Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 leadcore

Ga naar beneden 
+13
verhofstadt kristoff
Wesley Mast
Arnaud Castel
Antonie De Naeghel
Marc Dhaene
de pauw david
bart polyn
Robby Malfliet
jean-claude francois
melvindeboer
Jurgen Egoego
Tom Daelemans
ben vermoesen
17 plaatsers
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimeza aug 08, 2009 11:28 am

Verleden nacht ook weer de gardner leacore (donkerbruin) gebruikt en was weer perfect...

Grt
Terug naar boven Ga naar beneden
ben vermoesen

ben vermoesen


Man Aantal berichten : 266
Leeftijd : 47
Woonplaats : liedekerke
Hobby’s : karpervissen natuurlijk
Registration date : 14-11-08

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimezo aug 09, 2009 7:37 pm

is er veel verschil dan tussen die namen van leadcore van gardner?
grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimezo aug 09, 2009 8:18 pm

Heavy plummet 45lb moet je hebben (kleur is voor jezelf te kiezen)
Terug naar boven Ga naar beneden
ben vermoesen

ben vermoesen


Man Aantal berichten : 266
Leeftijd : 47
Woonplaats : liedekerke
Hobby’s : karpervissen natuurlijk
Registration date : 14-11-08

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimezo aug 09, 2009 8:37 pm

ok thx tommy
grtzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimezo aug 09, 2009 9:17 pm

your welcome makker Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Antonie De Naeghel

Antonie De Naeghel


Man Aantal berichten : 322
Leeftijd : 41
Woonplaats : Maldegem
Hobby’s : karpervissen, voetbal, vriendin
Registration date : 07-08-08

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimeza sep 26, 2009 6:40 pm

Ik heb al enkele leadcores gehad en heb nu zowel de gardner heavy plummet als de solar contour leadcore.
Beiden zijn gelijkaardig kwa gevlochten structuur en kwa dikte. De loden kern van de solar contour is wel soepeler dan de gardner versie waardoor deze waarschijnlijk iets beter de bodemstructuur zal aannemen.
Sommige leadcores zijn wat moeilijker te splicen, de solar versie is hierin de makkelijkste die ik al gehad heb, ging zeer vlot.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimeza sep 26, 2009 6:47 pm

Kheb me er gisteren ook eens op toegelegd om leadcore te splicen en dat ging heel makkelijk.Kheb het dan eens uitgetest in de kant hoe plat tegen de bodem hij komt te liggen en dit valt eigenlijk heel erg tegen....vlakke bodem geen probleem,maar als er iets ligt zoals een tak,steen of andere oneffenheid,ligt de leadcore toch niet echt ideaal tegen de bodem.........en dat is tochhet belangrijkste waarom je dit product gebruikt??Mss toch beter met zware tube.....
Terug naar boven Ga naar beneden
Arnaud Castel

Arnaud Castel


Man Aantal berichten : 571
Leeftijd : 36
Woonplaats : Kortrijk
Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan
Registration date : 15-06-09

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimeza sep 26, 2009 6:52 pm

bart polyn schreef:
Kheb me er gisteren ook eens op toegelegd om leadcore te splicen en dat ging heel makkelijk.Kheb het dan eens uitgetest in de kant hoe plat tegen de bodem hij komt te liggen en dit valt eigenlijk heel erg tegen....vlakke bodem geen probleem,maar als er iets ligt zoals een tak,steen of andere oneffenheid,ligt de leadcore toch niet echt ideaal tegen de bodem.........en dat is tochhet belangrijkste waarom je dit product gebruikt??Mss toch beter met zware tube.....

Als je geen flying backlead gebruikt of met slappe lijn vist, of gewone backlead, mag je nog een tube of leadcore steken hoor. Door het strekken van de draad staat die toch lichtjes schuin naar boven.
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimeza sep 26, 2009 7:01 pm

bart polyn schreef:
Kheb me er gisteren ook eens op toegelegd om leadcore te splicen en dat ging heel makkelijk.Kheb het dan eens uitgetest in de kant hoe plat tegen de bodem hij komt te liggen en dit valt eigenlijk heel erg tegen....vlakke bodem geen probleem,maar als er iets ligt zoals een tak,steen of andere oneffenheid,ligt de leadcore toch niet echt ideaal tegen de bodem.........en dat is tochhet belangrijkste waarom je dit product gebruikt??Mss toch beter met zware tube.....

Een zware tube (type anchor tube) zal ook geen mooie presentatie geven als hij over een tak of oneffenheid loopt zene Bart.
Een fluoro voorslag van ong. 20lbs (slack line gevist) zonder tube of leadcore geeft dan een veel beter resultaat!

En ik ga er al direct bij zeggen dat ik op die manier nog NOOIT een flank van ne vis beschadigd heb.
Terug naar boven Ga naar beneden
Wesley Mast

Wesley Mast


Man Aantal berichten : 693
Leeftijd : 43
Woonplaats : Schelle (BE)
Hobby’s : Mijn gezin, films & karpervissen
Registration date : 03-04-08

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 27, 2009 3:48 pm

Ikzelf gebruik (naar gelang de situatie) de leadcore van ESP - "original camo" en tot nu toe geen klagen.


ps ; welke knoop gebruiken jullie om je hoofdlijn te bevestigen aan de leadcore ?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.carpmovement.com
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 27, 2009 3:51 pm

Als ik leadcore gebruik dan is het ook de originele ESP leadcore.
Ik maak ze altijd volledig zelf. Ik splits aan het uiteinde altijd een heel klein lusje, en daar bevestig ik dan de hoofdlijn aan met een palomar knoop.
Nog nooit problemen mee gehad.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimezo sep 27, 2009 4:50 pm

ik zelf gebruik de bledknoop om de hoofdlijn te bevestigen
nooit problemen mee en geen 2e lus nodig...
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimema sep 28, 2009 5:43 pm

Elk zijn manier hé.
Da 2e luske splicen duurt 20 seconden, en ge hebt het voordeel da ge de leadcore leader achteraf terug kunt gebruiken zonder hem te moeten inkorten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimedi sep 29, 2009 9:13 am

Robby Malfliet schreef:

Een zware tube (type anchor tube) zal ook geen mooie presentatie geven als hij over een tak of oneffenheid loopt zene Bart.
Een fluoro voorslag van ong. 20lbs (slack line gevist) zonder tube of leadcore geeft dan een veel beter resultaat!

En ik ga er al direct bij zeggen dat ik op die manier nog NOOIT een flank van ne vis beschadigd heb.

robby kben van plan dit nu toe te passen op een nieuw water, ivm beschadigen van de vis is geen probs dat weet ik maar hoe zit dat met het breken van de fluoro? wanneer deze een vriendelijk goeie dag zegt met de door ons geliefde obstakels? meer specifiek naar grind en mosselbanken toe? ga naar een 0.35mm hoor ik van de meeste, maar hoe is uw ervaring daarin?

grtz jan
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimedi sep 29, 2009 9:28 am

Hetzelfde als wat ge al gehoord hebt.

Ik ga dan naar ne zware fluo van 20-25lbs. Is sterk en ligt mooi plat op de bodem, zeker met (semi) slappe lijnen.
En zoals ik al gezegd heb, nog nooit ne vis beschadigd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimedi sep 29, 2009 8:45 pm

Ik gebruik ook die van ESP. Die van Kryston was ook ni slecht vond ik vroeger. Heb nu die nieuwe van Nash eens meegebracht voor te proberen. Maar ik vis meestal met Tube dus is het er nog niet van gekomen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Marc Dhaene

Marc Dhaene


Man Aantal berichten : 191
Leeftijd : 59
Woonplaats : lebbeke
Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ...........
Registration date : 30-10-08

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimedi sep 29, 2009 8:58 pm

gebruikte vroeger ook ESP maar ben overgestapt op solar (op aanraden van den Tino) en moet zeggen dat deze me zeeeeeer goed bevalt,is soepeler als ESP en iets dunner ook maar zker even sterk !! top materiaal ......
groetjes marco
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.ccmoore.be
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimedi sep 29, 2009 9:00 pm

Ik ben normaal gezien iemand die nie rap iets verandert, ik vis bijvoorbeeld al met de ESP leadcore vanaf dat het op de markt kwam jaaaaren geleden. Maar toch heb ik mij vorige week eens van die Korda Safe Zone leaders meegebracht. Die met de putty in verwerkt.

Bij het uitpakken viel mij wel op dat die leaders serieus gekruld waren door opgerold in de verpakking te zitten.
En aangezien ik graag met slappe lijnen vis dacht ik dat da wel problemen zou kunnen opleveren met de presentatie achter het lood als die ook zo moest gaan krullen op een vlakke bodem.

Wa heb ik dan gedaan?
Eerst de leaders eens boven de warmwaterkoker gehouden (stoom) en dan aan 't uiteinde van de leader een inline lood gemonteerd op de swivel. Dan met een duimspijker door het lusje de leaders een paar dagen omhoog gehangen aan de muur met het lood beneden om spanning te houden.

Resultaat na een paar dagen: mooie strakke leaders. Wink

By the way, wie graag met héél dunne leadcore leaders vist, kijk dan een naar die van Gardner!
Terug naar boven Ga naar beneden
verhofstadt kristoff

verhofstadt kristoff


Man Aantal berichten : 129
Leeftijd : 47
Woonplaats : schelderode
Hobby’s : karpervissen
Registration date : 13-10-08

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimewo sep 30, 2009 7:35 pm

ik gebruik momenteel de esp maar ga wel de gardner eens proberen.is er een winkel in de buurt van het gentse die hem verkoopt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimema okt 05, 2009 7:29 pm

Wesley Mast schreef:


ps ; welke knoop gebruiken jullie om je hoofdlijn te bevestigen aan de leadcore ?

Wes makker, ik gebruik de palomar knoop (heel simpel) maar een heel goeie knoop!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
Kevin Richez

Kevin Richez


Man Aantal berichten : 202
Leeftijd : 41
Woonplaats : wervik
Hobby’s : vissen en vogelen
Registration date : 13-05-08

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimema okt 05, 2009 7:51 pm

bij de lus op de dia (Blackwater) http://smartcarping.blogspot.com/2008/01/how-to-splice-leadcore.html
voorstelling heb ik gezien dat ze super glu gebruiken. ik gebruik deze nooit om geen neven werking zoals geur en versterving tegen te komen. ik denk dat de lus zich zelf opspant bij het aantrekken van de lijn.
wat denken jullie hier over?

grts kevin.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://www.karp.be/v5/
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimema okt 05, 2009 8:10 pm

carpthriller schreef:
bij de lus op de dia (Blackwater) http://smartcarping.blogspot.com/2008/01/how-to-splice-leadcore.html
voorstelling heb ik gezien dat ze super glu gebruiken. ik gebruik deze nooit om geen neven werking zoals geur en versterving tegen te komen. ik denk dat de lus zich zelf opspant bij het aantrekken van de lijn.
wat denken jullie hier over?

grts kevin.

Ik gebruik dat ook niet en heb nog nooit problemen gehad... Lusje trekt zichzelf idd vast...

Grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimema okt 05, 2009 8:22 pm

Ook geen superglue bij mij.

Maar ik splice de swivel trouwens niet vast aan de leadcore.
Ik splice een lus, en daar monteer ik dan de swivel aan via lus in lus verbinding.
Ik stuk de lus door het bovenste ringske van de swivel, en dan haal ik de onderkant van de swivel ook door de lus.
Supersnel, en heel sterke verbinding.

Het grote voordeel daarvan is da ge in geval van een beschadigde swivel de leadcore nie kapot moet knippen en opnieuw moet splicen om een nieuwe swivel aan te zetten.

Allemaal werk dat nie nodig is als ge een beetje nadenkt. Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimema okt 05, 2009 9:01 pm

gebruik al meer dan 10 jaar leadcore nog nooit geen lek super glu gebruikt is trouwens niet nodig (en dat geeft een luchtje af).
maak altijd mijn ring swivel via de leadcore vast minder geprul en is niets mis aan, en geeft ook een veel beter geheel ....
Terug naar boven Ga naar beneden
Robby Malfliet

Robby Malfliet


Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Woonplaats : Haasdonk
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitimema okt 05, 2009 9:08 pm

Als uwe swivel beschadigd moest geraken dan moet ge hem toch los knippen en opnieuw splicen hé Tommy.

Maar ik weet het, ik werk nie echt graag... lol!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





leadcore - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: leadcore   leadcore - Pagina 2 Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
leadcore
Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» De Hybrid Leader
» Leadcore of tube
» Leadcore Combi Rig (rig clinic)
» Nieuwe leadcore leaders met de hoogst mogelijke veiligheidsgraad

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: Tips & Tricks-
Ga naar: