Aantal berichten : 89 Leeftijd : 62 Woonplaats : Nijmegen Hobby’s : Vissen,fotografie Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Welke voorslag? zo jun 28, 2009 1:12 pm
Hallo,
Al enkele jaren niet meer gevist met een voorslag, nu ga ik weer ergens vissen waar het wel nodig is. Welk materiaal kunnen jullie aanbevelen? Het laatst gebruikte ik zwarte amnesia op La Maxe. Maar zoals gezegd is dat al een hele tijd terug en misschien zijn er nu betere materialen. Ga de voorslag gebruiken om doorschuren van de lijn te voorkomen. Ik gebruik een voerboot en heb de voorslag dus niet nodig om verder te gooien.
Alvast bedankt voor tips,Edje.
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Welke voorslag? zo jun 28, 2009 3:48 pm
Ik kan je de voorslagen van PB aanraden. Ze hebben wel enkele soorten in hun gamma, ze zijn allemaal specifiek kwa eigenschap, ben zeker dat je daar uw zin zal vinden Edje...
Ikzelf gebruik zeer graag de Red Ant van PB, zeker om op mossels en stenen te vissen...das echt een aanrader!
Grtzzzzzzzz
Laatst aangepast door Zors op zo jun 28, 2009 6:29 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Welke voorslag? zo jun 28, 2009 5:28 pm
Berkley Snag Leaders....redelijk prijzig maar wel echt goeie stuff. Ik heb die via Tommy leren kennen en sindsdien vis ik met niks anders meer.
Zijn in 6 en 3 feet te krijgen, ik gebruik de 6 ft clear (fluorocarbon), aan de ene kant een lus, aan de andere kant van dun naar dik (voorslagknoop). Zijn te krijgen bij Bever voor een goeie 7 euro.
Amnesia is nog steeds even goed, maar meestal een groot contrast met de bodemkleur (zwarte draad). Daarom verkies ik fluorocarbon....
Gast Gast
Onderwerp: Re: Welke voorslag? zo jun 28, 2009 5:40 pm
als het echt sterk moet zijn, en het mag gevlochte voorslag zijn! gaat mijn voorkeur naar is de nieuwe Vigilante snag leader van Gardner ...
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: Welke voorslag? zo jun 28, 2009 7:58 pm
Hier nog steeds in veel gevallen the good old quicksilver van Kryston.
Grtz
Ivan
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Welke voorslag? ma jun 29, 2009 7:14 pm
Persoonlijk ben ik helemaal geen fan van snag/shockleaders, maar als de situatie erom vraagt (verre worpen of obstakels/wier in de buurt) dan gebruik ik ze wel.
Meestal dan een stevige nylonlijn in zwaardere versie dan waar ik mee vis. Ik vis meestal met 10 of 12lbs hoofdlijn, en dan gebruik ik een leader van ne meter of 6 lang in 20-25 lbs.
Gardner Subterfuge 22lbs Soft heb ik onlangs gebruikt, en da werkte super.
Maar ik blijf het prefereren om helemaal geen leaders te gebruiken.
Joris Daelemans
Aantal berichten : 75 Leeftijd : 42 Woonplaats : Breendonk Hobby’s : Karpervissen Registration date : 20-05-08
Onderwerp: Re: Welke voorslag? di jun 30, 2009 6:51 pm
hardcore van ultima,schuurbestendig.ben hier zeer tevreden over... grtz...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Welke voorslag? di jun 30, 2009 8:23 pm
Ivan De Ridder schreef:
Hier nog steeds in veel gevallen the good old quicksilver van Kryston.
Grtz
Ivan
Quicksilver of Tone Up, die was ik inderdaad vergeten....die laatste is extreem maar echt bijna onbreekbaar
Ed van Os
Aantal berichten : 89 Leeftijd : 62 Woonplaats : Nijmegen Hobby’s : Vissen,fotografie Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Re: Welke voorslag? wo jul 01, 2009 6:34 am
Hallo,
Iedereen alvast bedankt voor zijn bijdrage ! Maar graag wat meer info mbt de eigenschappen. Want op basis van de info die ik nu heb, zie ik door de bomen het bos niet meer,en kan ik echt geen keuze maken. Ik ga in het najaar met een aantal vrienden voor het eerst naar Ribiere. De bodem bestaat uit "sand,gravel and stone". Een hotspot is de "sunken bridge" , maar hier worden ook veel vissen verspeeld. Daarnaast zorgen mosseltjes voor de nodige problemen. Een kant en klare voorslag is geen oplossing want die zijn te kort. Denk zelf toch al gauw aan een voorslag van 6 tot 8 meter. Zoals ik al eerder zei gebruikte ik het laatst amnesia. Nu vis ik tegenwoordig altijd met een slappe lijn en twijfel eraan of voor deze manier van vissen amnesia geschikt is. Zoek namelijk een voorslag die zich makkelijk strekt en de contouren van de bodem volgt.
Alvast bedankt voor jullie reacties, Edje.
Ps. Natuurlijk hou ik rekening met het welzijn van de vissen. Ga daarom vissen een veilig systeem, waarbij de vis meteen na de aanbeet het lood lost. Daarnaast gebruik ik een weerhaakloze haak, de Korda wide gap, barbless, maatje 6.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Welke voorslag? wo jul 01, 2009 1:02 pm
Vigilante
The ultimate snag leader or catfish hooklink, with unparalleled strength and abrasion resistance. 'Slickwax' anti-friction coating and near-zero stretch that ensures direct contact at all time. Low Viz Brown. Available in 25lb and 45lb.
R.R.P = £5.99. Available in the summer.
Gast Gast
Onderwerp: Re: Welke voorslag? wo jul 01, 2009 3:04 pm
Ik gebruik niet veel een voorslag , maar als het moet heb ik al Red Ant van PB gebruikt . Ik ben er heel tevreden van !
Mvg waldo
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: Welke voorslag? wo jul 01, 2009 3:47 pm
...
Ben zeer tevreden over de Trilene Fluorocarbon van Berkley .
Ligt tegen de bodem als een echte "Ghost" , slijtvast en niet te duur.