Aantal berichten : 129 Leeftijd : 48 Woonplaats : schelderode Hobby’s : karpervissen Registration date : 13-10-08
Onderwerp: oude durme hamme zo jun 13, 2010 6:20 pm
kan er soms iemand iets meer info geven over de oude durme in hamme zou er deze week eens 2nachtjes willen gaan vissen alvast bedankt
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: oude durme hamme zo jun 13, 2010 6:22 pm
Ben benieuwd naar de reacties...
ben vermoesen
Aantal berichten : 266 Leeftijd : 47 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karpervissen natuurlijk Registration date : 14-11-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme zo jun 13, 2010 6:29 pm
heb er vroeger nog gevist zat dan wel mooi bestand op,hoe het bestand nu is ,of hoe en waar vissen weet ik echt ni denk ni da je er mag nachtvissen zene grtzz
verhofstadt kristoff
Aantal berichten : 129 Leeftijd : 48 Woonplaats : schelderode Hobby’s : karpervissen Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme zo jun 13, 2010 6:31 pm
je mag ni vloeken ook he stonden er deze week toch paar bivvys
grtz
Gast Gast
Onderwerp: Re: oude durme hamme zo jun 13, 2010 6:39 pm
Robby Malfliet schreef:
Ben benieuwd naar de reacties...
ik ook eigenlijk ....
Robby Malfliet
Aantal berichten : 2753 Leeftijd : 48 Woonplaats : Haasdonk Hobby’s : Vissen, voetbal, Anglofiel... Registration date : 06-01-09
Onderwerp: Re: oude durme hamme zo jun 13, 2010 6:54 pm
Het blijft toch wa een "hush-hush" water hé.
Ben er vorig jaar eens gaan wandelen, en ik kan eerlijk zeggen dat ik serieus genegeerd werd door de mannen die er toen zaten. Langs de kant van Waasmunster denk ik dat het was zat er iemand, en toen ik met hem een praatje wou doen kreeg ik alleen "ja" en "nee" als antwoord, en alle aandacht ging na elk antwoord direct terug naar het boekje dat hij aan 't lezen was.
Leuke sfeer.
Alleen om die mannen lastig te maken zou ik daar wel eens een serieuze lap willen geven.
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme zo jun 13, 2010 9:02 pm
allé, al drie kandidaten, komaan é Robby, organiseerd daar eens ne fish-in.
eens kijken of hun boekjes dan nog altijd interresant genoeg zijn. T'is tegenwoording erg dat ze zelfs gene goeiendag meer willen zeggen.
Het feit dat men het water voor zich wil houden zegt voor mij toch al genoeg ze. En als de controle er echt zo laks is zie ik er het erge niet in om er te nachten.
greets
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: oude durme hamme zo jun 13, 2010 9:06 pm
steven meirlaen schreef:
allé, al drie kandidaten, komaan é Robby, organiseerd daar eens ne fish-in.
eens kijken of hun boekjes dan nog altijd interresant genoeg zijn.
Goe idee!
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme zo jun 13, 2010 9:44 pm
awel ik zal is een duidelijke uitleg proberen geven over de durme zie....maar ni boos zijn als ik nu op sommigen hun tenen is ga trappen he gasten,het is gewoon mijn eigen mening,sorry hoor... mooi water waar je nog op tijd een visje kan vangen al is het op dit moment niet veel soeps(te veel voeren zoals op menig water...;)en het bestand:verwacht geen hopen veertig plussers want er zijn er al een paar die handvaten hebben gekregen ,merendeel schubs en wat mooie spiegels,ale toch tot vorig jaar...en indien je weet waar je moet zijn kan je er wel nog een paar mooie vangsten boeken( maar ja das op elk water zo he mannen) @kristoff:als je daar is heen gaat mag je me altijd wel is een pb sturen hoor ,dan kom ik wel is af,is maar 10min rijden @ de anderen: jullie willen ook graag allles weten over andere wateren he gasten,spijtig dat we over jullie wateren zo is niks te weten komen he... ja ik weet het wel robby,bij jullie kan maar max 4 man op de badkuip en dan is het ni makkelijk om iedereen uit te nodigen,hahaha (sorry maar ik moest m'n ei is kwijt) het is ni allemaal persoonlijk bedoeld hoor mannen maar wat ik eigelijk wil zeggen is het volgende:zelf ontdekken is nog altijd het leukste maar tegenwoordig moet alles via het forum op een schoteltje worden gebracht en liefst nog met het ganse bestand er bovenop en dat is een beetje spijtig aan al het forumgedoe vindt ik. ale gasten,hopelijk zijn jullie nu een beetje geholpen en smijt jullie "geheimen" ook maar is op't forum he,mij ni gelaten zenne..... al is de durme al lang geen geheim meer..... groetjes marco
Gast Gast
Onderwerp: Re: oude durme hamme ma jun 14, 2010 7:03 am
Citaat :
@ de anderen: jullie willen ook graag allles weten over andere wateren he gasten,spijtig dat we over jullie wateren zo is niks te weten komen he... ja ik weet het wel robby,bij jullie kan maar max 4 man op de badkuip en dan is het ni makkelijk om iedereen uit te nodigen,hahaha (sorry maar ik moest m'n ei is kwijt) het is ni allemaal persoonlijk bedoeld hoor mannen maar wat ik eigelijk wil zeggen is het volgende:zelf ontdekken is nog altijd het leukste maar tegenwoordig moet alles via het forum op een schoteltje worden
dat was nu een antwoord waarvoor ik wat bang was
op de durme heerst nog de stroperij mentaliteid (oude manen die fuikjes en nacht lijnen leggen) en die zien daar niet graag karper vissers (snachts, dus geregeld controle van de fliken etz etz) ook word er geregeld is een band van een auto plat gestoken (alle 4 soms ook) ... jaja de oude locast zijn nog zeer active ... dit heb ik uit goeie brond vernomen (en tis geen leuge).
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme ma jun 14, 2010 9:30 am
hey marco,
Ik begrijp je standpunt maar al te goed hoor, wat mij het meeste stoor dat wanneer je aan het water komt en je ziet iemand zitten een simpel babeltje voor sommige al teveel is. Ja het is leuk om te weten welk bestand er op een water zit maar enkel weten of een leuk bestand zit en dan bedoel ik niet de zwaargewichten is soms al teveel gevraag. Een simpel babbeltje of de persoon in kwestie al iets gevangen heeft of welke mentaliteit er heerst aan het water en elders, wat zeveren over vrouwen of gewoon eens een goeiendag komen zeggen is voor velen moeilijk. Wanneer ik aan het water zit heb ik geen geheimen tenzij de persoon in kwestie overkomt als een eikel. In tegendeel ik heb in het verleden meermaals mogen toekomen aan het water en dat er iemand anders zat. Das op dat moment effe balen maar wanneer ik zie of merk dat de persoon in kwestie nieuw is of geen idee heeft dat er normaal iemand anders op die bewuste stek zit zal ik het niet nalaten om te vragen waar hij ergens ligt en indien die naar mijn mening verkeerd ligt zal ik met plezier zeggen waar ik mijn vissen vandaan haal en op welke mannier ( hoeveelheid aas en wat voor aas). Ik dacht nog altijd dat we hier met een kleine groep gepassioneerde vissers waren die elkaar helpen waar we kunnen. We zitten verspreid over gans vlaanderen. Ik denk niet dat alle 150 man nu plotseling richting de oude durme zal trekken. Iedereen heeft zo zijn thuiswater en iedereen zou elkaar moeten helpen. althans zij die het goed menen é. Ikzelf vis(te) ( te weinig tijd) veel op de oude leie in Astene. Damse vaart stond ook hoog aangeschreven maar is door mentaliteits verrandering volledig naar beneden gezakt. Ik ben er zelfs nog niet geweest dit jaar gewoon omdat ik weet dat er 200m verder van de stek waar ik meest zit een minder aangenaam persoon zit die alles naar zijn hand wil zetten en anderen bekijkt als moordende concurentie. Zeker weten dat wanneer de goesting groot is ik mij daar nog eens zal plasseren en hem hopelijk eens op zijn bek doe gaan. Tenzij hij toch beter meevalt dan ons eerste gesprekje. Er is hier trouwen iemand op het forum die ik al wat geholpen met info omtrend de leie, btw ik wacht nog steeds op dat telefoontje om er eens af te spreken. Er zijn inderdaad mensen die graag de forums afschuimen op zoek naar info over bepaalde waters en gelijk hebben ze, ze dienen ervoor, als wederdienst kunnen zijzelf ook een mooie bijdrage brengen aan het forum. Indien dit niet het geval is hebben we onze Tommy die af en toe eens voor een kuising zorgt. Ik zelf weet maar al te goed dat ik ook geen top poster ben, ik reageer enkel wanneer ik weet dat ik iets nutigs zou kunnen vertellen. Anders wordt het te vlug onoverzichtelijk, dat is toch mijn mening. En schrijven om te schrijven vind ik ook nuteloos.
nogmaals ik begrijp je reactie, toch we zijn met een kleine groep of niet soms.
greets Steven
Marc Dhaene
Aantal berichten : 191 Leeftijd : 59 Woonplaats : lebbeke Hobby’s : as ze me missen dan ben ik ........... Registration date : 30-10-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme ma jun 14, 2010 3:16 pm
hey steven,
ik begrijp je standpunt hoor en ik ben trouwens de eerste om iemand te helpen(de mensen die mij kennen weten dit wel )en over mentaliteit gesproken:rotte appels heb je nu eenmaal overal zitten en die laat ik dan ook liever met rust,liever zo dan wat ambras te gaan maken aan een water,daar ben ik nu eenmaal iets te oud voor geworden...
groetjes marco
Arnaud Castel
Aantal berichten : 571 Leeftijd : 37 Woonplaats : Kortrijk Hobby’s : karpervissen, dj, uitgaan Registration date : 15-06-09
Onderwerp: Re: oude durme hamme ma jun 14, 2010 4:16 pm
Dit is een groot voordeel dat we met een klein aantal op het forum zitten. De info die hier gegeven wordt blijft redelijk in gesloten kring wat vislocaties betreft
Ikzelf heb graag info over een bestand, wat het gemiddelde is en grootste vis. Het is leuk om te weten wat er zwemt. Sommigen willen het ontdekken, je hebt van soorten zeg ik altijd.
Ik ben ook niet schuw om info te geven als men dit mij vraagt. Ik ga van de veronderstelling uit dat je mekaar kan helpen, en dat je zo nieuwe visvrienden bijmaakt aan het water, als je hem 'toelaat op je water'. Die persoon zal dit mss onthouden, kent mss een leuk watertje in frankrijk waar je maar met enkelen op mag vissen.
You scratch my back, i'll scratch yours
christoph segers
Aantal berichten : 514 Leeftijd : 44 Woonplaats : liedekerke Hobby’s : karper en meervalvissen Registration date : 02-05-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme ma jun 14, 2010 5:20 pm
Heb er jaren geleden ook wat rond gewandeld en idd een simpele goedendag kon er niet van af .... Das GRATIS nochtans schrik mischien van wat concurentie who knows
ikzelf moet persoonlijk niet op voorhand weten wat de grootste endergelijke zijn , gewoon een goede gevoel hebben op voorhand en de rest komt vanzelf, wat ik door zulke individuen niet heb , vissen/plezier/vreugde delen
Bij deze mannen nodig ik jullie allemaal uit op mijn thuiswater De Ebro toch al iets groter dan een badkuipje he
Beelens Pascal
Aantal berichten : 611 Leeftijd : 60 Woonplaats : GERAARDBSERGEN Hobby’s : Karpervisken-Multicatch Registration date : 20-08-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme di jun 15, 2010 7:20 am
volledig mee eens Steven... en uk,kversta de marco maar ook al te goe.... alsook:asge eens ziet en hoort hoe sommigen a water'afkraken' .....en afraden door dit of dees...en dan zieje ze zelf aan het bepaald water zitten .....allemaal omdat ge er zelf nie zou gaan visken..my god. ..hoe kinderachtig het er soms aan toe gaat .......maar ook,iedereen wilt altijd awa info over een bepaald water,dat is maar al te normaal,ikke uk,maar het merendeels moetge toch zelf ondervinden/ervaren...where zou anders de spanning/fun nog zijn?...maar zuals al vernoemd,aster iemand u iets vraagt(deftig ) over a bepaald water,bijt zijn neus er nie af,gij geeft awa,en dan krijgt ge mischien iets terug,...zo zou het toch 'moeten' zijn niet?.....tis al erg genoeg dat we in azu a land zitten vol politieken 'gedaschter' (geknoei ) dat we da bij 'ons' nie moeten hebben..... enfin:on topic.. over de durme,ben er al eens a paar keren geweest,en ge kon daar in den dag uk a visken vangen zelle...just zelf awa gaan rondtoeren ,en ge vindt nog a paar goe plekskes...
de pauw david
Aantal berichten : 356 Leeftijd : 43 Woonplaats : merelbeke Hobby’s : fitness en vissen uiteraard Registration date : 13-10-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme di jun 15, 2010 12:54 pm
kijk iedereen maakt voor zich uit of hij al dan niet info wil geven over een bepaald water, persoonlijk weet ik het liefst zo weinig mogelijk van een water een ander heeft dan liefst zoveel mogelijk info. Respecteer ieder zen mening zonder al dat gekanker want het zou zonde zijn om dit mooie forum de verkeerde kant te laten uitgaan. grtzzzzzzzzzzzzzzzz
Glenn Van Cauter
Aantal berichten : 44 Leeftijd : 39 Woonplaats : Aalst Hobby’s : Karpervissen Registration date : 15-03-10
Onderwerp: Re: oude durme hamme di jun 15, 2010 5:01 pm
Miss terug on topic, ik had nog een klein vraagje ivm de Durme. Laatst had ik in het hengelblad gelezen dat sinds dit jaar er geen viszones meer zijn en het volledige water (of zo goed als) mag bevist worden. Klopt dit? En wordt dit effectief gedaan, ik weet dat je er vroeger nogal eens last kon hebben met de groene jonges.
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: oude durme hamme di jun 15, 2010 6:27 pm
Oh happy days!
't Gaat hier dus inderdaad over de Oude Durme.
Ik ga nu grote kuis houden in deze topic. 't Is maar dat iedereen het weet. Zij die de zever gemist hebben, spijtig, maar 't was nie echt interessant. Zonder voor iemand partij te trekken of iemand te beschuldigen!
Gelieve zaken die wat persoonlijk worden via pm uit te vechten aub.
Tommy De Cleen Admin
Aantal berichten : 1782 Leeftijd : 54 Woonplaats : Hoboken Hobby’s : karpervissen Registration date : 23-03-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme di jun 15, 2010 6:36 pm
Robby Malfliet schreef:
Oh happy days!
't Gaat hier dus inderdaad over de Oude Durme.
Ik ga nu grote kuis houden in deze topic. 't Is maar dat iedereen het weet. Zij die de zever gemist hebben, spijtig, maar 't was nie echt interessant. Zonder voor iemand partij te trekken of iemand te beschuldigen!
Gelieve zaken die wat persoonlijk worden via pm uit te vechten aub.
Merci Robby
filip de meulder Moderator
Aantal berichten : 313 Leeftijd : 52 Woonplaats : ekeren Hobby’s : vissen Registration date : 12-10-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme di jun 15, 2010 7:10 pm
Die avatar lijkt sprekend op men zoontje. Zegt veel over de papa zekers...
Robby Malfliet
Onderwerp: Re: oude durme hamme di jun 15, 2010 7:13 pm
Toch gene Feijenoord fan zeker...
Maar we gaan weer off-topic!
De Oude Durme in Hamme dus!
Ronny Muylaert
Aantal berichten : 158 Leeftijd : 72 Woonplaats : Sint-Niklaas Hobby’s : Karpervissen-computer-multimedia Registration date : 10-09-09
Onderwerp: Re: oude durme hamme do jun 17, 2010 7:06 pm
Wat ik nooit begrepen heb "wat is er zo mysterieus aan wat er op een water rondzwemd", niemand mag het weten maar iedereen is op de hoogte!! op een opebaar water kan je toch niemand verbieden om er gaan te vissen. Hoe is dat in godsnaam mogelijk zeg al die geheimdoenerij over een vis. pfff
Jeff Van Dyck
Aantal berichten : 57 Leeftijd : 40 Woonplaats : Antwerpen Hobby’s : VIssen Registration date : 14-09-08
Onderwerp: Re: oude durme hamme zo jul 18, 2010 3:37 pm
ale vant weekend na een half uurke vissen op de oude durme en der stond al ne combi achter mij... Ze hadde naart schijnt gebeld dat ik met 3 stokken aant vissen zou zijn. Maar al bij al waren het toffe flikken die zagen dat alles in orde was en wenste me nog een prettige dag verder. De boosdoener is volgens mij ne ouwe die aan den overkant me zn sloepke lag te vissen.