Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 terug naar het oude vertrouwde

Ga naar beneden 
+6
Guy Michiels
Bernard Veys
Tom Daelemans
bart polyn
Steven Deschrijver
Jeffrey Benoot
10 plaatsers
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedo jun 12, 2008 9:50 pm

ik heb het gehad met ready mades.
morgen word de garage omgetoverd tot keuken om terug bollen te gaan rollen.
ik ga jullie om een mening vragen.
het word een simpele vier-delen mix.
250 gr maïsmeel
250 gr sojameel (mager)
250 gr tarwegriesmeel
250 gr vismeel

voor de rest gaat er nog een zoetstofje bij en dat zal het ongeveer zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedo jun 12, 2008 9:58 pm

Tja Hugo, mix is nogal gewoon niet echt speciaal (vind ik persoonlijk) zit ook niet is kwa voedings warde!!
Ik wil niet de spel breker zijn, maar ik vind aan die mix niets dat mij zou doen watertanden.

15 kg Volvette soja (getoast)
10 kg griesmeel
10 kg Fijn tarwemeel
10 kg maismeel/polenta grof
10 kg sardine & anchovy's meal
20 kg herring meel
10 kg megablend red
5 kg crunchy kelp
10 kg moore's clo
200 g ultrasweet

Dit zou ik gebruiken moest ik zelf een mix maken .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimevr jun 13, 2008 11:36 am

Als basis is dat zeker geen slechte mix, en op vele wateren zal je daar nog wel een vis op vangen ook, maar om daar nu voercampagnes mee op te starten zou ik toch ook wat extra's toevoegen...

Wat extra birdfood(eivoer) er bij zal de voedingswaarde toch al wat doen stijgen, en als je er nog universeel vogelvoer bij kapt heb je al meteen een betere vanger, universeel voer zie je soms in de winkels liggen als PTX, meer is dat niet, vogelvoer, zit vol van de kleine insecten en is een meerwaarde voor uw mixen, koop die aan in voederzaken en je zal die veel goedkoper hebben! En er zijn uiteindelijk veel soorten vogelvoer die je kan verwerken in uw mix, het ene al beter dan het ander, experementeren is de boodschap hé...

Ook meerdere soorten vismeel kunnen de vangkracht aandoenlijke stijgen, en wil je een meer uitgesproken vismix mag je de hoeveelheid zeker vermeerderen, als je weet dat sommige aasfirma's tot 50% gebruiken, maar zoveel gebruik ik nu ook weer niet, tot zo'n 35%...

De goede oude Robin-red...velen vinden dat RR zijn beste tijd heeft gehad, wel op sommige waters kan het nog steeds voor extra vis zorgen, daar ben ik van overtuigd, en ik gebruik het dan ook graag en met veel vertrouwen, ook al zjn er die beweren dat het geen instant-respons heeft...ik vis praktisch altijd instant en vang zeer goed op mijn eigen RR mixen...en gebruik de goeie...die van HAITH'S!
Of wil je een pikant smaakje maar liever toch geen Robin-red? Dan kan Chili-peper of cayenne-peper voor een oplossing zorgen!

Dat zijn de extra's die ik eerder zou gebruiken om een mix te maken, het blijft nog betaalbaar ook, al kost nog wat extra leverpoeder, squid, of kelp nu ook de wereld niet om uw mixen nog een extra boost te geven zonder dat je flavour moet gebruiken, want het is meestal die chemische troep die het kostenplaatje de hoogte injaagt...

Grtzzzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimevr jun 13, 2008 5:19 pm

met deze mix heb ik vroeger altijd gevist.
de boilies waren goed hard en ideaal om ver mee te voeren, na 1 nacht in het water kon je ze zonder problemen van de hair halen (vielen in brokjes) en mijn vangsten logen er niet om.
tis vanaf toen dat ik 30-gers begon te vangen (en dat was in die tijd al heel wat Very Happy )
het is zoals je zegt, de vismeel kan eventueel veranderd worden door trouvit of in de winter een zoet ingrediënt (koekjesmeel).
de kelp of geroosterde kemp was al een optie en zal mee in de mix verwerkt worden.
wat ik wel weet is dat deze mix op 1,73 € per kg komt (droge mix) en pakken goedkoper is dan de meeste boilies die je maar kan vinden.
nu alleen nog maar hopen dat de vangsten er niet om gaan liegen Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Steven Deschrijver

Steven Deschrijver


Man Aantal berichten : 309
Leeftijd : 37
Woonplaats : kluisbergen
Hobby’s : weekends aan een stuk karperen
Registration date : 20-04-08

terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimeza jun 14, 2008 5:05 pm

als ik begon met boilies te draaien gebruikte ik deze nu laat ik ze draaien!!!
200gr soyameel onvet
150gr tarwemeel
50grvitamineo
150grmaismeel
250grpindameel
150gr koekmeel
50grtarwegluten
2soeplepels druivesuiker
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo jun 18, 2008 2:31 pm

zondag ga ik voor het eerst weer mijn eigen bollen draaien.
de tip van zors gaat het doen en er gaan wat extra ingredienten bij.
volgende week een voersessie beginnen en kijken waar we eindigen.
mercie voor de info Wink
Terug naar boven Ga naar beneden
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot


Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 50
Woonplaats : Kortemark
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo jun 18, 2008 5:27 pm

De tips zijn met graagte gegeven...laat me weten wat de resultaten zijn, en veel succes!
Grtzzzzzzzzzzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedo jun 19, 2008 6:21 pm

de resultaten zullen hier op dit forum geplaatst worden Wink Laughing
ik kijk er alleszins ook naar uit Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedi okt 21, 2008 1:36 pm

Hoe is je test/voer fase verlopen...

greetzzz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedi okt 21, 2008 3:12 pm

belachelijk slecht.
mijn jaar is 1 grote flop geworden.
waters van vroeger zijn keihard geworden en ik krijg de vissen niet op het voer.
mijn vangsten liegen er niet om. 11 karpers waaronder een 15kg spiegel, 3 steuren, een grote ruisvoorn en een vrachtwagen vol brasems.
dan heb ik nog 3 karpers mogen lossen.
momenteel ben ik aan/met een andere samenstelling bezig en bijhorende bijproducten om er in te verwerken (zoals Essential Extracts, aminol, ...)
het zoeken naar een goede boilie is een extra hobby geworden.
het bos is verdraaid groot geworden op gebied van aas.
Terug naar boven Ga naar beneden
bart polyn

bart polyn


Man Aantal berichten : 806
Leeftijd : 42
Woonplaats : Heusden
Hobby’s : Karpertjes vangen natuurlijk en luipaargekko's
Registration date : 19-08-08

terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedi okt 21, 2008 3:21 pm

Kvind die mix op zich ook niet mis,maar dan als basis,mss wat Robin red erbij en in de zomer een olie opsteken!!Moet je zeker vis opvangen.Denk anderzijds wel als je op een water vist waar de karper al 1000 verschillende soorten boilies gezien heeft en hij kan kiezen tussen boilies van je buurman met betere voedingswaarde!dat je het dan moeilijk zal krijgen!!
grtzzzzzzzzzzzzzz Bart
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedi okt 21, 2008 4:13 pm

15 kg Volvette soja (getoast)
10 kg griesmeel
10 kg Fijn tarwemeel
10 kg maismeel/polenta grof
10 kg sardine & anchovy's meal
20 kg herring meel
10 kg megablend red
5 kg crunchy kelp
10 kg moore's clo
200 g ultrasweet

deze mix is echt een goeie, geloof me (en er moet niets meer aan toegevoegd worden)
zelfs geen flavour (dat mag maar moet zeker niet)
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedi okt 21, 2008 5:36 pm

Hugo schreef:
belachelijk slecht.
mijn jaar is 1 grote flop geworden.
waters van vroeger zijn keihard geworden en ik krijg de vissen niet op het voer.
mijn vangsten liegen er niet om. 11 karpers waaronder een 15kg spiegel, 3 steuren, een grote ruisvoorn en een vrachtwagen vol brasems.
dan heb ik nog 3 karpers mogen lossen.
momenteel ben ik aan/met een andere samenstelling bezig en bijhorende bijproducten om er in te verwerken (zoals Essential Extracts, aminol, ...)
het zoeken naar een goede boilie is een extra hobby geworden.
het bos is verdraaid groot geworden op gebied van aas.

Hoeveel uren heb je dan geklopt Hugo?

Grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedi okt 21, 2008 6:24 pm

ik ga elke zaterdag van 20u tot zondag max 10u de nacht doen.
af en toe komt er een nachtje extra bij dus heb al redelijk wat uurtjes gevist (nog niet zo veel als vroeger)
vorig jaar oktober terug begonnen dus mag je ongeveer rekenen op een 60 nachten van 14u is 840 uurtjes.
gene vette dus Embarassed
Terug naar boven Ga naar beneden
Tom Daelemans

Tom Daelemans


Man Aantal berichten : 670
Leeftijd : 43
Woonplaats : In Tisselt aant water
Hobby’s : Karpervissen/Voetbal/Kickeren/...
Registration date : 14-04-08

terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo okt 22, 2008 5:42 am

Hugo schreef:
ik ga elke zaterdag van 20u tot zondag max 10u de nacht doen.
af en toe komt er een nachtje extra bij dus heb al redelijk wat uurtjes gevist (nog niet zo veel als vroeger)
vorig jaar oktober terug begonnen dus mag je ongeveer rekenen op een 60 nachten van 14u is 840 uurtjes.
gene vette dus Embarassed

IK vis ongeveer evenveel als jou en ik vraag me af waarom je geen goeie freezers zoekt? Er zijn enorm veel aasfirma's die bollen aan scherpe prijzen verkopen. Ik begrijp natuurlijk wel dat vissen vangen met je home made bollen enorme voldoening kan geven maar wat als het juist niet begint te lopen? Al die tijd en moeite voor niets.

Grt
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo okt 22, 2008 7:57 am

Maar de waters waar ge vist zen ok ni de makkelijkste eh Hugo. Denk dat er niemand opt kanaal dit jaar echt goeie resultaten heeft behaald. Sterker nog, denk dat iedereen over al zijn sessies bekeken meer dan 90% geblankt heeft. Tis gewoon een hele dode bedoeling geweest dit jaar. En de rest van de waterkes hebben ok al ni teveel opgebracht. Dus ja.

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo okt 22, 2008 9:36 am

Ik denk persoonlijk dat het toch veel te maken heeft met de voedings warde (kwaliteid van je aas)
of je goed of minder goed scored op een water.

Het kan dan mss wel een minder jaar zijn geweest, er zijn er altijd die beter vangen!!
en aan wat ligt dat??
ik heb door de jaren heen, al heel wat geexperimenteerd met aas (boilies etz)
en kwaliteids aas steekt er toch altijd met kop en schouders boven.

tis maar een gedacht he, maar denk dat ge beter een kilo goeie bollen int water kunt gooien
dan een kilo minder goeie bollen .....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo okt 22, 2008 9:54 am

Denk ook dat vaak het probleem ligt bij onze leveranciers, hoe vers is ons zogezegd "vers" spul wat we aankopen als zelfroller? En hoe kwalitatief zijn de desbetreffende vismelen tov vroegere jaren...

Anderzijds vind ik ook persoonlijk dat de verhalen over de kanaalvangsten idd. gigantisch tegenvallen, tenzij er tegen de sluiscomplexen wordt gevist!

Zelfs wij, die op gewone vijvers vissen hebben een serieuze terugval gehad qwa vangsten, zal hierbij ook het weer een factor spelen? Mogelijk wel... Wie zal het allemaal zeggen...

Om terug op de mix te komen, zou deze basic samenstelling + extra's zeker ne degelijke moeten zijn. Idd Tommy de uwe is een aardige combi. Maar als je bij deze aan 't voeren slaat weet de portemonne het ook wel Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo okt 22, 2008 10:08 am

Ik weet dat de koopkracht daalt!!!
en dat vele hun portemonne dicht houden, maar ooit al is bij stil gestaan
dat waneer je goed aas hebt en lekker loopt te vangen dat je er niet bij stil staat
maar waneer je een mindere boll hebt en je zit te blanken, de rekening is dan gauw gemaakt bij mij hoor

al die verspeelde uren aan de water kant, te zitten neuze peuteren!! met die o zo goedkopen bol scratch scratch
Nu ja iedereen maakt dat voor zich zelf uit natuurlijk, maar ik ga vissen om iets te vangen uit het water en niet uit men neus ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo okt 22, 2008 10:12 am

Blackwater schreef:
Ik weet dat de koopkracht daalt!!!
en dat vele hun portemonne dicht houden, maar ooit al is bij stil gestaan
dat waneer je goed aas hebt en lekker loopt te vangen dat je er niet bij stil staat
maar waneer je een mindere boll hebt en je zit te blanken, de rekening is dan gauw gemaakt bij mij hoor

al die verspeelde uren aan de water kant, te zitten neuze peuteren!! met die o zo goedkopen bol scratch scratch
Nu ja iedereen maakt dat voor zich zelf uit natuurlijk, maar ik ga vissen om iets te vangen uit het water en niet uit men neus ......

KLopt helemaal, wat je zegt. Maar bij deze kosten, kan je dan niet beter ne goeie boilieboer zoeken, en de prul laten rollen zal misschien nog beterkoop zijn ook? EN ze zullen ook best wel top spul erin stoppen,toch? Hoewel dit echt niet mijn ding is...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo okt 22, 2008 10:21 am

ik heb jaren in de keuken zitten prullen met vanales en nog wat!!
en de mix die ik heb opgegeven is zowat het beste wat er is uitgekomen (hij is super) en ik garandeer vangsten Wink Wink
hij heeft alles wat een goeie mix moet hebben, zowel bird food als vismeel en een lekker chruncy
het bevat zowel suikers als andere hoogwardige voedings waar.
waar een karper die er van eet, terug zal komen voor meer
want tis belangrijk dat een aas waarmee je aan de slach gaat niet na een half jaar is uitgevist

voor mij is het persoonlijk belangrijk dat een aas (boillie) enkele jaren meegaat (2 a 3 jaar) en zo kun je pas echt weten wat de mix/aas waard is!!

maar de boillie boor is een leuke oplossing, en dan zou ik Boillie frost of CC Moore aanbevelen

Mainline, Solar, Dynamite Baits is voor vele onder jullie toch te duur!! zelfs CCMoore is al wat duurder
maar BoillieFrost is uitstekent ......
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo okt 22, 2008 10:25 am

inderdaad, als ik grotere sessies plan, buitenland bvb zal ik steeds uitwijken naar Luc (boiliefrost) Zeer goeie contacten mee.

Thanks.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimewo okt 22, 2008 4:35 pm

het rotte aan freezers is dus de opslagcapaciteit.
ik krijg hoop en al 10kg in de vriezer hier.
en hoe meer je koopt, des te goedkoper het word.
ben al aan mijn madam aan het zagen voor een extra vriezer hier Laughing (het moeten niet altijd de madammen zijn die zagen he lol! )

Kristof Van Aert schreef:
Maar de waters waar ge vist zen ok ni de makkelijkste eh Hugo. Denk dat er niemand opt kanaal dit jaar echt goeie resultaten heeft behaald. Sterker nog, denk dat iedereen over al zijn sessies bekeken meer dan 90% geblankt heeft. Tis gewoon een hele dode bedoeling geweest dit jaar. En de rest van de waterkes hebben ok al ni teveel opgebracht. Dus ja.

grtz

das een feit!
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedo okt 23, 2008 11:45 am

Hugo schreef:
het rotte aan freezers is dus de opslagcapaciteit.
ik krijg hoop en al 10kg in de vriezer hier.
en hoe meer je koopt, des te goedkoper het word.
ben al aan mijn madam aan het zagen voor een extra vriezer hier Laughing (het moeten niet altijd de madammen zijn die zagen he lol! )

Kristof Van Aert schreef:
Maar de waters waar ge vist zen ok ni de makkelijkste eh Hugo. Denk dat er niemand opt kanaal dit jaar echt goeie resultaten heeft behaald. Sterker nog, denk dat iedereen over al zijn sessies bekeken meer dan 90% geblankt heeft. Tis gewoon een hele dode bedoeling geweest dit jaar. En de rest van de waterkes hebben ok al ni teveel opgebracht. Dus ja.

grtz

das een feit!

Check your pm please
Terug naar boven Ga naar beneden
Gast
Gast




terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitimedo okt 23, 2008 1:17 pm

vis nu reeds een half jaar met bollen van ccmoore, en mijn vangsten liegen er niet om! en persoonlijk vind ik dat ze van prijs zeer goed meevallen, goedkoop zijn ze zeker niet maar voor wat hoort wat!

grtz
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





terug naar het oude vertrouwde Empty
BerichtOnderwerp: Re: terug naar het oude vertrouwde   terug naar het oude vertrouwde Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
terug naar het oude vertrouwde
Terug naar boven 
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» net terug van vaumigny
» Terug van de Villedon
» oude durme
» nylon voorslag
» oude durme hamme

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
 :: Discussie Board :: The Candy Store-
Ga naar: