Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Welke aaspresentatie?

Ga naar beneden 
+18
Arnaud Castel
Lorenz Cleymaet
filip de meulder
Bart Raats
Jeffrey Benoot
Gunther Carton
davy bettens
Jean-Pierre Ketelslegers
Christian Jonckers
David Baeten
David De Cleen
Beelens Pascal
peter himschoot
Robby Malfliet
Ed van Os
Marc Dhaene
Ivan De Ridder
Robin Vercruyssen
22 plaatsers
AuteurBericht
Robin Vercruyssen

Robin Vercruyssen


Man Aantal berichten : 148
Leeftijd : 31
Woonplaats : Oordegem
Hobby’s : Vissen wat anders?
Registration date : 06-11-10

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimewo nov 24, 2010 8:04 pm

Nu ben ik wel eens benieuwd wat jullie als aaspresentatie gebruiken(snowman,pop-up,grondaas,..)
Zelf vis ik steeds met een uitgebalanceerde snowman,dit omdat dit toch iets meer opvalt als gewoon grondaas,alsook omdat dit makkelijker op te nemen is volgens mij.
Kan wel eens een interessant topic wordt denk ik.
Met wat vissen jullie?
Grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimewo nov 24, 2010 8:08 pm

Ik vis vooral met een snowman . Gewoon al veel op gevangen en daarom veel vertrouwen ermee .
Ook wel eens een pop-up en als ze de snowman kennen gebruik ik bodemaas .

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder


Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 52
Woonplaats : Beveren-Waas
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimewo nov 24, 2010 8:15 pm

Zelf maak ik met regelmaat gebruik van zogenaamde 'wafters', zeg maar uitgebalanceerde hookbaits die met behulp van
kurkstof / deeltjes toegevoegd aan de mix, lichter zijn dan de voerboilies.

Grtz,
Ivan
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Marc Dhaene

Marc Dhaene


Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Woonplaats : lebbeke
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimewo nov 24, 2010 8:52 pm

in de meeste gevallen vis ik met een snowman presentatie,omdak mijn pop upkes ni kan missen Very Happy en de andere presentatie is een balanced hookbait,deze maak ik met de mix waarmee ik vis en pop up mix,het is in het begin een beetje zoeken naar de juiste hoeveelheden maar eens gevonden een perfect aasje dat just op de haak blijft hangen cheers meer moe da ni zijn voor mij
grtz de marco
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Ed van Os

Ed van Os


Man Aantal berichten : 89
Leeftijd : 61
Woonplaats : Nijmegen
Hobby’s : Vissen,fotografie
Registration date : 22-03-09

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimewo nov 24, 2010 9:33 pm


Hi,

Dit jaar maar met een rig gevist. Een 16mm popup op een KD-rig. Ipv een loodje gebruik ik
putty onder de popup. Als haak eerst een Korda Kurv maatje 4, sinds september een Korda
Kaptor Kurv. Ook maatje 4, kleur gravel. Erg tevreden met deze haak, super scherp. De
KD-rig met een 16mm popup en het maatje 4 ziet er ontzettend lomp uit. Toen ik hem voor
het eerst gebruikte had ik zo mijn twijfels, maar in de loop van de tijd heb ik er steeds meer
vertrouwen in gekregen. Ik heb een ontzettend goed jaar gehad, zeker in vergelijking
met andere vissers op hetzelfde water. Op het moment vis ik daarom alleen nog met deze rig.
En de rig is ook nog eens makkelijk te knopen.

Met vriendelijke groet,Edje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimewo nov 24, 2010 9:48 pm

Nie echt een vaste rig bij mij.
Ik heb er een stuk of 4 waarmee ik de meeste vissituaties kan coveren.
Ze hebben wel allemaal 1 ding gemeen: ze worden gebalanceerd gevist.
In de zomer minder kritisch, in de koudere maanden des te meer!
Terug naar boven Ga naar beneden
peter himschoot




Man Aantal berichten : 327
Leeftijd : 59
Woonplaats : schelle
Hobby’s : karperen, mijne moto
Registration date : 23-06-08

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo nov 25, 2010 7:51 am

Wat me in mijn karperloopbaan opgevallen is (en ik vermoed dat velen dit wel zullen herkennen) dat ik na vele jaren kopieren en experimenteren, nu vooral simpele rigs gebruik. TTZ gemakkelijk om te maken.

De zaken waar ik quasi steeds gebruik van maak omdat ik dit als een meerwaarde ervaar in mijn visserij

Stif(fer) onderlijnmateriaal (fluoro of meestal gewoon nylon gelijk de hoofdlijn)
Sinkers van Korda (echt een zeer grote aanhanger van geworden)
Shot on the hook (inhaking benadert de perfectie)
PB alingner (bedankt hiervoor PB, gedaan met shrinken en poten verbranden, hehe)
Snowmanpresentatie (omdat ik net als Marco zeer graag met Popups vis)
Terug naar boven Ga naar beneden
Beelens Pascal

Beelens Pascal


Man Aantal berichten : 611
Leeftijd : 59
Woonplaats : GERAARDBSERGEN
Hobby’s : Karpervisken-Multicatch
Registration date : 20-08-08

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo nov 25, 2010 8:29 am

Kmoet hier de meeste hier 'volgen'....
snowman,en uk of course pop-up aleen(ben awa azu pop-up addicted,nietwaar Marco Rolling Eyes )
en ,heb zoals peter de easy/efficiente aligners van pb...aan ne kaptor hook,nash triggalink...enda lappet em....astem wilt bijten,of course Suspect
grtzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.multicatch
David De Cleen

David De Cleen


Man Aantal berichten : 128
Leeftijd : 46
Woonplaats : Motsel
Hobby’s : vissen fitness snowborden
Registration date : 17-02-10

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo nov 25, 2010 11:58 am

Ik gebruik een soepele of semi stif rig en dan met pop-up snowman of grondaas
niet teveel tirlantijntjes er aan en voor mijn visserij voldoet dit zeker, ik zie
niet in om andere dingen te gaan gebruiken.

grts
Terug naar boven Ga naar beneden
David Baeten

David Baeten


Man Aantal berichten : 44
Leeftijd : 40
Woonplaats : genk
Hobby’s : karpervissen,muziek,psychologie,bewustmaken nieuws
Registration date : 21-10-11

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedi nov 01, 2011 10:25 pm

snowmannetje met de ondelijn draad van pb meestal die bruine of groene van 35 lb aan de haak een 3 tal cm gestript
haak : ne curv van korda maatje 6 , chubby van korda maat 4 , tnt gladiater maatje 4 , en sinds kort de long shank x van korda maatje 4
Terug naar boven Ga naar beneden
Christian Jonckers

Christian Jonckers


Man Aantal berichten : 19
Leeftijd : 40
Woonplaats : tienen
Hobby’s : vooral vissen (niet alleen op karper- wel hoofdzakelijk) en elektrische gitaar...
Registration date : 02-02-12

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo feb 09, 2012 7:06 am

in de zomer meestal een onderlijn van ong.15 cm. dat stripbare materiaal van pb.
een cm van de haak en wartel gestript, line alinger van pb en daar een korda wide gape maatje 8 als haakaas, meestal een 20 mm boillie met daarop een klein fluo pop upje of een plastic mais korrel...
in de winter vaak gewoon stijf fluocarbon onderlijn materiaal, zo'n 8cm lang. een long shank haak van korda maatje 8 en daarop heel vaak 2 plastic mais korrels. ik vis dan vaak met een voerkorfje om zodoende toch nog meer attractie rond het haakaas te krijgen zonder al te veel te voeren. heeft al héél veel visjes in het net gekregen. ik ben aan't denken om iets in deze aard te doen in de zomer maar dan met een worm als haakaas. op mijn thuiswater zit geen brasem... alleen nog een geschikte rig vinden...
Terug naar boven Ga naar beneden
Jean-Pierre Ketelslegers

Jean-Pierre Ketelslegers


Man Aantal berichten : 351
Leeftijd : 71
Woonplaats : Diepenbeek
Hobby’s : vissen en fietsen
Registration date : 20-10-08

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo feb 09, 2012 8:26 am

Zoveel ideeën, zoveel alwisseling en ze vangen waarschijnlijk allemaal !
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.jempiescarpcorner.comoj.com
davy bettens

davy bettens


Man Aantal berichten : 107
Leeftijd : 36
Woonplaats : vlaanderen
Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;)
Registration date : 22-01-12

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo feb 09, 2012 7:05 pm

ik vis namelijk snowman in de wintermaanden en in de warmere maanden van het jaar gewoon singel boilie.
vraag me niet waarom. Laughing
Terug naar boven Ga naar beneden
Gunther Carton

Gunther Carton


Man Aantal berichten : 54
Leeftijd : 42
Woonplaats : Olsene
Hobby’s : Vissen & Fietsen
Registration date : 17-01-12

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo feb 09, 2012 7:20 pm

yep,

bij mij is het een hengel (20mm/16mm) snowman en de andere lijn 25mm hookbait.

Vorig jaar zelf in Frankrijk gevist met combinatie van boillie en mutant (nash) en geloof me dit vangt ook.

mvg

Gunther
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo feb 09, 2012 7:27 pm

davy bettens schreef:
ik vis namelijk snowman in de wintermaanden en in de warmere maanden van het jaar gewoon singel boilie.
vraag me niet waarom. Laughing

Wellicht omdat je daar net vertrouwen in hebt Davy... Razz

Vis meestal met gecoat onderlijnmateriaal, waarvan uiteraard een deel
gestript is. Ik zal praktisch altijd minstens één hengel met visueel
opvallend aas vissen. Dat kan snowman zijn met fluo pop-up, of een fluo
maiskorrel, soms ook lichtgevende maiskorrels.

Al vis ik ook met veel vertrouwen als ik met een gewone zinkende boilie aan de haak vis,
al zal die meestal wel gepimpt zijn in een of andere soak...

Grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Bart Raats

Bart Raats


Man Aantal berichten : 105
Leeftijd : 45
Woonplaats : antwerpen
Hobby’s : vissen
Registration date : 08-08-09

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo feb 09, 2012 8:28 pm

Voorjaar een zinkende snowman. 20mm en daarachter 15mm beiden zinkend. Vorig jaar goed op gevangen en dan wast gedaan. Wit pop upke on the chod rig was vrij goed in de zomer.
Terug naar boven Ga naar beneden
davy bettens

davy bettens


Man Aantal berichten : 107
Leeftijd : 36
Woonplaats : vlaanderen
Hobby’s : karpervissen- En naar de vrouwen loeren ;)
Registration date : 22-01-12

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo feb 09, 2012 9:23 pm

Jeffrey Benoot schreef:
davy bettens schreef:
ik vis namelijk snowman in de wintermaanden en in de warmere maanden van het jaar gewoon singel boilie.
vraag me niet waarom. Laughing

Wellicht omdat je daar net vertrouwen in hebt Davy... Razz

Vis meestal met gecoat onderlijnmateriaal, waarvan uiteraard een deel
gestript is. Ik zal praktisch altijd minstens één hengel met visueel
opvallend aas vissen. Dat kan snowman zijn met fluo pop-up, of een fluo
maiskorrel, soms ook lichtgevende maiskorrels.

Al vis ik ook met veel vertrouwen als ik met een gewone zinkende boilie aan de haak vis,
al zal die meestal wel gepimpt zijn in een of andere soak...

Grtzz
Idd jeffrey deze laten me nooit in de steek en mn singel zinkende boilie is altijd gesoakd i love it
Die setups brengen mij vis op de mat dus waarom iets anders doen he.
Ik vis altijd met gecoate onderlijn ben daar fan van Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
filip de meulder
Moderator
filip de meulder


Man Aantal berichten : 313
Leeftijd : 52
Woonplaats : ekeren
Hobby’s : vissen
Registration date : 12-10-08

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedi mei 01, 2012 10:32 pm

Kvind dit een zeer interessant onderwerp.

Snowman ok. Maar we zijn bezig op een water waar je nog slechts een paar piepen krijgt en dat is het dan voor de komende 24 uur.
Het voer is dan gedeeltelijk verdwenen.
Volgens mij wordt het tijd om een nieuwe rig of nieuwe aanpak want geloof me vrij, tis frustrerend wetend dat je goe bezig zijt, en dan slechts de gemakkelijke vissen terugvangt.
Khad het hier ergens al aangehaald vissen met pop-up rechtstreeks op het lood, dan is het prikken en hangen, spijtig genoeg vang je er maar een 10% van de potentiele vissen mee.

Kort gezegd, de gemakkelijke vissen vang je zoveel maar die moeilijke vissen, dat is een ander verhaal.

Misschien zijn er nog factoren van belang. Kweet dat moeilijke vissen soms wel gevangen worden met een korst. Dat is toch even stof tot nadenken...

Grt Filip
Terug naar boven Ga naar beneden
Lorenz Cleymaet

Lorenz Cleymaet


Man Aantal berichten : 130
Leeftijd : 31
Woonplaats : Merendree (Oost-Vl)
Hobby’s : Karpervissen en alles wat daarmee te maken heeft.
Registration date : 25-01-11

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimewo mei 02, 2012 6:02 am

Fluo pop-ups en ander opvallend aas gebruik ik de laatste tijd nog maar zelden, op veel wateren wordt er bijna geen hengel meer in gegooid zonder een opvallende snowman of een fake maisje onder de bol. Lijkt mij logisch dat de vissen die presentatie op den duur beginnen te mijden.
Als ik mijn haakaas al lichter wil maken gebruik ik een schijfje van een donkerbruine pop-up maar in de meeste gevallen probeer ik mijn haakaas hetzelfde te houden als het voer. Als ze daar met vertrouwen op azen pakken ze die onopvallende bol aan de haak ook wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Arnaud Castel

Arnaud Castel


Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 36
Woonplaats : Kortrijk
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimewo mei 02, 2012 6:37 am

Lorenz Cleymaet schreef:
Fluo pop-ups en ander opvallend aas gebruik ik de laatste tijd nog maar zelden, op veel wateren wordt er bijna geen hengel meer in gegooid zonder een opvallende snowman of een fake maisje onder de bol. Lijkt mij logisch dat de vissen die presentatie op den duur beginnen te mijden.
Als ik mijn haakaas al lichter wil maken gebruik ik een schijfje van een donkerbruine pop-up maar in de meeste gevallen probeer ik mijn haakaas hetzelfde te houden als het voer. Als ze daar met vertrouwen op azen pakken ze die onopvallende bol aan de haak ook wel.

100% mee eens! valt niets aan toe te voegen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Tommy De Cleen
Admin
Tommy De Cleen


Man Aantal berichten : 1782
Leeftijd : 53
Woonplaats : Hoboken
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 23-03-08

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimewo mei 02, 2012 9:03 am

heel interessant topic ...

ik persoonlijk ben geen fluo gebruiker
en gebruik eigenlijk alleen pop-ups als ik een snowman vis (volledig uitgebalanceerd) dat de haak het zaakje net niet laat opstijgen ..

ik gebruik ook meer en meer slow sinkers/wafters ...
maar fluo nee ik gebruik ze niet, ik hou het op wit/zwart de laatste tijd ...

gebruik ook zwarte bollen (in combo met de originele kleur van het aas/bol)
en gebruik een mix van formaat ....

als ik dan al is een chod gebruik zal het met een zwarte pop-up zijn .. (enorm veel vertrouwen in!!)
Terug naar boven Ga naar beneden
https://www.facebook.com/pages/Baitcraft-Benelux/133215373406831
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimewo mei 02, 2012 3:59 pm

Ik gebruik het laatste jaar heel veel een combi rig.
Een eindje 22lbs stijf fluocarbon, met daaraan een kort (4cm) eindje 15lbs gevlochten onderlijn materiaal + haak geknoopt door gebruik te maken van de Allbright knoop.

Het stukje stijf fluo zorgt ervoor dat na het uitgooien/uitvaren het haakaas weg wordt geduwd van het lood bij het neerkomen op de bodem, terwijl het soepele gedeelte voor de natuurlijke bewegingen van het haakaas zorgt.

En aangezien ik alles bijhoudt in een logboek, kan ik meegeven dat ik bij het gebruik van deze rig slechts 1 vis gelost heb op 22 runs.
Efficient genoeg naar mijn goesting! Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
bocken roel

bocken roel


Man Aantal berichten : 60
Leeftijd : 42
Woonplaats : limburg
Hobby’s : vissen vissen en vissen
Registration date : 29-11-09

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimedo mei 03, 2012 7:04 am

Zelf gebruik ik in de meeste gevallen een 14mm met een fake-maisje. Dit in combinatie met gebroken bollen en zoete mais in een pva zakje. Het water dat ik bevis staat al meer dan 30 jaar onder zware druk dus de vissen kennen de klappen vd zweep. Maar vergeet het allerbelangrijkste niet: vertrouwen vangt.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pol Geens

Pol Geens


Man Aantal berichten : 332
Leeftijd : 60
Woonplaats : aan de Kempische Meren
Hobby’s : aan de waterkant
Registration date : 21-06-08

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimema mei 07, 2012 11:21 am

...
Omdat ik graag knutsel heb ik een grote verscheidenheid aan voorgeknoopte rigs .
Ze zijn meestal om uit te delen aan de opkomende jeugd , en ze appreciëren het nog ook.

Voor eigen gebruik neem ik veelal een rig van " Rig Marole " waar je ook zeer mooie rigjes mee kan maken , net omdat de stijfheid wordt bekomen door de stiff die in de braid zit i.p.v. er rond met als resultaat zeer stijve rig met een goed roterend soepel gedeelte met een variatie aan aaspresentaties : boilie , snowman , enkele korrels maïs , of met een beetje kneedlood een pop-up.

Of het wordt op dressuurwater , indien het helder water is , een combi van fluorocarbon met een soepel voorste gedeelte braid.
Op meer troebel dressuurwater kan het een combi-rig zijn gemaakt van Nash Triggalink met een voorste gedeelte soepele braid.

Mijn boilie aas is meestal gesneden uit een worst , en dit aas is steeds iets meer gepimt als de voederboilie van dezelfde mix , met bv. extra Robin Red en extra amino's .

Grtz , Sun.
Terug naar boven Ga naar beneden
de pauw david

de pauw david


Man Aantal berichten : 356
Leeftijd : 43
Woonplaats : merelbeke
Hobby’s : fitness en vissen uiteraard
Registration date : 13-10-08

Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitimema mei 07, 2012 9:03 pm

hangt af van water tot water, dit kan een antwoord zijn van een blad lang wat mij betreft.
grtzzzz

david
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.dreambaits.be
Gesponsorde inhoud





Welke aaspresentatie? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Welke aaspresentatie?   Welke aaspresentatie? Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Welke aaspresentatie?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» welke winkel ?
» welke weegschaal
» Welke molentjes??
» welke knoop?
» Welke swivel...?

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: