Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 vissen tussen waterplanten

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Steve Maes

Steve Maes


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 48
Woonplaats : Antwerpen
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimema apr 27, 2009 1:23 am

Hoe kan dit het best aangepakt worden ? Ik bedoel dus vissen op een schone open plek, maar compleet omringd door hele velden hoge, >1meter, waterplanten (geen wier). Hengelopstelling, eventuele voorslag, soort hoofdlijn, rig,...

groeten,

Steve
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimeza mei 02, 2009 6:02 am

Zanko makker

qua hengelopstelling (is niet echt van belang) maar ik geef de voorkeur aan hengeltop laag houden
en qua materiaal, niet te veel poes pas!!
mss een voorslag en zeker een lood systeem gebruiken waar het lood vanaf kan.
omdat als je lood eraf kan, valt er druk weg en komt de vis veel vluger omhoog (weg van waterplanten)
qua rigs hou het simpel, maar zoek eerst die open plek en vis met slape lijn!

khoop dat ge er iets aan hebt .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Steve Maes

Steve Maes


Man Aantal berichten : 297
Leeftijd : 48
Woonplaats : Antwerpen
Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium
Registration date : 16-08-08

vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimeza mei 02, 2009 7:26 am

Merci voor de reactie Tommy... cheers

Ik probeer het zowiezo uit om te zien wat het beste werkt, maar alle tips zijn welkom he ! Voor die open plek te vinden, dat wordt geen probleem. Mijne gebuur duikt iedere week op het bewuste water en samen gaan we op die manier stekken zoeken.


grtz
Steve
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimeza mei 02, 2009 2:43 pm

graag gedaan makker Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimezo mei 03, 2009 1:52 pm

mss een iets langere soepele onderlijn dat je aas toch nog goed gepresenteerd word tusse de plantjes ;-):-)
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimezo mei 03, 2009 6:13 pm

een fietswiel met prikkeldraad, en kuisen maar. ideaal en je kan je hoofdlijn perfect over de bodem laten liggen samen met behulp van een flying backlead.
en zeker geen schrik hebben om na het kuisen onmiddelijk te vissen, je kan je niet voorstellen hoeveel vis je aantrekt met het omwoelen van de bodem.

greets
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimewo mei 06, 2009 3:04 pm

geen goed idee, want als de vissen hun spots weten (tussen het wier) waar ze azen en waar geen wier staat.
vind ik het persoonlijk geen optie op dat zo te doen!!
ge maakt iets kapot, waar een vis instinctief naar toe komt om te azen (spot met grind tussen het wier bvb) en ineens is die spot groter, of is al dat wier weg scratch scratch
het vertrouw van de vis om daar nog te azen zal ook veel minder zijn.
laat dat wier toch staan, en zoek de spots waar geen wier staat (dat is vissen)
vissen waar de vis komt en vertrouwe heeft, om te eten.
en niets iets creeren, waar de visser denkt (de vis komt er wel! PIEP wrong answer!!)
ge moet volgens mij antisiperen en je aan passen aan de situatie.

ik of andere komen ook niet bij iemand anders thuis en zegt vanaf nu ga je dat zwart kaske daar zeten.
zo is het onder water ook, zij leven daar en kennen elk plekske (dus probeer daar niets aan te veranderen) want dit kan slecht aflopen voor een zo goe draaiende spot ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimewo mei 06, 2009 3:11 pm

Hangt allemaal wat af van hoever je wenst te vissen.
Voor kort bij gewoon met slappe lijn iets verder, gebruik je een marker om je lijn boven het wier te laten gaan.
Vis je redelijk ver zal je een isomobal moeten gebruiken.
Ik vis meestal rig -> lood -> redelijk zwaar backlaed -> marker met stoppertjes iets dieper dan de stek is en dan zo naar mijn hengel.
Je lood kan je inderdaad wel best meteen kwijtspelen zoals tommy al zei.

grtzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimedo mei 27, 2010 7:01 pm

Welk loodsysteem gebruiken jullie tijdens het vissen tussen wier?Inline of safety?Voor en nadelen?
Terug naar boven Ga naar beneden
christoph segers

christoph segers


Man Aantal berichten : 514
Leeftijd : 44
Woonplaats : liedekerke
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimedo mei 27, 2010 7:17 pm

da drop off systeem is da goed

ben benieuwd om het in de praktijk te brengen tijdens de juli trip naar sky
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.thecompleatebroangler.com
Arnaud Castel

Arnaud Castel


Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 36
Woonplaats : Kortrijk
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimedo mei 27, 2010 10:12 pm

Moet Tommy gelijk geven. Het is geen nut van zelf spots te maken. Je moet zelf zoeken naar de gangen tussen het wier. Meestal is water waar er wier is zeer helder en kan je dit doen al snorkelen als het warm is of met een emmer met een plexibodem erin.

Ik zou net men toppen hoog houden om zo min mogelijk lijn in het water te hebben dus risico op vastzitten.

Wiervissen betekent meestal dat je de vis zal moeten drillen vanuit de boot.

Een drop-off systeem gebruiken, en je lijn met ping pong ballen drijvend op het water houden Wink

Vooral belangrijk dat je die gangen vind!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitimevr mei 28, 2010 8:03 am

foxken schreef:
da drop off systeem is da goed

ben benieuwd om het in de praktijk te brengen tijdens de juli trip naar sky
ik gebruik het nu bijna altijd in men visserij, geweldig goed systeem en super veilig he ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





vissen tussen waterplanten Empty
BerichtOnderwerp: Re: vissen tussen waterplanten   vissen tussen waterplanten Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
vissen tussen waterplanten
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gone Fishing
» Pen vissen
» Wiervelden vs. vissen
» oppervlakte vissen
» vissen op de leie

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: