Onderwerp: Openbaarwater & zodiac? di apr 13, 2010 12:19 pm
hey salooners,
Nu heb ik juist het origineel van gio's artikel doorlezen (merci gio) en zag dat hij dus ook problemen had met de controleurs van openbaarwater omdat hij met zijn zodiac op openbaar water zat! nu ik zat overlaatst zowat een week of 2 geleden met mijn zodiac op mijn thuiswater (lees: openbaar) om de mosselbanken en harde spots alsook wiervrije spots te vinden toen op eens de controleur passeerde en mij op de kant riep omdat ik niet met de boot op het water mocht?? nu ik heb gewoon mijn boot uit het water gehaald op verdere miserie te vermijden en om geen miserie te zoeken. maar nu ga ik in het vervolg zeker nog op het openbaar water met de zodiac maar nu wou ik weten of iemand van jullie weet of ik recht in mijn schoenen sta als ik met de boot op het water ga mist gebruik van de grote vergunning natuurlijk!
grtz jan
jurgen lievens
Aantal berichten : 56 Leeftijd : 47 Woonplaats : markegem Hobby’s : vissen Registration date : 07-01-09
het gaat hier dus over de damse vaart in mijn geval, maar de discussie mag gerust gaan over zowel stilstaande als bevaarbare waters... in het geval van de damse vaart is er enkel de lammegoedzak die vaart is het dan bij de categorie bevaarbare of niet?
grtz
Peter Bleyaert
Aantal berichten : 262 Leeftijd : 55 Woonplaats : Veldegem Hobby’s : Darts, Koi en .......tja Registration date : 24-03-08
het gaat hier dus over de damse vaart in mijn geval, maar de discussie mag gerust gaan over zowel stilstaande als bevaarbare waters... in het geval van de damse vaart is er enkel de lammegoedzak die vaart is het dan bij de categorie bevaarbare of niet?
grtz
Denk het wel, eerste stuk wordt als bevaarbaar water beschouwd, daardoor dat je er ook mag nachtvissen en op het tweede stuk niet. Grtz.
Peter.
jurgen lievens
Aantal berichten : 56 Leeftijd : 47 Woonplaats : markegem Hobby’s : vissen Registration date : 07-01-09
ok net wat opgezocht over de immatriculatieplaat en is deze eenmalig te betalen of jaarlijks? je moet dus eigenlijk je boot inschrijven net als uw wagen...
grtz
jurgen lievens
op volgende site kan je alles vinden ivm vaarreglementering alsook de stukken die je nodig hebt in de boot om te varen: www.vzw-iwv.be/officiele_vaarreglementering.htm verder kan je op de site van de overheid ook veel vinden.
steven meirlaen
Aantal berichten : 258 Leeftijd : 47 Woonplaats : sint-martens-latem Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje... Registration date : 24-08-08
éénmalig te betalen, de plaat blijft voor de rest van zijn leven bij de boot (ook als je deze verkoopt) als je er achter gaat moet je meenemen.
alle gegevens van de motor, ook elektormoter. zijnde, aankoop factuur, pk of hoeveel water hij voortstuwt. bouwjaar, ( heel belangrijk) motoren van na 2006 hebben een certificaat nodig die bijgeleverd wordt bij aankoop. alles wat voor 2006 is gemaakt niet. wel moet je kunnen bewijzen dat de motor van voor 2006 is.
de boot, alle gegeven die je maar kan vinden, serienummer, lengte diepgang. normaal gezien heb je een boekje met gebruiksaanwijzingen meegekregen daarin staan veel in. ook het certificaat van de boot heb je nodig. bij quicksilver staat dat bv op de eerste pagina van het boekje. en ik dacht 35 euro, cheque of bankkaart. cash aanvaarden ze niet.
indien je meerdere motoren hebt moet je hiervan ook alle gegevens meehebben.
in je boot heb je nodig. een zwemvest voor iedere persoon. een hoosvat. ( een pot waar je water mee kan scheppen is voldoende) een ankertje ( ja verplicht ook voor rubberboten) ne toeter een touw ( ik dacht min 20m) een brandblus app. bij motoren op brandstof.
das zowat het meeste dat in mij opkomt.
volgende link kom je veel te weten. in de kolom water aanduiden.
toch wel ideaal hoor jeffery om de bodem te porren en wier te harken nujah doe je niet vang je niet en jah zodiac 2.30 daarmee val je niet zo op hoor...