Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 troubles met gecoate braid !!

Ga naar beneden 
+3
Igor Van Waesberghe
Jeffrey Benoot
Marc Dhaene
7 plaatsers
AuteurBericht
Marc Dhaene

Marc Dhaene


Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Woonplaats : lebbeke
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimezo dec 28, 2008 10:24 am

hello boys,
heb het laatste jaar een paar keer problemen gehad met knopen aan gecoate braid.namelijk dat deze stuk worden getrokken net achter de knoop tijdens een dril.ik vis altijd met quick swivels omdat je zo snel een onderlijntje kan vervangen en heb al meerdere lusknopen geprobeert maar al verschillende keer stuk getrokken ook.ik heb de indruk dat de meeste coatings snijden als een mes op de knoop(ook al is de onderlijn over heel de lengte gestoomd) heeft er iemand van jullie hier ook problemen mee of heeft er iemand een deftige oplossing voor???
thanks
marco
carpfishing by ccmoore
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Gast
Gast




troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimezo dec 28, 2008 10:37 am

Marco

jij bent niet de eerste waar ik dat van hoor (vooral met de Hybrid van korda zijn er probs).
ik ik persoonlijk heb al 100de rigs met dat spul gemaakt (en met ander materiaal)
en dat is mij nog nooit overkomen, zelfs niet bij een drill scratch scratch
houd vasthouden zeg ik dan, maar ik weet niet wat een ander dat anders doet, dat da bij hen wel breekt en bij niet ....

troubles met gecoate braid !! BloodBi1

troubles met gecoate braid !! BloodBi2

troubles met gecoate braid !! BloodBi3

troubles met gecoate braid !! BloodBi4

the blood bite knot of the figure of eight knoop
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimezo dec 28, 2008 11:33 am

Gebruik ook altijd een "acht-knoopje", zelfs met een wartel ertussen...nog nooit problemen mee gehad... Wink

Grtzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe


Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Woonplaats : assenede
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimezo dec 28, 2008 1:16 pm

gebruik deze ook al een hele tijd en nog geen problemen mee gehad, zeker gee, lijnbruik tijdens de dril
Terug naar boven Ga naar beneden
steven meirlaen

steven meirlaen


Man Aantal berichten : 258
Leeftijd : 46
Woonplaats : sint-martens-latem
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimezo dec 28, 2008 4:19 pm

ik gebruik deze ook al een geruime tijd, t'is een beresterke knoop. als hij breekt is het bij nooit op de knoop zelf en dan in situatie's dat ik door onkunde een struik aan de overkant probeer te verplaatsen. lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Tino Musschoot

Tino Musschoot


Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 44
Woonplaats : Zwijnaarde
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimezo dec 28, 2008 4:35 pm

Wat ik altid doe is een klein stukje krimpkous over de knoop en zo heb je echt geen probleem meer! Ik maak ook een gewone lus en lekker nat(speeksel) aantrekken en erna krimpkousje erover en kokend water binnen! Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.triggerbaits.nl
Marc Dhaene

Marc Dhaene


Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Woonplaats : lebbeke
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimema dec 29, 2008 4:53 pm

al bedankt jongens,zal dit al is uitproberen en zien wat het zegt
groetjes marco
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimema dec 29, 2008 8:52 pm

ik denk dat de carp crimps hier ook op hun plaats zijn. ik gebruik die van prologic, maar die vind je terug bij hun gama over roofvis. ik heb er tot nu toe ggen problemen mee gekregen, maar ik ving dan ook nog gene grote vis. geek scratch

eerder al op dit forum: https://decarpsaloon.actieforum.com/tips-tricks-f7/knoopvervanger-t568.htm
en
https://decarpsaloon.actieforum.com/tips-tricks-f7/wychwood-carpcrimps-rig-clinik-t35.htm

grts kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Gast
Gast




troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: krimps   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimema dec 29, 2008 8:57 pm

Op de krimps zelf staat er dat je deze niet mag gebruiken met coated hooklinks.

Als ik het zelf test door veel kracht op de krimp te zetten stript de krimp de coating.

Maar ik denk dat Tommy deze wel bij coated gebruikt dus ik zou graag willen weten hoe jij (Tommy) dat flikt met die coating erop, ik denk dat deze bij Tommy niet stript omdat hij zo een ringetje gebruikt en geen lus krimpt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimedi dec 30, 2008 1:57 pm

ik heb ze enkele keren gebruikt, gewoon om er toch ook men gedacht over te kunnen hebben (met die crimps) maar voor de rigs waar ik mee vis, heeft het niet veel zin om ze te gebruiken!!
ik heb nog geen enkel doorgetroken, ook niet met gecoate lijn.
en met ander lijnen heb ik zo men trukjes om het niet te laten doortreken.

heb het Pascal (denBelly) uitgelegt op de rig teatch inn hoe ik het doe.
maar ik gebruik nog liefst vanal een gewoone knoop......
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitimedi dec 30, 2008 5:23 pm

Blackwater schreef:
ik heb ze enkele keren gebruikt, gewoon om er toch ook men gedacht over te kunnen hebben (met die crimps) maar voor de rigs waar ik mee vis, heeft het niet veel zin om ze te gebruiken!!
ik heb nog geen enkel doorgetroken, ook niet met gecoate lijn.
en met ander lijnen heb ik zo men trukjes om het niet te laten doortreken.

heb het Pascal (denBelly) uitgelegt op de rig teatch inn hoe ik het doe.
maar ik gebruik nog liefst vanal een gewoone knoop......
indeed,Tommy....thanx again 4 that cheers
ik gebruik deze nu in mijn vissery,enkel bij de chod-rigskes(dus bij stiffmateriaal,fluocarbon)..
en dit omdat bij de extra klein rigskes(rond de 5 cm)wree easy is...en via een ringsken,gemakkelijk te vervangen is...
grtzzzzzz santa
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
Gesponsorde inhoud





troubles met gecoate braid !! Empty
BerichtOnderwerp: Re: troubles met gecoate braid !!   troubles met gecoate braid !! Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
troubles met gecoate braid !!
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Braid voor spodden
» welke braid is het schuurbestendigsd ?
» Sinking braid
» wiplash braid
» gevlochten braid

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: