Inderdaad, Abbey Lakes, zowel op Heron als Fox is er wier in overvloed aanwezig. Heb er ook laatste jaren redelijk wat sessies achter de rug... Soms ook maar n enkele vis of tweetal op de mat in meerdere dagen vissen. Het is vooral zoeken naar de gaten tussen t wier.
Eenmaal je die gevonden hebt komt er wel n aanbeet. De meeste vissen daar trekken heen en weer, van ene kant naar andere, om
voedsel te vergaren. Ene stek heeft meer wier dan de andere maar meestal valt t best wel mee en de wierbedden trekken dan ook
vele karpers aan door t natuurelijke voedselaanbod die er best wel overvloedig aanwezig is.
Khad meer last van de kreeftjes en de ander ongedierte dan van t wier.
Goeie tip, tijdens zomermaanden staat water een 15 tot 20 cm lager dan normaal en is er nog meer wier die tot aan de oppervlakte
groeit, met ander woorden, indien je niet verrast wil worden met dichtbegroeide wierbossen op vele stekken, de zomermaanden
vermijden. Ik deed ooit een sessie in Augustus en kmoet zeggen dat vele stekken redelijk onbevisbaar waren op Heron, zodanig zelfs
dat men toeliet van met de boot er op te gaan om vis te landen, uit veiligheidsoverwegingen voor de vissen, en ook om de stek wat
te kunnen ontdoen van t wier vooraan en op cruciale plaatsen bij de stek.
Als aas kan ik kort zijn, geel is daar een killer, zowel bottombaits, pop-ups alsook plastic baits zoals pop-up mais en sweetcorn...
Ook moet je weten dat t water veelal bevist is geweest met mainline en dit tot op heden nog altijd... Als er door Abbey wordt gevoerd
tijdens de kalmere maanden is dit met de gele maispellets die in de shop verkrijgbaar zijn... En cell boilies ( niet verkrijgbaar ter plekke)
zijn naar mijn weten ongeveer de beste keus als t op boilies aankomt.
Hopelijk komt een van deze tips iemand van pas bij het benaderen van en van de wateren van Abbey Lakes. Have fun and get them big'uns