Aantal berichten : 89 Leeftijd : 62 Woonplaats : Nijmegen Hobby’s : Vissen,fotografie Registration date : 22-03-09
Onderwerp: Welke lijn op de penhengel? do jun 09, 2011 6:36 am
Goede morgen,
Ik heb een vraag; Welke lijn bevelen jullie aan voor gebruik op een 1 3/4 penhengel? Zelf gebruik ik al enkele jaren Kryston lijnen. De Krystonite gebruik ik vanwege zijn werpeigenschappen, de Snyde vanwege zijn zinkende eigenschappen. De Snyde lijn gebruik ik alleen als ik uitvaar. De Snyde is vanwege zijn zinkende eigenschappen geen optie. Ik zou natuurlijk Krystonite in de 8lbs, 0.25 uitvoering kunnen gebruiken maar heb met deze dikte geen ervaring en vraag me of jullie hiermee ervaring hebben. Eventuele alternatieven zijn natuurlijk ook welkom. Alvast bedankt voor jullie reakties.
Have a nice day,Ed.
Kurt Glorie
Aantal berichten : 280 Leeftijd : 47 Woonplaats : Ieper Hobby’s : vissen-vissen-vissen Registration date : 24-03-08
Onderwerp: Re: Welke lijn op de penhengel? vr jun 10, 2011 8:29 am
Dag Ed ,
Ik gebruik de double strength van Drennan. Dunne diameter , hoge trekkracht , soepel. Ik gebruik hem in 10 of 12lb. Mijn penstok is wel een soepele 2lb1/4. Deze lijnen gebruik ik nu ook bij het experimenteren met de zig-rig. Die lijn van Kryston zal wel ook nie zo slecht zijn zeker. Hebben toch al jaren een redelijke naam en ervaring op de markt van lijnen, maar persoonlijk heb ik daar geen ervaring mee.
Mvg Kurt
Pippo
Aantal berichten : 23 Leeftijd : 38 Woonplaats : Miskom Hobby’s : Vissen Registration date : 07-07-09
Onderwerp: Re: Welke lijn op de penhengel? vr jun 10, 2011 6:19 pm
Ik gebruik net als Kurt de Drennan double strength. Ik gebruik meestal de 20/100 of 22/100 (lichte penhengel). Voordelen voor mij zijn: - soepel - goed te knopen - goede rek wat je bij penvissen onder de top wel kan gebruiken - niet duur - kleine spoel van 100m waardoor je niet ineens 1000m moet kopen
Mvg,
Senne
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: Welke lijn op de penhengel? zo jun 12, 2011 9:34 am
Fendreel van Colmic...
peter himschoot
Aantal berichten : 327 Leeftijd : 59 Woonplaats : schelle Hobby’s : karperen, mijne moto Registration date : 23-06-08
Onderwerp: Re: Welke lijn op de penhengel? ma jun 13, 2011 10:01 am