Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 5:32 pm
Ik zit op een water te vissen waar er in de kant enorme stenen "blokken" liggen en nu en dan ben ik al eens een vis kwijt door onderlijnbreuk. Het mag zeker geen combirig matteriaal zijn en zeker al geen mono omdat ik er zeker van wil zijn dat men onderlijn mooi plat ligt op die stenen. Het beste materiaal dat ik tot nu toe in men handen heb gehad is armabraid van pb "nog maar net gekocht trouwens" en dus nog niet mee gevist. Zijn er nog andere producten die jullie kennen die beter "schuurbestendiger" zijn dan armabraid. Ps het mag geen "koord" zijn want zo ken ik er genoeg, dus de diameter en soepelheid spelen voor mij zeker ook een grote rol. Ik ben benieuwd grtzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 5:38 pm
Quiksilver van Kryston al geprobeerd David ? Anders weet ik direct niks ?
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 5:39 pm
waldo schreef:
Grtz waldo
Yep , vind deze de beste en betrouwbaarste voor obstakelvisserij . Nooit problemen mee gehad . Grt
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 5:44 pm
waldo schreef:
Grtz waldo
Nee nog niet, ga dit eens bekijken Alvast bedankt voor de reacties hé gasten grtzzzzzzzzzz
Jean-Pierre Ketelslegers
Aantal berichten : 351 Leeftijd : 71 Woonplaats : Diepenbeek Hobby’s : vissen en fietsen Registration date : 20-10-08
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 6:44 pm
Als er mosselen in het spel zijn is er met niks tegen te beginnen !!
Tino Musschoot
Aantal berichten : 288 Leeftijd : 45 Woonplaats : Zwijnaarde Hobby’s : vissen en honden Registration date : 22-09-08
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 7:17 pm
Quiksilver is gewoonweg de beste in zijn soort,sterker zal je moeilijk vinden!
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 9:14 pm
Stalen onderlijn
Nee nee serieus. Iets gecoat in een redelijk diameter? 30lbs fzo. Green hornet mss?
Weer iets bijgeleerd vandaag, quicksylver is blijkbaar goed bij obstakels
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 9:23 pm
Karparnaud schreef:
quicksylver is blijkbaar goed bij obstakels
Idd. ook bij mij al vele jaren favoriet bij obstakels, de 25 en 35lbs versie gebruik ik het meeste.
Grtz Ivan
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 9:31 pm
Ik viste altijd tegen en op de stenen , met corastrong en zeer content van . Maar wel bewerken met putty want hij zinkt niet gemakkelijk , .... Greetz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 9:37 pm
Een paar meter Fireline in 35lbs is mijne favoriet als ik het eens nodig heb. Maar da gebeurt nie rap.
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? di nov 24, 2009 11:47 pm
exos schreef:
Ik viste altijd tegen en op de stenen , met corastrong en zeer content van . Maar wel bewerken met putty want hij zinkt niet gemakkelijk , .... Greetz
Klopt Cormoran Corastrong is ook schuurvast, indien je naar de zware diameters gaat. En dan vindt ik Kryston's Quicksilver toch ietwat subtieler.
Grtz Ivan
de pauw david
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? wo nov 25, 2009 6:58 am
exos schreef:
Is deze lomper dan quickzilver of niet ? Er zitten geen mossels maar ik heb al verschillende materialen getest en moet zeggen ze zijn allen vlug door op de stenen. Ik stond er eigenlijk versteld van hoe vlug dit door is op een steen. Mischien toch nog iets waar de rig fabrikanten aan kunnen werken, een in verhouding heel dunne soepele schuurbestendige onderlijn. alvast bedankt voor de reacties hé jongens grtzzzzzzz
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? wo nov 25, 2009 7:43 am
de pauw david schreef:
exos schreef:
Is deze lomper dan quickzilver of niet ? Er zitten geen mossels maar ik heb al verschillende materialen getest en moet zeggen ze zijn allen vlug door op de stenen. Ik stond er eigenlijk versteld van hoe vlug dit door is op een steen. Mischien toch nog iets waar de rig fabrikanten aan kunnen werken, een in verhouding heel dunne soepele schuurbestendige onderlijn. alvast bedankt voor de reacties hé jongens grtzzzzzzz
Jip David , .... In vergelijking met de quickzilver kan ik geen vergelijk treffen ,aangezien ik met deze geen ervaring heb. Wat ik wel weet dat ik nooit meer onderlijnbreuk had toen ik daarmee ben beginnen vissen. En liever ietsje lomper dan vissen kwijtspelen... Maar heb er nooit klachten overgehad over de corastrong... Greetz
de pauw david
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? wo nov 25, 2009 8:20 am
Jip David , .... In vergelijking met de quickzilver kan ik geen vergelijk treffen ,aangezien ik met deze geen ervaring heb. Wat ik wel weet dat ik nooit meer onderlijnbreuk had toen ik daarmee ben beginnen vissen. En liever ietsje lomper dan vissen kwijtspelen... Maar heb er nooit klachten overgehad over de corastrong... Greetz[/quote]
Ik ben nu vier vissen kwijt op 31 runs, allen onderlijnbreuk Dat zijn er gewoon vier teveel, er moest eens tussen die vier vissen je target zitten. iK mag er niet aan denken, gelukkig weten we niet wat er aan de andere kant van de lijn zwemt als die onderlijn breekt En idd beter ietsje lomper maar geen breuk meer Ik ga zeker die corastrong eens bekijken, ben benieuwd Grtzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? wo nov 25, 2009 4:00 pm
David ,als je de corastrong gebruikt neem je deze best in de 30/00 versie voor onderlijnen.Als je zwaarder gaat is het te lomp ,ga je lichter is hij te zwak.Heb daar al veel ervaring mee.Probeer zeker ook eens de twister van Tnt en dat in de 25 lbs versie.Daar vis ik nu al een jaar of 6 mee en hij is bijzonder schuurbestendig en ook belangrijk ,niet duur.+- 8 € voor 25 meter.
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? wo nov 25, 2009 4:23 pm
armabraid van PB 25lbs en de 30lbs van nash(kan er nie opkomen welke juist, ma ongecoat en groen)
heb al meerdere steentests gedaan en die kwamen er als de betere uit... maar breuk voorkomen kan je toch niet he... minimaliseren wel...
Als hoofdlijn gebruik ik nu al enkele jaren power pro 19/100 , heel erg dun en toch heel hoge trekkracht. Zo win je vele meters. Zonder voorslag kan je het niet redden en daarvoor gebruik ik een 20tal meter Fireline 38/100... en die heb ik nog maar een keer gebroken. was dan nog mijn eigen schuld want hij was aan vervanging toe. had al redelijk wa meegemaakt!
grtz
Tim
de pauw david
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? wo nov 25, 2009 5:41 pm
Catteeuw Geert schreef:
David ,als je de corastrong gebruikt neem je deze best in de 30/00 versie voor onderlijnen.Als je zwaarder gaat is het te lomp ,ga je lichter is hij te zwak.Heb daar al veel ervaring mee.Probeer zeker ook eens de twister van Tnt en dat in de 25 lbs versie.Daar vis ik nu al een jaar of 6 mee en hij is bijzonder schuurbestendig en ook belangrijk ,niet duur.+- 8 € voor 25 meter.
Weet je in welke winkel die te verkrijgen is Geert die twister of kan je hem alleen bestellen bij WS ? Ga hem zo wie zo eens bekijken, mercie voor de reactie grtzzzzzzz
de pauw david
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? wo nov 25, 2009 5:46 pm
TimV schreef:
armabraid van PB 25lbs en de 30lbs van nash(kan er nie opkomen welke juist, ma ongecoat en groen)
heb al meerdere steentests gedaan en die kwamen er als de betere uit... maar breuk voorkomen kan je toch niet he... minimaliseren wel...
Als hoofdlijn gebruik ik nu al enkele jaren power pro 19/100 , heel erg dun en toch heel hoge trekkracht. Zo win je vele meters. Zonder voorslag kan je het niet redden en daarvoor gebruik ik een 20tal meter Fireline 38/100... en die heb ik nog maar een keer gebroken. was dan nog mijn eigen schuld want hij was aan vervanging toe. had al redelijk wa meegemaakt!
grtz
Tim
Hoe is de verhouding soepelheid (diameter) schuurbestendigheid van die van nash ? Moest je nog eens op de naam komen laat maar horen dan hé grtzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? wo nov 25, 2009 8:49 pm
die is vrij stug door de diameter maar is een vand e beste in de schuurtest! de 25lbs heb ik niet dus nie getest.
die van pb vis ik al 3j mee ong, ik denk 1 of 2 onderlijnbreuken op al die tijd. verwaarloosbaar, zeker voor de bodems die bevist zijn.
btw, die nash heet armourbraid !
mvg
Tim
de pauw david
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? do nov 26, 2009 3:30 pm
TimV schreef:
die is vrij stug door de diameter maar is een vand e beste in de schuurtest! de 25lbs heb ik niet dus nie getest.
die van pb vis ik al 3j mee ong, ik denk 1 of 2 onderlijnbreuken op al die tijd. verwaarloosbaar, zeker voor de bodems die bevist zijn.
btw, die nash heet armourbraid !
mvg
Tim
Ja die armabraid van pb is wat verhouding diameter(soepelheid) schuurbestendigheid betreft zeker één van de betere, nattuurlijk is maar de vraag of mijn vissen af zijn op stenen of op nog iets veel scherper dan dat bv betonijzer of zo in dat geval zal weinig baten vrees ik. In elk geval het zal al een pak schelen want nu ben ik met chameleon van pb 15 lb bezig en dat gaat door gelijk niks. We zien wel grtzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? do nov 26, 2009 3:39 pm
David
Normaal bij Matton in Harelbeke maar best altijd een telefoontje doen eer ge naar daar rijd.
gr Geert
de pauw david
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? do nov 26, 2009 3:48 pm
Catteeuw Geert schreef:
David
Normaal bij Matton in Harelbeke maar best altijd een telefoontje doen eer ge naar daar rijd.
gr Geert
Ah ok, mercie hé
grtzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? do nov 26, 2009 8:57 pm
licht vissen kost vis.... vraag het polynie maar eens putje winter op de spette met zijn 15lb fluorcarbon :-)
Ik vis altyd vrij zwaar en da lijkt mij echt de beste oplossing tegen breuk. minder vis vangen door ietwat dikkere onderlijn.... hecht ik niet veel geloof aan.
mvg
Tim
de pauw david
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? za nov 28, 2009 10:33 am
TimV schreef:
licht vissen kost vis.... vraag het polynie maar eens putje winter op de spette met zijn 15lb fluorcarbon :-)
Ik vis altyd vrij zwaar en da lijkt mij echt de beste oplossing tegen breuk. minder vis vangen door ietwat dikkere onderlijn.... hecht ik niet veel geloof aan.
mvg
Tim
In veel gevallen zal je zeker wel gelijk hebben maar in sommige (bv ondiepe zandplaat ) durf ik er mij niet over uitspreken. Doordat ik met kleine haakjes nr 8 of 10 vis heb ik ook veel meer vertrouwen dat het draaiend vermogen veel beter zal zijn met die dunne soepele onderlijn dan met die stugge dikkere onderlijn. Zo wie zo je vangt ze overal goed dus slecht zal het wel niet zijn hé die dikkere onderlijnen grtzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ? za nov 28, 2009 11:14 am
yow david,
denk je echt dat de grootte en gewicht van de haak het draaiend vermogen beinvloedt? nog nooit bij stil gestaan. Het draaieffect wordt volgens mijn bescheiden mening toch bepaald door een al dan niet goed gemaakte line aligner in combinatie met het juiste type haak? Dit zijn toch mijn ervaringen bij het testen van het draai effect. Heb zelf nog geen verschillen gemerkt tss bv maat 8 en 4.
Kan je je bevindingen even staven?
mvg
Tim
Gesponsorde inhoud
Onderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?