Onderwerp: Re: sterly-baits zo jun 14, 2009 11:59 am
Volledig mee eens exos . Van bewaarmiddelen heb ik ne heilige schrik . Weet nog goed bij De Zutter vroeger , hun 1ste ready mades . Welke smaak of geur je ook verkoos , ze stonken altijd zurig van het bewaarmiddel Voor mijn Frankrijktrips liet ik mijn homemade's gewoon lang uitdrogen . Geef mij maar vers van de pers Grt
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jun 14, 2009 12:46 pm
Jip Jerry, Inderdaad bewaarmiddelen zijn niet goed, troep is het voor mij. Ik probeer daar zoveel mogelijk naar te kijken. Er wordt al genoeg troep gedumt in het water. greetz
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jul 26, 2009 11:05 am
Heb nu anderhalve maand gevist met deze knikkers . Zal ff mijn bevindingen neerpennen . 3,1€/kg betaald S'morgens uit de vriezer halen en in de ijskast laten ontdooien , tegen de avond zagen ze wit van de schimmel . Mee naar het water nemen , eens ze ontdooid zijn beschimmelen ze direkt . Zelfs met koelelementen erbij . Raar , zou er mss iets in verwerkt zijn dat wat "aktiever" is ofzo ? Maar heb wel goed gevangen met deze bollen , en qua smaak en hardheid zijn ze oke . Alleen spijtig dat ze zo vlug beschimmelen
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jul 26, 2009 11:08 am
als het bij wat witte schimel is, zou ik er me niet te veel van aantrekken Jerry (dit wit spul heeft mij in het verleden ook al goede vangsten bezorgd)
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jul 26, 2009 11:10 am
Tis wit ja . Maar zo vlug en zelfs als ze koel liggen ? Had ik nog nooit meegemaakt . Vanaf volgende maand terug rollen se Want ben terug 7/7 aan het vissen en dan vliegt er toch wat door Grt
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jul 26, 2009 11:13 am
nee zou niet mogen (tzijn dan mss toch zo geen goeie bollen dan he) ...
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jul 26, 2009 11:16 am
Qua vangsten zijn ze goed maar vrijdags vertrekken voor 2 a 3 nachtjes dan hebt ge na 12u al geen bollen ni meer of ze kruipen uw tent uit Zal wel terug zelf gaan draaien .
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jul 26, 2009 12:30 pm
Wit schimmel op uw ballen zou niet meteen beduiden op schimmel hoor, in sommige gevallen kan dat de werking van aminozuren zijn. Ik zeg wel, in sommige gevallen. Als er extra amino's zijn toegevoegd moet je niet ver twijfelen...
Grtzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Mainline zo jul 26, 2009 12:58 pm
Zors schreef:
Wit schimmel op uw ballen zou niet meteen beduiden op schimmel hoor, in sommige gevallen kan dat de werking van aminozuren zijn. Ik zeg wel, in sommige gevallen. Als er extra amino's zijn toegevoegd moet je niet ver twijfelen...
Grtzzzzzzzzz
Ik heb dit jaar vrij veel gevist met active-8 van mainline (freezers) en die hebben dat ook toch wel hard hoor, ik mag doen wat ik wil kwa drogen, zeer ruim enz. die worden altijd wit, moet wel zeggen dat ik er geen hinder van ondervonden heb en dat ze nog steeds goed vingen, maar als je dat eerst ziet geeft dat wel een knauw in uw vertrouwen.
De verdeler zelf heeft dit ook altijd met de active-8 dus in dit geval zie ik het niet als negatief alhoewel ik het liever niet zou hebben.
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jul 26, 2009 4:15 pm
bij activ-8 is dat echt de werking van de amino´s ik heb 5 jaar met niet anders gevis (dan de activ-8, mijn top favorite boillie)
het werd me in den tijd aangeraden om mijn haak boillies, wat wit te laten worden!! en twas bijna altijd bingo (maar tis dan ook een super bol).
Bart Debosschere
Aantal berichten : 1018 Leeftijd : 47 Woonplaats : Vlaanderen Hobby’s : Carpfishing & dog-sport Registration date : 24-01-09
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jul 26, 2009 4:25 pm
Jip gasten, ........... Wtte schimmel is inderdaad de aminozuren die opkomen dit is niet erg. Je moet je maar pas zorgen maken als er groene schimmel op u bollen komt. Deze zijn voor de vuilbak mannen, ........... Jerry i.p.v van u bollen te ontdooien in de frigo , leg deze eens open op een rooster met draad in deze is carré-draad van 1 cm en zorgen dat ze van de grond zijn , dat er lucht door kan. Denk niet dat ze dan nog zo vlug gaan "beschimmelen"............ greetz
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jul 26, 2009 5:24 pm
Inderdaad Exos,als je ze in de koelkast laat staan dan blijven ze vochtig,gewoon die bollen even laten uitdrogen!!!
Bart Debosschere
Onderwerp: Re: sterly-baits zo jul 26, 2009 5:36 pm
Mooi open leggen die bollen, dat ze zo vlug mogelik uitdrogen en uit de zon hoden. Frigo en -box moet je niet doen je houd je bollen in een bepaalde vochtigheidgraad. Zelfs van die droogzakken laat ik achterwege, eerst drogen dan pas in de droogzak. Indien je kan ook nog in een tochtige plaats leggen, deze drogen dan ook rapper. greetz
Onderwerp: Re: sterly-baits ma jul 27, 2009 7:28 am
Als ik er nog eens haal zal ik ze eens openleggen . Maar ga terug zelf rollen . Dan weet ik zekers wat erin zit Amino's zijn rare beestjes , zo rap werken Grt
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: sterly-baits zo aug 02, 2009 12:25 pm
Nu we het toch over witte schimmel hebben, heb tijdens mijn laatste sessie verleden week, een lever-bal gebruikt die ik heb samengesteld met leverpoeder van Basic-Extract, maar heb daar ook Liquid Liver Extract en Liver Amino Compound van CC-Moore aan toegevoegd! Superbolletje, geen twijfel aan, maar zodra ze ontdooit zijn, beginnen ze witte schimmel te kweken! Ook al hang ik ze op in een netzak op een tochtige plaats, het schimmelen kan ik amper stoppen. Het is vooral die Liver Amino Compound die voor de schimmel zorgt, zelfs als ze nog in de vacuümzak zitten durven ze al witte stipjes te krijgen...
Maar zelfs met die schimmel er op heb ik er veel vertrouwen in, ze blijven vangen!!
Grtzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits zo aug 02, 2009 12:30 pm
liver aja, dat zegt genoeg (activ-8 = op basis van liver en die had het ook erg) maar nooit slecht mee geweest, dus denk niet dat het kwaat kan, integendeel denk ik ...
Bart Debosschere
Onderwerp: Re: sterly-baits zo aug 02, 2009 12:40 pm
Zors schreef:
Nu we het toch over witte schimmel hebben, heb tijdens mijn laatste sessie verleden week, een lever-bal gebruikt die ik heb samengesteld met leverpoeder van Basic-Extract, maar heb daar ook Liquid Liver Extract en Liver Amino Compound van CC-Moore aan toegevoegd! Superbolletje, geen twijfel aan, maar zodra ze ontdooit zijn, beginnen ze witte schimmel te kweken! Ook al hang ik ze op in een netzak op een tochtige plaats, het schimmelen kan ik amper stoppen. Het is vooral die Liver Amino Compound die voor de schimmel zorgt, zelfs als ze nog in de vacuümzak zitten durven ze al witte stipjes te krijgen...
Maar zelfs met die schimmel er op heb ik er veel vertrouwen in, ze blijven vangen!!
Grtzzzzzzzzzz
Heb vorigjaar ook met onze eigen leverbol gevist, kwa wit worden viel dit enorm goed mee. Bij toevoeging van liver-compount had ik er inderdaad meer van. Denk dat dit dan ook normaal is, maar of ze daarom minder vangen zou ik niet zeggen. Integendeel denk zelfs dat het nog een +punt kan zijn. greetz
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits zo aug 02, 2009 12:53 pm
Citaat :
+punt kan zijn.
ongetwijfeld een +punt makker ...
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: sterly-baits zo aug 02, 2009 8:58 pm
Ik zou toch ook voorzichtig durven stellen dat wat zwak beschimmelde ballen goed kunnen vangen...of toch geen kwaad kunnen zijn...
Grtzzzzzzzzz
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: sterly-baits zo aug 02, 2009 9:03 pm
Zors schreef:
Ik zou toch ook voorzichtig durven stellen dat wat zwak beschimmelde ballen goed kunnen vangen...of toch geen kwaad kunnen zijn...
Grtzzzzzzzzz
Ik ben er 100 % zeker van dat dat geen kwaad kan integendeel
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: sterly-baits zo aug 02, 2009 10:10 pm
We mogen dus mss de term "schimmel" niet gebruiken....
Grtzzzzzzzz
Bart Debosschere
Onderwerp: Re: sterly-baits ma aug 03, 2009 6:46 am
Laten we het op het op witte amino bespotting houden. Want inderdaad denk ook niet dat "schimmel" hier van toepassing is........... greetz
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: sterly-baits ma aug 03, 2009 12:25 pm
Ik ken een paar gasten die héél succesvol zijn met Sterly-Baits op het Waesmeer in Tielrode! 't Zal dus zeker genen brol zijn.
Heb wel net vernomen dat één van hun testvissers overgestapt zou zijn naar CC Moore.
En meer zeg ik er nie over voor ik kop van jut ben.
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits ma aug 03, 2009 1:45 pm
en ik weet over wie jij het hebt.
grts
jakke
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: sterly-baits ma aug 03, 2009 6:05 pm