Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

welke braid is het schuurbestendigsd ?

Ga naar beneden 
+6
Ivan De Ridder
Arnaud Castel
Tino Musschoot
Jean-Pierre Ketelslegers
Jerry Van Opstal
de pauw david
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
de pauw david

de pauw david

Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

welke braid is het schuurbestendigsd ? Empty
BerichtOnderwerp: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 5:32 pm

Ik zit op een water te vissen waar er in de kant enorme stenen "blokken" liggen en nu en dan ben ik al eens een vis kwijt door onderlijnbreuk.
Het mag zeker geen combirig matteriaal zijn en zeker al geen mono omdat ik er zeker van wil zijn dat men onderlijn mooi plat ligt op die stenen.
Het beste materiaal dat ik tot nu toe in men handen heb gehad is armabraid van pb "nog maar net gekocht trouwens" en dus nog niet mee gevist.
Zijn er nog andere producten die jullie kennen die beter "schuurbestendiger" zijn dan armabraid.
Ps het mag geen "koord" zijn want zo ken ik er genoeg, dus de diameter en soepelheid spelen voor mij zeker ook een grote rol.
Ik ben benieuwd Rolling Eyes
grtzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 5:38 pm

Quiksilver van Kryston al geprobeerd David ? Anders weet ik direct niks ?

Grtz waldo
Jerry Van Opstal

Jerry Van Opstal

Man Aantal berichten : 437
Leeftijd : 50
Hobby’s : Vissen , ........
Registration date : 10-04-08

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 5:39 pm

waldo schreef:

Grtz waldo

Yep , vind deze de beste en betrouwbaarste voor obstakelvisserij .
Nooit problemen mee gehad .
Grt
de pauw david

de pauw david

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 5:44 pm

waldo schreef:

Grtz waldo
Nee nog niet, ga dit eens bekijken Wink
Alvast bedankt voor de reacties hé gasten
grtzzzzzzzzzz
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers

Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 6:44 pm

Als er mosselen in het spel zijn is er met niks tegen te beginnen !!
http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
Tino Musschoot

Tino Musschoot

Man Aantal berichten : 288
Leeftijd : 45
Hobby’s : vissen en honden
Registration date : 22-09-08

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 7:17 pm

Quiksilver is gewoonweg de beste in zijn soort,sterker zal je moeilijk vinden!
http://www.triggerbaits.nl
Arnaud Castel

Arnaud Castel

Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 37
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 9:14 pm

Stalen onderlijn Exclamation

Nee nee serieus. Iets gecoat in een redelijk diameter? 30lbs fzo. Green hornet mss?

Weer iets bijgeleerd vandaag, quicksylver is blijkbaar goed bij obstakels Wink
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder

Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 53
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 9:23 pm

Karparnaud schreef:
quicksylver is blijkbaar goed bij obstakels welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_wink

Idd. ook bij mij al vele jaren favoriet bij obstakels, de 25 en 35lbs versie
gebruik ik het meeste.

Grtz
Ivan
http://www.ccmoore.be
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 9:31 pm

Ik viste altijd tegen en op de stenen , met corastrong en zeer content van .
Maar wel bewerken met putty want hij zinkt niet gemakkelijk , ....
Greetz
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 9:37 pm

Een paar meter Fireline in 35lbs is mijne favoriet als ik het eens nodig heb.
Maar da gebeurt nie rap.
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder

Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 53
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedi nov 24, 2009 11:47 pm

exos schreef:
Greetz

Klopt Cormoran Corastrong is ook schuurvast, indien je naar de zware diameters gaat.
En dan vindt ik Kryston's Quicksilver toch ietwat subtieler.

Grtz
Ivan
http://www.ccmoore.be
de pauw david

de pauw david

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimewo nov 25, 2009 6:58 am

exos schreef:
Greetz
Is deze lomper dan quickzilver of niet ? Er zitten geen mossels maar ik heb al verschillende materialen getest en moet zeggen ze zijn allen vlug door op de stenen.
Ik stond er eigenlijk versteld van hoe vlug dit door is op een steen.
Mischien toch nog iets waar de rig fabrikanten aan kunnen werken, een in verhouding heel dunne soepele schuurbestendige onderlijn.
alvast bedankt voor de reacties hé jongens Wink
grtzzzzzzz
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimewo nov 25, 2009 7:43 am

de pauw david schreef:
exos schreef:
Greetz
Is deze lomper dan quickzilver of niet ? Er zitten geen mossels maar ik heb al verschillende materialen getest en moet zeggen ze zijn allen vlug door op de stenen.
Ik stond er eigenlijk versteld van hoe vlug dit door is op een steen.
Mischien toch nog iets waar de rig fabrikanten aan kunnen werken, een in verhouding heel dunne soepele schuurbestendige onderlijn.
alvast bedankt voor de reacties hé jongens Wink
grtzzzzzzz

Jip David , ....
In vergelijking met de quickzilver kan ik geen vergelijk treffen ,aangezien ik met deze geen ervaring heb.
Wat ik wel weet dat ik nooit meer onderlijnbreuk had toen ik daarmee ben beginnen vissen.
En liever ietsje lomper dan vissen kwijtspelen...
Maar heb er nooit klachten overgehad over de corastrong...
Greetz
de pauw david

de pauw david

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimewo nov 25, 2009 8:20 am

Jip David , ....
In vergelijking met de quickzilver kan ik geen vergelijk treffen ,aangezien ik met deze geen ervaring heb.
Wat ik wel weet dat ik nooit meer onderlijnbreuk had toen ik daarmee ben beginnen vissen.
En liever ietsje lomper dan vissen kwijtspelen...
Maar heb er nooit klachten overgehad over de corastrong...
Greetz[/quote]

Ik ben nu vier vissen kwijt op 31 runs, allen onderlijnbreuk Mad Dat zijn er gewoon vier teveel, er moest eens tussen die vier vissen je target zitten. iK mag er niet aan denken, gelukkig weten we niet wat er aan de andere kant van de lijn zwemt als die onderlijn breekt Wink
En idd beter ietsje lomper maar geen breuk meer
Ik ga zeker die corastrong eens bekijken, ben benieuwd Wink
Grtzzzz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimewo nov 25, 2009 4:00 pm

David ,als je de corastrong gebruikt neem je deze best in de 30/00 versie voor onderlijnen.Als je zwaarder gaat is het te lomp ,ga je lichter is hij te zwak.Heb daar al veel ervaring mee.Probeer zeker ook eens de twister van Tnt en dat in de 25 lbs versie.Daar vis ik nu al een jaar of 6 mee en hij is bijzonder schuurbestendig en ook belangrijk ,niet duur.+- 8 € voor 25 meter.
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimewo nov 25, 2009 4:23 pm

armabraid van PB 25lbs en de 30lbs van nash(kan er nie opkomen welke juist, ma ongecoat en groen)

heb al meerdere steentests gedaan en die kwamen er als de betere uit... maar breuk voorkomen kan je toch niet he... minimaliseren wel...

Als hoofdlijn gebruik ik nu al enkele jaren power pro 19/100 , heel erg dun en toch heel hoge trekkracht. Zo win je vele meters. Zonder voorslag kan je het niet redden en daarvoor gebruik ik een 20tal meter Fireline 38/100... en die heb ik nog maar een keer gebroken. was dan nog mijn eigen schuld want hij was aan vervanging toe. had al redelijk wa meegemaakt!

grtz

Tim
de pauw david

de pauw david

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimewo nov 25, 2009 5:41 pm

Catteeuw Geert schreef:
David ,als je de corastrong gebruikt neem je deze best in de 30/00 versie voor onderlijnen.Als je zwaarder gaat is het te lomp ,ga je lichter is hij te zwak.Heb daar al veel ervaring mee.Probeer zeker ook eens de twister van Tnt en dat in de 25 lbs versie.Daar vis ik nu al een jaar of 6 mee en hij is bijzonder schuurbestendig en ook belangrijk ,niet duur.+- 8 € voor 25 meter.

Weet je in welke winkel die te verkrijgen is Geert die twister of kan je hem alleen bestellen bij WS ?
Ga hem zo wie zo eens bekijken, mercie voor de reactie Wink
grtzzzzzzz
de pauw david

de pauw david

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimewo nov 25, 2009 5:46 pm

TimV schreef:
armabraid van PB 25lbs en de 30lbs van nash(kan er nie opkomen welke juist, ma ongecoat en groen)

heb al meerdere steentests gedaan en die kwamen er als de betere uit... maar breuk voorkomen kan je toch niet he... minimaliseren wel...

Als hoofdlijn gebruik ik nu al enkele jaren power pro 19/100 , heel erg dun en toch heel hoge trekkracht. Zo win je vele meters. Zonder voorslag kan je het niet redden en daarvoor gebruik ik een 20tal meter Fireline 38/100... en die heb ik nog maar een keer gebroken. was dan nog mijn eigen schuld want hij was aan vervanging toe. had al redelijk wa meegemaakt!

grtz

Tim

Hoe is de verhouding soepelheid (diameter) schuurbestendigheid van die van nash ? Moest je nog eens op de naam komen laat maar horen dan hé Wink
grtzzzzzz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimewo nov 25, 2009 8:49 pm

die is vrij stug door de diameter maar is een vand e beste in de schuurtest! de 25lbs heb ik niet dus nie getest.

die van pb vis ik al 3j mee ong, ik denk 1 of 2 onderlijnbreuken op al die tijd. verwaarloosbaar, zeker voor de bodems die bevist zijn.

btw, die nash heet armourbraid !

mvg

Tim
de pauw david

de pauw david

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedo nov 26, 2009 3:30 pm

TimV schreef:
die is vrij stug door de diameter maar is een vand e beste in de schuurtest! de 25lbs heb ik niet dus nie getest.

die van pb vis ik al 3j mee ong, ik denk 1 of 2 onderlijnbreuken op al die tijd. verwaarloosbaar, zeker voor de bodems die bevist zijn.

btw, die nash heet armourbraid !

mvg

Tim
Ja die armabraid van pb is wat verhouding diameter(soepelheid) schuurbestendigheid betreft zeker één van de betere, nattuurlijk is maar de vraag of mijn vissen af zijn op stenen of op nog iets veel scherper dan dat bv betonijzer of zo in dat geval zal weinig baten vrees ik. In elk geval het zal al een pak schelen want nu ben ik met chameleon van pb 15 lb bezig en dat gaat door gelijk niks.
We zien wel Wink
grtzzzzz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedo nov 26, 2009 3:39 pm

David

Normaal bij Matton in Harelbeke maar best altijd een telefoontje doen eer ge naar daar rijd.

gr Geert
de pauw david

de pauw david

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedo nov 26, 2009 3:48 pm

Catteeuw Geert schreef:
David

Normaal bij Matton in Harelbeke maar best altijd een telefoontje doen eer ge naar daar rijd.

gr Geert

Ah ok, mercie hé

grtzzzzzz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimedo nov 26, 2009 8:57 pm

licht vissen kost vis.... vraag het polynie maar eens putje winter op de spette met zijn 15lb fluorcarbon :-)

Ik vis altyd vrij zwaar en da lijkt mij echt de beste oplossing tegen breuk. minder vis vangen door ietwat dikkere onderlijn.... hecht ik niet veel geloof aan.

mvg

Tim
de pauw david

de pauw david

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimeza nov 28, 2009 10:33 am

TimV schreef:
licht vissen kost vis.... vraag het polynie maar eens putje winter op de spette met zijn 15lb fluorcarbon :-)

Ik vis altyd vrij zwaar en da lijkt mij echt de beste oplossing tegen breuk. minder vis vangen door ietwat dikkere onderlijn.... hecht ik niet veel geloof aan.

mvg

Tim

In veel gevallen zal je zeker wel gelijk hebben maar in sommige (bv ondiepe zandplaat ) durf ik er mij niet over uitspreken.
Doordat ik met kleine haakjes nr 8 of 10 vis heb ik ook veel meer vertrouwen dat het draaiend vermogen veel beter zal zijn met die dunne soepele onderlijn dan met die stugge dikkere onderlijn.
Zo wie zo je vangt ze overal goed dus slecht zal het wel niet zijn hé die dikkere onderlijnen Wink
grtzzzzzzzzzz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitimeza nov 28, 2009 11:14 am

yow david,

denk je echt dat de grootte en gewicht van de haak het draaiend vermogen beinvloedt?
nog nooit bij stil gestaan. Het draaieffect wordt volgens mijn bescheiden mening toch bepaald door een al dan niet goed gemaakte line aligner in combinatie met het juiste type haak?
Dit zijn toch mijn ervaringen bij het testen van het draai effect. Heb zelf nog geen verschillen gemerkt tss bv maat 8 en 4.

Kan je je bevindingen even staven?

mvg

Tim
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? Icon_minitime

welke braid is het schuurbestendigsd ?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» braid
» Sinking braid
» wiplash braid
» gevlochten braid
» troubles met gecoate braid !!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum