Aantal berichten : 183 Leeftijd : 39 Woonplaats : Eernegem Hobby’s : Karpervissen Registration date : 31-03-08
Onderwerp: Ervaringen met kruidenboilies zo aug 10, 2008 6:40 pm
Hey jongens,
ik ben op dit moment zeer geinterreseerd om eens met een kruiden boilie aan de slag te gaan maar heb met kruidenboilies geen ervaring . daarom ook mijn vraag wie heeft er ervaring met een goede kruidenboilie of weet een fabrikant die een degelijk aas maakt waar je dus ook een kruidenmix of freezers kan verkrijgen . Maar het moet hoogwaardig zijn !!
alvast bedankt jongens !
Mvg Kris
Gast Gast
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies zo aug 10, 2008 7:15 pm
vis met de kruiden bol van cc moore, spicy chicken! en vang er toch mooi mn visje mee, heb het wel nog niet grondig getest!! kostprijs valt goe mee en je kan er zowel freezers als readymades van krijgen!! en denk wel dat er mag gezegd worden dat dit toch wel hoogwaardig aas is!!
grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies zo aug 10, 2008 7:31 pm
Malay van EFB is op sommige waters een killer. In het verleden heb ik mooie resultaten gehad met de Fire Bal van Purple. Kruidenboilies maken dikwijls het verschil, wat ik wel opmerkte was dat ze vlugger hun vangkracht verloren tov een andere boilie. Voor instant een goede vismix met 10% pikante kruiden ( Cayenne Pepe, paprika, satekruiden etc... )
Jeffrey Benoot Admin
Aantal berichten : 1507 Leeftijd : 51 Woonplaats : Kortemark Hobby’s : Verse vis Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies ma aug 11, 2008 5:31 pm
Voor de doe-het-zelvers is het eigenlijk vrij simpel om zelf een goeie kruidenmix samen te stellen hoor, en ze moeten na een tijdje van voeren/vissen niet aan vangkracht inboeten!
Goeie kruiden die ik zeer graag gebruik: Currie, zeer lekker in combinatie met gemalen kattekorrels, kippekruiden in combinatie met lookpoeder, cayennepeper in combinatie met paprika, barbecue-kruiden, spaghetti-kruiden...zo kan je nog een eindje doorgaan hoor.
Ik gebruik de meeste kruiden tot 5%...sommige tot 10% maar dan wel voor instant-bollen, voor het voeren moet je soms wat opletten met kruiden! Experementeren is de boodschap!!
Grtzzzzzzzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies di aug 12, 2008 10:09 am
inderdaad, in de wereld van de doe-het-zelvers kan je bijna eindeloos doorgaan. Koriander is ook een leuk kruid.
zoeken is de boodschap, en vroeg of laat vind je een leuke combinatie
Gast Gast
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies vr jan 30, 2009 11:55 am
persoonlijk vind ik de orietal spice van energybaits zeer goed heb deze in de zomer gebruikt en moet zegge mooie resultate mee gehad
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies vr jan 30, 2009 3:22 pm
ik heb vroeger ook nog met die fire ball gevist.supermixke was dat. kan je die nog ergens kopen gino?
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies vr jan 30, 2009 3:28 pm
Fire Ball was die mix van de winkel in Kortrijk zeker hé?
Den Ivan hier van 't forum (nu CC Moore man) is daar ook nog héél goe mee geweest destijds!
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies vr jan 30, 2009 3:40 pm
als het op kruiden aankomt gaat er mij niks boven de spicy chicken van ccmoore,deze kan je met alles kombineren en hij vangt verdomd goed hoor.ik vis er nu twee jaar mee en mij hoor je ni klagen groetjes marco carpfishing by ccmoore
Kris Vanmechelen
Aantal berichten : 183 Leeftijd : 39 Woonplaats : Eernegem Hobby’s : Karpervissen Registration date : 31-03-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies vr jan 30, 2009 4:28 pm
heb ondertussen gevist met de maly van efb en als zeer goed bolleke ervaren, maar ik ben terug op het punt gekomen dat ik terug zelf rol ...
mijn oude flavours/additieven nieuwe mix samengesteld met mooie producten nh3d sweetner enzo meer ...
dus voor het komend seizoen probeer ik het terug op eigen boilies die me toch nog altijd de meeste vissen hebben opgebracht, dus vanaf nu weer zelf proberen !
iedereen alvast bedankt van de tips en ervaringen !!
Anton Larou
Aantal berichten : 43 Leeftijd : 40 Woonplaats : West-Vlaanderen Hobby’s : Karpers en fietsen Registration date : 29-10-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies vr jan 30, 2009 5:17 pm
Heb al dikwijls gemerkt,op sommige putten moeten ze het,op andere putten totaal niet! Dit gezegt zijnde.. Ik vis regelmatig en graag met kruidenboillies
Ivan De Ridder
Aantal berichten : 489 Leeftijd : 53 Woonplaats : Beveren-Waas Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel Registration date : 23-12-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies vr jan 30, 2009 6:01 pm
Robby Malfliet schreef:
Den Ivan hier van 't forum (nu CC Moore man) is daar ook nog héél goe mee geweest destijds!
Die Fire Ball amai, die gaf idd lappen destijds... Met een snuifje tonijnmeel erbij zelfs nog beter. Maar die zal nu niet meer te verkrijgen zijn zeker hé, die zaak (purple) is aan het uitverkopen, en naar ik geloof nog open tot eind februari.
Wat die CCM spicy chicken betreft, daar heb ik zelf nog maar een keer mee gevist (France), zoals ik regelmatig hoor, zijn er nogal wat klanten wild van.
Grtz
Ivan
Filip Van Herreweghe
Aantal berichten : 138 Leeftijd : 48 Woonplaats : Oostende Hobby’s : Vissen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies vr jan 30, 2009 6:55 pm
De fireball-mix is en blijft verkrijgbaar, hoor. Net als trouwens alle producten van Purple Fishing. Phil, de broer van de onlangs overleden eigenaar blijft PF als merk in gang houden.
Ff bellen naar de winkel in Kortrijk anders. Zat, zon en woensdag is die nog open.
Met die mixen heb ik nooit gevist, maar ik kocht er steeds mijn basisbestanddelen en die waren steeds prima van kwaliteit en prijs.
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies za jan 31, 2009 12:40 am
Ivan De Ridder schreef:
Robby Malfliet schreef:
Die Fire Ball amai, die gaf idd lappen destijds... Met een snuifje tonijnmeel erbij zelfs nog beter. Maar die zal nu niet meer te verkrijgen zijn zeker hé, die zaak (purple) is aan het uitverkopen, en naar ik geloof nog open tot eind februari.
Wat die CCM spicy chicken betreft, daar heb ik zelf nog maar een keer mee gevist (France), zoals ik regelmatig hoor, zijn er nogal wat klanten wild van.
Grtz
Ivan
Toevallig ken ik daar wel de samenstelling van
Filip Van Herreweghe
Aantal berichten : 138 Leeftijd : 48 Woonplaats : Oostende Hobby’s : Vissen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies za jan 31, 2009 10:52 am
Wie A zegt ...
Kevin Richez
Aantal berichten : 202 Leeftijd : 41 Woonplaats : wervik Hobby’s : vissen en vogelen Registration date : 13-05-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies za jan 31, 2009 1:39 pm
of topic: dewinkel in kortrijk sluit( jammer ) maar de boilie service verhuist richting wevelgem aan het vliegveld (adres ?) door het ruime aanbod heb ik nog nooit gevist met hun bollen, het zal voor de toekomst zijn. on topic: robin red zou bij mij niet meer misbaar zijn als toevoeging voor een kruiden mix (dit is toch een hoogwaardig product denk ik) .
grts kevin.
pascal waltenier
Aantal berichten : 445 Leeftijd : 44 Woonplaats : welle Hobby’s : vissen Registration date : 16-12-08
Onderwerp: Re: Ervaringen met kruidenboilies za jan 31, 2009 2:27 pm
fishinphil schreef:
Wie A zegt ...
Hier posten doe ik em niet man , anders emmek binnenkort ambras