ) laten trekken,en tein den dag derachter bijeenmengen...they lov'it.. grtzzzzzz