Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Trucjes om tent te verwarmen

Ga naar beneden 
+10
Arnaud Castel
davy bettens
Jeffrey Benoot
tonino adams
Tommy De Cleen
Jean-Pierre Ketelslegers
Ben van de Linde
Steven Dekeyzer
Swaenepoel Jan
Lorenz Cleymaet
14 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 12:34 pm

Hallo, aangezien ik het beu ben om een hele nacht te rillen in de tent; kent er iemand goedkope doe-het-zelf middelen om je tent te verwarmen als het vriest?
Ik heb met een vismaat al zelf het één en ander geprobeerd met een gasvuurtje en een omgekeerde bloempot die dienst doet als chauffage maar dat hielp weinig of niets...

Thx...
Lorenz Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Swaenepoel Jan

Swaenepoel Jan


Man Aantal berichten : 12
Leeftijd : 34
Woonplaats : torhout
Hobby’s : karpervissen, fotografie, trial, jeugdbeweging
Registration date : 14-01-12

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 12:53 pm

een echt goeie slaapzak dat kan ik zeker en vast al aanbevelen! ik heb de nash frostbite en dat is echt een beest!
verder ben ik ook wel benieuwd wat hier uit de bus zal vallen!

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 2:29 pm

Een slaapzak is belangrijk idd maar daarmee verwarm je de tent niet Wink
Zeker nu het zo lang donker is heb ik geen zin om van 6 tot 8 in een frigo te liggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer


Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 2:39 pm

Indien je een goedkope verwarming wil, is dit wel wat... wel geen doe-het-zelf oplossing. Voorwaarde is wel dat ge in de buurt blijft, ik vertrouw geen kachels met butaanvullingen Smile

http://www.gaswinkel.com/mobielegaskachels/infraroodhandkachel.htm
Terug naar boven Ga naar beneden
Ben van de Linde

Ben van de Linde


Man Aantal berichten : 91
Leeftijd : 49
Woonplaats : Mechelen
Hobby’s : Vissen, hockey en de vrouwen
Registration date : 27-06-08

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 4:07 pm

Een goede heerlijke warmwaterkruik eventueel met een lekker fleeceje errond ...
Opletten met gasvuurtjes voor CO vergiftiging maw zorg steeds voor voldoende ventilatie!
Terug naar boven Ga naar beneden
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers


Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Woonplaats : Diepenbeek
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 4:51 pm

Inderdaad zeer goed ventileren en niet slapen als het vuur brandende is. Een paar jaar geleden lag bij mij in de buurt aan het kanaal zo iemand 'smorgens dood in de tent. Geen pretje,ik kan het je verzekeren !! Waar vuur is, is zuurstof nodig. Met een vuurtje wordt de zuurstof in de tent opgebruikt en kan je verstikken. Vele van die nieuwe tenten kan je hermetisch afsluiten, met alle gevolgen vandien !!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 4:56 pm

Trucjes om tent te verwarmen Vuur

Trucjes om tent te verwarmen Fire

niets beter als een houd kachel ...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
tonino adams

tonino adams


Man Aantal berichten : 40
Leeftijd : 39
Woonplaats : west-vlaanderen
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 18-01-11

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 5:25 pm

enkele theelichtjes doen branden scheelt ook wel iets .
petroleum kacheltje is ook aangenaam .
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 5:55 pm

Een petrolkachel is idd de beste oplossing! Wij gebruiken het kleinste kacheltje van de Zibro-stal. Ik kan het u verzekeren, je zal een zomer-slaapzak nodig hebben als je die 's nachts wil laten branden!

Petroleumkacheltjes kan je niet regelen, waardoor het steeds vollen bak brandt. Heb er nog winterse sessies gedaan bij -10, in de tent was het tegen de 30°!! En dit met voldoende ventilatie, zelfs de deur was niet dicht geritst. Want dat moet je zeer goed in de gaten houden.

Petroleum zelf komt bijlange zo duur niet uit als werken met gas. Gas kan ook bevriezen bij sterke vriestemperaturen, petrol niet. Je hoeft daarom niet naar het merk Zibro gaan, zijn wel de beste op de markt, maar ook de duurste. Je hebt goedkopere modellen in de betere doe-het-zelf-zaak.
Koop ook geen goedkope petroleum, want die gaat stinken!

http://www.zibro.be/897/zibro-421-95-m3.htm

Het zal ook van uw tent afhangen of die goed te verwarmen is of niet, maar met petrol mag er al eens een kier of opening zijn, je hebt warmte over!
Wij gebruiken die in onze JRC Quad Continental Dome, en die sluit goed af. Wij zetten de raampjes van onze binnentent open, en zorgen dat er op die plaats voldoende ruimte is aan de overwrap, dit om ventilatie te verzekeren, en zoals al eens vermeld, de deuren gewoon open laten, verse lucht moet je zeker hebben!!

Grtzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
davy bettens

davy bettens


Man Aantal berichten : 107
Leeftijd : 36
Woonplaats : vlaanderen
Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;)
Registration date : 22-01-12

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 6:01 pm

intersante topic khad me ook al een paar keer de vraag gesteld als ik aan het water zat en ik zat te rillen van da kou.
Zo'n kacheltje lijkt me wel interessant maar de vraag is mijn tentje is maar een 1men en ik vrees dat het te klein zal zijn om een kacheltje in te zetten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 6:33 pm

Merci gasten voor de tips!

Die theelichtjes lijkt mij wel iets. Kost niks, brandt lang en neemt geen plaats in. Heb wat gesnuffeld op internet en dat wordt precies nog veel gebruikt als goedkoop alternatief!
En wie weet trekken we met dat romantisch kaarslicht nog wat schoon vrouwvolk mee aan ook Cool

Een petrolvuurke of iets dergelijks komt er in de toekomst zeker maar voor die paar nachtjes die ik in de winterperiode doe gebruik ik liever iets minder duur.

Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Arnaud Castel

Arnaud Castel


Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 36
Woonplaats : Kortrijk
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 6:46 pm

Wij hebben nog een tuinkaars gebruikt. Maar dat rookt wel nogal eens. Als je 5 theelichtjes in bvb een koekendoos stopt, warmt het relatief goed op.

Wat ik gebruik, is een gaslamp, geeft gezellig licht en geeft warmte. Maar nu ook niet om bezweet te zitten. Geeft een aangename warmte.

Ik heb er een gekocht in Frankrijk, scheelt 20 euro goedkoper dan in Belgie. Ik betaalde ongeveer 35 euro.
Terug naar boven Ga naar beneden
davy bettens

davy bettens


Man Aantal berichten : 107
Leeftijd : 36
Woonplaats : vlaanderen
Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;)
Registration date : 22-01-12

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 6:58 pm

Arnaud Castel schreef:
Wij hebben nog een tuinkaars gebruikt. Maar dat rookt wel nogal eens. Als je 5 theelichtjes in bvb een koekendoos stopt, warmt het relatief goed op.

Wat ik gebruik, is een gaslamp, geeft gezellig licht en geeft warmte. Maar nu ook niet om bezweet te zitten. Geeft een aangename warmte.

Ik heb er een gekocht in Frankrijk, scheelt 20 euro goedkoper dan in Belgie. Ik betaalde ongeveer 35 euro.

Arnaud leuke tip ik heb hier ergens nog een gaslamp liggen kzal dit eens testen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arnaud Castel

Arnaud Castel


Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 36
Woonplaats : Kortrijk
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 8:22 pm

davy bettens schreef:
Arnaud Castel schreef:
Wij hebben nog een tuinkaars gebruikt. Maar dat rookt wel nogal eens. Als je 5 theelichtjes in bvb een koekendoos stopt, warmt het relatief goed op.

Wat ik gebruik, is een gaslamp, geeft gezellig licht en geeft warmte. Maar nu ook niet om bezweet te zitten. Geeft een aangename warmte.

Ik heb er een gekocht in Frankrijk, scheelt 20 euro goedkoper dan in Belgie. Ik betaalde ongeveer 35 euro.

Arnaud leuke tip ik heb hier ergens nog een gaslamp liggen kzal dit eens testen.

Ja werkt echt goed ze! En totaal niet gevaarlijk vind ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 9:33 pm

Of wat ook kan, je neemt zo'n kleine blauwe gasflessen en een camping-gasbekkentje, neemt niet overdreven veel plaats in. En zo'n "Heater" erop zetten. Heeft ook veel warmte af, en het vlammetje mag zelfs laag staan. Met zo'n kleine gasflesjes doe je echt wel lang.

Terwijl je toch dat gasbekkentje mee hebt, ter plaatse een simpele bolognaise-saus maken, alles vers uiteraard. Een warm bordje pasta aan het water gaat er 's winters altijd vlotjes in...en je hebt uw bezigheid... Wink

Trucjes om tent te verwarmen Gas2Trucjes om tent te verwarmen Heater

's Nachts als je slaapt, gebruik je dan theelichtjes. Gebruik ik ook, er brand altijd, zelfs in de zomer, een "windlichtje" in mijn tent. Zijn zo'n kaarsen die doormiddel van een veer, omhoog geduwd worden in het lantaarntje. Branden in goeie omstandigheden zeeeeeeeer lang. Ze geven een brandtijd van 8h aan, maar sommige kaarsen branden wel meer dan 12h. Vooral in de winter, wat ook logisch is.

Zo'n lantaarntjes zijn ook zeer veilig, de vlam zit achter glas, en mag omvallen. Je zal geen brandje hebben. Je hebt er dus dat klein beetje warmte van, maar ook dat beetje licht, om bv 's nachts bij een fluiter, meteen uw schoenen te zien staan. Of bij een vervloekte brasembeet...uw Duvel... Razz

Trucjes om tent te verwarmen Lantaarn

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
davy bettens

davy bettens


Man Aantal berichten : 107
Leeftijd : 36
Woonplaats : vlaanderen
Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;)
Registration date : 22-01-12

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimedo jan 26, 2012 10:00 pm

Dat is percies de zelfde setup die ik altijd mee heb
Om mn food op te warmen aan het water echt handig zo een campinggasfles
Met zn bekken.
1tip laat die nooit buiten staan als het vriest anders vries alles tie en als je die
Smorgens wil gebruiken heb je problemen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimevr jan 27, 2012 6:21 am

Thx Zors voor de tipv ivm de heater, nog nooit van gehoord...
We zullen het nodig hebben want er staat volgend weekend een nachje op het programma en ze voorspellen tot min 10 Shocked Shocked
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimeza jan 28, 2012 2:23 pm

Zo'n Heather kost ook geen geld, heb de mijne indertijd gekocht op een beurs, en betaalde 8 of 9 Euries...

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Loïc van Doorn

Loïc van Doorn


Man Aantal berichten : 162
Leeftijd : 31
Woonplaats : berchem
Hobby’s : vissen, duiken, biologie
Registration date : 25-01-11

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimeza jan 28, 2012 11:15 pm

hey allen, iemand hier ervaring mee? http://www.toolland.be/catalogue/index.php?route=product/product&path=18_138&product_id=441
brand op petrol blijkbaar, krijg het gratis dus moet niet top of the bill zijn
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimezo jan 29, 2012 12:22 pm

Die ken ik ook, werkt ook prima, maar het is wel een toestel die rond om rond warmte straalt. Dus je moet goed opletten waar je die zet. Je mag al minstens een kleine meter afstand bewaren van alles wat brandbaar is. Dis is in een kleine tent praktisch niet te gebruiken.

Maar ze geven wel veel warmte af!

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
david deman

david deman


Man Aantal berichten : 534
Leeftijd : 35
Woonplaats : Menen
Hobby’s : Vissen / scheidsrechter KBVB
Registration date : 31-01-09

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimezo jan 29, 2012 1:14 pm

Gebruik al sinds 2009 de Coleman Blackcat Heater, vind het een topverwarmer

http://www.2dehands.be/caravans-kamperen/kampeer-accessoires/kachel/coleman-blackcat-heater-111582411.html
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.theboiliefactory.be
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimema jan 30, 2012 9:07 am

een paar jaar geleden heb ik eens een maand gevist (aan één stuk) van begin nov tot eind nov
dus in de koude periode en had toen het geluk van een super vuurke te kunnen gebruiken

nu naar lang zoeken heb ik eindelijk gevonden waar ik naar op zoek was!!
gasstraler
het ultieme vuurke om de witer aan het water door te komen ...

Trucjes om tent te verwarmen DSC_0230

Trucjes om tent te verwarmen DSC_0226

Trucjes om tent te verwarmen DSC_0152
zelfs met de tent open, zalig warm op de lange winter sessies ...

Trucjes om tent te verwarmen GS5000_gasstraler
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Tony van de merlen

Tony van de merlen


Man Aantal berichten : 172
Leeftijd : 52
Woonplaats : zwijndrecht
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 27-04-10

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimema jan 30, 2012 10:27 am

Terug naar boven Ga naar beneden
Robin Vercruyssen

Robin Vercruyssen


Man Aantal berichten : 148
Leeftijd : 31
Woonplaats : Oordegem
Hobby’s : Vissen wat anders?
Registration date : 06-11-10

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimema jan 30, 2012 1:07 pm

Wat verbruikt dat tommy? Neem nu dat ge zo een fles hebt als Zors. Zo een kleine blauwe? Werkt dat trouwens op propaan of butaan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitimema jan 30, 2012 1:14 pm

Kun je daar probleemloos op gebruiken. En die kleine blauwe zijn handiger dan zo'n grote mee te zeulen.
Als je lange periode weg bent, en hebt de mogelijkheid een grote gasfles(butaan of propaan, maakt weinig uit) mee te nemen, dan zou ik het ook doen. Doen we soms mee als we een week weg zijn, maar dan draait onze koelkast daar op, en maken we er ons eten ook mee klaar.

Een maat van me gebruikt ook zo'n straler, en is daar ook zeer content van.

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Trucjes om tent te verwarmen Empty
BerichtOnderwerp: Re: Trucjes om tent te verwarmen   Trucjes om tent te verwarmen Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Trucjes om tent te verwarmen
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» tent bag
» 1-persoonstent
» tent
» tent
» Deconink (Warneton) Braderie prijzen;

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: