Wat gebruiken jullie als verwaming in de bivy als er een weekje gepland is in een koude periode ! Waar moet ik vooral op letten als ik eentje koop , alsook welk brandstof raden jullie aan want het gaat tenslotte toch om een week (vervoer , aankoopmogelijkheden in buitenland ) , is er een combinatie mogelijk tussen verwarming en koken ? Graag wijze tips want koude kan een echte spelbreker zijn .
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 9:58 am
Aantal berichten : 116 Leeftijd : 40 Woonplaats : Uitbergen Hobby’s : vissen en ballooning Registration date : 11-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 12:12 pm
Ik heb zoiets van camping gaz, met weg werpbare gaspullen. Moete u ni kopen, want vanaf da ge het eigelijk echt nodig hebt werkt da ni meer. In die wegwerp ampullen zit er maar 1 gas in (ik dacht butaan), en vanaf de buitentemperatuur onder de 5 graden zit, wordt da gas vloeibaar, en komt het er nimeer uit. Ik ben nu aant kijken voor hetzelfde van camping gaz, maar met hervulbare ampullen. Goedkoop, veilig, en daar kan je een gasmengeling van butaan/propaan insteken, waardoor het bij echt koude temperaturen ook blijft werken.
Grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 12:43 pm
Tja , als butaan onder de 5 graden vloeibaar wordt heb ge er inderdaad niks aan , heb juist ook eens gekeken naar die heater wat Tommy mij aanraad en die werkt ook alleen maar op butaan . Dus met andere woorden , Skylake in maart , ik in mijn tentje moet wachten tot het opwarmt tot 5 graden , en dan kan ik mijn vuurke aandoen . Zou toch graag iets willen hebben als het buiten vriest dat ik mijn verwarming dan ook nog kan opstarten . Grtzz Benny
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 12:59 pm
Die werkt perfect makker, ook bij koud weer!! een maat van mij heeft zo één en da wekt bij vries weer ook ze, mss andere mengeling van gas ...
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 1:51 pm
Ik heb dezelfde als Tommy hier toont op foto. Heb er een weekje gebruik van gemaakt en is dik in orde. Overdag zat het de hele week rond het vriespunt en 's nachts tot -7gr. en lekker warm in de tent. Had ik deze niet gehad had mijn vriendin het niet lang uitgehouden vrees ik. Ampullen branden gemiddeld 3 a 4 uur, wat behoorlijk lang is. Ik blijf toch nooit zolang in men tent zitten. Met 1 ampulle per 24 u kom je zeker toe. Ik had er 30 mee voor een week en heb er uiteindelijk maar 8 gebruikt.
joris peelman
Aantal berichten : 116 Leeftijd : 40 Woonplaats : Uitbergen Hobby’s : vissen en ballooning Registration date : 11-08-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 1:55 pm
Het is een van de 2 die zijn eigenschappen verliest bij koude temperaturen. Bij campinggaz zijn het de blauwe ampullen die slecht zijn voor de koude. Die rode ampullen moet je hebben, maar die heb je dan weer ni in wegwerp formaat. Ik heb vandemorgen op kapaza nog een brander gezien van campinggaz voor 20 euro. Ge koopt er dan een hervulbare fles bij, wa volgens mij niveel geld moet kosten, en ge zult niveel kou meer hebben.
Ik heb nog zo nen black cat van coleman mogen gebruiken, en dat vond ik nogal een lomp ding dat eigelijk juist hetzelfde principe is als die van campinggaz... En twas veel duurder.
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 6:45 pm
Ik heb een zibro kamin (klein model) en héél tevreden van.
Geeft geen kans op verstikkingsgevaar (beveiligd),weegt heel weinig en is bestand tegen het kantelen.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 7:09 pm
Dat vuurtje dat Tommy voorstelt heb ik ook en ben er zeer tevreden van ! Met een gasbusje kun je ongeveer een 7 tal uren branden ! Indie je in de winter veel nachten doet of ganse weekends vist zou ik een zibro camin aanschaffen ! Anders zal het met die gasbusseneen dure bedoening worden ! IK gebruik mijn vuurtje enkel om de tent eens op te warmen en van zodra ik warm heb , kruip ik de slaapzak in en draai het vuurtje uit !!! Een goede slaapzak is dus ook geen overbodige luxe !!!
Mvg waldo
De Poorter David
Aantal berichten : 69 Leeftijd : 47 Woonplaats : Niel Hobby’s : pc,vissen en kindjes Registration date : 28-03-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 7:34 pm
Ik gebruik ook zo ene zoals Tommy zegt het enige dat ik soms voor heb is als ik deze opzet dat er even een kleine steekvlam is
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 7:41 pm
Tis zoals Waldo zegt, gebruik het vuurtje om je tent savonds op te warmen!! want heel den dag warmte, in de winter ist niet als ge aant vissen bent. Je zou te verwent worden anders en tis winter (of koud he). gewoon een goeie slaapzak, is heel belangrijk en vuurke om het even aangenaam te maken voor ge in je nest kruipt.
even een tip (slaapzak)
BERKLEY S-Warm All Season Sleeping Bag with removable Fleece Liner
Ben van de Linde
Aantal berichten : 91 Leeftijd : 49 Woonplaats : Mechelen Hobby’s : Vissen, hockey en de vrouwen Registration date : 27-06-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 8:04 pm
Wss niet echt on-topic maar na meer dan 10jaar trouwe dienst heb ik mijn oude WS slaapzak dit jaar vervangen ... heb veel rondgekeken en gezocht en uiteindelijk heb ik mij de slaapzak die Tommy toont aangeschaft. Dit is een SUPER slaapzak: warm, al round voor het hele jaar voor een meer dan aantrekkelijke prijs ivgl met de gekende merken.
Indien mensen intresse hebben in deze slaapzak wil ik in een ander topic wel een beetje meer details en ervaringen over deze slaapzak delen. You decide ...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 8:50 pm
Ben ik heb tot de dag vanvandaag nog steeds een abl slaapzak (+ een bedchair cover van fox) en nog nooit kou gehad. Maar ik zag die BERKLEY S-Warm All Season Sleeping Bag with removable Fleece Liner bij den bever liggen en was enorm onder den indruk, dat ik voor de winter echt begind mij er zo ééne ga kopen. het is de eerste slaapzak waarvan ik zij WOW das de moeite (dus laat je gaan met dat topic ).
De Poorter David
Aantal berichten : 69 Leeftijd : 47 Woonplaats : Niel Hobby’s : pc,vissen en kindjes Registration date : 28-03-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? ma sep 01, 2008 10:04 pm
Blackwater schreef:
Ben ik heb tot de dag vanvandaag nog steeds een abl slaapzak (+ een bedchair cover van fox) en nog nooit kou gehad. Maar ik zag die BERKLEY S-Warm All Season Sleeping Bag with removable Fleece Liner bij den bever liggen en was enorm onder den indruk, dat ik voor de winter echt begind mij er zo ééne ga kopen. het is de eerste slaapzak waarvan ik zij WOW das de moeite (dus laat je gaan met dat topic ).
wat stonden die geprijst Tommy??
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? di sep 02, 2008 1:26 pm
Als ik me niet vergis, was dat bij den bever rond de €90 (maar kan mis zijn ook ze).
Ben van de Linde
Aantal berichten : 91 Leeftijd : 49 Woonplaats : Mechelen Hobby’s : Vissen, hockey en de vrouwen Registration date : 27-06-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? di sep 02, 2008 1:37 pm
Heb de mijne bij de Bever rond de 120 EUR betaald. Product review komt eraan!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? di sep 02, 2008 1:42 pm
Wat vinden jullie van petrolvuren ?
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? di sep 02, 2008 2:20 pm
veel te gevaarlijk en de stank is niet te harden. ik had er vroeger eentje die je op een gasfles moest vijzen. deze sprong ook af als er te weinig zuurstof in de tent was. nu trek ik gewoon wat extra kleren aan in de winter want met die winters van tegenwoordig vind ik het niet de moeite om nog eens extra spullen mee te sleuren.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? di sep 02, 2008 2:45 pm
Heb juist eens opgezocht waaruit de gasvullingen bestaan , tegenwoordig 80% butaan en 20% propaan , deze samenstelling kunnen we gebruiken tot min 10 graden , zal wel voldoende zijn zeker . Nu eens kijken of er vuurtjes zijn waarbij we een groter flesje op kunnen aansluiten en of we die fles dan ook kunnen gebruiken om een kookstel te laten werken . Grtzz Benny
De Poorter David
Onderwerp: Re: Verwarming ? di sep 02, 2008 3:27 pm
Blackwater schreef:
Als ik me niet vergis, was dat bij den bever rond de €90 (maar kan mis zijn ook ze).
ok thx
zal deze week is paseren daar
Benny schreef:
Heb juist eens opgezocht waaruit de gasvullingen bestaan , tegenwoordig 80% butaan en 20% propaan , deze samenstelling kunnen we gebruiken tot min 10 graden , zal wel voldoende zijn zeker . Nu eens kijken of er vuurtjes zijn waarbij we een groter flesje op kunnen aansluiten en of we die fles dan ook kunnen gebruiken om een kookstel te laten werken . Grtzz Benny
als je het over die vuurtjes hebt die in het begin op foto staan daar heb je kookstellen voor ook die zitten zelfs in een kofferke
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? di sep 02, 2008 4:15 pm
Ben van de Linde schreef:
Heb de mijne bij de Bever rond de 120 EUR betaald. Product review komt eraan!
oops das wa meer dan €90 sorry ....
Joris Daelemans
Aantal berichten : 75 Leeftijd : 42 Woonplaats : Breendonk Hobby’s : Karpervissen Registration date : 20-05-08
Onderwerp: Re: Verwarming ? vr sep 05, 2008 7:45 am
Tommy,zijn dat die slaapzakken dat als je naar boven gaat direct aan de trap links liggen?Heb er aan getwijfeld om zo eentje me te nemen maar heb het dan toch niet gedaan omdak ni zeker wist da ze goe zijn?Ze kosten over de 100euro dacht ik ze...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Verwarming ? vr sep 05, 2008 7:54 am
Joris, ja idd het zijn die, die daar links liggen. op een Berkley bedchair als ik me niet vergis .....
joris peelman
Benny, die patronen da gij daar opnoemt met 80/20 verhouding, zijn da hervulbare of wegwerp pullen? Ik heb nu speciaal nog eens gekeken naar de mijn, en da is toch 100% butaan...
Benny, die patronen da gij daar opnoemt met 80/20 verhouding, zijn da hervulbare of wegwerp pullen? Ik heb nu speciaal nog eens gekeken naar de mijn, en da is toch 100% butaan...
Wegwerp brol , gezien in de metro , grote voedingswinkel voor horeca . Grtzz Benny