Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 nylon voorslag

Ga naar beneden 
+5
Filip Van Herreweghe
Robin Vercruyssen
Tommy De Cleen
Jorit Houpline
Jeffrey Benoot
9 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast




nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimema aug 11, 2008 5:39 pm

iemand die me een nylon voorslag met een beetje rek kan aanraden? is voor op mijn gevlochten hoofdlijn!

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimema aug 11, 2008 5:43 pm

Waarom een voorslag??? op je gevlochte lijn .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimema aug 11, 2008 5:44 pm

Red ant van PB....vroeger gebruikte ik altijd Red Energy van Falcon, vrij duur en moeilijk te vinden maar wel supermatriaal!! Maar heb toch en waardige vervanger gezocht en gevonden in die red-ant dus...

Grtzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimema aug 11, 2008 5:49 pm

nylon voorslag Sufix_Supple_Link_Spools
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimema aug 11, 2008 6:29 pm

werd me aangeraden op de teach inn!! mocht mijn gevlochten lijn tijdens de cast rond een oog draaien kan dit schade aanrichten aan mijn hengel... ook om tijdens de dril iets meer (fracties van seconden) tijd hebben om de slip wan lichter te zetten
waar is deze te verkrijgen tommy? kostprijs??
ga dus vissen ene met voorslag en ene zonder...

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimema aug 11, 2008 6:32 pm

Heb geen idee waar hij te verkrijgen is mss bij den bever???
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: dit toppic terug wakker makke effe :-)   nylon voorslag Icon_minitimedi dec 28, 2010 9:26 pm

welke voorslagen genruike jullie ?
ik vis zelf op moment met volledig gevlochten ...maar zou het wel eens willen testen omdat ik zo veel rond mij hoor , dat het een goede buffer is jha het uitscheuren tegenhoud...hoewel ik der nie echt last van heb :-) maar zo veel heb dit jaar ook wel nie gegvange :-):-)
iemand een aanrader voor op de maas bv ? ( hoofdlijn ; penn 0.30mm en 38.1kg trekkracht)
Terug naar boven Ga naar beneden
Jorit Houpline

Jorit Houpline


Man Aantal berichten : 173
Leeftijd : 39
Woonplaats : kluisbergen (ruien)
Hobby’s : vissen, feesies doen,...
Registration date : 19-05-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimedi dec 28, 2010 10:03 pm

ik gebruik gewoon een safe zone leader van korda,
die rekken wel een stuk...

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimedi dec 28, 2010 10:12 pm

zoals nu ik op de molens (mijne nylon) heb vervangen door de FLUOROHYBRID PRO FHP

nylon voorslag 1383133800_1259577954

gebruik ik als voorslag, red ant van PB products ....
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Robin Vercruyssen

Robin Vercruyssen


Man Aantal berichten : 148
Leeftijd : 31
Woonplaats : Oordegem
Hobby’s : Vissen wat anders?
Registration date : 06-11-10

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimedi dec 28, 2010 11:47 pm

Puur op gevlochten vissen zou ik toch nooit doen ze Shocked ?
Dan heb je werkelijk 0,0% rek..
Als ik met gevlochten vis gaat er altijd 2x de lengte van de hengel voorslag op,deze zorgt toch voor een beetje rek dan..
grtz
Edit: Zelf gebruik ik ook Red ant van pb of shield van pb. Allebei goede voorslagen
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 7:08 am

Red Ant is veel schuurbestendiger en kan wel een mosseltje aan, die Shield knapt zo door op de eerste mossel of steen dat ie tegen komt...is toch mijn ondervinding op de Maas.
Heb in mijn visserij nog nooit meer mosselen of scherpe stenen tegen gekomen dan op de Maas, of (grote)rivieren in het algemeen...

Grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Filip Van Herreweghe

Filip Van Herreweghe


Man Aantal berichten : 138
Leeftijd : 48
Woonplaats : Oostende
Hobby’s : Vissen
Registration date : 14-09-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 12:06 pm

Ik vond Red Ant helemaal zo goed niet.
Niet dat die slecht is, maar een simpele 60 of 70/00 zeevislijn is beter. Duurzamer. Goedkoper ook.
En met de komst van de 100% visveilige systemen (pb helichod of jrc asis) kun je tegenwoordig ook met het gebruik van dergelijke zware voorslagen op je beide oren slapen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Robin Vercruyssen

Robin Vercruyssen


Man Aantal berichten : 148
Leeftijd : 31
Woonplaats : Oordegem
Hobby’s : Vissen wat anders?
Registration date : 06-11-10

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 12:16 pm

fishinphil schreef:
Ik vond Red Ant helemaal zo goed niet.
Niet dat die slecht is, maar een simpele 60 of 70/00 zeevislijn is beter. Duurzamer. Goedkoper ook.
En met de komst van de 100% visveilige systemen (pb helichod of jrc asis) kun je tegenwoordig ook met het gebruik van dergelijke zware voorslagen op je beide oren slapen.
Bepaalde merken/lijnen die je voorkeur hebben phill?
Zoek ook wel een eventuele soepelere voorslag dan de red ant.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 12:46 pm

ALS ik met zulk materiaal moet vissen is het de "red ant" van PB...heeft me die keren niet in de steek gelaten.
"Shield" vind ik persoonlijk minder.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Filip Van Herreweghe

Filip Van Herreweghe


Man Aantal berichten : 138
Leeftijd : 48
Woonplaats : Oostende
Hobby’s : Vissen
Registration date : 14-09-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 1:05 pm

Platil Marine is hetgeen er nu in mijn tacklebox steekt. €4,90 voor 100m.
Soepeler dan die Red Ant is die zeker niet, wel integendeel. Een nylonlijn van 70/00 is allesbehalve soepel, welk merk je ook kiest.
Voor de kanaal- en riviervisserij hoef je meestal toch niet (ver) te werpen, hoewel ik er toch een tamelijk eind mee kan knallen, hoor.

Indien er toch geworpen dient te worden, kunnen de "tapered shockleaders" zoals die door verschillende hengelsportfabrikanten aangeboden worden je misschien van dienst zijn. Hoe het zit met de schuurbestendigheid daarvan, weet ik niet, nooit gebruikt. Waarschijnlijk wel behoorlijk prijzig ook...

Voor wat het waard is, met Red Ant verloor ik in 1 jaar tijd 2 vissen door een breuk op de voorslag, en daar zat er één bij op een héél moeilijk Frans kanaal. Dat doet pijn, hoor. 2x lijnbreuk op een jaar puur kanaalvissen is natuurlijk niet slecht, maar...
Sinds het gebruik van die 70/00, in 2-3 jaar geen enkele vis meer verloren door een kapotgeschuurde voorslag. Afkloppen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre


Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 43
Woonplaats : wervik
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 4:06 pm

fishinphil schreef:
Platil Marine is hetgeen er nu in mijn tacklebox steekt. €4,90 voor 100m.
Soepeler dan die Red Ant is die zeker niet, wel integendeel. Een nylonlijn van 70/00 is allesbehalve soepel, welk merk je ook kiest.
Voor de kanaal- en riviervisserij hoef je meestal toch niet (ver) te werpen, hoewel ik er toch een tamelijk eind mee kan knallen, hoor.

Indien er toch geworpen dient te worden, kunnen de "tapered shockleaders" zoals die door verschillende hengelsportfabrikanten aangeboden worden je misschien van dienst zijn. Hoe het zit met de schuurbestendigheid daarvan, weet ik niet, nooit gebruikt. Waarschijnlijk wel behoorlijk prijzig ook...

Voor wat het waard is, met Red Ant verloor ik in 1 jaar tijd 2 vissen door een breuk op de voorslag, en daar zat er één bij op een héél moeilijk Frans kanaal. Dat doet pijn, hoor. 2x lijnbreuk op een jaar puur kanaalvissen is natuurlijk niet slecht, maar...
Sinds het gebruik van die 70/00, in 2-3 jaar geen enkele vis meer verloren door een kapotgeschuurde voorslag. Afkloppen...


Ik viste ook altijd met zo een type voorslag ze,nylon (FC) van een grote diameter en heb wegens mosselen toch een aantal dikke vissen op de voorslag kwijtgespeeld door lijnbreuk!Enkele van op het forum waren getuige en knn dit beamen !
Nu,zij visten ook met een voorslag.Een andere welliswaar dan ik(weet nie meer welkeen just) en zij verspeelden nagenoeg geen vis!
Ben dus ook , voor volgend seizoen op zoek naar een ideale oplsossing..

Grtn
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 4:44 pm

Ik gebruik sinds deze zomer tapered leaders van Nash, en tot hiertoe ben ik er al heel content van!
Ze zijn 9m lang, en zijn aan de ene zijde 12lb en lopen op naar 40lb aan het andere uiteinde.
Ik kort ze langs de dikste zijde meestal 1.5m in, omdat het anders heel moeilijk is om de wartel aan het 40lb einde te knopen.
Werkt perfect!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 7:10 pm

fishinphil schreef:
Ik vond Red Ant helemaal zo goed niet.
Niet dat die slecht is, maar een simpele 60 of 70/00 zeevislijn is beter. Duurzamer. Goedkoper ook.
En met de komst van de 100% visveilige systemen (pb helichod of jrc asis) kun je tegenwoordig ook met het gebruik van dergelijke zware voorslagen op je beide oren slapen.

Vind ik ook een goeie oplossing, en heb het al meermaals gebruikt ook. Enig nadeel vind ik toch dat sommige lijnen snel mat komen en dus beter zichtbaar in het water, al is dat op de meeste rivieren geen enkel probleem...

Grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Filip Van Herreweghe

Filip Van Herreweghe


Man Aantal berichten : 138
Leeftijd : 48
Woonplaats : Oostende
Hobby’s : Vissen
Registration date : 14-09-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 7:49 pm

Zors schreef:
Enig nadeel vind ik toch dat sommige lijnen snel mat komen en dus beter zichtbaar in het water, al is dat op de meeste rivieren geen enkel probleem...
Dat is met Red Ant meer aan de orde dan met die Platil. Eerstgenoemde slaat zowiezo al wat wit uit...

Die voorslag van jou, Kleen, is dat nylon of fluorocarbon (FC)? En welke diameter, trekkracht? Ik kan je verzekeren dat bvb de fluorocarbon voorslagen van Korda en Ultima qua schuren niet opkunnen tegen die dikke nylon zeelijn!
Dit gezegd zijnde, alles kan natuurlijk kapot, onder de "juiste" omstandigheden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Johan Frans

Johan Frans


Man Aantal berichten : 84
Leeftijd : 64
Woonplaats : St-Katelijne -Waver
Hobby’s : vissen ,pc
Registration date : 09-04-09

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 7:52 pm

Red ant van PB, ben ik ook voorstander van, in walonie mee gevist op stuwmeren stenen geen probleem

grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimewo dec 29, 2010 8:36 pm

fishinphil schreef:
Dat is met Red Ant meer aan de orde dan met die Platil. Eerstgenoemde slaat zowiezo al wat wit uit...

Red Ant komt idd ook matter, maar bijlange zo snel niet dan die zee- lijn die ik gebruikt had.
Zal uiteraard van lijn tot lijn te bekijken zijn hé.

Grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre


Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 43
Woonplaats : wervik
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitimedi jan 04, 2011 5:52 pm

fishinphil schreef:
Zors schreef:
Enig nadeel vind ik toch dat sommige lijnen snel mat komen en dus beter zichtbaar in het water, al is dat op de meeste rivieren geen enkel probleem...
Dat is met Red Ant meer aan de orde dan met die Platil. Eerstgenoemde slaat zowiezo al wat wit uit...

Die voorslag van jou, Kleen, is dat nylon of fluorocarbon (FC)? En welke diameter, trekkracht? Ik kan je verzekeren dat bvb de fluorocarbon voorslagen van Korda en Ultima qua schuren niet opkunnen tegen die dikke nylon zeelijn!
Dit gezegd zijnde, alles kan natuurlijk kapot, onder de "juiste" omstandigheden.

was van berkley...

grtn,
greg
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





nylon voorslag Empty
BerichtOnderwerp: Re: nylon voorslag   nylon voorslag Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
nylon voorslag
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» voorslag
» Welke voorslag?
» voorslag knoop?
» nylon hoofdlijn
» 3km spoelen nylon

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Materiaal-
Ga naar: