Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Wiervelden vs. vissen

Ga naar beneden 
+6
Lorenz Cleymaet
filip de meulder
Dario Beerten
Kevin Richez
Giovanni Vanhooren
Wesley Mast
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimezo jun 01, 2008 6:34 pm

Waarde collega's,

Op een water in de buurt staan/drijven veel hardnekkige wiervelden waar dreggen uitgesloten is (te ver etc.)...
Der is plaats om te drillen dmv wiervrije wegen (kanalen) en kleine open stukken maar niet heel veel Rolling Eyes
Hoe zouden jullie dit aanpakken ? (lijnmethodes,voerstrategieen,systeem,etc ?)


Greetz
Wes (de lange)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren


Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Woonplaats : Oudenburg
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimezo jun 01, 2008 7:03 pm

Als het mag: Zodiac en in de gaten tussen het wier vissen. Bij dril geen kracht op vis zitten, maar rustig naartoe varen. Eenmaal erboven is het vaak een fluitje van een cent om de vis los te krijgen en te netten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimezo jun 01, 2008 7:48 pm

gio schreef:
Als het mag: Zodiac en in de gaten tussen het wier vissen. Bij dril geen kracht op vis zitten, maar rustig naartoe varen. Eenmaal erboven is het vaak een fluitje van een cent om de vis los te krijgen en te netten.

Zodiac is uit den boze Gio,veel controle Sad
Zal iets anders op moeten gevonden worden vrees ik...

Toch bedankt voor de reply kerel Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: drijvende lijnen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimema jun 02, 2008 8:08 pm

ik heb een artiekel gelezen over gevlochten lijnen. je vist vast met gevlochten lijn maar waarschijnlijk met zinkende .in het artiekel staat dat gevlochten lijn makkelijker door het wier snijdt dan nylon en dat de DRIJVENDE versie er mooi er bovenop blijft liggen .

grts kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimewo jun 04, 2008 4:24 pm

De plekken die je ziet op de foto zijn de wiervelden ...
Wiervelden vs. vissen Rodsalafranceiu1

greetz
Wes (de lange)


Laatst aangepast door Wesley Mast op do jun 05, 2008 8:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast




Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimewo jun 04, 2008 9:40 pm

Yow,

allemaal goed en wel,
maar de "bootjesvijver" in het Rivierenhof is nog veel erger;
Ik heb echt geen idee hoe het daar aan te pakken . . .

Als iemand me daar es wat tips kan geven . . .
En vergis je niet; vissers mogen NIET in bootjes op de bootjesvijver,
niemand trouwens op het stuk dat is voorbehouden voor
de planten de vissers . . . Laughing Twisted Evil
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 05, 2008 3:35 pm

wesley

waarom probeer je gewoon niet de vissen uit de wiervelden te lokken en dichter in de kant te vissen want met vissen verspelen in het wier ben je ook niet echt goe bezig he
als je dichter bij de kant een vis haakt terwijl je slip redelijk dicht gedraaid is ga je volgens mij niet al te veel vissen meer verspelen en in het fabeltje dat ze niet in de kant azen daar geloof ik al lang niet meer in
ver vissen is om problemen vragen als je het mij vraagt

mvg peter
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 05, 2008 7:47 pm

@ Peter ; ja,kan ik ook doen natuurlijk,maar op de (over)kant waar ik nu vis,wordt nooit een lijn ingeworpen,de vis zit daar dus volledig safe...

greetz
Wes (de lange)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast




Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 12, 2008 12:44 am

Hi,

Al iemand die een bruikbaar voorstel heeft om het
probleem van de "bootjesvijver" aan te pakken ? ?

Cheers,
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 12, 2008 12:20 pm

harken?
je mag er niet met de boot op?
dan denk ik dat de enigste oplossing harken of dreggen is.
een stuk lang touw (vooral kunsttouw dat gebruikt word in de zeilsport) dat stevig genoeg is en een dreg of oude hark en gooien maar.
ik heb het ooit ook gedaan op een vijver en de stekken die vrij werden gemaakt leverde mooie resultaten op.
het is wel even zweten en zwoegen maar het loont.
zorg er wel voor dat je een stevige knoop legt Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 12, 2008 12:29 pm

Wes makker, ik kan je aanraden deze articels eens grondig te lezen.
En denk dat je dan wel weet (na het lezen ervan) hoe ge het moet gaan aanpaken Wink

http://www.carpology.net/downloads/Tactics5.pdf

http://www.carpology.net/downloads/theme9.pdf

http://www.carpology.net/downloads/theme7.pdf

Hoop dat ge er iets uit kunt leren .......
Terug naar boven Ga naar beneden
Dario Beerten

Dario Beerten


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : Wilrijk
Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen...
Registration date : 27-03-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 12, 2008 1:53 pm

zeer intressante artikels tommy Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 12, 2008 3:12 pm

Zijn idd zeer intressante artikels maatje..bedankt,maar wat erin stond wist ik al zowa...
Mijn probleem is gewoon om ze tot bij mij te krijgen Rolling Eyes
Dreggen is ni echt een mogelijkheid daar de stek op een goei 60m van mij ligt (kan zover ni gooien)
Ik krijg de runs,daar ni van,ik haak ze,ook geen probleem maar dan moet ik ze van het ene wierveld door het andere 'trekken' en op dat punt verspeel ik er altijd een aantal.
Ik weet ook dat dit een moeilijke visserij is en je nooit AL je vissen in je net krijgt maar er moet toch ergens een manier zijn om dat percentage op te krikken?!

greetz
Wes (de lange)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast




Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 12, 2008 4:00 pm

Tja meer info over een water bevissen dat geinfesteerd is met wier (tipish engelse waters) weet ik het ook niet .....
Je zult er dan zelf moeten zien achter te komen, hoe ge het gaat moeten aanpakken.
Want de uitleg in de articels is niet van de minste.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 12, 2008 5:38 pm

Blackwater schreef:
Tja meer info over een water bevissen dat geinfesteerd is met wier (tipish engelse waters) weet ik het ook niet .....
Je zult er dan zelf moeten zien achter te komen, hoe ge het gaat moeten aanpakken.
Want de uitleg in de articels is niet van de minste.

ja,weet dat het een top uitleg is maar het is gewoon het feit dat je de vis naar je toe moet kunnen halen en dat ie gehaakt blijft tot in het net. Smile
Nogmaals bedankt voor de engelse bijdrage maat Wink

cheers
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast




Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 12, 2008 6:09 pm

Ik ken het water niet, dus weet nie hoe het wier is versprijd maar mss uit een andere hoek je stek benaderen (ik zeg zo maar wat he).
Ik heb ook al op zulke waters gevist, en moet zeggen dat ik er amper vis heb verspeeld door het wier.
Goeie haak en konstante druk houden op de gehaakte vis, was bij mij genoeg om ze uit het wier te halen.
Na een tijd komt hij toch los ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedo jun 12, 2008 8:52 pm

Yow,

Blackwater schreef:
Ik ken het water niet, dus weet nie hoe het wier is versprijd ......


Je hebt gelijk, ik zal de situatie even schetsen;

Grote ondiepe vijver (+- 2 Ha) met een kronkelige oever met houtbeslag
--> meteen een kleine meter diep aan de oever, max 2-2.5 m diep hier en
daar in het midden, met enkele verspreide eilandjes van waarop bomen
groeien en al dan niet volledig in het water gekanteld zijn.

Hèt grote probleem is de enorme overwoekering met bedden Ceratophyllum
(hoornblad) die in elkaar vloeien en die tot tegen de waterspiegel groeien;
's zomers ligt heel de vijver vol met dit goedje, op hier en daar een open plek
van enkele vierkante meters in het midden (+- 40-50 m uit de kant) na.

Ervaring leert me dat vissen op zulk water allerlei gangetjes en tunneltjes volgen
doorheen de dichte plantengroei, vergelijkbaar met wildpaadjes in een bos.
Ook kan je verwachten dat de plantengroei tegen de bodem aan (door lichtgebrek)
veel ijler en veeleer verspreid zal zijn, maar aangezien het dikke bovenliggende
plantendek quasi ononderbroken is . . .

Dat is zo een beetje het probleem in een notedop.

Ergens is dit wel een grote uitdaging voor de verre of nabije toekomst,
en zeker met de geruchten die rondgaan over de gewichten van de vissen.

Ze vastkrijgen moet best doenbaar zijn; voeren op één van die open plekken,
en dan met slappe - gevlochten lijn of voorslag snijdt beter- lijn over die bedden
hoornblad gaan liggen op de voerplek om je aanbeet af te wachten;
Maar ja . . . na het getuut begint het allemaal, hé ! ? ! . . .

Domweg gaan sleuren à la "do or die", gaat vooral veel kapotte bekken
in vergelijking met het aantal gelande vissen opleveren, dunkt me . . .

d'r moet gewoon een betere, elegantere, en vooral meer visvriendelijke
methode zijn, maar voorlopig vind ik - letterlijk en figuurlijk - nog geen
bruikbare invalshoek om het probleem aan te pakken . . .

Cheers,
Michel
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimezo jun 15, 2008 11:40 am

Ga iets proberen wat ik overlaatst in ACF heb gelezen,gaat me wel telkens een lood kosten,maar liever dat dan veel vis verliezen...

greetz
Wes (de lange)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimedi mei 04, 2010 9:55 pm

Heb het ook geprobeerd met dat lood verliezen maar de brasems waren er ook en na elke brasem uw lood verspelen bedankt hoor. Gewoon tegen het wier aanvissen, minder aanbeten maar toch vangen dan is een mogelijke oplossing maar mssch niet de beste ?
Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimeza jan 29, 2011 1:40 pm

Ik heb het geluk vlak bij mij een putje te hebben dat vergeven is van het wier, er is gewoon meer wier dan water:
Wiervelden vs. vissen 054tq



Moeilijk is het eigenlijk niet, gewoon een paar aanpassingen doen. Eerst gebruikte ik er een gewone combi rig in combinatie met een Ashima C887 maar door de rechte haakpunt en relatief dunne haak kreeg ik veel lossers. Nu ben ik overgeschakeld op een Gamakatsu super snag maat 8, deze haak is echt heel dik en heeft een fel naar binnen staande punt. Sinds deze zomer heb ik er geen enkele losser mee gehad terwijl dat met die Ashima's een verhouding van ongeveer 2/2 lossers/gevangen vis was...
In het begin viste ik met 30/100 maar doordat je de hele dril bijna maximale druk uitoefent is dat toch wat te licht. 35/100 geeft meer zekerheid.
Slip zet ik vrij hard zodat de vis geen aanloop kan nemen maar als hij toch muurvast komt te zitten (meestal) gewoon een goede spanning houden, af en toe lichte "rukken" of zaagbewegingen doen zodat de lijn door het wier snijdt en in 9 van de 10 gevallen komt hij wel los.

Grtz

Ps: Op voorhand een stek min of meer wiervrij maken is natuurlijk nog beter + de omgewoelde bodem trekt nog eens vis aan ook Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn


Man Aantal berichten : 162
Leeftijd : 31
Woonplaats : berchem
Hobby’s : vissen, duiken, biologie
Registration date : 25-01-11

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimeza jan 29, 2011 2:06 pm

@michel: ik heb nu een zomerlang succesvol gevist op je vijver. in het begin wast zoeken en falen, maar na 2 weken had ik het gevonden en verspeelde ik ms 1 op 10 vissen daar... Steve weet ook hoe ik gevist heb daar, je kunt het hem is vragen, 1 ding wat ik zeker niet zou doen daar in de zomer is pop ups gebruiken, heb ng niet vaak zo'n schrikreacties gezien op die dingen.. (vismeelpellets ftw)

Ik had enkele wiervrye plekjes gevonden waar de presentatie nog niet al te problematisch werd.
dan is het zaak om niet te hard t drillen, enkel in het begin om de vissen by die wilg vandaan t krygen.. ik heb maar een paar keer gehad dat de vis zich egt in het wierbed had geboord, en dan was het zaak om n min of 5 de spanning op de lyn t houden, vroeg of laat kwamen ze er altyd uit, al dan niet met 100 kg wier erby...

Ik zit er dit voorjaar als die ellendige kou eindelyk eens zou willen verhuizen.
cu
Loïc
Terug naar boven Ga naar beneden
Giovanni Vanhooren

Giovanni Vanhooren


Man Aantal berichten : 248
Leeftijd : 43
Woonplaats : Oudenburg
Hobby’s : Ja
Registration date : 08-05-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimeza jan 29, 2011 3:22 pm

@ Lucker: heb je een idee of je van je verhouding beten op die C887 tegenover Snaghook? Ludovic en ik hebben met beide een pak ervaring en die eerste is stukken scherper dan die andere. Ik zou zelfs meer zeggen, die Supersnag heeft ons al meer vissen gekost doordat ze niet 'prikken'. Ludovic heeft dit zelf in helder water mogen aanschouwen met een heel dikke vis...
Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimeza jan 29, 2011 3:37 pm

gio schreef:
@ Lucker: heb je een idee of je van je verhouding beten op die C887 tegenover Snaghook? Ludovic en ik hebben met beide een pak ervaring en die eerste is stukken scherper dan die andere. Ik zou zelfs meer zeggen, die Supersnag heeft ons al meer vissen gekost doordat ze niet 'prikken'. Ludovic heeft dit zelf in helder water mogen aanschouwen met een heel dikke vis...

Ik heb ze nog naast elkaar gevist, kreeg ik een run op de C887 dan schoot de vis na een paar keer stevige druk gegeven te hebben in 50 % of zelfs meer van de gevallen los.
Maar zoals gezegd op die Super Snag, geen enkele losser en zelfs niet een beetje uitgescheurd. Ik kreeg ook niet meer runs op de C887 dan op de Super snag, soms is eentje meer op de ene, dan weer op de andere.

Het klopt dat ze niet superscherp zijn maar dan neem ik gewoon het loodgewicht iets zwaarder. Bij deze haak gebruik ik wel een heel lange hair met het stukje silicone om de hair te fixeren tot in de haakbocht, anders prikken ze idd zéér matig. Ook gebruik ik dan geen combi rigs maar uitsluitend soepele rigs om de haak meer vrijheid te geven.
Tot slot, liever een iets minder scherpe haak en een vis minder vangen, dan een haak waarmee je de helft van de vissen lost maar niet iedereen heeft dezelfde ervaring natuurlijk. Smile

Lorenz
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Raats

Bart Raats


Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Woonplaats : antwerpen
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimeza jan 29, 2011 4:39 pm

Heb ook eens met de ashima tegen een obstakel gevist waar ik geen toegeving mocht doen en direct achteruit gaan met de hengel. De c887 scheurde ook wel eens uit door de dunne draad. Iemand adviseerde mij toen de g carp super snag haak aan met wijde bocht en naar binnenstaand oog, maar hierop kreeg ik trekjes en een enkel tuutje en gedaan! De naar binnenstaande punt was hier de boosdoener. Ikke zoeken naar een goed alternatief en zo snel mogelijk liefst de vis zat immers op men voer en op de stek. Normaal kreeg ik binnen het half uur een kanaalkarper op de kant! Uiteindelijk vond ik de toen nieuwe wide gape van solar met rechte punt en wijde bocht en direct was het een succes. Ik ving binnen 10 min ne 19 kg spiegel en s'anderendaags hetzelde met 17kg6. Die laatste moest ik onder een steiger vandaan trekken maar lostte niet. Na de stek 3 weken intensief te hebben bevist was het over en out. Heb echt het volste vertrouwen in deze haak. Een aanrader.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dhaene

Marc Dhaene


Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Woonplaats : lebbeke
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitimeza jan 29, 2011 11:03 pm

proper stekske wes,komt mij ni vreemd voor daar Very Happy en idd moeilijk vissen........ge moet er veel chance hebben,ik weet er van mee te spreken Embarassed
grtz de marco
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Gesponsorde inhoud





Wiervelden vs. vissen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Wiervelden vs. vissen   Wiervelden vs. vissen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Wiervelden vs. vissen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Oppervlakte vissen?
» Pen vissen
» oppervlakte vissen
» vissen op de leie
» Vakantie + vissen ?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: