Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Empty
BerichtOnderwerp: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitimedo jan 08, 2009 4:31 pm

...
Voor de zelfdraaiers is een originele betaalbare , en vooral natuurlijke flavour en streepje voor.

Hier een voorbeeld :~~~~ Seafood Flavour 1

Je neemt enkele kilo's diepvriesproducten van O'Cool : Reuzegarnalen ( gamba's ) , Mosselen zonder schelp , Sea-food mix , Scampies , en eventueel heb nog verzamelde lege weekdierkarkassen van gamba's en scampies in je vriezer.
Nu laat je deze ontdooien en uitlekken , -----> de bekomen vloeistof NIET weggieten .

Vervolgens alles in een groentencutter , en de pulp met je handen of in een neteldoek uitwringen en het sap achteraf invriezen.
Je neemt een vuurvaste schotel en strooit de pulp in een dunne laag uit , de microgolfoven op 350 Watt en laten drogen . Je mag in het begin op 500 Watt zetten.
Een tweede mogelijkheid is een warmeluchtoven ( normale bakoven ).
Na een tijdje , alles omwoelen en terug drogen , nu max 350 Watt ( kan vlugger verbranden naarmate het droger wordt ).

Na enkele droogbeurten ga je de gedroogde stukjes fijncutten in een ( elektrische ) koffiemolen of een graanmolen of moutmolen.
Nu moet je extra voorzichtig zijn , het poeder gaat sneller verbranden bij het volgende droogproces.

Je spaart zééééér veel geld uit en hebt iets onwaarschijnlijk natuurlijk en apart .
Het vocht kan als extra bij je mix , dat ruikt nogal , een echte zuivere vismijngeur.

Nog een voorbeeld : ~~~~ Seafood Flavour 2

Een extra flavour : verzamel al het sap van " Tonijn in eigen nat " of Zalm of Krab in een potje in de vriezer , en doe dit achteraf als vocht bij je mix.

Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? P1020153

Zie hier 1500 gram poeder afkomstig van +- 8 kg diepvriesprodukten en 1,5 liter vocht afgetapt . ( pot in de foto heeft een inhoud van 1 liter , en zit vol )
Bereken nu maar eens de prijs die je zal betalen voor 1500 gram green lipped mussel , en het ruikt niet eens in de buurt van mijn goedje. ( 240 à 360 € )

Veel succes , Grtz , Sun.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitimedo jan 08, 2009 6:28 pm

Hele mooie tip. Maar GLM zijn wel ander mosselkes dan die in de O'Cool Laughing

Maar wel een toffe tip
Pol Geens

Pol Geens

BerichtOnderwerp: Re: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitimedo jan 08, 2009 9:44 pm

...
Als ik mijn neus en smaakorgaan moet volgen kan de Nieuw-Zeelandse Green Lipped Mussel niet tippen aan de vis-smaak en vis-geur van dit home-made product.
Ik besef wel dat je je menselijke zinsorganen niet mag laten gelden , maar voor de rest doen wij het gewoonlijk wel , wie zegt dan dat dat Nieuw-Zeelands product het ware is , alhoewel dat het in de verste verte niet te vergelijken is met een vismijngeur of smaak.

Een product zoveel reclame geven dat het uiteindelijk verkoopt , wil nog niet zeggen dat het goed is , en bewijs maar dat die enkele grammetjes die zij voorschrijven het eindproduct zo goed maken.

Ik kan met dit home-made product kwistig te werk gaan en zo wel een eindproduct met een uitgesproken flavour maken voor weinig geld.

Grtz , Sun.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitimedo jan 08, 2009 10:21 pm

er zullen onder de doe het zelfers wel mensen zijn die intresse hebben!!

Maar voor mij, ik persoonlijk zou da spul niet gebruiken.
Maar ik zou met 100% vertrouwe, de Green Lipped Mussel Extract (Nieuw Zeeland)
van CC Moore of de Green Lipped Mussel Extract van Nutrabaits gebruiken
omdat ik hier ervaring mee heb, en ik heel wat vissen heb gevangen, door het gebruik van de GLM van Nutrabaits echt een pot product en een meerwaarde in vele mixen.

Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Green_lipped_mussel_extract_thumb_LRG
Pol Geens

Pol Geens

BerichtOnderwerp: Re: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitimedo jan 08, 2009 10:45 pm

...
Tommy ,

Ik heb hier vooral als uitgangspunt dat ik een visflavour wil gebruiken waarvan ik de oorsprong ken en in grotere hoeveelheden kan toevoegen voor een schappelijk prijsje , om een grote voercampagne voor langere tijd te kunnen volhouden.

Target : syndicaatwater waar ik moet opboxen tegen de grootverbruikers zoals o.a. Dhr. Sterckx .

Grtz , Sun.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitimevr jan 09, 2009 8:20 am

ik begrijp het Sun, fair enough Wink
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitimevr jan 09, 2009 11:41 am

Het is in ieder geval een zeer leuke tip voor de doe het zelvers onder ons en ben er zeker van dat dit toch een meerwaarde kan zijn. Er is niks beter dan natuurlijke producten vind ikzelf, maar deze zijn meestal ook vrij prijzig. In dit geval ook zeer interessant om de prijs te gaan drukken dus.

Merci Sun!
Pol Geens

Pol Geens

BerichtOnderwerp: Re: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitimevr jan 09, 2009 11:58 am

...
Je kan de kat uit de boom kijken , en wachten op de reclame-folder van O'Cool , zeer regelmatig zijn de aanbiedingen -30 %.
En ik heb mijn gasten tijdens de feestdagen meer dan 6 kg Gamba's opgevoerd , dus een hele boel karkassen in de vriezer , ik kan er weer tegen gaan.
En de Sea-mix met de meeste hoeveelheid aan inktvis geeft je de hoogste opbrengst aan poeder , in de andere weekdierproducten zit zeer veel water.

Om mijn instant-fishing aan te moedigen heb ik ook een grote partij krab , zalm , en tonijn in blik aangeschaft .
Nu is het de moment om ze in te slaan , winkels zoals Aldi en Lid'l hebben die nu als tijdelijk artikel heel prijsgunstig in aanbieding .

Let op : deze artikelen zijn slecht tijdelijk te krijgen o.w.v. de feestdagen , nergens ga zulke krab-prijzen vinden.

Grtz , Sun.
filip de meulder
Moderator
filip de meulder

Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

BerichtOnderwerp: Re: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitimezo jan 11, 2009 9:09 pm

Respect Sunshine, I love it ! Experimenteren hoort eenmaal bij deze hobby. Respect ! cheers
Rob willemse

Rob willemse

Man Aantal berichten : 117
Leeftijd : 58
Hobby’s : darten
Registration date : 15-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitimezo jul 26, 2009 1:21 pm

Sunshine,
Klinkt goed, je weet in ieder geval zeker wat er in zit.

Wat mij niet helemaal duidelijk is, is hoe je die GLM maakt in poedervorm?

Een maat van mij maakte zelf zijn makreelmeel door verse makrelen uit te drogen met behulp van een straalkachel en vervolgens te malen. Ving zeer goed. Tot dat de buren begonnen te klagen over de stank... affraid
Hij heeft later makreelmeel in de winkel gekocht maar werkte stukken minder.

Groet,

(ps sorry voor de late topic reactie. Embarassed )
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?   Flavour :  Hoe kan ik de kosten drukken ? Icon_minitime

Flavour : Hoe kan ik de kosten drukken ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» In the search of a flavour
» flavour
» Cream flavour's
» Esters als Flavour
» 'favoriete' flavour.....

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: The Candy Store-
Ga naar: