Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

IndexGalerijLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

Openbaarwater & zodiac?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Gast
Gast

Openbaarwater & zodiac? Empty
BerichtOnderwerp: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 12:19 pm

hey salooners,

Nu heb ik juist het origineel van gio's artikel doorlezen (merci gio) en zag dat hij dus ook problemen had met
de controleurs van openbaarwater omdat hij met zijn zodiac op openbaar water zat! nu ik zat overlaatst
zowat een week of 2 geleden met mijn zodiac op mijn thuiswater (lees: openbaar) om de mosselbanken en harde spots
alsook wiervrije spots te vinden toen op eens de controleur passeerde en mij op de kant riep omdat ik niet met de
boot op het water mocht?? nu ik heb gewoon mijn boot uit het water gehaald op verdere miserie te vermijden en om
geen miserie te zoeken. maar nu ga ik in het vervolg zeker nog op het openbaar water met de zodiac maar nu wou ik
weten of iemand van jullie weet of ik recht in mijn schoenen sta als ik met de boot op het water ga mist gebruik van
de grote vergunning natuurlijk!

grtz jan
Terug naar boven Ga naar beneden
jurgen lievens

jurgen lievens

Man Aantal berichten : 56
Leeftijd : 47
Hobby’s : vissen
Registration date : 07-01-09

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 12:26 pm

Er is toch een verschil tussen openbaar water en de bevaarbare waterlopen. Normaal moet je boot dan geregistreerd zijn met een immatriculatieplaat.
http://www.liladepthmaps.com
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 12:31 pm

het gaat hier dus over de damse vaart in mijn geval, maar de discussie mag gerust gaan over zowel stilstaande als bevaarbare waters...
in het geval van de damse vaart is er enkel de lammegoedzak die vaart is het dan bij de categorie bevaarbare of niet?

grtz
Peter Bleyaert

Peter Bleyaert

Man Aantal berichten : 262
Leeftijd : 55
Hobby’s : Darts, Koi en .......tja
Registration date : 24-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 12:34 pm

spiegel schreef:
het gaat hier dus over de damse vaart in mijn geval, maar de discussie mag gerust gaan over zowel stilstaande als bevaarbare waters...
in het geval van de damse vaart is er enkel de lammegoedzak die vaart is het dan bij de categorie bevaarbare of niet?

grtz

Denk het wel, eerste stuk wordt als bevaarbaar water beschouwd, daardoor dat je er ook mag nachtvissen en op het tweede stuk niet.
Grtz.

Peter.
jurgen lievens

jurgen lievens

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 1:45 pm

je mag er dus wel varen enkel en alleen als je boot geregistreed is. zie mijn vorige post
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 2:16 pm

ok net wat opgezocht over de immatriculatieplaat en is deze eenmalig te betalen of jaarlijks?
je moet dus eigenlijk je boot inschrijven net als uw wagen...

grtz
jurgen lievens

jurgen lievens

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 2:35 pm

op volgende site kan je alles vinden ivm vaarreglementering alsook de stukken die je nodig hebt in de boot om te varen: www.vzw-iwv.be/officiele_vaarreglementering.htm
verder kan je op de site van de overheid ook veel vinden.
steven meirlaen

steven meirlaen

Man Aantal berichten : 258
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 2:41 pm

jo spiegel,

éénmalig te betalen, de plaat blijft voor de rest van zijn leven bij de boot (ook als je deze verkoopt)
als je er achter gaat moet je meenemen.

alle gegevens van de motor, ook elektormoter. zijnde, aankoop factuur, pk of hoeveel water hij voortstuwt.
bouwjaar, ( heel belangrijk) motoren van na 2006 hebben een certificaat nodig die bijgeleverd wordt bij aankoop. alles wat voor 2006 is gemaakt niet. wel moet je kunnen bewijzen dat de motor van voor 2006 is.

de boot, alle gegeven die je maar kan vinden, serienummer, lengte diepgang.
normaal gezien heb je een boekje met gebruiksaanwijzingen meegekregen daarin staan veel in.
ook het certificaat van de boot heb je nodig. bij quicksilver staat dat bv op de eerste pagina van het boekje.
en ik dacht 35 euro, cheque of bankkaart. cash aanvaarden ze niet.

indien je meerdere motoren hebt moet je hiervan ook alle gegevens meehebben.

in je boot heb je nodig.
een zwemvest voor iedere persoon.
een hoosvat. ( een pot waar je water mee kan scheppen is voldoende)
een ankertje ( ja verplicht ook voor rubberboten)
ne toeter Laughing
een touw ( ik dacht min 20m)
een brandblus app. bij motoren op brandstof.

das zowat het meeste dat in mij opkomt.

volgende link kom je veel te weten. in de kolom water aanduiden.

http://www.mobilit.fgov.be/nl/index.htm

greets
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 2:43 pm

THX gasten!
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 4:33 pm

Op de Damsen met een Zodiac.... Shocked
Er zijn toch andere manieren om op zo'n smal vaartje op uw hotspots te geraken...?

Grtzzzzzzzz
Steven Dekeyzer

Steven Dekeyzer

Man Aantal berichten : 384
Leeftijd : 48
Hobby’s : Carp Fishing / music
Registration date : 22-03-09

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 5:08 pm

Zors schreef:
Er zijn toch andere manieren om op zo'n smal vaartje op uw hotspots te geraken...?

Grtzzzzzzzz

Als ik me ni vergis dient deze om de hardere stukken en afgestorven wierbedden te localiseren, niet om lijnen uit te varen.
steven meirlaen

steven meirlaen

Man Aantal berichten : 258
Hobby’s : karpervissen, bowlen, en vrouwtje...
Registration date : 24-08-08

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 5:41 pm

ook nog gedaan ze, met een lange hark een containerke wier uitgehaald.

wel veel bekijks gehad Razz

greets
Jeffrey Benoot
Admin
Jeffrey Benoot

Man Aantal berichten : 1507
Leeftijd : 51
Hobby’s : Verse vis
Registration date : 23-03-08

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 7:23 pm

Santa Cruz schreef:
Zors schreef:

Grtzzzzzzzz

Als ik me ni vergis dient deze om de hardere stukken en afgestorven wierbedden te localiseren, niet om lijnen uit te varen.

Euh......dat had ik ook wel door...maar met een Zodiac? Kan je toch op andere manieren ook vinden?

Grtzzzzzzz
Gast
Gast

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitimedi apr 13, 2010 7:51 pm

toch wel ideaal hoor jeffery om de bodem te porren en wier te harken
nujah doe je niet vang je niet
en jah zodiac 2.30 daarmee val je niet zo op hoor...

grtz
Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Openbaarwater & zodiac?   Openbaarwater & zodiac? Icon_minitime

Openbaarwater & zodiac?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» dieptemeter op voerboot
» zodiac camoefleren
» batterij zodiac
» aanschaffen zodiac/ rubberboot
» Nieuwe mini zodiac van Pro_line

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum