Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

massale vis sterfte op ruppelmondsekreek

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
verlinden michel

verlinden michel

Man Aantal berichten : 286
Leeftijd : 56
Hobby’s : karpervissen en fietsen
Registration date : 22-03-09

massale vis sterfte op ruppelmondsekreek Empty
BerichtOnderwerp: massale vis sterfte op ruppelmondsekreek   massale vis sterfte op ruppelmondsekreek Icon_minitimezo jan 16, 2011 1:32 pm

ben vandaag samen met mijne vismaat is gaan kijken naar de ruppelmondsekreek.wat we daar zagen tard elke verbeelding massas doode vis karper ,meerval,snoek,brasem,windes,...volgens de gemeente komt de sterfte daar de sneeuw op het ijs .wat mij wel opviel was dat er enkel doode vissen lagen waar er bomen gekapt waren.wat betekend dat de vis door de trilling naar boven is gekomen en zo tegen het ijs is gaan plakken.en met bomen kappen bedoel ik een stuk van 500 meter oever lang en 200 meter breed bos volledig gekapt is met kanadas.(dit word potpolder)er mag daar niet meer gevist worden maar op deze manier hoeft het nu ook ni vind ik .dat ze dan eerst de vissen er af laten halen want er zit een enorm bestand op(zeker 1000 karpers)ik heb foto's genomen en zal deze doorstuuren naar tommy of robby om deze te plaatsen op het net er is zelfs ne meerval bij van 2 meter en verschillende mooie karpers.echt tristig nu hoor of zie je niemand van de groen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer

Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

BerichtOnderwerp: Re: massale vis sterfte op ruppelmondsekreek   massale vis sterfte op ruppelmondsekreek Icon_minitimezo jan 16, 2011 2:53 pm

Spijtige zaak weer...

Maar er zal wel meer aan de hand zijn dan enkel de oorzaak bij sneeuw en ijs zoeken, meeste waters hebben dicht gelegen. K had ergens gelezen dat er een lozing geweest was... dus lijkt me meer een samenloop van vervuild water door die lozing met zuurstofgebrek door ijs & sneeuw.
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: massale vis sterfte op ruppelmondsekreek   massale vis sterfte op ruppelmondsekreek Icon_minitimezo jan 16, 2011 5:38 pm

Ik woon op slechts een 10min van het water, maar heb er op een enkele keer na haast nooit gevist.
Zaten geen echt grote karpers, maar ge kon er u goe amuseren, en dat in een mooie omgeving.
Zaten wel grote meervallen op (50kg+)!

Het probleem is waarschijnlijk het feit dat er water van de nabijgelegen Barbierbeek in de kreek gekomen is, omdat men een dijk heeft moeten doorsteken omdat die Barbierbeek een dreiging betekende voor een woonwijk daar in de buurt.
De waterkwaliteit van die Barbierbeek is op z'n minst pover te noemen. En zeker als ge weet dat veel afwateringen van akkers, locale wegen en zelfs van een gedeelte van de E17 in die Barbierbeek komt!
Dus met het vele zoute water van de laatste 6 weken dat daar ingekomen is, en de kunstmatige dijkbruik die er gebeurd is moet ge de oorzaak nie te ver gaan zoeken.

Enkele foto's van michel v

massale vis sterfte op ruppelmondsekreek 155

massale vis sterfte op ruppelmondsekreek 164

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: massale vis sterfte op ruppelmondsekreek   massale vis sterfte op ruppelmondsekreek Icon_minitime

massale vis sterfte op ruppelmondsekreek
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Massale karpersterfte op vijvers van het prinsenpark
» sterfte puyenbroeck?
» Karper sterfte!!??
» Sterfte Senesaele put
» sterfte domein puyenbroek

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum