Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

waneer tbeste vissen na de winter?

Ga naar beneden 
+5
jurgen lievens
Pol Geens
Tino Musschoot
Robby Malfliet
Beelens Pascal
9 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Beelens Pascal

Beelens Pascal

Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 60
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

waneer  tbeste vissen na de winter? Empty
BerichtOnderwerp: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 6:30 pm

nu,er bestaat een gouden regel:alsge niet vist,vangt ge geen vis.... Rolling Eyes Rolling Eyes
maar nu,volgens jullie....nu het goed doorvriest santa ,en watertemperatuur zeer laag is(vriezen)zal het water zelfs na ontdooing nog lang koud zijn....hoe groter het water,hoe langzamer het opwarmt...maar van waneer is het weer'gunstig' om weer begnnen te visken? Suspect ,vanaf een bepaalde temperatuur?of heeft dat geen belang?
want je hoort wel eenszeggen,zoalang het water zoveel (beneden 7 graden,b.v)graden is,heeft het geen nut No ...is dit waar?ofzijn er andere redenen?
hoe denken jullie hierover scratch ?
alvast thanxgrtzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 6:38 pm

het opwarmen van een water groot of klein maakt niet uit
tis de diepte die een rol gaat spelen bij de opwarming!
je kunt aan waterke hebben van 4 a 5 hectaar maar tot 10 meter diep, dit water zal minder vlug opwarmen, dan een water van 40 hectaar maar met maar een max diepte van 2 meter diep.

goude regel bij mij is, niet vissen onder de 8 graden en vanaf 10 a 12 graden word de kan op vis veel groter ....
dus in het voorjaar half maart, begin april regelmatig met de termometer naar het water om de temp te meten Wink Wink
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 6:49 pm

Blackwater schreef:
goude regel bij mij is, niet vissen onder de 8 graden en vanaf 10 a 12 graden word de kan op vis veel groter ....
dus in het voorjaar half maart, begin april regelmatig met de termometer naar het water om de temp te meten Wink Wink

Daar zegt ge iets wat direct mijn interesse opwekt Tommy...
Vroeger hoorde ge altijd dat het water 10'C moest zijn voor de vis terug actief werd hé. Maar een paar van mijn maten en ikzelf ondervinden al jaaaaaren dat het eerder 12'C is voor de vis terug actief wordt. Het verschil in vangsten is opmerkelijk als ge jaren een logboekske bijhoud! Shocked
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 6:58 pm

vroeger zag ik daar allemaal nie naar, als ik maar aant water kon zijn
maar das met ouder te worden wel veranderd, dus ik hou vooral (via het net) het strand water temp in de gaten en als dat rond de 10 a 12 graden is, dan worden de vissen echt actiever en meer vangbaar!!
kzeg nie da ge ze niet vangt op lagere temp, maar ge ga meer kou vaten dan vis vangen vrees ik.
ik hou trouwens nie zo van de kou brrr (zoals nu, fucking klote weer!!)
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 7:13 pm

Dit weer is ook helemaal mijn ding nie jong... Crying or Very sad
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 7:15 pm

tja jong wel leven nu eenmaal in dit pokke land he!!
geef mij maar tussen 18 en 25 graden Wink Wink
Robby Malfliet

Robby Malfliet

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 7:22 pm

Ben een week of 4 geleden in Valencia geweest, da was daar verdomme nog bijna 20'C!

Ge kunt u de schok wel inbeelden zeker toen ik hier in Brussel terug van de vlieger stapte... pale
Beelens Pascal

Beelens Pascal

Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 60
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 7:29 pm

Robby Malfliet schreef:
Ben een week of 4 geleden in Valencia geweest, da was daar verdomme nog bijna 20'C!

Ge kunt u de schok wel inbeelden zeker toen ik hier in Brussel terug van de vlieger stapte... pale
amaai,da zal wel!
http://www.multicatch
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 7:45 pm

Robby Malfliet schreef:

amai da zal nog nie brrrrr
Tino Musschoot

Tino Musschoot

Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 45
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 11:09 pm

Ik vis al jaren door in de winter en ik geloof erin dat de vissen het voelen dat de dagen lengen en vanaf 8gr vang ik toch al geregeld vis op de meeste plaasen!In't najaar heb ik ondervonden dat je bij die temperatuur ook nog vis kan vangen!Ik kies er wel voor om op ondiepe plassen te starten waar snelle veranderingen in weer sneller resultaat zal opleveren! Bv een zw storm is altijd de moment om aan't water te zitten gelijk welke jaarperiode kan ik zeggen.IK hou alles al 15jaar bij dus kan wel zeggen dat sommige constanten steeds terugkeren het soms echt frappant is.bv: eerste twee weken van april in't voorjaar en de laatse twee van oktober zijn steeds topmomenten die echt pieken!I
http://www.triggerbaits.nl
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimewo jan 07, 2009 11:20 pm

...
Zoals jullie al opmerkten , de stijgende watertemperatuur is belangrijk om opnieuw aan de slag te gaan.

Voor diegene die niet kunnen stilzitten tijdens de wintermaanden , heb je nog wel enkele watertjes met een warmwater toevoer.
Hier blijven de vissen doorgaans rondom het jaar actief en kan je blijven vissen , hetzij wel met een beetje gezond verstand dat je het voeren toch aanpast.
Hier kan je ze o.w.v. eventuele watertemperatuurschommelingen toch instant vangen zonder al te veel voeren .

waneer  tbeste vissen na de winter? P1000266

Merk je ook de waterdamp en de omliggende sneeuw ?
Vis in de zak , zie avatar , gevangen bij - 7°C .

waneer  tbeste vissen na de winter? P1000508-1

Grtz , Sun.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 6:45 am

Nice Carp Sun!! Schoon stekkie ok precies Very Happy

Ikzelf ben ok ni zo'n die hard wintervisser, maar de gehele winter stilzitten kan ik ook wel niet. Dan trek ik net zoals tino ook aangaf naar een ondieper water en mits de goeie omstandigheden en waterkennis kan je daar soms toch al een viske vangen. Zelfs gehad op een ondieper water waar maar 15 vissen rondzwemmen dat ik op een nachtje (tis nu eenmaal een nacht- voormiddagwater) ik er 6 kon vangen bij een buitentemperatuur van -6. Leuke nacht, maar af en toe flink kloten omdat mijn schepnet steeds vastvroor. Tevens kan ik ook serieus hard genieten van de rust aant water in de winter. Tis dan wel wat kouder, maar o zo rustig aant water. zalig gewoon cheers
Pol Geens

Pol Geens

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 11:30 am

Bedankt Kristof ... sunny

Deze wateren zijn soms onwijslijk diep , maar er zijn hotspots die verdoken liggen in de luwte , windstille naar het zuiden gerichte plaatsen ( zelfs tot 40 m² groot ) met een diepte van minder dan 3 meter , daar moet je zijn .

En volgens mijn gegevens , en de logboekjes van anderen voor mij , worden daar tot bijna op de dag precies , elk jaar opnieuw bepaalde passanten verwacht , dus die plaatsen zijn door de vissen gekend . Bv zie vbk-mag nr 41 pag 10.

Grtz , Sun.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 2:03 pm

Binnenkort ook gedaan met warm water daar, of is dat nu al?
jurgen lievens

jurgen lievens

Man Aantal berichten : 56
Leeftijd : 47
Hobby’s : vissen
Registration date : 07-01-09

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 2:51 pm

wat ik eind december meemaakte:

We hadden een water opgemeten en op de ondiepe kant (+-0,50cm water) hadden we veel karper gezien die wegzwom toen we met de boot aankwamen. De rest van het meer was 1,5 tot 2m diep. Tegen de kant van de weg (dukke weg) was er een uitlaat om het meer leeg te laten lopen.
Hier was een gat in de grond van +-2 x 1m en 2,80m diep.
De watertemperatuur op het ondiep bedroeg 5,8°C en op het diep 4,6°C.
We zijn beginnen vissen op het ondiep daar er veel karper aanwezig was, we lagen er tussenin.
Resultaat was een dikke blank na 1,5 dagen, dan zijn we verkast en in het diepe gat gevist, er rond ook.
Na een half uur was het al prijs en al de vissen die we gevangen hebben kwamen van die ene stok in die kuil.
Blijkbaar kwamen ze op het ondiep om te zonnen en niets meer dan dat.

Zo zie je maar dat er altijd wel een spot is die vis oplevert, zelfs bij lage watertemperaturen.
http://www.liladepthmaps.com
Pol Geens

Pol Geens

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 2:58 pm

...
Hoi Berre ,

Het is nu al een jaartje gedaan met veelvuldig warm water , soms een beetje als ze de kolenoven nogmaals opstarten.
Voor de rest stoken ze op de gasoven en die heeft geen koelwater in de grootorde als vroeger.
Er is nogwel de tweede lozing , waar je vanaf de oevers niet bij kan komen , die geeft constant toch een beetje water.

Er zijn door Ebes aanvragen ingediend om terug naar kolen over te schakelen omdat het gas niet zo redementsgunstig blijkt , dus er is nog hoop.

Maar er is een grotere vrees op een katastroof : het Vito heeft uitbreidingsplannen en gaat de huizen en appartementen langs KK 5-6 slopen voor laboratoria , MAAR ze gaan ook de congovaart dichtdumpen en dan is de verbinding met het KK verbroken.

De bewoners hebben allemaal al een brief met uitzettingsdatum ontvangen. ( dit is géén grap )

Grtz , Sun.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 3:05 pm

Citaat :
Maar er is een grotere vrees op een katastroof : het Vito heeft uitbreidingsplannen en gaat de huizen en appartementen langs KK 5-6 slopen voor laboratoria , MAAR ze gaan ook de congovaart dichtdumpen en dan is de verbinding met het KK verbroken.

De bewoners hebben allemaal al een brief met uitzettingsdatum ontvangen. ( dit is géén grap )

er is weer geen plaats voor die labs ergens ander, dat de normale man weer het slachtofer zal zijn
man man Belgié wat een klote land scratch scratch
Pol Geens

Pol Geens

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 3:37 pm

...
Hoi Tommy ,

Ze willen de bestaande labo's , aan de zuidzijde van de congovaart ( weet je nog tussen de sportclub en richting sas 6 tot aan de nuclea visvijver den Argentin ), aan mekaar bouwen met de geplande labo's aan de noordzijde van de congovaart .
Dus de congovaart ligt er pal tussen , en als ze nu daar willen geraken moeten ze één van de twee bruggen nemen en is er ook een extra probleem met beveiliging , als alles aan mekaar ligt hoeven ze maar één hoge dubbele omheining met camera's te plaatsen , eigenlijk enkel verplaatsen.

Weet je nog de laatste grote vila net voorbij de poort links ( de poort is dat hekwerk onder de bailley-brug aan sas 6 ) , de villa ligt in de eerste grote bocht van de congovaart ; die mensen hebben ook een uitwijzingsbrief ontvangen , ver weg van waar ze gaan bouwen.
Maar aangezien dit alles op privé-terrein van het vito ligt kunnen ze het makkelijk doorvoeren.

Spijtig een prachtig stukje natuur zal verloren gaan , en een mooi viswater.

waneer  tbeste vissen na de winter? DSCN0361

Grtz , Sun.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 4:43 pm

@ Sunshine:
Ja het is er inderdaad prachtig vertoeven op de congo. Heb er op aangeven van ne maat ook enkele jaren vertoefd. Los van de drukt die er ontstaan is, is het bedroevend nieuws om te horen.

waneer  tbeste vissen na de winter? Vastgelegd2003-1-2700000

Om terug on topic te komen Bellyman, bij mij is het zo dat ik terug met mondjesmaat het water ga opzoeken als de feestdagen door zijn (korte winterstop dus) en naarmate de temperatuur stijgt, stijgen ook men sessies..
Om nog eens filosofische toer op te gaan: De beste periode om te vissen na de winter is de minst slechte.. clown

P.s. Sorry voor de grote foto, zal er int vervolg op letten
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 4:56 pm

foto is perfect makker!!!
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 44
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 5:17 pm

Ik ken de theorieen over de temp etc,maar zie daar ni echt naar...der maakt der meestal wel is ene een fout.
Beetje uw huiswerk maken in de koudere maanden kan al veel doen. (en ni alleen in de koudere maanden natuurlijk)
Drang om te vissen of om gewoon aan de waterkant te vertoeven is vaak groter dan de temperaturen discussie bij mij.

Met een zibro in de tent..euhm...komt men Rolling Eyes euhm...ge snapt me wel é Razz
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 5:33 pm

Citaat :
Drang om te vissen of om gewoon aan de waterkant te vertoeven is vaak groter dan de temperaturen

akoord wes, maar Consistency/rendement van winter vissen (qua vis vangen) ligt heel laag!!
en dan kun je beter in de winter iets anders doen (je lief is verwenen bvb) tijd maken voor je sociaal leven.
vanaf half november houd het bij mij op en half/eind maart begin ik stilaan (te vissen)
ik hou me in de winter wel met andere dingen bezig, dan kou te vaten!!
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 5:40 pm

Blackwater schreef:
Citaat :
Drang om te vissen of om gewoon aan de waterkant te vertoeven is vaak groter dan de temperaturen

akoord wes, maar Consistency/rendement van winter vissen (qua vis vangen) ligt heel laag!!
en dan kun je beter in de winter iets anders doen (je lief is verwenen bvb) tijd maken voor je sociaal leven.
vanaf half november houd het bij mij op en half/eind maart begin ik stilaan (te vissen)
ik hou me in de winter wel met andere dingen bezig, dan kou te vaten!!

Da's waar..is een feit..'winter' en 'zomer' vangsten zijn niet te vergelijken dus laat staan evenredig..maar bedoelde gewoon dat ik soms liever gewoon wil vissen en aan de waterkant wil vertoeven desondanks de koude en mindere periode.
En wat dat lief verwennen betreft,daar moet het geen winter voor zijn hoor vindt ik Wink santa
http://www.carpmovement.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 6:27 pm

ik begrijp je wel maatje, ik was ook zo vroeger (maar aan de water zitten) ten koste van alles, en voor wat een blank scratch scratch
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitimedo jan 08, 2009 6:46 pm

Sunshine schreef:
...
Zoals jullie al opmerkten , de stijgende watertemperatuur is belangrijk om opnieuw aan de slag te gaan.

Voor diegene die niet kunnen stilzitten tijdens de wintermaanden , heb je nog wel enkele watertjes met een warmwater toevoer.
Hier blijven de vissen doorgaans rondom het jaar actief en kan je blijven vissen , hetzij wel met een beetje gezond verstand dat je het voeren toch aanpast.
Hier kan je ze o.w.v. eventuele watertemperatuurschommelingen toch instant vangen zonder al te veel voeren .

waneer  tbeste vissen na de winter? P1000266

Merk je ook de waterdamp en de omliggende sneeuw ?
Vis in de zak , zie avatar , gevangen bij - 7°C .

waneer  tbeste vissen na de winter? P1000508-1

Grtz , Sun.

hey sunshine!

is die foto aan den Atoom ? Laughing
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: waneer tbeste vissen na de winter?   waneer  tbeste vissen na de winter? Icon_minitime

waneer tbeste vissen na de winter?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Gone Fishing
» PVA winter tips
» Winter attractors ....
» leuk filmke : winter spirit
» Pen vissen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum