Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Karper sterfte!!?? di jul 08, 2008 6:44 pm
Ik wou gewoon eens weten of er nog mensen zijn die op dit ogenblik te maken krijgen met karpersterfte op hun water? Op een putje waar ik geregeld kom , zitten we nu met de handen in ons haar. In de laatste 4 dagen zijn al verschillende dode vissen aangetroffen, waar geen vis mishandeling (voorslag,...) was te zien. Door de regenval de laatste week kunnen we denk ik ook zuurstof te kort uitsluiten. Als iemand misschien ons een oorzaak zou kunnen geven of iemand die nu met hetzelfde probleem opgezadeld zit mij een seintje kunnen geven. Alle info is welkom.
Met een triestige groet Kurt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? wo jul 09, 2008 9:03 am
Als het gaat over de schimel uitbreek op den Integra? Dan kan ik het bevestigen, heb het uit goede bron dat het er niet goed uitziet daar (voor de vissen)
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? wo jul 09, 2008 5:56 pm
inderdaad ziet er daar echt wel nie goed u amai....
Gregory Depoutre
Aantal berichten : 317 Leeftijd : 44 Woonplaats : wervik Hobby’s : muziek Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? wo jul 09, 2008 6:37 pm
ja hallo,wa nog allemaal vande jaare....
goe bezig!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? do jul 10, 2008 9:29 am
Kurt had men net iets over foto´s gezegt
Ziet er rampzalig uit, en is niet de enige vis heb ik gehoort
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? do jul 10, 2008 9:32 am
Onderste vis 'de Callemoeie leder' was slechts een 10-tal dagen geleden gevangen en was in top conditie.
Thnks Tommy
Grtz Kurt
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? do jul 10, 2008 12:21 pm
Damn ! da's wel fucked' up ... ze vallen gelijk vliegen dit jaar ppfff
Dario Beerten
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 38 Woonplaats : Wilrijk Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen... Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? do jul 10, 2008 2:06 pm
Idd , is echt een ramp :s Khoor ook van verchillende waters dat er vissterfte's is Dit jaar is het wel heel erg vind ik.
Igor Van Waesberghe
Aantal berichten : 447 Leeftijd : 45 Woonplaats : assenede Hobby’s : karperen Registration date : 15-05-08
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? vr jul 11, 2008 10:38 am
ne vis of tien al op den integra en veel vis die op de bodem ligt of totaal nie wegzwemt had ik gehoord, das echt wel zonde !!!
Gast Gast
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? vr jul 11, 2008 10:41 am
Kleine ramp voor zij die er vissen (of zoals iemand die ik ken, die er een huis heeft gekocht).
Igor Van Waesberghe
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? vr jul 11, 2008 11:29 am
voor de wesley ist inderdaad wel ongelooflijk dat da nu juist gebeurd amai
Toch wel opvallend dat er vissen worden gevonden met 'schimmel' en ook vissen waar er niks op aan te merken valt. Tim is aan het twijfelen om op één of meerdere vissen een autopsie te laten uitvoeren en zo hopelijk de oorzaak te vinden. Er word een visverbod (tot september)voorgesteld om alle vissen de rust te geven en hopelijk ook de vissen die het zouden overleven,tijd te geven om te recuperen. Afwachten maar
Mvg Kurt
Dario Beerten
Aantal berichten : 309 Leeftijd : 38 Woonplaats : Wilrijk Hobby’s : Karpervissen, Webdesign, Powertrainen... Registration date : 27-03-08
Sgeen slecht idee die visstop! Swel minder voor de vissers, maar de vissen komen op de eerste plaats hoor! Hopelijk recuperen ze dan wel. Extra stress kunnen ze nu wel missen...:s
Kurt Glorie
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? zo jul 27, 2008 7:13 pm
Is nog nie gedaan met de sterfte . Nu al een kleine 15-tal GEVONDEN. Nu te weten gekomen als de eigenaar vis ziet drijven hij erover vaart om deze te doen zinken Als hij je ziet fotos nemen, maakt hij van z'n kl..ten. Duidelijk iemand die geen respect heeft voor de natuur maar ook nie voor de vissers. Nochthans hij verdiend er een mooie euro mee en hij moet er niets voor doen. De KL......ZAK. Reden nog altijd nie gekend. Waar gaat dit eindigen
Grtz Kurt
Gast Gast
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? zo jul 27, 2008 7:29 pm
Geweteloze geldzieke klootzaken als die eigenaar, zou geen water mogen beheren!!! bij hen gaat het niet om het welzijn van de vissen maar het welzijn van zijn geldbeugel
De ondergang van nog een belgish topwater
Dario Beerten
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? zo jul 27, 2008 7:56 pm
kurt schreef:
Is nog nie gedaan met de sterfte . Nu al een kleine 15-tal GEVONDEN. Nu te weten gekomen als de eigenaar vis ziet drijven hij erover vaart om deze te doen zinken Als hij je ziet fotos nemen, maakt hij van z'n kl..ten. Duidelijk iemand die geen respect heeft voor de natuur maar ook nie voor de vissers. Nochthans hij verdiend er een mooie euro mee en hij moet er niets voor doen. De KL......ZAK. Reden nog altijd nie gekend. Waar gaat dit eindigen
Grtz Kurt
Ik vind het triestig om dit te horen Het is idd de ondergang van een belgisch topwater
Giovanni Vanhooren
Aantal berichten : 248 Leeftijd : 43 Woonplaats : Oudenburg Hobby’s : Ja Registration date : 08-05-08
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? zo jul 27, 2008 8:21 pm
Es benieuwd hoeveel er nog een vergunning zullen nemen volgend jaar.
Toen ik er een vijftal jaar geleden begon, werden slechts 14 karpervissers toegelaten en was er veeeel meer oever beschikbaar om te vissen. Het was toen ook 125 euro om een jaar te vissen. Vandaag betaal je het dubbele en dit jaar werden meer dan 30 karpervissers toegelaten, terwijl er ieder jaar oever verdwijnt door villabouw. In vergelijking tot 5 jaar geleden verdient de eigenaar minstens het 4voudige aan karpervergunningen. Geldwolf...
Gast Gast
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? zo jul 27, 2008 8:27 pm
Dario Beerten
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? zo jul 27, 2008 8:37 pm
Schandalig gewoon Echt pure geldklopperij
Gast Gast
Onderwerp: Re: Karper sterfte!!?? zo jul 27, 2008 9:27 pm
Op die prijs heb ik nu niets tegen (wij gaan ook vissen op waters waar ge 300+ betaald voor een weekske te vissen) maar het beleid, beheer en het respect voor de vissen laat te wensen over en das erg als ge er zoveel aan verdiend!!!