Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: 'favoriete' flavour..... wo jul 15, 2009 4:39 pm
Bonswaaaar.... awel,zoals velen onder ons, ...heb ik al in mijn 'viscarriere'( ochot een 4-tal jaar )...al awa flavourkes gehad ...veel te veel..of course .....en toch springen er 2 uit,die bij mij aan de top staan ...dat is de squid van solar ...en de swanmussel van hutchinson .... bij jullie? Grtzzzzzz...
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... wo jul 15, 2009 5:30 pm
Ik vis eigenlijk niet meer met flavour,maar mocht ik er 1 kiezen waar ik altijd mee moet vissen is het de monstercrab van speedcarp!!
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... wo jul 15, 2009 6:12 pm
the good old squid and octopus van solar
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... wo jul 15, 2009 6:47 pm
Jip gasten,........ Mijn flavourgebruik ligt nu al een 4 -tal jaar achter mij. Maar heb toch goeie ervaringen gahad met de shellfish, van de ws. Ook esterblend van solar behoorde tot één van mijn favorieten, zeker in de koudere tijden..... greetz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... wo jul 15, 2009 7:02 pm
"Moose Juice" van Bruce Ashby (niet de versneden versie die elders te verkrijgen is), en de originele Evaporated Milk & Icecream van Geoff Kemp. De ouwe getrouwen onder ons zullen die nog wel kennen, spijtig genoeg nie meer verkrijgbaar. Allé ja, officieel toch nie meer...
Laatst aangepast door Robby Malfliet op wo jul 15, 2009 7:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... wo jul 15, 2009 7:15 pm
Mijn favoriete flavour was malay spice van Nash ! Op de hengelexpo in Kortrijk zei Luc de Baets mij om deze flavour te nemen ! Toen kende ik Luc nog niet en was wantouwig toen hij dit mij wou verkopen ! Ik moet zeggen in de jaren dat ik ermee viste .... deze was top !!!
Mvg waldo
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... wo jul 15, 2009 7:29 pm
"Fresh Mussel " supertaster van Energybaits
...en old-skool "Monstercrab" van Hutchinson .
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... wo jul 15, 2009 7:30 pm
schelfich van nash. ping zing ucp. heb ik ooit heel goed op gevangen. nu gebruik ik bijna geen flavour meer. groeten
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... wo jul 15, 2009 8:18 pm
Ping Zing? Een copie van de oude Pink Zing van Geoff Kemp Denswa?
Vraag het maar zene. Was destijds op bepaalde wateren een echte magneet voor karpers!
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... do jul 16, 2009 4:47 pm
of het een copie is van de oude pink zing van geoff kemp dat weet ik niet,omdat ik die nooit gebruikt heb. maar die van ucp was echt super.
Davy Pissoort
Aantal berichten : 35 Leeftijd : 46 Woonplaats : Haaltert Hobby’s : Karpervissen Registration date : 10-06-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... do jul 16, 2009 5:18 pm
Hutchy's monstercrab. Ik heb jaren niks anders gebruikt.
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... do jul 16, 2009 9:19 pm
vis al enkele jaren zonder flavour in m'n mixen,enkel bij m'n pop ups gebruik ik ze nog en dan is de Tuna en squid van ccmoore mijn grote favoriet.en in een nog vroegere periode de scopex van hutchy... groetjes marco ccmoore team benelux
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... do jul 16, 2009 9:23 pm
Zelden laat ik me nog verleiden door een flesje chemiek...of het moet een gevestigde waarde zijn! Rod's Scopex en Monster Crab, enkele uit de WS-stal doen het ook niet slecht, Solar vind ik ook top. Toch liever wat kruiden, wat natuurlijke lokstoffen van CC-Moore, daar zeg ik geen nee tegen!!
Grtzzzzzzzzzz
Ronny De Zitter
Aantal berichten : 45 Leeftijd : 55 Woonplaats : Oost-Vlaanderen Hobby’s : Karpers proberen te verschalken Registration date : 08-05-09
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... vr jul 17, 2009 10:02 am
De Solarflavours nogal prijzig maar heb er toch al een plezierige visserij mee had.T'ja ieder zal wel in een bepaalde geur,merk vertrouwen hebben de commerce moet draaien é.
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
kmoen uk zeggen,kgebruik enkel nog nen flavour(squid/swan)...met aminol/red venom ....,voor in soaks/dips....alsook veu in de pop-ups..... grtzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... ma jul 20, 2009 1:46 pm
deze zijn zowat de flavours waar ik in het verleden waar ik in het verleden zo succesvol mee ben geweest, dus horen tot men favorieten!!
Pukka Salmon (Catchum) Scopex (Catchum) Choclate Malt (Catchum) Cranberry (Nutrabaits) Caviar (Nutrabaits) Pineapple (Solar/Mainline) en mijn al time favoriet is Activator (Mainline) ...
Gast Gast
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... ma jul 20, 2009 2:45 pm
de flauvours die ik het meest verwerkte in mijn mix.
monstercrab / squid en okto van solar / en dan de wel gekende van geoff kemp.
nu gebruik in de taster's voor de mix op smaak en geur te brenge.
grts
jakke
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... ma jul 20, 2009 6:55 pm
squid en octopus van Solar kocht ik vroeger ook,maar sinds de prijs voor hetzelfde product verdrievoudigd is,ben ik ermee gestopt!!Is nu geloof ik rond de dertig euro,kheb da nog kunnen kopen voor 400 frank,tien euro dus!!!Schandalig eigenlijk......money,money,money.......
Beelens Pascal
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... di jul 21, 2009 4:09 pm
bart polyn schreef:
squid en octopus van Solar kocht ik vroeger ook,maar sinds de prijs voor hetzelfde product verdrievoudigd is,ben ik ermee gestopt!!Is nu geloof ik rond de dertig euro,kheb da nog kunnen kopen voor 400 frank,tien euro dus!!!Schandalig eigenlijk......money,money,money.......
das indeed very true,true,true...
Bart Raats
Aantal berichten : 105 Leeftijd : 45 Woonplaats : antwerpen Hobby’s : vissen Registration date : 08-08-09
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... di aug 11, 2009 3:52 pm
Squid van solar is top maar jammer genoeg ook peperduur geworden. Ik heb een tijdje goed gevangen met chocolate malt van de oude cipro stal. Nutrabaits heeft ook meerdere zeer goede flavours op de markt.
wesley Staelens
Aantal berichten : 65 Leeftijd : 43 Woonplaats : waregem Hobby’s : vissen Registration date : 28-08-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... di aug 11, 2009 5:30 pm
In het verleden veel gebruik gemaakt van squid en octopus van solar en green beast van dave thorpe. En een combinatie die in het voorjaar heel goed liep dat was de green beast samen met scopex van watersportcentrale. De laatste jaren vooral veel gevist met kruiden en trouwens flavour gebruiken bij voercampagnes dan lopen de kosten te hoog op.
Maar wegens tijdsgebrek om boilies te rollen en omdat ik vooral instant vis op syndicaatwater maak ik nu gebruik van de produkten (o.a diepvriesboilies) van boiliefrost. En omdat het hier toch over flavours gaat dan kan ik zeker en vast aanraden om de blends/flavours van boiliefrost te proberen.
Greetz Wesley
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... za aug 29, 2009 7:52 pm
1) strawberry 2) butter-cream 3) maple peas
En die laatste vooral net gekookt en platgenepen geeft die zo een verrukkelijke geur !
Grts, fil
Gast Gast
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... zo aug 30, 2009 9:05 am
Robby Malfliet schreef:
Ping Zing? Een copie van de oude Pink Zing van Geoff Kemp Denswa?
Vraag het maar zene. Was destijds op bepaalde wateren een echte magneet voor karpers!
ping zing is het vervolg op de green zing... heb wel al gemerkt dat het op bepaalde waters het nieuwe mekka aas bied, en op andere waters het hele boeltje onberoerd laat!! en anders gebruik ik nog graag - squid & octopussy - look - esterblend
grtz jan
Gast Gast
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... do sep 03, 2009 11:40 pm
Hi,
flavourgebruik tijdens het zelf rollen van bollekes, behoort enkel tot mijn eerste periode van karpervisserij (82-94); In deze tweede periode (07- ...) heb ik totnogtoe alleen nog maar met diepvriesbollen van de winkel gewerkt, al krijg ik af en toe wel veel goesting, al was het maar om een eigen samengestelde mix te laten rollen .
Maar van vroeger herinner ik mij als mijn absolute toppers in volgorde van succes:
1. LIVER ( Richworth ) All time favourite 2. LOBSTER THERMIDOR ( Catchum ) 3. MEXICAN VANILLA OB ( Carp Company (=Johan Janssens )) 4. RED HOOKER ( ? ? ? ARCA ? ? ? ) 5. CORNISH ICE CREAM EA ( Geoff Kemp )
(Soms onverwachte) tegenvallers waren in volgorde van "suck-ses"
Op zich bewijst dat niet zo veel; wel heb ik altijd gemikt naar ingrediënten die de gebruikte flavour in dezelfde richting versterkten, zoals vis- en garnalen meel bij de "Lobster..." en bij de "Crayfish", vleesmeel bij de "Liver", koekjesmeel bij de "Cornish Ice Cream", ... Later begon ik zelfs met in een "liver"-mix echte varkenslever in de mixer vloeibaar te maken ipv eieren te gebruiken (wreed goeie stuff), of een mix te maken waarbij er 2-3 liter vers de vase de mixer in ging (raar genoeg geen echt vangsucces, je zou nu toch denken . . . )
Dat was ook één van de redenen om voorlopig in de tweede karperperiode mijn hoofd (voorlopig altans nog) niet te breken over zelf mixen en rollen; Ik kon / kan er gewoon niet bij dat tegenwoordig de meest onmogelijke en onlogische kombinaties (vb. "vismeel met peach flavour") soms zo'n opgang gemaakt hebben. Dat geldt ook voor mezelf: ik mag zelfs geen onschuldige "omelette Hawaiienne" . . .
Ik zou d'r zo niet over mogen denken, en als ik er ooit terug zin in krijg, gewoon m'n eigen ding blijven doen qua samenstellingen.
Cheers
Michel
Gast Gast
Onderwerp: Re: 'favoriete' flavour..... ma sep 07, 2009 8:36 pm
ik favoriete flavours zijn,
scopex strawberry van ws peach melba samen met lmsb fruit van ws