Aantal berichten : 159 Leeftijd : 44 Woonplaats : f Hobby’s : f Registration date : 27-08-09
Onderwerp: welke weegschaal ma jun 28, 2010 1:34 pm
iemand een idee welke weegschaal het best dienst doet? digitaal of analoog?
criteria : -correct afwegen -compact -duurzaamheid (nachtje buiten in het vocht kunnen doorstaan) -kostprijs ( onder het motto, het moet geen 200 euro kosten)
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal ma jun 28, 2010 1:40 pm
analoog, ik heb ne ruben heaton en die weegt perfect!! ik had een digi van fox en trok op geen ....
Wim Van Overloop
Aantal berichten : 104 Leeftijd : 46 Woonplaats : Belsele Hobby’s : karpervissen Registration date : 03-12-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal ma jun 28, 2010 2:44 pm
Heb zelf een oude waymaster en vreed content van,....
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal ma jun 28, 2010 3:01 pm
Yvoshkiro schreef:
criteria : -correct afwegen -compact -duurzaamheid (nachtje buiten in het vocht kunnen doorstaan) -kostprijs ( onder het motto, het moet geen 200 euro kosten)
Van deze weegschazal heb ik al van tal van mensen gehoord(eigen ondervinding) dat ze zeker niet vocht- en dauw bestendig is
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal ma jun 28, 2010 3:01 pm
wim vo schreef:
Heb zelf een oude waymaster en vreed content van,....
The same here,blijft meegaan en werkt nog op en top!!
vanderzanden wim
Aantal berichten : 384 Leeftijd : 43 Woonplaats : Geel Hobby’s : Vissen Registration date : 15-06-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal ma jun 28, 2010 3:31 pm
Ik heb ne reuben heaton en ne waymaster. Wreed content van. Een zone digitalen moet zeker gene nacht int vocht gaan leggen want dan ist naar de kl*te. Ik spreek van ondervinding. En voor die getalkes achter de komma te weten hoeft het voor mij ook niet. Als ik maar ongeveer weet wat hij weegt dan ben ik al tevreden.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal ma jun 28, 2010 3:58 pm
pascal waltenier schreef:
Yvoshkiro schreef:
Van deze weegschazal heb ik al van tal van mensen gehoord(eigen ondervinding) dat ze zeker niet vocht- en dauw bestendig is
dikken brol is die fox digi scale ... (vreet bateryen)
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal ma jun 28, 2010 6:20 pm
Reuben heaton ...
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: welke weegschaal ma jun 28, 2010 7:00 pm
Geef mij ook maar gewoon een ouderwetse klok met wijzer zene. Nooit problemen als ze uitvalt.
De mijne is een Waymaster. Weegt nog altijd perfect. Ik controleer ze af en toe eens met geijkte gewichten op 't werk. En ze gaat perfect nauwkeurig tot op 100gr. Meer dan genoeg voor mij. Ben toch nie van plan om een wereldrecord te vangen. Al is de kans bestaande dat ik volgend jaar op Gravières kan vissen. Maar daar hebben ze zelf een klok.
Laatst aangepast door Robby Malfliet op ma jun 28, 2010 9:49 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Tom Franck
Aantal berichten : 13 Leeftijd : 48 Woonplaats : wommelgem Hobby’s : vissen Registration date : 15-10-08
Onderwerp: weegschaal ma jun 28, 2010 9:28 pm
ik weeg al jaren mijn vangsten met een digitale weegschaal vroeger een arca nu gebruik ik de digitale weegschaal van jrc . totaal geen probleem met vocht en batterijen gaan lang , ik heb ook nog een waymaster. ik controleer regelmatig of er verschil op mijn weegschalen zit en tot nu toe wegen ze beide correct
Pol Geens
Aantal berichten : 332 Leeftijd : 61 Woonplaats : aan de Kempische Meren Hobby’s : aan de waterkant Registration date : 21-06-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal ma jun 28, 2010 9:59 pm
... Heb jaren met de analoge Nash 25 kg weegschalen gewerkt .
Gebruik nu een digitale van Reuben Heaton , 60 kg per 25 gram , eigenlijk zo zwaar aangeschaft omdat mijn thuiswater te grote biggen herbergt en voor de meerval .
Deze digitale loopt makkelijk een jaartje op een 9 volt batterij , kostprijs van de weegschaal 90 £ in de UK.
Grtz , Sun.
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke weegschaal di jun 29, 2010 2:23 pm
Ik heb de digitale van Fox zoals op de foto en ben er zeer tevreden over.
Weegt zeer juist!
Het enige waar je bij een digitale weegschaal moet voor zorgen is dat je altijd reserve batterijen bij hebt, dat je indien nodig ze kunt vervangen.
Ik mag er niet aan denken dat je net u NIEUW PB vermoedelijk egvangen hebt en de batterijen zijn plat.....
Grtz KF
Steven Deschrijver
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 37 Woonplaats : kluisbergen Hobby’s : weekends aan een stuk karperen Registration date : 20-04-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal di jun 29, 2010 2:31 pm
ik heb eene me wijzers van nash en dat doe goed zijn werk!!! en ze weegt tot 63kg ma kdenk dat ik nog lang zal mogen vissen tegen dat ik zo iets vang van gewicht.
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke weegschaal di jun 29, 2010 2:51 pm
ik heb zo ne fox, en daar is een beschermkap op voor het vocht, ben er toch zeer tevreden van
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal di jun 29, 2010 7:05 pm
jaime schreef:
ik heb zo ne fox, en daar is een beschermkap op voor het vocht, ben er toch zeer tevreden van
Heb jij korting bij de firma Duracell jaime? Die dingen hebben toch een zeer hoog batterijverbruik!?
Hier ook tevreden over de Reuben Heaton klok. (afgelopen nacht heb ik deze nog eens laten kreunen )
Grtz I.
Kevin Richez
Aantal berichten : 202 Leeftijd : 41 Woonplaats : wervik Hobby’s : vissen en vogelen Registration date : 13-05-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal di jun 29, 2010 9:10 pm
de mijne is nog een goed kope van dk tackel. hopelijk weegt hij corect. maar ik ben van plan zo'n reuben heaton aan te schaffen. ik hoor toch veel goeie kritiek hier over. en zeker ook zonder batterijen. waarom doen met als het er zonder kan en tis goed koper.
[quote="Ivan De Ridder"]
jaime schreef:
Heb jij korting bij de firma Duracell jaime? Die dingen hebben toch een zeer hoog batterijverbruik!?
of topic. zo lopen er toch wel een paar rond aan het water die gesponserd zij van duracel. vooral deze die de hele dag zitten te prutsen aan hun biepers (en om ter luidst). ze halen soms een hele spoel door hun biepers om te laten weten dat ze aanwezig zijn.
grts kevin.
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal wo jun 30, 2010 9:40 am
of topic. zo lopen er toch wel een paar rond aan het water die gesponserd zij van duracel. vooral deze die de hele dag zitten te prutsen aan hun biepers (en om ter luidst). ze halen soms een hele spoel door hun biepers om te laten weten dat ze aanwezig zijn.
Ideed,Kevin..krijg ik uk tvliegend schijt af ....alsook,snachts laten ze dan vollen bak hun biepers open, ...kvind da goe,op meer en meer waters(betaal dan)wordt da verboden snachts...skuuuun dingen.. grtzzzzzz
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: welke weegschaal wo jun 30, 2010 12:52 pm
Wel dat zijn enkelingen , persoonlijk niet veel last van eerlijk gezegd
pascal waltenier
Onderwerp: Re: welke weegschaal wo jun 30, 2010 12:54 pm
jaime schreef:
Laat em zeker genen nacht buiten liggen Jaimie in het vochtige gras ofzo , ken er een paar zoals ik beschreef in men vorige post dat het RIP = weegschaal was
Gast Gast
Onderwerp: Re: welke weegschaal di jul 06, 2010 4:00 pm
heb de digitale van jrc en moet zeggen heel content van. bubke
Marc Paulus
Aantal berichten : 80 Leeftijd : 61 Woonplaats : Gent Hobby’s : Vissen Registration date : 16-12-09
Onderwerp: Re: welke weegschaal wo jul 07, 2010 2:51 am
heb mij onlangs een weegschaal van JRC aangeschaft bij huize de Poorter, (tip gekregen van de patron) het binnenwerk is van Ruben Heaton, een stuk goedkoper dan de orginele RH. Nauwkeurig tot op 50 gram ! Zeer tevreden van mijn aankoop