Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: sterly-baits ma nov 24, 2008 4:19 am
ja das echt wel goedkoop
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: sterly-baits ma nov 24, 2008 6:43 pm
Tis goedkoper om freezers te kopen dan dat je de mixen aanschaft... Grtzzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits ma nov 24, 2008 7:06 pm
Ik denk niet dat ge voor die prijs een deftige bol kunt hebben ? Maar dat is mijn mening he ! Kan zijn dat het superbollen zijn , maar ik heb twijfels !
Mvg waldo
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 10:20 am
moet alles dan duur zijn??ben er zelf zekervan dat er vele bollen fabrikanten mogen komen tegen staan grtz ben
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 11:35 am
als ge weet waar deze mensen hun ingredienten vandaan halen(en ik weet vanwaar ze komen......) dan ben ik er vrij zeker van dat ze met deftig spul bezig zijn.de prijs steekt natuurlijk veel mensen de ogen uit,maar een goede boilie hoeft niet altijd in de duurdere prijsklassen te vallen dacht ik zo en waarschijnlijk krijgen ze van hun leverancier een deftige korting........... groetjes marco ccmoore angling
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 2:10 pm
Tuurlijk hoeft een goeie boilie niet duur te zijn, daarom draai ik ze zelf. Vele malen goedkoper en ik heb over mijn eigen aas geen klagen, ik vang er overal goed tot zeer goed mee. Maar als je die prijzen vergelijkt met andere aasfirma's is het verschil toch wel erg groot hé, koop dergelijke goedkope bollen bij een gerenommeerd merk en je mag er zeker van zijn dat je rommel mee hebt naar huis...
Maar dat wil idd niet zeggen dat het daarom slechte bollen zouden zijn, ik ken ze niet en breek ze ook niet af, vind het gewoon vreemd dat ze zo goedkoop zijn...
Grtzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 2:28 pm
Mss willen ze op deze manier wel een statement maken, dat goeie bollen niet hoeven duur te zijn!!
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 3:13 pm
man,man,man overal hoor je crisis en dit duur en dat duur!!nu is er eens een aasfirma die goedkope bollen aanbied en hupla iedereen argwaan en oh zo goedkoop en bla,bla,ze haddden ms beter hun bollen allemaal 2 euro de kg duurder gezet,mss dat de mensen dan denken dat het pas goede bollen zijn!!! !!!Heb er zelf nog niet mee gevist,maar ben wel van plan om ze een kans te geven!!Je kan proberen met een kg of tien hé of zelfs minder!!Wie niet waagt..............!!!Ik ben alvast blij met die prijzen,concurrentie tussen verschillende firma's is altijd mooi meegenomen voor de klant!!!!grtzzzzzzzzzzzzz Bart
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 3:17 pm
ik ga ze toch eens proberen. je kan ze voor dat geld niet zelf draaien.
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 3:18 pm
en JC samen ke wa kg kopen?gtzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 5:05 pm
ik vind dat als je kwaliteit wil moet je een prijs betalen ! En dat is bij alles zo !
Mvg waldo
bart polyn
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 5:35 pm
tuurlijk ik heb het tegendeel toch niet beweerd?grtzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 6:40 pm
het laat je in ieder geval toe om er eens me voor te voeren zonder dat het je veel geld kost, en waar je kan voorvoeren ben je toch meestal in het voordeel, dus zal men met deze bollen ook wel vis vangen, maar eens deze bollen gekend zijn... (dit vind ik dan persoonlijk een nadeel aan goedkopere bollen iedereen begint ermee te vissen) ook wil ik wel eens zien als men ernaast met een duurdere(lees waardevollere) bol vist dewelke dan de bovenhand haalt... is mss zeker het proberen waard maar voor mij toch liever een iets duurdere
grtz
bart polyn
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 6:56 pm
Inderdaad in de meeste gevallen zal je met een duurdere bol beter vangen gewoonweg omdat er meer hoogwaardigere ingrediënten inzitten;vooral op lange termijn!!!Ma kvind gewoon stom om te stellen:ze zijn goedkoop ik moet ze niet hebben,ik neem duurdere!!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 7:18 pm
Inderdaad in de meeste gevallen zal je met een duurdere bol beter vangen gewoonweg omdat er meer hoogwaardigere ingrediënten inzitten;vooral op lange termijn!!!Ma kvind gewoon stom om te stellen:ze zijn goedkoop ik moet ze niet hebben,ik neem duurdere!!!
hebt ge 100% gelijk in
grtz
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 7:42 pm
ik ken iemand dat met 2 soorten boiliemixen gevist heeft. 1 de club mix van solar 2 een mix van de zutter. de mix van de zutter was veel beter. allee duurder is niet altijd beter tis ook wel de naam dat je gaat betalen.
bart polyn
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 8:15 pm
Inderdaad ge betaald in veel gevallen gewoon het merk!!!Wat ik allemaal zie op het werk,zelfde kwaliteit,ander logo op en hupla 25% meer!!! grtjs Bart
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 8:15 pm
bart polyn schreef:
man,man,man overal hoor je crisis en dit duur en dat duur!!nu is er eens een aasfirma die goedkope bollen aanbied en hupla iedereen argwaan en oh zo goedkoop en bla,bla,ze haddden ms beter hun bollen allemaal 2 euro de kg duurder gezet,mss dat de mensen dan denken dat het pas goede bollen zijn!!! !!!Heb er zelf nog niet mee gevist,maar ben wel van plan om ze een kans te geven!!Je kan proberen met een kg of tien hé of zelfs minder!!Wie niet waagt..............!!!Ik ben alvast blij met die prijzen,concurrentie tussen verschillende firma's is altijd mooi meegenomen voor de klant!!!!grtzzzzzzzzzzzzz Bart
Denk niet dat er hier iemand echt argwaan heeft toch...? Maar ik bekijk het zo; als jezelf een degelijke bol samenstelt met betere ingrediënten, zal je kwa prijs niet veel goedkoper uitkomen dan bollen te kopen van deze firma...reken dan nog wat extra voor het werk en dergelijke....kan je dan nog een goedkope bol op de markt brengen? Denk het niet....
Ik breek deze firma zeker niet af, integendeel, het zullen waarschijnlijk geen slechte bollen zijn, maar voor die prijs zullen er volgens mij geen al te beste ingrediënten in zitten, en als je dan nog hun werk bij telt, ze doen hun werk niet voor niks en elke firma wil toch wat winst maken hé....normaal toch dat mensen vragen stellen over de kwaliteit van het aas....
Bij deze zou ik ze toch ook wel een degelijke kans geven voor ik me daadwerkelijk over de kwaliteit ga uitspreken, nogmaals, ik stel enkel in vraag en heb geen argwaan...
Grtzzzzzzzzzzzz
bart polyn
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 8:31 pm
Hey Zors ik heb me mss wat verkeerd uitgedrukt!!hetgeen je wel niet mag vergeten is als ge uw bol zelf samensteld,ge uw ingrediënten koopt aan de volle verkoopprijs,niet de inkoopprijs!!als ge weet dat er voor sommige ingrediënten meestal maal 1.8--2---2.2 gedaan word moet je rekenen dat een zelfgemaakte bol voor jou ongeveer 2 maal zoveel geld kost dan voor een aasfirma!!dus ik vind dat je zo echt niet mag rekenen!!ik betaal zoveel voor een bol de aasfirma ook,want da klopt nie!!! leuke topic trouwens vind ik persoonlijk grtjs Bart
Tim Lomans
Aantal berichten : 195 Leeftijd : 36 Woonplaats : Arnhem Hobby’s : Karpervissen, drummen. Registration date : 01-04-08
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 9:44 pm
Toch vind ik dat het allemaal tussen de oren zit.. dat kwaliteit duur is. Ben ik het totaal niet mee eens.
En denk je dat de karper denkt hmm een dure bollie, die pak ik wel en die goedkope niet?
Maar ieder zijn ding. DE duurdere bollies staan wel garant voor kwaliteit, uiteraard. Maar duurder is niet altijd beter!
En wat ik bij mijn visserij heel belangrijk vind is vertrouwen. Als ik vertrouwen heb in een bepaalde bollie, dan werkt hij meestal en dan koop ik hem, 50 cent per kilo of 50 euro per kilo (bij wijze van spreke)
Gr TIm
bart polyn
Onderwerp: Re: sterly-baits di nov 25, 2008 11:12 pm
En wat ik bij mijn visserij heel belangrijk vind is vertrouwen. Als ik vertrouwen heb in een bepaalde bollie, dan werkt hij meestal en dan koop ik hem, 50 cent per kilo of 50 euro per kilo (bij wijze van spreke)
Gr TIm[/quote]
Volledig mee eens Tim!!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits wo nov 26, 2008 9:38 am
bart polyn schreef:
Hey Zors ik heb me mss wat verkeerd uitgedrukt!!hetgeen je wel niet mag vergeten is als ge uw bol zelf samensteld,ge uw ingrediënten koopt aan de volle verkoopprijs,niet de inkoopprijs!!als ge weet dat er voor sommige ingrediënten meestal maal 1.8--2---2.2 gedaan word moet je rekenen dat een zelfgemaakte bol voor jou ongeveer 2 maal zoveel geld kost dan voor een aasfirma!!dus ik vind dat je zo echt niet mag rekenen!!ik betaal zoveel voor een bol de aasfirma ook,want da klopt nie!!! leuke topic trouwens vind ik persoonlijk grtjs Bart
Amen. Hier houden volgens mij vele mensen geen rekening mee!! Maar een paar aasfirma's hebben ook een grondige analist in hun team die allerlei producten gaat onderzoeken op kwaliteit en prijs. Pakt nu bijvoorbeeld spirulina ofzo. Das op zich een duur product. Vele firma's kopen dit product aan tegen bv. 25euro de kg. Toch zal er ook een firma zijn die dit tegen een 10euro zal inkopen omdat hun analist dit samen kan aankopen na veel onderzoek etc met bv een firma uit een totaal andere sector. En als wij dat als zelfroller moeten aankopen kost het ons een 45euro de kg. Dus reken het verschil maar uit eh. Als jijzelf thuis een super hoogwaardig aas maakt met alle het nieuwste van het nieuwste en een totaalprijs van zo'n 9euro de kg hebt, dan kan mss een aasfirma (natuurlijk niet allemaal) die mss maken voor een 3.5 a 4.5 euro. En zo zijn er nog voorbeelden genoeg. Dus het wil niet zeggen dat een goedkope bol minderwaardig zal zijn dan een andere. Ik zeg niet dat dit in alle gevallen zo is en weet ook niet of dat dit in het geval van Sterly baits is, want ik ken die mensen en hun producten niet. Maar om zomaar te gaan zeggen dat die bol minder zal zijn dan een andere vind ik een beetje onzin omdat de ene aasfirma nu eenmaal meer research stopt in hun producten dan andere.
grtz
Kristof
Gast Gast
Onderwerp: Re: sterly-baits wo nov 26, 2008 3:24 pm
Slow the mans schreef:
Toch vind ik dat het allemaal tussen de oren zit.. dat kwaliteit duur is. Ben ik het totaal niet mee eens.
En denk je dat de karper denkt hmm een dure bollie, die pak ik wel en die goedkope niet?
Maar ieder zijn ding. DE duurdere bollies staan wel garant voor kwaliteit, uiteraard. Maar duurder is niet altijd beter!
Gr TIm
Ik kan je ergens volgen tussen duur en goedkoop. MAar als je een zelfroller bent, en je koopt alle spullen apart dan zal je al snel merken dat er grote verschillen zijn. Ten eerste, VERS materiaal kost al meer €-tjes... Dan zijn er grote verschillen aan ingrediënten die pakken duiten kosten en ook werkelijk uw vangstgemiddelde opkrikken. Zulke producten best instant inzetten, anders niet te betalen!!! Als je nu de verse basisingredïenten en deze dure "top" producten kunt combineren, dan hebt ge een knaller. Al meerdere malen getest, dus ken al een beetje het klappen van de zweep. Idem met vismeel, nr 1 versheid en nr 2 hoeveelheid zuiver vlees en niet de staarten en koppen die door de maler zijn gegaan... Vind je dus hier nog het zuivere spul, vangst vrijwel gegarandeerd.
Wim Van Overloop
Aantal berichten : 104 Leeftijd : 46 Woonplaats : Belsele Hobby’s : karpervissen Registration date : 03-12-08
Onderwerp: Re: sterly-baits do dec 04, 2008 7:06 pm
sterly baits is bijna ne gebuur,woon er 2 a 3 km van.Waarom zijn die prijzen zo laag denk je?Misschien ? punt 1 aankoop grote hoeveelheden=goedkoper punt 2 jonge startende firma die nog naam moet maken. punt 3 misschien moeten ze niet op uwe rug zoveel verdienen?En bieden ze kwaliteit/prijs verhouding punt 4 maken niet of nauwelijks reclame,ze moeten het hebben van de mond op mond reclame. vergeet niet de reclame=doorverekend he
Langs de andere kant hoor ik er al denken dat het versneden boel is of minderwaardige melen.Haal er mijn ingredienten voor m'n mix (vroeger triobaits).Zou zeggen oordeel zelf,ga eens langs,....en testen die handel. wim