Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

De Hybrid Leader

Ga naar beneden 
3 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: De Hybrid Leader   De Hybrid Leader Icon_minitimevr okt 31, 2008 3:40 pm

Als Leadcore niet word toegelaten op het water waar ge vist
Is dit een leuk alternative als je toch een leader wil gebruiken, ik persoonlijk heb er al enkele gemaakt
En het werkt perfect, en je vist niet met leadcore .......
De Hybrid Leader Dehybridleader
1: verwijder de lood draad uit de leadcore
En vervang de lood draad door 60lb fluorocarbon.
2: laat 2 a 4cm soepel, aan bijde uiteindes om het splicen te vergemakelijken.
3: splice een kleine loop, om de hoofdlijn aan te bevestigen.
4: splice een wartel of kwick link aan de andere kant.
5: om de leader te laten zinken, vrijf lead putty over de leader
Je zult zien dat deze super snel zal zinken!!
6: je zult zien dat de leader de putty goed opneemt, zie het verschil of de foto!!

P.S. dit is een Jim Shelley trick, en de moeite om eens te proberen
ik hoop dat dit iemand helpt ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans

Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 44
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hybrid Leader   De Hybrid Leader Icon_minitimevr okt 31, 2008 4:18 pm

Is dit toegelaten op skylake dan ? Het principe blijft eigenlijk hetzelfde he...

Grt
Gast
Gast

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: Leadcore   De Hybrid Leader Icon_minitimevr okt 31, 2008 7:26 pm

Ik denk als Andy daar ziet dat je wel weet wat je doet hij je niet rap zou vragen om uw leadcore eraf te doen, maar waarom niet gewoon vissen met een goeie leader, ik gebruikte altijd leadcore tot ik op skylake de snide leaders van Berkley gebruikte, en ik ben niet meer veranderd van systeem sindsdien.
Gast
Gast

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hybrid Leader   De Hybrid Leader Icon_minitimevr okt 31, 2008 8:09 pm

Twas maar een tip he gasten, ik gebruik ook gewoon de snide leaders van Berkely
maar ik dacht dat dit wel intresant was voor somige!!
ik heb ééntje gemaakt om is te proberen (niet zo zeer om mee te gaan vissen).
Maar het leek me een goed alternative, en zoals Bart al zij Andy weet ook dat de veiligheid en het welzijn van de vis op de eerste plaats komt bij mij ......
bart polyn

bart polyn

Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 43
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hybrid Leader   De Hybrid Leader Icon_minitimevr okt 31, 2008 9:48 pm

kan er mss iemand wat meer vertellen over die snide leaders?sorry als ik dit topic verkloot,anders maak ik een nieuwe aan?!!grtzzzzzzzzz Bart
Gast
Gast

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: snide   De Hybrid Leader Icon_minitimevr okt 31, 2008 10:40 pm

Gewoon es proberen zou ik zeggen, ze zijn te koop bij Janssens (enkel de gekleurde versies gezien) en bij den bever (ook de clear versies), het grote voordeel tov de Korda leaders voor mij is dat deze niet alleen in 3Ft zoals de korda leaders maar ook in 6 FT (gebruik ik) en zelfs in 9Ft te krijgen zijn.

Ik heb niets tegen de korda leaders maar voor mij zijn deze te kort de snide leaders zijn voor mij ideaal van lengte.

Ik gebruik ze met een shocker rig systeem.
Gast
Gast

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hybrid Leader   De Hybrid Leader Icon_minitimezo nov 02, 2008 4:10 pm

Die Korda leaders zijn idd wat te kort uitgevalen, begrijp eigenlijk
niet dat Korda ze ook niet uitbrengen in een langere versie.

Maar de Berkley snide leaders zijn heel goed, dus zit niet echt te wachten op andere .....
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel

Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hybrid Leader   De Hybrid Leader Icon_minitimema nov 03, 2008 9:41 am

Die snide leaders van vb 6ft = 1,8 meter, is dat niet wat lang om nog makkelijk en ver mee uit te gooien. Of is die zo soepel dat je die een deel in de ogen laat om uit te werpen? Ikzelf vis met stukken leadcore van 1m a 1m20 om vlot uitwerpen niet te moeilijk te maken, zou ze mss ook wel nog langer willen.
Gast
Gast

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hybrid Leader   De Hybrid Leader Icon_minitimema nov 03, 2008 9:48 am

Ik gebruik die van 6ft, en kvind het persoonlijk geen nadeel om ver te gooien.
Ik vind dat met de juiste werp techniek (lange slag) ik verder gooi .....

Heb altijd gebruik gemaakt van lange stukken Tube (half pakje per hengel Korda tube) en leadcore ook altijd min 1.5meter
Gast
Gast

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hybrid Leader   De Hybrid Leader Icon_minitimewo nov 19, 2008 11:25 pm

Hi,

Leaders, leadcore . . . allemaal goed en wel maar . .

Dat houdt in dat je ALTIJD ergens een eind achter het lood een knoop hebt,
en dat je om (karper)veilig te vissen, enkel met wartellood en safetyclips
kan vissen, en dat vind ik een beperking;
Mij niet gelaten op mosselbanken en andere "slijtende" ondergronden,
maar persoonlijk (als de bodem niet "te" zacht is) hou ik toch graag ook
de mogelijkheid van kanaallood open: hoofdlijn door het lood ( met tube d'r achter)
rechtstreeks aan de onderlijn geknoopt: geeft nog altijd de beste weerstand
voor een prik enerzijds, en bij onverhoopte lijnbreuk glijdt het lood daar gewoon
vanaf.
Bovendien zit die vis dan niet (als hij al van het lood af kan geraken, wat nog
maar de vraag is; vergelijkende test safetyclips in laatste VBK-nr nog niet gelezen ? )
met een voor hem onbreekbare leader opgescheept; van zodra dat stuk leader
(of de achtergebleven clip: remember de knoop erachter !) ergens toch verward
zou raken (kleine kans, maar ze is er), is zo een vis sowieso ten dode opgeschreven
en dat is het mij NOOIT waard. Gewoon mijn gedacht.

Cheers,
Cool Cool Cool
Michel
Gast
Gast

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: leader   De Hybrid Leader Icon_minitimedo nov 20, 2008 12:59 pm

Je kunt met die leaders gerust inline vissen geen probleem, gewoon de sleeve eruit en gaan, shocker systeem bvb en even veilig.

Ik moet wel toegeven dat je een punt hebt dat hij dan de leader nog even meeneemt, maar ik ben er van overtuigd dat ze die haak toch rap kwijtraken hoor.
Gast
Gast

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hybrid Leader   De Hybrid Leader Icon_minitimevr nov 21, 2008 7:37 am

Er zijn voor alle situaties slechte en goede metodes.
Nu wat mij vooral opvald is dat mensen niet goed de situatie inschaten, en met de verkerde metode aan de slach gaan, met alle gevolgen van dien scratch scratch
gezond verstand en vooal weten wat kan en niet kan.
Bij het gebruik shockleaders, fluorocarbon leaders en leadcore ist enorm belangrijk dat de knoop perfect is (ik zie al te vaak, zwake knopen die niet sterk genog zijn)
of een wartel om een verbinding de maken tussen hoofdlijn en leadcore etz affraid affraid

Een knoop is dus heel belangrijk, ik gebruik deze en hebben mij tot op vandaag nog nooit in de steek gelaten

De Hybrid Leader FShoreLK
Full Shore Leader Knoop

De Hybrid Leader Palomar1De Hybrid Leader Palomar2
En de Palomar Knoop
Gesponsorde inhoud

De Hybrid Leader Empty
BerichtOnderwerp: Re: De Hybrid Leader   De Hybrid Leader Icon_minitime

De Hybrid Leader
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1