Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: leadcore wo aug 05, 2009 8:50 pm
hoi carpsalooners heb een vraagske over leadcore welke gebruiken jullie en waarom?? ik heb de mijne vandaag eens getest in het kantje,en ligt toch ni mooi plat op de bodem,of zou het door de druk van het water wel strakker op bodem liggen? grtzzzzzzzz
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: leadcore wo aug 05, 2009 9:10 pm
ben schreef:
hoi carpsalooners heb een vraagske over leadcore welke gebruiken jullie en waarom?? ik heb de mijne vandaag eens getest in het kantje,en ligt toch ni mooi plat op de bodem,of zou het door de druk van het water wel strakker op bodem liggen? grtzzzzzzzz
Gardner Fox ESP
Da zijn de merken die ik gebruik met op nummer 1 de gardner... supermateriaal en spotgoedkoop en in combinatie met backlead superpresentatie onder water
Grt
ps: Maak je je leadcore wel lang genoeg?
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore wo aug 05, 2009 9:43 pm
ik gebruik de Heavy Plummet Leadcore van Gardner (ben daar heel tevreden over) dat zinkt als een huis, en ligt super plat op de bodem ....
Jurgen Egoego
Aantal berichten : 50 Leeftijd : 45 Woonplaats : harelbeke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 21-04-08
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 6:47 am
bij mij is et sinds dit jaar de creek van indyline (mud camo) nog nooit zo tevreden geweest van leadcore , eeft een grijs witte mantel om en bijna onzichtbaar in et water , dusja hier dan ook direct een antwoord op de vraag waarom grtz
melvindeboer
Aantal berichten : 73 Leeftijd : 42 Woonplaats : geleen Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 7:01 am
Ik gebruik de solar contour leadcore vooral omdat hij in lagere breeksterktes te verkrijgen is, ( 25 en 35LB ) dan de meeste andere merken waardoor hij veel dunner is en moeilijker te zien is maar zeker wel zwaar genoeg is om ook met een chod-rig zichzelf plat tegen de bodem te houden. En verkrijgbaar in 2 kleuren. ( weed green en lakebed brown )
Mvg Melvin
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 7:45 am
Melvin
Kijk zeker ook eens naar de gardner leadcore dan... Is minder dan de helft dikte van vele andere leadcores en geeft echt een mooie presentatie...
Grt
melvindeboer
Aantal berichten : 73 Leeftijd : 42 Woonplaats : geleen Hobby’s : vissen, ijshockey en drinken ;p Registration date : 27-03-08
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 7:50 am
He Datom,
Ik denk vanaf het plaatje te zien dat hij evendik is als Solar zijn leadcore. Ieder zijn ding/merk he maar ik zal hem eens proberen.
Mvg Melvin
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 8:02 am
denk niet dat ik ooit dunnere leadcore heb gezien dan diene van Gardner (en heel sterk, spliced goed en is heel goed) en toch 45lb (20.4kg trekkracht) en is heel dun he Tom ...
vergelijk is (volgens mij is die van Gardner dunner) en hij is sterker!!
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 11:47 am
waar vind je die leadcore van gardner? zouden ze bij den bever die hebben? thx voor jullie reactie dudes grtzzzzzzz
Tom Daelemans
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 12:22 pm
ben schreef:
waar vind je die leadcore van gardner? zouden ze bij den bever die hebben? thx voor jullie reactie dudes grtzzzzzzz
hey Ben
Die hebben ze daar gewoon in de rek hangen bij het gardner materiaal... Anders Johnson Ross he die leveren supersnel en dan nog aan huis
Grt
jean-claude francois
Aantal berichten : 293 Leeftijd : 44 Woonplaats : melle Hobby’s : karpervissen Registration date : 01-06-08
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 1:42 pm
die van solar is ook dun. ik gebruik ze alle 2. die van Gardner is ook top groeten
melvindeboer
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 3:27 pm
Ik gebruik leadcore eigenlijk alleen voor me chod-rigs dus vooral in de winter als ik singlebait ben aan het vissen en jullie?
Mvg Melvin
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 3:31 pm
ik gebruik bijna altijd leadcore (op een veilige manier natuurlijk) persoonlijk vind ik dat het mijn presentatie te goede komt, en schenkt mij zo meer vertrouwe ...
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 3:41 pm
Ik heb niks tegen leadcore, zolang de vis maar van het lood vanaf kan geraken in geval van lijnbreuk. Maar da's nie altijd het geval!
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 5:40 pm
Robby Malfliet schreef:
Ik heb niks tegen leadcore, zolang de vis maar van het lood vanaf kan geraken in geval van lijnbreuk. Maar da's nie altijd het geval!
b Dat is in vele gevallen zo niet,dat vind ik het grote probleem aan leadcore!!Vele weten niet hoe ze dan veilig kunnen/moeten vissen!! Tommy aan die van gardner zitten precies al twee lussen,dus klaar voor gebruik!!? Hoeveel kosten die?
Tom Daelemans
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 6:16 pm
bart polyn schreef:
Robby Malfliet schreef:
b Dat is in vele gevallen zo niet,dat vind ik het grote probleem aan leadcore!!Vele weten niet hoe ze dan veilig kunnen/moeten vissen!! Tommy aan die van gardner zitten precies al twee lussen,dus klaar voor gebruik!!? Hoeveel kosten die?
Zelf splicen he 15€ voor 25meter geloof ik bij den Bever...
Ik heb ooit is iemand gezien die een wartel boven zijn leadcore bevestigde
Ik gebruik het steeds in combinatie met inline maar dan wel inline met zachte sleeves of drop off lood...
Grt
ben vermoesen
Onderwerp: Re: leadcore do aug 06, 2009 7:49 pm
thx voor jullie reacties,ga er deze week nog achter om het te proberen. grtzzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore vr aug 07, 2009 8:43 am
bart polyn schreef:
Robby Malfliet schreef:
als je het gebruikt met het drop off/fall off systeem is er geen enel probleem!!
ik gebruik ze niet Bart (heb geen idee wat het kost) ik heb een spoel en splice het zelf, weer ivm men vertrouwe!
dat heb ik ook al gezien Tom, man man man
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: leadcore vr aug 07, 2009 9:39 am
ja ik hoor nog mensen die het niet zien zitten om het zelf te splicen, is niks moeilijk aan. Hoe je het moet doen staat er stap voor stap duidelijk op uigelegd. Je kan dan zelf je lengte bepalen die je wilt, want ik vind de lengte van die voorgemonteerde meestal veel te kort. En je zal er volgens mij veel meer voor betalen, allé dat denk niet dat ben ik vrijwel zeker
Veel succes ermee hé grtzzzzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore vr aug 07, 2009 10:05 am
heb ooit is een korte diashow/filmke gemaakt hoe ge best spliced maar ik vind het niet meer ....
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: leadcore vr aug 07, 2009 10:36 am
leadcore splicen is idd niks moeilijk.... en het is veel goedkoper dan de voorverpakte leadcores .het systeem van tommy is idd volledig safe,alleen ben je dan ook telkens je lood kwijt he ik vis het meestal met een run rig en bij lijnbreuk is het een koud kunstje voor de vis om de leadcore kwijt te raken...gebruik ook bijna nooit een voorslag,dus da scheelt ook al de keadcore van solar vindt ik superspul alhoewel deze van gardner vrij kort in de buurt komt als ik de foto's hier zo zie groetjes marco ccmoore team benelux
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore vr aug 07, 2009 10:51 am
ja Marco over dat lood telkens kwijt zijn (hebben we het al gehad he) ik blijf bij men standpunt, liever een lood kwijt dan een fish of a live time.
de gardner leadcore, is echt heel goed!! (ik prijs geen stuff aan waar ik geen vertrouwe in heb) maar door de jaren heen verschilende merken gebruikt (ook diene van solar) en de plummed van Gardner steekt er echt boven uit ...
zijn nog wel enkele mensen die dit ook gebruiken, en hoor enkel positieve dingen ...
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: leadcore vr aug 07, 2009 11:42 am
ik zal deze is uitproberen tommy,enig idee waar ze ik deze kan kopen hier in de buurt? groetjes marco
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore vr aug 07, 2009 3:12 pm
marco denk dat ze bij den bever nu ook gardner verdelen.
grts
jakke
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore vr aug 07, 2009 6:36 pm
idd Jakke, bij den bever heb ik ze de laatste keer (toen ik lood gaan kopen ben) ook zien hangen er hangt niet veel, maar de limmpet hebben ze ....