Aantal berichten : 89 Leeftijd : 62 Woonplaats : Nijmegen Hobby’s : Vissen,fotografie Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Sinking braid wo nov 10, 2010 8:58 pm
Hallo,
Nog een half jaartje en ik mag eindelijk op Rainbow vissen. Ben al een tijdje bezig om mijn materiaal aan te passen. Nu ben ik nog op zoek naar een goed zinkende gevlochten lijn. Liefst in een donkere kleur vanwege het zwarte water. Vis zelf nooit met gevlochten lijn ( behalve bij het meervallen, maar de Leitner lijn met 108 kg treksterkte lijkt me overdreven.) Wie kan me een goede lijn aanbevelen, op basis van persoonlijke ervaring. Ik zie zelf door de bomen het bos niet meer. Alvast bedankt voor jullie moeite.
Have a nice day,Ed.
David De Cleen
Aantal berichten : 128 Leeftijd : 46 Woonplaats : Motsel Hobby’s : vissen fitness snowborden Registration date : 17-02-10
Onderwerp: Re: Sinking braid wo nov 10, 2010 9:23 pm
Hoi,
Ik vis zelf met de gardner gr800s is donker groen en zink als een baksteen, ik vind deze de beste die ik tot nu toe al gebruikt heb. Dit is de opvolger van de gr500s die vrij dik was, de 800 is veel dunner.
Grts,
David
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Sinking braid wo nov 10, 2010 9:25 pm
Hey Ed.
Ik heb zelf een paar jaar met de 25lbs Nash Bullet Braid gevist. Donkergroene en stugge lijn die redelijk goed zinkt. Zeker aan te bevelen. Minpunt is wel dat ze niet echt geschikt is om ver mee te werpen, maar da zal op Rainbow toch niet aan de orde zijn veronderstel ik.
Dennis de Wilde
Aantal berichten : 121 Leeftijd : 49 Woonplaats : Schiedam Hobby’s : wat denk je?!?!? Registration date : 17-06-08
Onderwerp: Re: Sinking braid vr nov 12, 2010 9:20 am
Ed, Ik heb zelf Dynon, deze wordt door vele Rainbow vissers gebruikt(oa Martin Locke zweert erbij). Niet goedkoop, maar zeer betrouwbaar. Verkrijgbaar bij de Tackle Box:
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Sinking braid vr nov 12, 2010 10:05 pm
nu niet voor teen of tander maar ik blijf the GR500s van Gardner enorm goed en heel betrouwbaar vinden (ik gebruik hem al jaren) ...
stef baekelandt
Aantal berichten : 6 Leeftijd : 37 Woonplaats : hulste Hobby’s : karpervissen Registration date : 16-01-10
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 10:05 am
Tommy schreef:
nu niet voor teen of tander maar ik blijf the GR500s van Gardner enorm goed en heel betrouwbaar vinden (ik gebruik hem al jaren) ...
idem is een van de weinige die ook zijn kleur blijft behouden!!!!
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 10:45 am
stef baekelandt schreef:
Niet dat dat ook maar 1 bal uitmaakt...
Ik heb vroeger met Fireline gevist, en die zag op den duur spierwit! Maar nooit heb ik da gemerkt aan mijn vangsten zene.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 11:01 am
daar gaat de camou theory ....
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 12:26 pm
Robby Malfliet schreef:
stef baekelandt schreef:
Ik heb vroeger met Fireline gevist, en die zag op den duur spierwit! Maar nooit heb ik da gemerkt aan mijn vangsten zene.
Inderdaad , daar heef ik u gelijk in Robby. Ik vis nu met fire-line , de cristal..... Deze is wit en zou zogezegd onzichtbaar zijn , wel hij is wit in het water en mijn vangsten zijn er zeker niet minder door..... Greetz
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 5:02 pm
Barre schreef:
Robby Malfliet schreef:
stef baekelandt schreef:
Inderdaad , daar heef ik u gelijk in Robby. Ik vis nu met fire-line , de cristal..... Deze is wit en zou zogezegd onzichtbaar zijn , wel hij is wit in het water en mijn vangsten zijn er zeker niet minder door..... Greetz
Als we er ééne vangen hé Barre, we zijn met weinig tevreden hé.
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 5:27 pm
dutchdennis schreef:
Ed, Ik heb zelf Dynon, deze wordt door vele Rainbow vissers gebruikt(oa Martin Locke zweert erbij). Niet goedkoop, maar zeer betrouwbaar. Verkrijgbaar bij de Tackle Box:
Welke trekkracht gebruik je dan Dennis, want ik zie dat er maar 2 versie's beschikbaar zijn, nl 22 en 34lbs?
Grtz, Ivan
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 5:31 pm
Tommy schreef:
daar gaat de camou theory ....
Welke theorie? Is het ooit wetenscappelijk bewezen dat karpers onze visdraad kunnen zien misschien? En ik tel de brain-wash dvd's van Korda niet mee hé.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 5:53 pm
dat bedoel ik nu net Robby, ik persoonlijk merk zelf dat camou op doordachte manier wel degelijk effect heeft (gebruik van backleads etz etz) geeft ne mens meer vertrouwe en het doet geen kwaat maar bon who ben ik he .... ik doe het op mijn manier (en op de moment loopt het als een trein) tzal aan iets liggen denkte nie ....
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 6:16 pm
Ok ja, ergens begrijp ik u wel Tommy. Vertrouwen is de beste rig hé!
Maar persoonlijk denk ik zelf dat het gezichtsvermogen van een karper fel overdreven wordt. Ik zeg het erbij, da's mijn gedacht erover hé.
Die Korda dvd's worden opgenomen op glasheldere waters, maar waar komt ge die situatie tegen hier...
Dennis de Wilde
Aantal berichten : 121 Leeftijd : 49 Woonplaats : Schiedam Hobby’s : wat denk je?!?!? Registration date : 17-06-08
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 6:52 pm
Ivan De Ridder schreef:
dutchdennis schreef:
Welke trekkracht gebruik je dan Dennis, want ik zie dat er maar 2 versie's beschikbaar zijn, nl 22 en 34lbs?
Grtz, Ivan
Ivan, Voor Rainbow wordt mmest de zware versie gebruikt.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 6:57 pm
ik heb er mijn gedacht over (dat het niet het evangelie is weet ik wel, maar ik heb vertrouw in wat ik doe) het werkt dus ...
en kijk zoals Dennis net zegt (zwart op ....) denk dat we gewoon niet weten wat echt een druk bevist water is ... en somige vissen weten best wel wat ze doen!!! onlangs zij er nog iemand tegen mij (als je daar gaat vissen, gebruik zeker backleads hou je lijn plat op de bodem) en ik geloof dat 200% wat hij zij ....
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 7:02 pm
Tommy schreef:
denk dat we gewoon niet weten wat echt een druk bevist water is ... en somige vissen weten best wel wat ze doen!!!
Mmm... daar heb ik toch mijn gedacht over zene. Ik denk dat er hier ook wel heel druk beviste waters zijn. KK bijvoorbeeld, en ik ken er nog wel een handvol andere. De laatste paar meters zijn sowieso de belangrijkste. Die tegen de bodem houden is cruciaal! De vele andere meters zijn van minder belang qua zichtbaarheid denk ik.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 7:06 pm
jij je gedacht makker daar heb je recht op .... ik heb het warm water niet uitgevonden!!
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 7:12 pm
Voila makker, elk zijn gedacht.
En waarschijnlijk zijn we alletwee dan nog mis ook!
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 7:50 pm
dutchdennis schreef:
Ivan De Ridder schreef:
dutchdennis schreef:
Grtz, Ivan
Ivan, Voor Rainbow wordt mmest de zware versie gebruikt.
Bedankt voor de tip
Grtz, Ivan
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: Sinking braid ma nov 15, 2010 8:25 pm
kurt schreef:
Barre schreef:
Robby Malfliet schreef:
stef baekelandt schreef:
Als we er ééne vangen hé Barre, we zijn met weinig tevreden hé.
We kunnen niet anders .....
Ed van Os
Aantal berichten : 89 Leeftijd : 62 Woonplaats : Nijmegen Hobby’s : Vissen,fotografie Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Sinking braid vr nov 19, 2010 7:16 pm
Hallo,
Een ieder die reageerde op mijn vraag bedankt. Wel een beetje teleurgesteld dat er toch maar weer enkele reageren. Maar dat terzijde. Het gaat de Dynon worden in 34lbs uitvoering. Als diverse rainbowvissers er content mee zijn dan zal hij voor mij ook wel voldoen voor dit water. Waarom het wiel opnieuw uitvinden? Goed is goed.
Have a nice day,ed.
Tommy De Cleen Admin
Onderwerp: Re: Sinking braid vr nov 19, 2010 7:22 pm
zo zie je Ed, dat het altijd dezelfde zijn (die begaan zijn en iets doen voor het forum) ... mss toch is nadenken over een afbouw van het leden aantal!!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Sinking braid vr nov 19, 2010 7:26 pm
Ik heb geen ervaring met braids Ed ... Daarom had ik ook geen reactie geplaatst .
grtz
Steven Dekeyzer
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 48 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : Carp Fishing / music Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Sinking braid vr nov 19, 2010 8:03 pm
Ik gebruik er 2,
- KN Bullet Braid 35lb voor het zware werk en uitvaren voerboot, uitwerpen hiermee is een tegenvaller. Zinkeigenschap en schuurbestendigheid zijn fantastisch. - PowerPro 18lb voor wierwaters waar er uitgeworpen moet worden, minder sterk en zinkt minder goed maar gooit goed.