Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? di okt 21, 2008 6:26 pm
voor wie dat nuttig kan zijn.. .kheb vandaag a petroleumvuur aangschaft,veu in de komende maanden,en deze was in promotie bij hubo,hier de link:http://www.hubo.be/HUBO/Home/Producten/Hubo-Folders/Folder-02/page.aspx/1814...khoop dada lukt....,ook,de petrol is in afslag,heb ne goeie koop gedaan grtzzzz..
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? di okt 21, 2008 6:29 pm
Den Belly schreef:
voor wie dat nuttig kan zijn.. .kheb vandaag a petroleumvuur aangschaft,veu in de komende maanden,en deze was in promotie bij hubo,hier de link:http://www.hubo.be/HUBO/Home/Producten/Hubo-Folders/Folder-02/page.aspx/1814...khoop dada lukt....,ook,de petrol is in afslag,heb ne goeie koop gedaan grtzzzz..
fukkerdefuk de link is nie gelukt,...anders op site van hubo gaan....
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? di okt 21, 2008 6:48 pm
Voor alle liefhebbers van die gaspatronen , zoals bovenaan vermeld .
Bij winkels van de Action-keten kan je ze krijgen voor 1.12 euro per stuk. Het bijbehorende fornuis voor iets meer dan 12 euro .
Dit is hetzelfde model als op onderstaande link , en deze patronen passen ook in onderstaande verwarmingskachel..
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? di okt 21, 2008 7:51 pm
in het boekje van de gamma staat er een petroleum kacheltje van 2.2 kw ( wat vrij veel is) voor 32 euro
ik ga morgen eens kijken denk ik
greets
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? wo okt 22, 2008 8:31 am
steven meirlaen schreef:
in het boekje van de gamma staat er een petroleum kacheltje van 2.2 kw ( wat vrij veel is) voor 32 euro
ik ga morgen eens kijken denk ik
greets
Dat is zo eentje wat ik aangeschaft heb , Stefan heeft ook zo eentje en we mogen zeggen , goed materiaal . Warmte zat en ge kunt er ook nog een ketelke opzetten om iets op te warmen . Grtzz Benny
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? wo okt 22, 2008 9:45 am
IS inderdaad een degelijk toestel voor de winter mee door te komen. Geen minuut spijt van.
See ya
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? wo okt 22, 2008 10:49 am
ok ik ben overtuigd, ik ga het gaan halen, thx voor de reactie
greets
joris peelman
Aantal berichten : 116 Leeftijd : 40 Woonplaats : Uitbergen Hobby’s : vissen en ballooning Registration date : 11-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? wo okt 22, 2008 11:56 am
In die gaspatronen van de action zit er enkel butaan in, dus da werkt nimeer als het echt koud wordt.
jos
Aantal berichten : 135 Leeftijd : 35 Woonplaats : Genk Hobby’s : vissen Registration date : 24-07-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? wo okt 22, 2008 3:50 pm
ik heb het al eens tegen benny gezegt maar k zal het eens vertelle zodat iedereen het weet je kan best rond die ronde vuurtjes zilverpapier draaien zodat 1 helft dicht is gemaakt dan kan je deze korter tegen je tent aan zetten en door het zilverpapier komt hier geen warmte door en alle warmte straalt dan langs voor uit dus verlies je ook nog eens minder warmte wat dan ook weer scheelt aan de hoeveelheid petrolium die je gebruikt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? do okt 23, 2008 11:42 am
Is inderdaad een groot verschil, bij m'n vorige petrol verwarmingsstoestel had ik dat ook gedaan. Bij m'n huidige moet ik dat nog doen. Een aanrader, absoluut.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? vr okt 24, 2008 8:47 am
Denk dat ik toch liever een dun metalen plaatje ga plooien , vind dat wat veiliger . Stel U voor dat het zilverpapier door een of andere reden loskomt en het vuurtje staat wat te kort tegen de tent ! IK heb nu al zo weinig haar Grtzz Benny
ik heb het al eens tegen benny gezegt maar k zal het eens vertelle zodat iedereen het weet je kan best rond die ronde vuurtjes zilverpapier draaien zodat 1 helft dicht is gemaakt dan kan je deze korter tegen je tent aan zetten en door het zilverpapier komt hier geen warmte door en alle warmte straalt dan langs voor uit dus verlies je ook nog eens minder warmte wat dan ook weer scheelt aan de hoeveelheid petrolium die je gebruikt
Niet dat het een slecht idee is, integendeel, maar dan kies er toch liever voor om direct een veilige verwarming te kopen. Ook al betekent dit een euro meer geven..
Guy Michiels
Aantal berichten : 199 Leeftijd : 44 Woonplaats : meerhout Hobby’s : vissen, gitaar spelen Registration date : 24-09-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? za okt 25, 2008 7:45 am
Zilverpapier is toch aluminium? Dat is toch de beste warmtegeleider die er is? Word dat dan niet warm? Neem maar eens een stukje zilverpapier en stook het aan 1 kant warm, je houdt het niet lang vast hoor.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? za okt 25, 2008 8:14 am
piker schreef:
Zilverpapier is toch aluminium? Dat is toch de beste warmtegeleider die er is? Word dat dan niet warm? Neem maar eens een stukje zilverpapier en stook het aan 1 kant warm, je houdt het niet lang vast hoor.
Is wel ee warmtergeleider maar tussen zilverpapier en tent is er lucht , lucht is in dit geval geen warmtegeleider . We hebben dan een onderbreking van de stralingswarmte en de onderbroken stralingswamte gaat dan de andere richting uit , dus de tent in . Het werkt wat christof zegt , maar ik zou geen zilverpapier gebruiken , wel een metalen plaatje wat ik goed kan bevestigen , zodoende kunnen we onze warmte wat sturen . Grtzz Benny
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? di okt 28, 2008 12:31 pm
Beide zullen een goede + veilige oplossing zijn. Heb jaren gebruik gemaakt van dit type coleman (+afscherming met zilverpapier) en ik loop nog steeds rond
Gast Gast
Onderwerp: petroleumvuurtje di jan 06, 2009 9:42 pm
daar mijn oude kachel kapot was heb ik een nieuwe gekocht bij brico, ik laat altijd de muggengaas in men tent, zodat er genoeg zuurstof binnen kan, en dan is er geen gevaar voor verstikking. en qwa stank, vuurtje buiten aansteken, paar minuten wachten en dan binnen zetten, en ik heb geen stank, maar lekker warm gedurende de 14 uur, met gasbusjes daarentegen.... mvg, werner
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? zo jan 11, 2009 4:36 pm
ik heb nu zelf bijna twee jaar zoon klein sibroke en zo ni meer zonder kunne in de winter maande blijft 18u brande is beveiligt en helemaal ni duur geloof 85euro in hubo
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Verwarming ? zo jan 11, 2009 6:01 pm
Ik denk da 'k dezen Helmut héél goe ken...
Hoe is 't maatje!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? zo jan 11, 2009 7:49 pm
ik zelf bezit een kero 260 prima dink. hey helmut gekocht in den hubo voor 85€ stond laatst in de macro 78€.
staat zuurstof en val beveileging op dus zekers safe voor in de bivvy en achterkant word ook niet warm. was 2jaar geleden geen slechte aankoop en zekers zijn geld waard. alleen bij vervoer de tank der wel uitnemen anders licht heel de auto vol petrol en ik spreek uit hervaring.
grts
jakke
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? zo jan 11, 2009 8:02 pm
helmut schreef:
ik heb nu zelf bijna twee jaar zoon klein sibroke en zo ni meer zonder kunne in de winter maande blijft 18u brande is beveiligt en helemaal ni duur geloof 85euro in hubo
GVD...zit dien ier ook op ?! Welgekomen makker...
greetz Wes (De Lange)
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Verwarming ? zo jan 11, 2009 8:42 pm
Waar is den tijd dak met hem samen werkte op Xeikon in Mortsel...
Gast Gast
Onderwerp: verwarming zo jan 11, 2009 8:49 pm
ha de jakke ze, da heb ik vorig jaar ook gehad, dat de petrol lekte in den auto, heeft maanden gestonken in den auto... mvg, werner
david deman
Aantal berichten : 534 Leeftijd : 35 Woonplaats : Menen Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB Registration date : 31-01-09
Nu dat het al kouder wordt aan de waterkant en er nog een lange sessie gepland staat rond begin november , had ik graag eens geweten met welk toestel jullie de tent wat opwarmen. Welke toestellen zijn veilig ivm CO² vergiftiging, welke verbruiken niet veel? Kortom welk toestel heb jij?
Alvast bedankt
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08