Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Leadcore of tube

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Joris Daelemans

Joris Daelemans

Man Aantal berichten : 75
Leeftijd : 42
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 20-05-08

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimema mei 26, 2008 7:47 am

Wat verkiezen jullie?Ik zelf gebruik beide,maar mijn voorkeur gaat toch meestal naar leadcore omdat ik persoonlijk vind dat dit in sommige situaties beter camoufleerd dan tube.

grts
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimema mei 26, 2008 8:17 am

Ik heb jaren anti tangel tube gebruikt, maar nu gebruik ik al jaren lead core.
Waarom nu lead core omdat je, je lijn de eerste meter (want ik gebruik stukken lead core van +- 120cm)
Op de bodem ligt en met behulp van een zinkende lijn en flying back lead het zaakje vele meters plat (voor zover dat dat mogelijk is) op de bodem ligt.
En ik op deze manier veel meer vertrouwe heb in mijn presentatie.

Tegenwordig durf ik ook al eens gebruik maken van de safe zone korda leaders, maar omdat die nogal aan de korte kant zijn, gebruik ik nu meer die Snide leaders van Berkley (clear).
Deze snide leaders volgd de contoeren van de bodem perfect en ligt ook plat op de bodem.

Rig presentatie en end tackle presentatie is heel belangrijk, en als ge dit goed doet zal dat meer vis op de kant brengen .........
Gast
Gast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimema mei 26, 2008 10:50 am

idd die Korda safe zone leaders zijn wat kort.
Gisteren knoopte ik mijn hoofdlijn aan zo ene en ik trok steeds de draad door op de leader ( technium 0.35 ), die leader was wel wat van zijn mantel kwijt door insnijding van die draad. Heb het nog een keer of drie gedaan en steeds brak de draad op dezelfde plaats.
Dan heb ik een nieuwe leader genomen en daar had ik geen enkel probleem, dus ik denk dat de kern van zulke korda leader de oorzaak is van mijn breuken, zelfs de nieuwe heb ik verwijderd nu, wil niet tijdens een dril een vis hierdoor kwijtgeraken. 7€+ voor één leader vind ik ook wel wat bij het haar gegrepen, moest dit een volledige montage zijn ( met safetyclip, rubber, runsysteem etc ) dan kan ik dat nog aanvaarden maar met een wartel alleen, foei. Nu door dit voorval gisteren ga ik dat niet meer gebruiken, mijn vertrouwen is geschaad, ondanks ik er al mooie vissen op heb gevangen.

Nu zijn de hengels opgetuigt met leadcore, net als Tommy heb ik het graag wat langer,zo een metertje voldoet voor mij, tube gebruik ik ook dit dan de anchor rig tube van esp.
Wesley Mast

Wesley Mast

Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 44
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimema mei 26, 2008 3:50 pm

Heb int verleden steeds de safety clip gebruikt van Korda (met tube) en nog steeds geen klagen van,maar ben dit jaar deels overgestapt naar de Safe zone leaders.
Leadcore heb ik geen ervaring mee,maar sta open voor 'verbeteringen'. Cool

Welke systemen gebruiken jullie dan zoal met de leadcore als ik vragen mag?

De leadcore die jullie kopen,..welk merk is aan te raden + al ready made of maken jullie die zelf af ?

greetz
Wes (de lange)
http://www.carpmovement.com
Igor Van Waesberghe

Igor Van Waesberghe

Man Aantal berichten : 447
Leeftijd : 45
Hobby’s : karperen
Registration date : 15-05-08

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimema mei 26, 2008 6:45 pm

vis altijd met lead cores, kheb daar gewoon vertrouwen in dat mijn aas goed ligt. ofwel die van korda of als ik langer nodig heb gebruik ik mijn rolletje en maak ik ze zolang ik wil
Gast
Gast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimema mei 26, 2008 8:33 pm

Wesley Mast schreef:
Heb int verleden steeds de safety clip gebruikt van Korda (met tube) en nog steeds geen klagen van,maar ben dit jaar deels overgestapt naar de Safe zone leaders.
Leadcore heb ik geen ervaring mee,maar sta open voor 'verbeteringen'. Cool

Welke systemen gebruiken jullie dan zoal met de leadcore als ik vragen mag?

De leadcore die jullie kopen,..welk merk is aan te raden + al ready made of maken jullie die zelf af ?

greetz
Wes (de lange)

Wes ik gebruik de leadcore van fun fishing Stonez, super spul uit frankrijk.
Ik splice zelf mijn leadcore, en gebruik het meestal met het safty clip systeem (armaled Lockjaw clips).
Gast
Gast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedi mei 27, 2008 6:21 am

Voor mij is het leadcore (fox) Wink En altijd een flying backlead der achter.
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver

Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedi mei 27, 2008 9:26 am

ik gebruik de leadcore van nash en van spro die van nash is gewoon maar die van spro noemt fortex er licht nog eens een rubber coating over ,is fijn en sterk je hebt ze in bruin en in groen kleur,ik gebruik altijd safety clip van korda met een onderlijn IQ extrasoft 20LBS of pb power mussel!!!!
Leadcore of tube Nash_l10
Leadcore of tube Photo10
Gast
Gast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedi mei 27, 2008 11:07 am

Leadcore of tube Photo062df1

Flying BackLead (hier niet te zien) + LeadCore (1 m is genoeg, langer word lastig als je moet ver gooien) + InLine Korda Lead (minmum 85) + Rpid Clip en dan de Rig. Dat is waarmee ik 80 % van de tijd mee vis Wink
Gast
Gast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedi mei 27, 2008 11:14 am

Waarom is 1 meter lang genoeg, en waarom is langer moeilijk voor ver te gooien??

Ik persoonlijk gebruik, 110 tot 120cm en ik gooi met gemak 100 tot 110 meter ver.
Gast
Gast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedi mei 27, 2008 11:17 am

K'weet niet Tommy, Ik heb dan gewoon liever (gemakelijker voor mij) Ieder zijn ding hé Wink . Ik heb liever 1m, dat zijn zon' détails die van persoon tot persoon verschillen ... Niet ?
Gast
Gast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedi mei 27, 2008 11:20 am

Idd maat, twas ook maar een vraag he waarom jij het liever maar 1 meter lang hebt Wink
Gast
Gast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedi mei 27, 2008 11:29 am

Blackwater schreef:
Idd maat, twas ook maar een vraag he waarom jij het liever maar 1 meter lang hebt Wink
Hehe Wink

Als ik binnenkort meschien met gevlochte lijn vis, dan zal ik er waarschijnlijk een wat langere plaatsen.
Joris Daelemans

Joris Daelemans

Man Aantal berichten : 75
Leeftijd : 42
Hobby’s : Karpervissen
Registration date : 20-05-08

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedi mei 27, 2008 2:08 pm

Ik gebruik de leadcore van fox en die van esp.Persoonlijk vind ik die van fox makkellijker om zelf te maken.Heb ze al vanaf het begin zelf gemaakt al was het in het begin wel effe wenne maar als je het een paar keer gedaan hebt loopt het wel vanzelf.Ik gebruik meestal 90cm maar ik denk in de toekomst dat ik ze wat langer ga make.

grts
Wesley Mast

Wesley Mast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedi mei 27, 2008 4:56 pm

Eerst en vooral bedankt aan iedereen die geantwoord heeft op m'n vraag...

..Vandaag naar de lokale hengelsportzaak gereden en een bobijn ESP leadcore gekocht
Leadcore of tube Espleadcorejr9

Deze ga ik nu zelf "proberen" te vervaardigen in combinatie met inline lood en/of safety clip Surprised

greetz
Wes (de lange)

Laatst aangepast door Wesley Mast op di mei 27, 2008 6:35 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Gast
Gast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedi mei 27, 2008 5:31 pm

Hoi Wesley , Ik gebruik ook leadcore en dit in combinatie met de safetyclip van korda !
Ik zal nooit leadcore gebruiken met een inlinelood , omdat ik schrik ben in geval van lijnbreuk de vis zich niet zal kunnen bevrijden !!!

Mvg waldo
Wesley Mast

Wesley Mast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedo mei 29, 2008 2:13 pm

waldo schreef:
Hoi Wesley , Ik gebruik ook leadcore en dit in combinatie met de safetyclip van korda !
Ik zal nooit leadcore gebruiken met een inlinelood , omdat ik schrik ben in geval van lijnbreuk de vis zich niet zal kunnen bevrijden !!!

Mvg waldo

Dat begrijp ik amigo...,maar ga ze wss toch beide gebruiken.

greetz
Wes (de lange)
Kevin Richez

Kevin Richez

Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedo mei 29, 2008 7:45 pm

ik gebruik inline lood in combinatie met leadcore en er is geen enkel probleem voor de veiligheid van de karper.
ik maak een lus met een splicingneedle en men lood schuift er gemakkelijk over.
en wesley koopt u maar een sterke maar zeer fijne splicingneedle want met die esp zul je het nodig hebben ik gebruik die leadcore ook van esp.

grts kevin.
http://www.karp.be/v5/
Wesley Mast

Wesley Mast

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitimedo mei 29, 2008 8:00 pm

carpthriller schreef:
ik gebruik inline lood in combinatie met leadcore en er is geen enkel probleem voor de veiligheid van de karper.
ik maak een lus met een splicingneedle en men lood schuift er gemakkelijk over.
en wesley koopt u maar een sterke maar zeer fijne splicingneedle want met die esp zul je het nodig hebben ik gebruik die leadcore ook van esp.

grts kevin.

Idd..maak ook een lus'ke mé een esp splicing needle dus mag geen probs geven in de praktijk,toch bedankt voor den info dude Wink

greetz
Wes (de lange)
Gesponsorde inhoud

Leadcore of tube Empty
BerichtOnderwerp: Re: Leadcore of tube   Leadcore of tube Icon_minitime

Leadcore of tube
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen