Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

op zoek naar ...

Ga naar beneden 
+2
Bart Debosschere
peter himschoot
6 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimema mei 17, 2010 8:39 am

ik en een paar maten zijn op zoek naar een water in france (tot zo´s 500km ver) waar ge gemakelijk je vis kunt vangen (grote vissen mag) maar vooral een water waar je je eens kunt amuzeren, qua vis vangen ... en de kans op toch enkele mooie vissen.
betaalwater mag altijd.
ikzelf weet er enkele maar ik sta open voor nieuwe dingen daarom deze post??
ook de moogelijkheid om voor maar enkele dagen te gaan (lang weekend bvb) ...
alvast bedankt btw pm mag ook ze ...
Terug naar boven Ga naar beneden
peter himschoot

Man Aantal berichten : 327
Leeftijd : 59
Hobby’s : karperen, mijne moto
Registration date : 23-06-08

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimema mei 17, 2010 4:26 pm

Etang du moulin in Vergaville is een echt runswater en de gewichten gaan toch tot 29kg herinner ik me, je kon er ook voor een paar dagen afkomen.

Als het wa groter mag zijn ((90ha zoiets) heb ik me jaren geamuseerd op etang de la mutche te Morhange. Dit is een goedkoop gemeentewater met alvast een groot bestand, hoe het bestand aan grote vis is weet ik niet. Regelmatig met 3 hengels tegelijk een run gehad. Ook hier kan je per dag betalen.

Helaas hebben de grote meren in het Mosellegebied de laatste jaren terug hard te verduren gehad onder de interesse, dankzij de artikelen van Ruud Hageman. Anders zou ik niet twijfelen en alleen mijn pijlen daar nog op richten. Opgelet, de controle is er niet van de poes, zolang ge alleen overdag vist ga je wel een zeer mooie tijd beleven.

Ge moogt me altijd op de hoogte houden indien je die kant uit gaat, daar ligt nog steeds mijn grote Frankrijkliefde.

En ik denk dat je op Du Der echt terug kloppen kan doen, ik ga er alvast in juni terug poolshoogte nemen.
Gast
Gast

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimema mei 17, 2010 5:02 pm

thx Pe toch iemand, merci ...
Bart Debosschere

Bart Debosschere

Man Aantal berichten : 1018
Leeftijd : 47
Hobby’s : Carpfishing & dog-sport
Registration date : 24-01-09

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimema mei 17, 2010 7:17 pm

Joris Vandaele zoon van .... hij en zijn pa hebben een propper water liggen in France.
Deze kan gehuurd worden , er zit geen commerciele visserij op .
Is enkel een prive water, die enkel maar kan bevist worden enkele keren in het jaar.
Indien je verdere info wenst kan ik je zijn telnr bezorgen of email.
Vragen staat vrij makker .........
Ivan De Ridder

Ivan De Ridder

Man Aantal berichten : 489
Leeftijd : 53
Hobby’s : Karpervissen / Genieten van ne goeien Duvel
Registration date : 23-12-08

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimema mei 17, 2010 8:43 pm

Hier een link naar een filmpje op youtube, betreffende Lac de Fragne, het water
van Joris Vandaele, waar Exos het over heeft.

https://www.youtube.com/watch?v=Dr-Xex7btBQ

Grtz
Ivan
http://www.ccmoore.be
Robby Malfliet

Robby Malfliet

Man Aantal berichten : 2753
Leeftijd : 48
Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel...
Registration date : 06-01-09

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimema mei 17, 2010 8:59 pm

Blackwater schreef:
ik en een paar maten zijn op zoek naar een water in france (tot zo´s 500km ver) waar ge gemakelijk je vis kunt vangen (grote vissen mag)

Wi is daar nie naar op zoek... Wink
peter himschoot

Man Aantal berichten : 327
Leeftijd : 59
Hobby’s : karperen, mijne moto
Registration date : 23-06-08

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 18, 2010 6:19 am

Etang de puits in de Loirestreek + een aantal (zeer) kleine waterkes die daar in de buurt liggen, hadden ook een leuk bestand (ik spreek wel over zeker 10j geleden, want door een paar minder plezierige trips op openbaar water is mijne kazak toen gedraaid naar BTWater). Dit water heeft even in de aandacht gestaan toen de broers Mahin zowat "bekend" waren. Als je je gewoon afkapt op een camping die gelegen is aan een stroom (en al zeker als daar dan nog een plas ligt die verbinding heeft met die stroom) dan zal je je zeer goed amuseren.

Lac de Bouzey, maar hier worden vrij veel enduro's gehouden.

De zin is er bij mij ook terug om het nog eens een kans te geven op openbaar, maar 't vrouwke is daar niet meer voor te vinden.

Zelf zou ik graag eens een water bevissen waar zeer grote (lees 20+) grassies op zitten, daar wil ik er wel 1 van Twisted Evil In de film van Guy de Respetto (iets van die strekking want ook dit is al in een ver verleden) over grote grassies vingen ze er enkele van 25+, ook dit was in het Mosellegebied, maar we zijn het nooit te weten gekomen.

Voor echt leuke en onbezorgde tijden denk ik dat je best af bent met een campingwater, deze hebben altijd een zeer groot bestand en doorgaans zwemt daar overal wel een 25+ rond. Zelf heb ik ooit op een camping in Gien gevist en daar was het supersimpel (helaas waren de vissen er toen nog superklein, maar wat ik later vernomen heb zijn ook daar de vissen uitgegroeid tot op zijn minst 15kg+).
Gast
Gast

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 18, 2010 8:11 am

Robby Malfliet schreef:
Blackwater schreef:
ik en een paar maten zijn op zoek naar een water in france (tot zo´s 500km ver) waar ge gemakelijk je vis kunt vangen (grote vissen mag)

Wi is daar nie naar op zoek... Wink
ik ben daar naar op zoek, om met enkele vrienden naar toe te gaan.
maar de loire streek is al te ver, tmoet makelijk aanrijdbaar zijn (zodat we er voor enkele dagen naar toe kunnen, weekend bvb) ...
Dennis de Wilde

Dennis de Wilde

Man Aantal berichten : 121
Leeftijd : 49
Hobby’s : wat denk je?!?!?
Registration date : 17-06-08

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 18, 2010 2:40 pm

Hey Tommy: Freedom Lakes iets?
Gast
Gast

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 18, 2010 2:51 pm

Dennis makker, kzat er net naar te kijken op facebook!! (btw leuke trip gehad daar zo te zien)
hoe ver is dat (in km) en welke regio, lijkt me wel intresant .. en kun je voor korte trips terecht??

elke info is welcome (van iedereen ok) ...
Dennis de Wilde

Dennis de Wilde

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 18, 2010 3:02 pm

Was erg aangenaam, Mark is echt een ok dude. Kijk maar eens op www.freedomlakes.com Je kunt met Mark wel alle kanten op volgens mij. Het ligt bij Poitiers. vanaf hier ruim 800km.. Stuur Mark maar een post op Facebook, er is een Group. Ik krijg hem al een tijdje niet te pakken, denk dat hijzelf op vancance is ofzo. Zijn compagnon is een Fransman dus er is altijd wel iemand. Zeg maar dat een een maat van mij bent ;-)
Stekken op grote meer zijn beperkt, hogguit 6/7 man per week. Wellicht middelste meer ook interessant, iets lager gemiddelde maar zeeeer mooi!! Ik hoor wel als het wat wordt
Gast
Gast

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 18, 2010 3:10 pm

thx mate, ik ga zeker is informeren ...
lijkt me daar heel mooi, en tof om vissen, jij en Jan hebben het er naar jullie zin gehad dus ...
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 44
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 18, 2010 5:40 pm

dutchdennis schreef:
Was erg aangenaam, Mark is echt een ok dude. Kijk maar eens op www.freedomlakes.com Je kunt met Mark wel alle kanten op volgens mij. Het ligt bij Poitiers. vanaf hier ruim 800km.. Stuur Mark maar een post op Facebook, er is een Group. Ik krijg hem al een tijdje niet te pakken, denk dat hijzelf op vancance is ofzo. Zijn compagnon is een Fransman dus er is altijd wel iemand. Zeg maar dat een een maat van mij bent ;-)
Stekken op grote meer zijn beperkt, hogguit 6/7 man per week. Wellicht middelste meer ook interessant, iets lager gemiddelde maar zeeeer mooi!! Ik hoor wel als het wat wordt

hier ze de tel nr van Mark (Beldom)
Doe hem ook vele groeten van me.
Heb er reeds 2keer gevist,met succes!Wel te ver Tommy voor uw verwachtingen!
Ligt idd bij Poitiers,de streek van Limoges!

Grtn,
greg

0033 628636 365
Gast
Gast

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 25, 2010 10:06 am

te ver, voor een weekend of merdere dagen, maar kga zeker naar daar
volgend jaar zoeken we na de week op skylake in Juli nog 2 weken verder te vissen in france en dan lijkt freedom Lake – Angele (750kg is een eind) maar niet het einde van de wereld.

we zijn (ik, Jurgen en Timo) toch van plan om er nog 2 weken aan te brijen dus, ga is verder informeren en is voor leggen aan de friends ...
nog is bedankt he ..

P.s. ondertussen, is freedom al besproken (en goed gekeurd door de friends)
nu nog één water ze, en dan ist 3 weken france volgend jaar ....
Dennis de Wilde

Dennis de Wilde

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 25, 2010 5:18 pm

Goed om te horen dat je volgend jaar naar Angele gaat, je zult je prima vermaken!!!
Gast
Gast

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 25, 2010 6:00 pm

thx voor de info Dennis, Jurgen kijkt er ook al naar uit Wink
nu wachten op Mark zen antwoord ...
Dennis de Wilde

Dennis de Wilde

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimedi mei 25, 2010 7:18 pm

Nice, zeg maar tegen Mark dat je via mij komt, hij zal goed voor jullie zorgen ;-)
Gregory Depoutre

Gregory Depoutre

Man Aantal berichten : 317
Leeftijd : 44
Hobby’s : muziek
Registration date : 27-03-08

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimewo mei 26, 2010 6:30 am

Tommy,als ge op Angéle vist ist er qua bodemstructuur nie veel werk aan iets intressant te zoeken.
De bodem is er licht hellend,langs beide kanten.De bodem is er redelijk hard aan de kanten,zo een 10meter.Dan ist blubber.
Der liggen enkele hardere stukken in het midden.Deze stukken zijn dan ook aangeduid met markers,door de Mark geplaatst.
Let wel,ik heb er Mark over aangesproken en die beaamde mijn probleem.Ik heb tal van vissen verspeeld door de markers.Vooral de grotere!!!die zwemmen zich bewust vast!Had toen voorgesteld om van die flexibele markers te gebruiken.Nu zijn het dikke stokken bamboe!Zelf toen ik midden de put stond te drillen aan de bamboe,toch heb je een reeéle kans da ge uw vis zult verspelen door lijnbreuk.
Anders is het idd gezellig zitten..Als ge vanaf stek 21 zit,is er geregeld wel passage van de grote put en van de verdere stekken.Maar indien hinderlijk,Mark lost dit zelf op,de wagens knn ook langs de andere kant weg.
We hebben er heel goed gevangen toen,stek 21 en 22...Meerval,graskarp maar vooral heel veel prachtige spiegels en schubben...

Indien andere vragen,shoot me!no^problem !

Grtn,
Greg

trouwens,gouden tip...

Vis met 3 kleinere stukken aas op de hair..
Bij ons liep het als een trein toen ik na dag 2,3kubusjes boilie op de hair deed.Had zelf soms 3 runs tergelijk !!was nie normaal!
En de squid lag blijkbaar goed in de smaak bij de schubkarpers!deze kwamen er sinds enkele maanden niet meer uit..wij hadden er een groot aantal.Tot grote verwondering van Mark toe..
Gast
Gast

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitimewo mei 26, 2010 6:59 am

thx gasten (kleen voor de info)

@ Dennis, zal ik zeker doen makker merci he ...

nu nog één (goed) water vinden als 3de sop, voor de laatste week van onze tour the france ...
Gesponsorde inhoud

op zoek naar ... Empty
BerichtOnderwerp: Re: op zoek naar ...   op zoek naar ... Icon_minitime

op zoek naar ...
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Op zoek naar water (zuid frankrijk)
» vistrip naar La Horre