Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn

Ga naar beneden 
+7
christoph segers
Tommy De Cleen
pascal waltenier
Robby Malfliet
Jeffrey Benoot
Tom Daelemans
Bart Raats
11 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Bart Raats

Bart Raats

Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Empty
BerichtOnderwerp: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimedi jun 07, 2011 5:29 pm

Hey iedereen,

ik had onlangs een spoel paralellium gekocht en opgespoeld na al het positieve dat ik er over hoorde net zoals mijne goeie vismakker. Ik kocht de 40/00 en hij de 35/00. Vanaf de eerste sessie bij mijne vismakker klaagde die over de stijfheid van de lijn. Als hij met de nieuwe draad vistte en hij gaf slappe lijn kronkelde deze teveel naar zijn zin. Ik tegen hem da is mss normaal omdat hij nog nieuw is. Nu ging ik ermee aan de slag en vis er nu nog mee maar telkens ik ermee vis blijft mijn spoel traag aftikken en is de lijn nog steeds aant zinken. Tot s'ochtends vroeg blijft da aftikken. Nu kan ik mijn slip nog vaster beginnen zetten maar als ik dan op ne harde effen bodem vis met bv 120 gram lood dan denk ik dat mijn lood zal verplaatst worden. Wat is jullie idee hierover en eventuele ervaringen. Ik vis overigens niet gek ver zo'n 60a80m uit de oever maar wel over een beetje wier.

groeten beire
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimedi jun 07, 2011 6:32 pm

Uw lijn tegen de bodem trekken dmv uw top int water te steken als het water het toelaat...

Grtzz
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimedi jun 07, 2011 9:07 pm

Uw lood verplaatst worden door zinkende lijn lijkt me wat ver gezocht.

Ik vis er nu ook al enkele maanden mee, en je hebt wel gelijk. Hij is wat stijf, maar zinkt wel goed af. Stijfheid is normaal bij zo'n materiaal hé.
Maar als bij mij de eerste meters afgezonken zijn ben ik al content. Ik zet mijn slip dan ook nooit zo slap dat de draad mijn spoel kan doen tikken.

Ik laat de lijn dus enige tijd afzinken, en stel m'n spoel dan optimaal in(lekker strak, helpt bij de inhaking ook!).

Grtzzzzzzzz
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimewo jun 08, 2011 8:16 am

beire schreef:
Hey iedereen,

ik had onlangs een spoel paralellium gekocht en opgespoeld na al het positieve dat ik er over hoorde net zoals mijne goeie vismakker. Ik kocht de 40/00 en hij de 35/00. Vanaf de eerste sessie bij mijne vismakker klaagde die over de stijfheid van de lijn. Als hij met de nieuwe draad vistte en hij gaf slappe lijn kronkelde deze teveel naar zijn zin. Ik tegen hem da is mss normaal omdat hij nog nieuw is. Nu ging ik ermee aan de slag en vis er nu nog mee maar telkens ik ermee vis blijft mijn spoel traag aftikken en is de lijn nog steeds aant zinken. Tot s'ochtends vroeg blijft da aftikken. Nu kan ik mijn slip nog vaster beginnen zetten maar als ik dan op ne harde effen bodem vis met bv 120 gram lood dan denk ik dat mijn lood zal verplaatst worden. Wat is jullie idee hierover en eventuele ervaringen. Ik vis overigens niet gek ver zo'n 60a80m uit de oever maar wel over een beetje wier.

groeten beire

Het kronkelen van de lijn is de normaalste zaak bij fluo lijnen.
Dit kan deels opgelost worden door de lijn eens goe uit te rekken.
De lijn ergens vast maken aan een weidepaal, ne meter of 150 achteruit lopen met de slip/beugel open, slip/beugel dichtdraaien/sluiten en dan de lijn gedurende enkele minuten onder hoge spanning brengen (met hengel horizontaal).
Dit rekt de lijn lichtjes uit en vermindert het kronkelen. Wink

Ik ondervind ook het fenomeen dat bij fluo/zware mono mijn wakers gedurende lange tijd steeds maar omhoog blijven komen, zodat ik regelmatig lijn van de molen moet trekken om ze terug te laten zakken.
Dit stopt na een tijdje wel bij mij.
Zwaardere wakers gebruiken helpt ook, maar daar heb ik het nie voor.
Maar dat door de zware lijn uw 120gr. lood gaat verplaats worden, daar heb ik toch mijn bedenkingen bij hoor Beire.
Zo ver gaat het nie komen denk ik.
Net als Zors vis ik mijn slip ook altijd strak, zodat de vis nie kan wegzwemmen maar enkel naar boven kan komen of naar mij toe zwemmen.
pascal waltenier

pascal waltenier

Man Aantal berichten : 445
Registration date : 16-12-08

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimedo jun 09, 2011 4:51 pm

kvind dat persoonlijk wat spijtig dat zoveel mensen zich laten vangen om zoveel geld te betalen voor iets wat niet beter is dan een andere nylon

Voor die prijs van die hype heb je een 3km of 3,5km spoel
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimedo jun 09, 2011 5:52 pm

pascal waltenier schreef:
kvind dat persoonlijk wat spijtig dat zoveel mensen zich laten vangen om zoveel geld te betalen voor iets wat niet beter is dan een andere nylon

Voor die prijs van die hype heb je een 3km of 3,5km spoel

Dan toch gene fluocarbon voor die prijs...

Grtzz
pascal waltenier

pascal waltenier

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimema jun 13, 2011 9:51 pm

Ik zie geen enkel voordeel die lijn te gaan gebruiken Tom

Heb daar sterk men twijfels over bij dat fluoro coated en of fluoro gedoe

Marketing als je het mij vraagt

Heb eens een rolletje fluoro carbon verkregen uit de states waar ze ginderachter op pike mee vissen

Wel dat materiaal kreeg je gewoon met geen stokken overgetrokken

Al die fluoro's dat hier verkocht word mag haast geen mossel zien of die gaat over

In mijn ogen allemaal veel geld voor nylon

Ieder zijn mening uiteraard
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimedi jun 14, 2011 8:41 am

Mja das waar maar de voordelen van beter zinken en minder rek vind ik wel vrij belangrijk...

Grtzz
Bart Raats

Bart Raats

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimedi jun 14, 2011 10:02 pm

Awel voor kort onder de kant te vissen zie ik er het nut van in van de fluo, maar op afstand zijn het voor mij prullen en ben je beter af met nylon. Dan nog iets over de zichtbaarheid, ik vis nu met de subline van korda in zeer helder water en deze is daar minder waarneembaar dan de fluorocarbonlijn.
pascal waltenier

pascal waltenier

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimewo jun 15, 2011 11:16 am

Siliconen slang of leadcore eraf en minieme hoeveelheid putty op de laatste 1.5 meter van het nylon doet wonderen op drukker beviste waters

Dus enkel met safety clip

Gelijk trekken en draad geven

Wil je drijvende lijn , koop adrenaline , ook al veel te duur voor wat het is , schuurbestendigheid = beneden 0

Daarbuiten zijn er genoeg nylons die heel goed zinken en sterk zijn die betaalbaar zijn , kan je mooi testen als je met de zodiac vist

Subline nagemeten beire met micrometer en geeft op 40% een veel dikkere diameter dan op de verpakking vermeld staat , geen wonder dat er in hun labo hogere trekkracht gemeten word dan eender welke andere draad , ze hebben een laborant genomen met paardenoogkleppen op denk ik

Ga die nylon dan ook eens proberen op afstand van 150 a 200 meter met een beetje wier en je komt er al snel van terug doordat ie meteen begint te krullen (braid verboden)

Achja ieder zen mening
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 54
Hobby’s : karpervissen

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimewo jun 15, 2011 11:53 am

waarom enkel met safty clip?? je kunt perfect vissen met een inline (drop off system) dan is er toch ook geen probleem??

ik heb deze lijn ook op de molen gehad (nu niet meer) er zit nu andere betere fluorocorbon op men molens ...
maar de eigenschap van fluorocarbon is dat deze lijn iets stijver is dan nylon/mono
maar dunner van diameter en dus (voor mij toch) veel beter is op te gooien en ze zinkt als een baksteen (waar ik ook voorstander van ben) allemaal enorm goeie eigenschapen, als ge de juiste lijn gebruikt (en dat is niet de paralellium jammer genoeg!!) ... dit is mijn ervaring met deze lijn.

https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
pascal waltenier

pascal waltenier

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimewo jun 15, 2011 12:02 pm

Idd kan ook Tommy met privilead of iets dergelijks

Hangt af van de omstandigheden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimewo jun 15, 2011 1:04 pm

elk inline lood is geschikt voor het drop off systeem ....

maar we zijn weer aan het afwijken van het topic ....!!

P.S. welke omstandigheden dan wel???
christoph segers

christoph segers

Man Aantal berichten : 514
Hobby’s : karper en meervalvissen
Registration date : 02-05-08

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimewo jun 15, 2011 1:53 pm

pascal waltenier schreef:
Idd kan ook Tommy met privilead of iets dergelijks

Hangt af van de omstandigheden

bv sky lake:)
http://www.thecompleatebroangler.com
pascal waltenier

pascal waltenier

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimewo jun 15, 2011 8:25 pm

Omstandigheden waarbij het vereist is het lood zo snel mogelijk kwijt te zijn door obstakels , wier , kanalen met veel mosselgroei of stenen

Slijkbodems maak ik graag gebruik van een langwerpig lood(ook wel distance werplood genoemd) met leadclip

Ook wanneer er in die omstandigheden een vereiste is om het lood kwijt te raken , zachte bekken , afstand vissen maak ik gebruik van korum safety clips omdat je die echt heel scherp kan afstellen

enja een wartellood komt me nu eenmaal goedkoper uit dan een privilead daar ik men wartellood aan productie prijs heb

ook probeer ik loodverlies ten alle tijden te vermijden als het niet nodig is
Bart Raats

Bart Raats

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimedo jun 16, 2011 6:40 pm

Toch straf dat er hier deze winter zoveel positieve reacties waren over paralellium. Ik ga eens een duikje nemen en eens zien hoe de subline zich gedraagd in helder plantenrijk water. Onze laatste meters zijn toch iets te belangrijk om zomaar iets aan te nemen.
pascal waltenier

pascal waltenier

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimedo jun 16, 2011 8:05 pm

Zichtbaarheid kannek niks van zeggen Beire

Maar krullen voor zot na een paar vissen , daar we run om run visten was ik met men vsmaat allebei zeer snel overtuigd dat geen van beide deze nylon ooit nog zou aanschaffen
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimevr jun 17, 2011 8:04 am

beire schreef:
Toch straf dat er hier deze winter zoveel positieve reacties waren over paralellium. Ik ga eens een duikje nemen en eens zien hoe de subline zich gedraagd in helder plantenrijk water. Onze laatste meters zijn toch iets te belangrijk om zomaar iets aan te nemen.
paralellium zag er in eerste instantie goed en veelbelovend uit (en wat er hier over gezegd werd)
heb ik me ook een spoel gekocht, maar na enkele trips werd het me al weer duidelijk .. dat deze lijn ook weer kinkte (heel erg eigenlijk) en dat heb ik niet graag, want ik vis bijna 90% van de tijd met slappe lijn en denk dat het kinken dan opvalt ...??!!

nu heb ik een andere lijn fluorocarbon Kontour (van Korda, ja sorry ze maar deze is heel goed vind ik persoonlijk) na toch al enkele keren te hebben gevist, kinkt deze niet ...

en zinkt ook als een baksteen, is enorm dun, werpt zalig en is quasi onzichtbaar ...
voorlopig geen klagen over deze lijn (binnen enkele weken, meer over deze lijn, na 2 weken constant gebruik ... )
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimevr jun 17, 2011 8:54 am

Tommy schreef:
beire schreef:
paralellium zag er in eerste instantie goed en veelbelovend uit (en wat er hier over gezegd werd)
heb ik me ook een spoel gekocht, maar na enkele trips werd het me al weer duidelijk .. dat deze lijn ook weer kinkte (heel erg eigenlijk) en dat heb ik niet graag, want ik vis bijna 90% van de tijd met slappe lijn en denk dat het kinken dan opvalt ...??!!

nu heb ik een andere lijn fluorocarbon Kontour (van Korda, ja sorry ze maar deze is heel goed vind ik persoonlijk) na toch al enkele keren te hebben gevist, kinkt deze niet ...

en zinkt ook als een baksteen, is enorm dun, werpt zalig en is quasi onzichtbaar ...
voorlopig geen klagen over deze lijn (binnen enkele weken, meer over deze lijn, na 2 weken constant gebruik ... )

Ben ook eens benieuwd van de kontour... Ik vis nu al heel lang met de power carp van ultima en daar mag ik niet van klagen. Enkel werpen valt tegen.

Heeft er hier iemand ervaring met XLine ?

Grtzz
Robin Vercruyssen

Robin Vercruyssen

Man Aantal berichten : 148
Leeftijd : 32
Hobby’s : Vissen wat anders?
Registration date : 06-11-10

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimevr jun 17, 2011 9:53 am

DaTom1980 schreef:
Tommy schreef:
beire schreef:

Ben ook eens benieuwd van de kontour... Ik vis nu al heel lang met de power carp van ultima en daar mag ik niet van klagen. Enkel werpen valt tegen.

Heeft er hier iemand ervaring met XLine ?

Grtzz
Wat vind je dan tegenvallen aan het werpen tom? Dat ze niet soepel genoeg is?

grtz
Vandenhaute Chris

Vandenhaute Chris

Man Aantal berichten : 9
Leeftijd : 49
Registration date : 17-06-11

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimevr jun 17, 2011 11:50 am

Ik vis dit jaar veel met de fluorocarbon lijn van Gardner "mirage" , deze is ook niet goedkoop maar ik ben er wel over te spreken
Tom Daelemans

Tom Daelemans

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimevr jun 17, 2011 12:43 pm

@ Robin: Werpt minder vlot dan gewone nylon zoals bvb gardner GR60 of Sufix Xcelon...

Grt
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimevr jun 17, 2011 1:18 pm

power carp (is geen echte 100% fluorocarbon lijn) is ook veel dikker, dan bvb de echte fluorocarbon lijnen ... daarom minder goed gooien.
de paralellium en kontour zijn super dun ... en werpen (voor mij persoonlijk) super goed!!

http://www.korda.co.uk/movies/?id=209
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimevr jun 17, 2011 8:09 pm

Power carp...

never again...

te veel lijnbreuken gehad,minste wrijving en BANG....

nog geen problemen gehad met para. integendeel..
grtz
Tony Lemmens

Tony Lemmens

Man Aantal berichten : 133
Leeftijd : 48
Hobby’s : Karpervissen it's A way of life!
Registration date : 19-06-10

BerichtOnderwerp: fan   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitimevr jun 17, 2011 10:58 pm

Tommy schreef:
power carp (is geen echte 100% fluorocarbon lijn) is ook veel dikker, dan bvb de echte fluorocarbon lijnen ... daarom minder goed gooien.
de paralellium en kontour zijn super dun ... en werpen (voor mij persoonlijk) super goed!!

http://www.korda.co.uk/movies/?id=209

ik meen me te herinneren dat je in andere topics heel hard fan was van ultima en power carp.

Soit ik vis er nu 2 jaar mee en ik mag eerlijk gezegd helemaal niet klagen, het spel kinkt niet en is vrij sterk naar mijn mening.
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn   ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn Icon_minitime

ervaringen paralellium fluocarbon en afzinken v/d lijn
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Berkley nylon en fluocarbon lijn
» lijn, lijn en nog eens lijn
» Ervaringen met kruidenboilies
» Welke lijn op de penhengel?
» lijn markeren

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum