Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: leadcore za aug 08, 2009 11:28 am
Verleden nacht ook weer de gardner leacore (donkerbruin) gebruikt en was weer perfect...
Grt
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: leadcore zo aug 09, 2009 7:37 pm
is er veel verschil dan tussen die namen van leadcore van gardner? grtzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore zo aug 09, 2009 8:18 pm
Heavy plummet 45lb moet je hebben (kleur is voor jezelf te kiezen)
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: leadcore zo aug 09, 2009 8:37 pm
ok thx tommy grtzz
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore zo aug 09, 2009 9:17 pm
your welcome makker
Antonie De Naeghel
Aantal berichten : 322 Leeftijd : 41 Woonplaats : Maldegem Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin Registration date : 07-08-08
Onderwerp: Re: leadcore za sep 26, 2009 6:40 pm
Ik heb al enkele leadcores gehad en heb nu zowel de gardner heavy plummet als de solar contour leadcore. Beiden zijn gelijkaardig kwa gevlochten structuur en kwa dikte. De loden kern van de solar contour is wel soepeler dan de gardner versie waardoor deze waarschijnlijk iets beter de bodemstructuur zal aannemen. Sommige leadcores zijn wat moeilijker te splicen, de solar versie is hierin de makkelijkste die ik al gehad heb, ging zeer vlot.
bart polyn
Aantal berichten : 806 Leeftijd : 43 Woonplaats : Heusden Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's Registration date : 19-08-08
Onderwerp: Re: leadcore za sep 26, 2009 6:47 pm
Kheb me er gisteren ook eens op toegelegd om leadcore te splicen en dat ging heel makkelijk.Kheb het dan eens uitgetest in de kant hoe plat tegen de bodem hij komt te liggen en dit valt eigenlijk heel erg tegen....vlakke bodem geen probleem,maar als er iets ligt zoals een tak,steen of andere oneffenheid,ligt de leadcore toch niet echt ideaal tegen de bodem.........en dat is tochhet belangrijkste waarom je dit product gebruikt??Mss toch beter met zware tube.....
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: leadcore za sep 26, 2009 6:52 pm
bart polyn schreef:
Kheb me er gisteren ook eens op toegelegd om leadcore te splicen en dat ging heel makkelijk.Kheb het dan eens uitgetest in de kant hoe plat tegen de bodem hij komt te liggen en dit valt eigenlijk heel erg tegen....vlakke bodem geen probleem,maar als er iets ligt zoals een tak,steen of andere oneffenheid,ligt de leadcore toch niet echt ideaal tegen de bodem.........en dat is tochhet belangrijkste waarom je dit product gebruikt??Mss toch beter met zware tube.....
Als je geen flying backlead gebruikt of met slappe lijn vist, of gewone backlead, mag je nog een tube of leadcore steken hoor. Door het strekken van de draad staat die toch lichtjes schuin naar boven.
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: leadcore za sep 26, 2009 7:01 pm
bart polyn schreef:
Een zware tube (type anchor tube) zal ook geen mooie presentatie geven als hij over een tak of oneffenheid loopt zene Bart. Een fluoro voorslag van ong. 20lbs (slack line gevist) zonder tube of leadcore geeft dan een veel beter resultaat!
En ik ga er al direct bij zeggen dat ik op die manier nog NOOIT een flank van ne vis beschadigd heb.
Wesley Mast
Aantal berichten : 693 Leeftijd : 44 Woonplaats : Schelle (BE) Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen Registration date : 03-04-08
Onderwerp: Re: leadcore zo sep 27, 2009 3:48 pm
Ikzelf gebruik (naar gelang de situatie) de leadcore van ESP - "original camo" en tot nu toe geen klagen.
ps ; welke knoop gebruiken jullie om je hoofdlijn te bevestigen aan de leadcore ?
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: leadcore zo sep 27, 2009 3:51 pm
Als ik leadcore gebruik dan is het ook de originele ESP leadcore. Ik maak ze altijd volledig zelf. Ik splits aan het uiteinde altijd een heel klein lusje, en daar bevestig ik dan de hoofdlijn aan met een palomar knoop. Nog nooit problemen mee gehad.
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore zo sep 27, 2009 4:50 pm
ik zelf gebruik de bledknoop om de hoofdlijn te bevestigen nooit problemen mee en geen 2e lus nodig...
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: leadcore ma sep 28, 2009 5:43 pm
Elk zijn manier hé. Da 2e luske splicen duurt 20 seconden, en ge hebt het voordeel da ge de leadcore leader achteraf terug kunt gebruiken zonder hem te moeten inkorten.
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore di sep 29, 2009 9:13 am
Robby Malfliet schreef:
Een zware tube (type anchor tube) zal ook geen mooie presentatie geven als hij over een tak of oneffenheid loopt zene Bart. Een fluoro voorslag van ong. 20lbs (slack line gevist) zonder tube of leadcore geeft dan een veel beter resultaat!
En ik ga er al direct bij zeggen dat ik op die manier nog NOOIT een flank van ne vis beschadigd heb.
robby kben van plan dit nu toe te passen op een nieuw water, ivm beschadigen van de vis is geen probs dat weet ik maar hoe zit dat met het breken van de fluoro? wanneer deze een vriendelijk goeie dag zegt met de door ons geliefde obstakels? meer specifiek naar grind en mosselbanken toe? ga naar een 0.35mm hoor ik van de meeste, maar hoe is uw ervaring daarin?
grtz jan
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: leadcore di sep 29, 2009 9:28 am
Hetzelfde als wat ge al gehoord hebt.
Ik ga dan naar ne zware fluo van 20-25lbs. Is sterk en ligt mooi plat op de bodem, zeker met (semi) slappe lijnen. En zoals ik al gezegd heb, nog nooit ne vis beschadigd.
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore di sep 29, 2009 8:45 pm
Ik gebruik ook die van ESP. Die van Kryston was ook ni slecht vond ik vroeger. Heb nu die nieuwe van Nash eens meegebracht voor te proberen. Maar ik vis meestal met Tube dus is het er nog niet van gekomen.
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: leadcore di sep 29, 2009 8:58 pm
gebruikte vroeger ook ESP maar ben overgestapt op solar (op aanraden van den Tino) en moet zeggen dat deze me zeeeeeer goed bevalt,is soepeler als ESP en iets dunner ook maar zker even sterk !! top materiaal ...... groetjes marco
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: leadcore di sep 29, 2009 9:00 pm
Ik ben normaal gezien iemand die nie rap iets verandert, ik vis bijvoorbeeld al met de ESP leadcore vanaf dat het op de markt kwam jaaaaren geleden. Maar toch heb ik mij vorige week eens van die Korda Safe Zone leaders meegebracht. Die met de putty in verwerkt.
Bij het uitpakken viel mij wel op dat die leaders serieus gekruld waren door opgerold in de verpakking te zitten. En aangezien ik graag met slappe lijnen vis dacht ik dat da wel problemen zou kunnen opleveren met de presentatie achter het lood als die ook zo moest gaan krullen op een vlakke bodem.
Wa heb ik dan gedaan? Eerst de leaders eens boven de warmwaterkoker gehouden (stoom) en dan aan 't uiteinde van de leader een inline lood gemonteerd op de swivel. Dan met een duimspijker door het lusje de leaders een paar dagen omhoog gehangen aan de muur met het lood beneden om spanning te houden.
Resultaat na een paar dagen: mooie strakke leaders.
By the way, wie graag met héél dunne leadcore leaders vist, kijk dan een naar die van Gardner!
verhofstadt kristoff
Aantal berichten : 129 Leeftijd : 48 Woonplaats : schelderode Hobby’s : karpervissen Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: leadcore wo sep 30, 2009 7:35 pm
ik gebruik momenteel de esp maar ga wel de gardner eens proberen.is er een winkel in de buurt van het gentse die hem verkoopt
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore ma okt 05, 2009 7:29 pm
Wesley Mast schreef:
ps ; welke knoop gebruiken jullie om je hoofdlijn te bevestigen aan de leadcore ?
Wes makker, ik gebruik de palomar knoop (heel simpel) maar een heel goeie knoop!!!
Kevin Richez
Aantal berichten : 202 Leeftijd : 41 Woonplaats : wervik Hobby’s : vissen en vogelen Registration date : 13-05-08
Onderwerp: Re: leadcore ma okt 05, 2009 7:51 pm
bij de lus op de dia (Blackwater) http://smartcarping.blogspot.com/2008/01/how-to-splice-leadcore.html voorstelling heb ik gezien dat ze super glu gebruiken. ik gebruik deze nooit om geen neven werking zoals geur en versterving tegen te komen. ik denk dat de lus zich zelf opspant bij het aantrekken van de lijn. wat denken jullie hier over?
grts kevin.
Tom Daelemans
Aantal berichten : 670 Leeftijd : 44 Woonplaats : In Tisselt aant water Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/... Registration date : 14-04-08
Onderwerp: Re: leadcore ma okt 05, 2009 8:10 pm
carpthriller schreef:
bij de lus op de dia (Blackwater) http://smartcarping.blogspot.com/2008/01/how-to-splice-leadcore.html voorstelling heb ik gezien dat ze super glu gebruiken. ik gebruik deze nooit om geen neven werking zoals geur en versterving tegen te komen. ik denk dat de lus zich zelf opspant bij het aantrekken van de lijn. wat denken jullie hier over?
grts kevin.
Ik gebruik dat ook niet en heb nog nooit problemen gehad... Lusje trekt zichzelf idd vast...
Grt
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: leadcore ma okt 05, 2009 8:22 pm
Ook geen superglue bij mij.
Maar ik splice de swivel trouwens niet vast aan de leadcore. Ik splice een lus, en daar monteer ik dan de swivel aan via lus in lus verbinding. Ik stuk de lus door het bovenste ringske van de swivel, en dan haal ik de onderkant van de swivel ook door de lus. Supersnel, en heel sterke verbinding.
Het grote voordeel daarvan is da ge in geval van een beschadigde swivel de leadcore nie kapot moet knippen en opnieuw moet splicen om een nieuwe swivel aan te zetten.
Allemaal werk dat nie nodig is als ge een beetje nadenkt.
Gast Gast
Onderwerp: Re: leadcore ma okt 05, 2009 9:01 pm
gebruik al meer dan 10 jaar leadcore nog nooit geen lek super glu gebruikt is trouwens niet nodig (en dat geeft een luchtje af). maak altijd mijn ring swivel via de leadcore vast minder geprul en is niets mis aan, en geeft ook een veel beter geheel ....
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: leadcore ma okt 05, 2009 9:08 pm
Als uwe swivel beschadigd moest geraken dan moet ge hem toch los knippen en opnieuw splicen hé Tommy.