veeeeeeeeeeel materiaal om bollies te maken . Grtzz Benny
Daar hou ik me allang niet meer mee bezig ze makker
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? zo sep 07, 2008 8:33 pm
Joris, ik heb zo'n eentje dat Blackwater laat zien en ge moet gewoon de juiste patronen kopen !!!
Ik gebruik patronen van Campinggaz => daar zit niet alleen Butaan in maar en mengeling met iets anders (naam kwijt, dacht propaan 20% of zo => lees maar eens op de buskes en het zijn van die wegwerpbare) om te voorkomen dat het dus niet meer goed ontvlamd bij koude.
Ik heb andere merken gehad die stopten met ontbranden bij vries temp. eb het buske was nog half vol => stollen zeker ???
Die van Campinggaz die blijven gaan tot helemaal leeg en ook bij -5°c => zelf getest !!!
Brand +- 5 uur
Ha ja en ik gebruik de blauwe van Campinggaz => der zijn veel merken hé en het enige dat deftig is zijn die van Campinggaz
Steve Maes
Aantal berichten : 297 Leeftijd : 48 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : vissen, voetbal, honden, aquarium Registration date : 16-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? zo sep 07, 2008 11:35 pm
Heb hetzelfde vuurtje als Tommy : als het juist opstaat stoort de geur mij wel. Ik heb al een paar jaar ne Grizzlyslaapzak en als dan nog te koud is dan kruipt mijne hond mee in de slaapzak !
Mark Hoedemakers
Aantal berichten : 337 Leeftijd : 44 Woonplaats : Kinrooi Hobby’s : Karpervissen Registration date : 25-05-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 08, 2008 11:32 am
Een goede slaapzak is inderdaad een must. Ook ik heb de Grizzly van WS en deze bevalt me zeer goed. Als de temperatuur echt laag is leg ik hier nog een Slaapzakcover overheen en dan heb ik het geen seconde koud.
Toch maak ik wel eens gebruik van zo'n tentverwarming. Meestal wanneer ik wat aan t lezen ben of wanneer ik pas mn slaapzak in wil kruipen. Het is een staand model van de Watersportcentrale. Werkt op butaangas, en geeft geen geur, smaak of CO vrij. Veilig dus! De tonnetjes die ik gebruik zijn van 5 liter en hiermee kom ik lang toe.
Met Coleman vuurtjes of andere vuurtjes is het toch steeds opletten geblazen. CO ruik of proef je niet en is zeer gevaarlijk.
Grts, Mark
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? do sep 11, 2008 9:33 am
Ik gebruik zelf al enkele winters het kleinste model van therm'x: veilig en lekker warm!
Een minpunt is wel dat je telkens met een 'omvangrijke' gasfles op shock bent..
Mark Hoedemakers
Aantal berichten : 337 Leeftijd : 44 Woonplaats : Kinrooi Hobby’s : Karpervissen Registration date : 25-05-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? do sep 11, 2008 5:45 pm
Dat is 'm dus, hetzelfde model als Berre. Die gasfles daar heeft hij een punt. Komt wel redelijk lang toe en is veilig.
Grts, Mark
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? do sep 11, 2008 6:21 pm
Ik gebruik al enkele jaren de Coleman Black cat, er is ooit een serie van de markt gehaald als onveilig, de mijne was van een andere serie dus compleet veilig! Warmt goed op, mits een goeie tent, behoorlijk zuinig, compact...één nadeel, de speciale gasbussen zijn niet overal verkrijgbaar en kosten tamelijk wat centen. Ik gebruik ook veel ons gasvuurtje om op te koken, enkele minuten laten branden en de tent is weer lekker warm...
Grtzzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? vr sep 12, 2008 8:57 am
Zet ge dan een hulpstuk op dat gasvuurtje , als ge er uw tent mee opwarmt ?
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Nee, maar ik laat het nooit lang branden ook. Ik ga zowiezo weinig tot nooit vissen in de winter, als het al eens voor komt verwarm ik mijn tent dus met die Coleman, heb ik die toevallig niet mee, dan gebruik ik wel eens het gasvuurtje, enkel om de tent vlug op te warmen, als het vriest lig ik meestal wel in mijn slaapzak. Maar zoals al vermeld, ik ben niet echt een "wintervisser"... Grtzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: vuurtje ma okt 13, 2008 2:56 pm
Blackwater schreef:
Als ik me niet vergis, was dat bij den bever rond de €90 (maar kan mis zijn ook ze).
gebruik ook een zibro, voordeel ervan is dat je er nog iets kan op warm maken voor te eten mvg, werner
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? wo okt 15, 2008 5:17 pm
zie ik da verkeerd,maar,asge met een petroleumvuurtje(zibro ofzo)verwarmt,kanda minder kwaad,dan bv gas,kwestie van gevaar op zuurstoftekort,en stikkingsgevaar ofzo? grtzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? do okt 16, 2008 6:47 am
Den Belly schreef:
zie ik da verkeerd,maar,asge met een petroleumvuurtje(zibro ofzo)verwarmt,kanda minder kwaad,dan bv gas,kwestie van gevaar op zuurstoftekort,en stikkingsgevaar ofzo? grtzzzzz
Helaas is dat verkeerd... alles wat brand heeft zuurstof nodig dus ook zibro-vuurtjes zijn even gevaarlijk voor CO-vergiftiging.
Jeffrey Benoot Admin
Onderwerp: Re: Verwarming ? do okt 16, 2008 3:16 pm
Ik denk dat ze verleden week, of de week er voor, CO-melders verkocht hebben in "Den Aldi"... Was geloof ik ronde de 39€, mss wel wat prijzig, maar voor mensen die 's winters blijven vissen, en regelmatig een kachel gebruiken is zo'n melder wel geen verloren geld...een mensenleven is tenslotte meer waard hé.... Had gedacht om er zelf eentje aan te schaffen, maar aangezien ik maar zelden vis in de winter, en daarbij nooit veel een vuurtje gebruik heb ik er maar gene gekocht...
Grtzzzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma okt 20, 2008 1:34 pm
Het is een ronde petrol kachel geworden , stonden juist in aanbieding , 32€ dacht ik , het gemak om er iets op te warmen zonder altijd een kookvuurtje uit te halen heeft aan de beslissing bijgedragen ! Bedankt voor de reacties mannen . Nu nog een deftig kookvuurtje , aanraders ? Grtzz Benny
joris peelman
Aantal berichten : 116 Leeftijd : 40 Woonplaats : Uitbergen Hobby’s : vissen en ballooning Registration date : 11-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma okt 20, 2008 2:07 pm
Hebde daar ne foto van benny, of een naam van uw kacheltje? Da lijkt mij wel iets, verwarming + kookstel ineen.
Als ge enkel een kookstel wilt, moet je zeker kijken naar die van coleman. Ietsje kosteliker als camping gaz, maar je hebt er veel meer mogelijkheden mee. Zo zag ik vorig weekend iemand in zijn tent borrelhapjes maken in zijn coleman-oventje! Man man was ik jalous, met mijn blikvoer altijd...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma okt 20, 2008 2:50 pm
Benny schreef:
Het is een ronde petrol kachel geworden , stonden juist in aanbieding , 32€ dacht ik , het gemak om er iets op te warmen zonder altijd een kookvuurtje uit te halen heeft aan de beslissing bijgedragen ! Bedankt voor de reacties mannen . Nu nog een deftig kookvuurtje , aanraders ? Grtzz Benny
een deftig kookvuurtje! de coleman dualstove. is zo'n groene koffer en je kan zomer en winter makkelijk 2 dingen tegelijk warm maken. geen gezeul met gasflessen (ingebouwd tankje) en je kan heel lang koken met een volle tank. het staat zeer stabiel en is makkelijk te vervoeren. kostprijs weet ik ff niet maar je krijgt waar voor je geld.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma okt 20, 2008 3:02 pm
is rond de €115 (als ik me niet vergis) of zelfs iets minder!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma okt 20, 2008 3:10 pm
En op welke brandstof werkt dit , ook op petrol ?
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma okt 20, 2008 3:28 pm
dit werkt op naft of coleman fuel
ik moet zeggen, ik heb een coleman om op te koken (één pit) maar das echt wel enorm goed om je tent mee op te warmen!!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma okt 20, 2008 3:48 pm
thanks voor de pics tommy dat is hem dus!
Jimmy Mignolet
Aantal berichten : 108 Leeftijd : 50 Woonplaats : Bolderberg Hobby’s : Carp Fishing & PC Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma okt 20, 2008 6:33 pm
Bij het nemen van een abbo op het Karper magazine heb ik als kado zo'n gas-heater gekregen. nog nooit gebruikt maar denk dat het deze winter wel nodig gaat zijn. wat kosten die busjes die erin moeten? ik denk dat het ongeveer zo'n toestel is als Tommy liet zien in de eerste posts. en waar kan ik die kopen regio Limburg ?
Tnx ! Jim
Gast Gast
Onderwerp: heater ma okt 20, 2008 7:08 pm
Ik gebruik da heaterke van bij de karper ook en ik moet zeggen het werkt heel goed.
Die busjes kun je wel vinden bij de meeste hengelsportzaken, in Kessel heb ik er al gekocht, bij den bever ook, limburg kan ik niet sebiet zeggen omdat ik daar nog naar geen viswinkels geweest ben.
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? di okt 21, 2008 6:16 pm
Busjes te koop bij de watersportcentrale 1,99per stuk.