Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

welke braid is het schuurbestendigsd ?

Ga naar beneden 
+6
Ivan De Ridder
Arnaud Castel
Tino Musschoot
Jean-Pierre Ketelslegers
Jerry Van Opstal
de pauw david
10 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Filip Van Herreweghe

Filip Van Herreweghe

Man Aantal berichten : 138
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen
Registration date : 14-09-08

welke braid is het schuurbestendigsd ? - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 28, 2009 3:38 pm

Dit jaar heb ik voor het eerst ook gevist met PB armabraid (25lb), vooral op het plaatselijke kanaal, waar het bulkt van de stenen, mosselen en ander scherp spul.
Het is zeker soepel, en redelijk schuurvast, maar kan wat die laatste eigenschap betreft naar mijn mening toch niet tippen aan Quicksilver, dat ik in het verleden ook al in dezelfde trekkracht gebruikt heb.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat, hoewel het vlugger aan het rafelen gaat, ik er nog nooit onderlijnbreuk mee gehad heb.
Beide braids viste ik met haakjes maat 6 of 8, zonder enige problemen.

Mijn voorkeur vanaf nu (als die armabraid op is): Quicksilver; sterk, schuurbestendig en toch vrij soepel!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 28, 2009 6:40 pm

Goh , Alle theorien over dat draaiend vermogen is nog altijd de praktijk niet.De laatste 2 jaar vis ik zo goed als overal met een dikke stiffrig met een soepele hair.Draaiend vermogen is totaal verwaarloosbaar met die rig.Lossers zo goed als geen.De enige sessie dit jaar dat ik veel lossers had was op een soepele rig !! Maar of dat hier aan de rig lag is ook weer een vraagteken ?
de pauw david

de pauw david

Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 28, 2009 7:02 pm

TimV schreef:
yow david,

denk je echt dat de grootte en gewicht van de haak het draaiend vermogen beinvloedt?
nog nooit bij stil gestaan. Het draaieffect wordt volgens mijn bescheiden mening toch bepaald door een al dan niet goed gemaakte line aligner in combinatie met het juiste type haak?
Dit zijn toch mijn ervaringen bij het testen van het draai effect. Heb zelf nog geen verschillen gemerkt tss bv maat 8 en 4.

Kan je je bevindingen even staven?

mvg

Tim
Het draaieffect word idd bepaald door de line aligner( lengte van line aligner), dit is ook de belangrijkste factor maar ook door de stugheid van de braid. En die stugheid bepaald mede ook de snelheid van het draaien van de haak.
Je moet maar eens een haakje 8 of kleiner knopen aan het soepelste matteriaal je vind en je houd de haak met zijn punt naar boven en vervolgens hou je de braid met je vingers enkele cm achter de haak vast je zal dan al merken dat bij die soepele braid de haak al plat valt en met die stugste braid niet helemaal of totaal zelf niet beweegt (platvalt) .Nattuurlijk hoe kleiner het verschil in stijfheid(stugheid) hoe kleiner dat verschil zal zijn.
Dit is uiteraard in de meeste gevallen geen groot verschil of verwaarloosbaar maar het heeft wel een invloed. Letterlijk "hoe je het ook draaid of keert" lol!
grtzzzzzzzzzzz
http://www.dreambaits.be
de pauw david

de pauw david

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? - Pagina 2 Icon_minitimeza nov 28, 2009 7:20 pm

Catteeuw Geert schreef:
Goh , Alle theorien over dat draaiend vermogen is nog altijd de praktijk niet.De laatste 2 jaar vis ik zo goed als overal met een dikke stiffrig met een soepele hair.Draaiend vermogen is totaal verwaarloosbaar met die rig.Lossers zo goed als geen.De enige sessie dit jaar dat ik veel lossers had was op een soepele rig !! Maar of dat hier aan de rig lag is ook weer een vraagteken ?

Het draaiend vermogen word in eerste plaatst bepaald door de lengte van de line aligner en een stiff is zo wie zo al een mega lange line aligner als ge begrijpt wat ik bedoel, de braid (zal in uw geval wel fluocarbon zijn) zorgt voor het draaiend vermogen van de haak
Als je een stiff rig juist vist dus met een ring wartel zorgt de mono ervoor dat uw haak draaid. Ik heb trouwens in het verleden ook enorm veel met stiffs gevist en had ermee ook super weinig lossers (bijna geen). Ik spreek hier wel over veeeeeeeeeeeel vissen dus niet over 50 stuks hé Wink
Ben er zeker van als je stijf (hair) doorvist met een stiff dan ben je gegarandeerd meer vis kwijt. Ook het niet vissen met een ringwartel kost je vissen, zeker weten.
grtzzzzzzzzz
Pol Geens

Pol Geens

Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 61
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? - Pagina 2 Icon_minitimewo dec 30, 2009 11:51 pm

...
Ik ben onlangs op zoek gegaan naar een andere braid om als voorslag te gebruiken .
Na reeds Nash Bullet Braid en Kryston Quicksilver te gebruiken , heb ik nu op aanraden de PB Mussel 2-tone liggen , nog niet uitgeprobeerd.

Als je de verschillende draden opgespannen tussen je handen tegen de stenen hoekkant van je huis schuurt , komt de PB er vrij goed uit .
En de braid is zacht , kleur goed gecammoufleerd en soepel om een onderlijn op te knopen , maar zinken doet hij niet goed.

Grtz , Sun.
de pauw david

de pauw david

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? - Pagina 2 Icon_minitimezo jan 03, 2010 6:13 pm

Sunshine schreef:
...
Ik ben onlangs op zoek gegaan naar een andere braid om als voorslag te gebruiken .
Na reeds Nash Bullet Braid en Kryston Quicksilver te gebruiken , heb ik nu op aanraden de PB Mussel 2-tone liggen , nog niet uitgeprobeerd.

Als je de verschillende draden opgespannen tussen je handen tegen de stenen hoekkant van je huis schuurt , komt de PB er vrij goed uit .
En de braid is zacht , kleur goed gecammoufleerd en soepel om een onderlijn op te knopen , maar zinken doet hij niet goed.

Grtz , Sun.
Ok zal ik eens bekijken, mercie Sun Wink
grtzzzzz
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: welke braid is het schuurbestendigsd ?   welke braid is het schuurbestendigsd ? - Pagina 2 Icon_minitime

welke braid is het schuurbestendigsd ?
Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» braid
» Sinking braid
» wiplash braid
» gevlochten braid
» troubles met gecoate braid !!

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum